• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Instapmodelletje: Bentley Continental GTC V8

Auteur: robbie, gepost 7 maart 2012 om 15:55 – 18 Reacties

Bentley Continental GTC V8 @ Geneve 2012


Ben je gegaan met het milieu? Of heb je een beetje last van de crisis? Dan is dit de ideale cabrio voor jou!

Dankzij zijn extra zuinige V8 is deze Conti GTC namelijk fors goedkoper dan zijn grote broer met W12. En het mooiste is dat niemand het verschil ziet! Het exacte prijsverschil is nog niet bekend, maar zal waarschijnlijk bijna 100.000 euro zijn. En het verschil tussen 200k+ of 300k+ aftikken is toch groot te noemen.

De 4.0 V8 met 2 turbo’s levert 507 pk/660 Nm terwijl de versie met W12 tot 575 pk/700 Nm komt. Je sprint met de GTC V8 in exact 5 seconden van 0 naar 100 km/u en dat is gewoon rap. Zeker voor zo’n grote cabrio.

Ook interessant!

  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Bentley, continental-gtc, geneve, geneve-2012, V8

Vorig bericht: « Lekker licht & snel: Roding Roadster
Volgend bericht: Autoblog video: autosalon Genève 2012 (deel 4) »

Lees Interacties

Reacties

  1. eklasse zegt

    7 maart 2012 om 16:04

    Mooiste VW ooit…

    Login om te reageren
  2. audi18 zegt

    7 maart 2012 om 16:14

    Of als je gewoon niks mooier vindt klinken als een V8 ;)

    Login om te reageren
  3. Stopwearingpants zegt

    7 maart 2012 om 16:23

    Waarom überhaupt nog de w12 kopen?

    Login om te reageren
  4. ar156sw zegt

    7 maart 2012 om 16:23

    Eigenlijk begerenswaardiger dan de W12 versie… Vermogen zat, en lichter dus waarschijnlijk prettiger sturen. Maar ja, wat zegt dat dan over ja als je nu nog de W12 versie koopt?

    Login om te reageren
  5. kevinRS6 zegt

    7 maart 2012 om 16:28

    Welke gek gaat nu nog een ton meer uitgeven aan een W12?? Niemand lijkt me tenzij je echt kickt op cilinderinhoud en het aantal cilinders!

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      7 maart 2012 om 16:40

      @kevinRS6: +1

      Het verschil in vermogen is echt (te)weinig. Niemand dat daar toch 100K voor wilt betalen? Trouwens zal de V8 ook minder wegen dan de W12. Prestaties zullen dus niet zo verschillend zijn. (Wat ook minder belangrijk is voor kopers van zo’n wagens)

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        7 maart 2012 om 16:45

        @stanny: Hij weegt zo te zien 15 kilo minder dan de W12.
        (2470 kg)

        Hiermee heeft de V8 0,205 pk/kg en de W12 0,231pk/kg

        Login om te reageren
      • roadrebel123d zegt

        8 maart 2012 om 01:12

        @stanny: in Nederland niet maar in de rest van de wereld ligt het prijsverschil op een paar tientjes… En de uitrusting op w12 is toch andere koek!

        Login om te reageren
    • james125 zegt

      7 maart 2012 om 16:45

      @kevinRS6: toch, geloof me, er zijn mensen die dan uit principe de duurste en meest exclusieve willen hebben, en toch voor de W12 gaan.

      Login om te reageren
      • wantthegreen zegt

        7 maart 2012 om 17:44

        @james125:
        Maar meer redenen dan dat kan ik niet bedenken

        Login om te reageren
        • MAB zegt

          7 maart 2012 om 18:21

          @wantthegreen: ja maar verstandige mense kopen zulke auto’s ook niet dus zal wel meer verkocht worden(w12)

          Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 maart 2012 om 19:53

      @kevinRS6: de v12 rijdt toch wel nòg rustiger en accelereert nòg soepeler als een v8. voor leken als ons zal het niet veel uitmaken maar als jij je leven lang v12 hebt gereden dan ga je geen v8 rijden.

      Login om te reageren
  6. somebody zegt

    7 maart 2012 om 17:04

    Eerste zin: het is “begaan”, en niet “gegaan”.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      7 maart 2012 om 18:22

      @somebody: dat wilde ik net zeggen.

      Login om te reageren
  7. ytrewq zegt

    7 maart 2012 om 18:22

    @kevinRS6
    Het prijsverschil is ook in de configurator te merken. De w12 is overal te personaliseren en bij de v8 heb je overal een paar mogenlijkheden

    Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    7 maart 2012 om 18:33

    Nu een 4 cilinder erin, misschien datie dan in me budget past.

    Login om te reageren
  9. michelyman zegt

    7 maart 2012 om 19:48

    Sexy auto, hebben!

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    7 maart 2012 om 19:54

    Voor de vaggers met een klein vermogen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North