
MG maakt bekend wat je in Nederland mag betalen voor de EHS, de grote broer van de ZS.
Het nieuwe MG heeft nog minder met het oude MG te maken dan de Mustang Mach-E met de originele Mustang te maken heeft. Desondanks lijkt het er wel op dat de bekende naam het Chinese merk een handje geholpen heeft. Het merk beleefde namelijk een goede start in Nederland met de ZS EV. De prijs heeft daar uiteraard ook een grote rol bij gespeeld.
Volgende stap
Nu is het tijd voor de volgende stap, in de vorm van de MG HS. Deze is een maatje groter dan de ZS. Dat is niet het enige verschil: in tegenstelling tot de ZS is de HS geen EV. Het is namelijk een plug-in hybride. Vandaar de typeaanduiding EHS.
Specificaties
De MG EHS koppelt een 162 pk sterke 1.5 turbomotor aan een 122 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen komt daarmee uit op 258 pk. De 16,6 kWh accu zorgt voor 52 km aan volledig elektrische actieradius. Volgens de WLTP-cyclus dan. Een echte uitblinker is de MG niet op dat punt, maar het is een prima waarde voor een auto als deze.




Edition 1
Ook MG gaat mee in de Edition 1-trend. De MG EHS is er daarom eerst als Edition 1. Dit heeft overigens niet zoveel om het lijf, want daarvoor krijg je alleen 18 inch velgen, die normaal voorbehouden zijn aan de Luxury-uitvoering. Verder is de Edition 1 gelijk aan de Comfort-uitvoering die later te verkijgen is. Als voor de Luxury-uitvoering gaat krijg je zaken als een LED-verlichting, panoramadak en leren bekleding.
Prijs
De MG ZS wist zich te onderscheiden met zijn schappelijke prijs. MG maakt vandaag de Nederlandse prijzen bekend, dus nu kunnen we oordelen of dat ook voor de EHS geldt. De goedkoopste versie is de eerder genoemde Edition 1, die €34.985 moet kosten. Later wordt dit de Comfort, die €35.985 gaat kosten. Voor een Luxury moet je €37.895 neertellen.
Concurrentie




De MG EHS kan onder meer de strijd aangaan met de Kia Niro PHEV. Die heeft met €35.195 een vergelijkbare vanafprijs. Dan heb je alleen wel een kleinere auto met aanzienlijk minder vermogen (141 pk). De Ford Kuga PHEV is wat dat betreft beter te vergelijken met de MG, hoewel het vermogen met 225 pk nog steeds lager ligt. Met €35.145 zit deze wel op hetzelfde prijsniveau en de elektrische actieradius is ook vergelijkbaar.
De Opel Grandland X Hybrid en diens PSA-broertje Peugeot 3008 HYbrid hebben ongeveer dezelfde specificaties, maar kosten meer: respectievelijk €43.049 en €44.780. De MG EHS heeft dus een redelijk prijs in vergelijking met de concurrentie, maar een prijspakker als de ZS EV kunnen we het niet noemen.
De MG EHS staat vanaf 8 januari bij de dealer.
Laat maar zitten.. brrrr
Tsja… 35k. Qua bijtelling niet bijster interessant. Dat wordt een stuk lastiger dan die ZS. Zeker als je ziet hoe lekker die Ford Kuga (maar ook Puma) eruit zien.
Best aardig model, maar ik zou liever een Ford nemen want als je een probleem hebt, dan zijn daar altijd wel dealers van in de buurt.
Ik vind deze beter geslaagd dan de kleinere MG. Die vind ik nogal gedrongen.. Ook vind ik deze aan de voorkant wat weg hebben van het vorige type Mazda CX-5, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Ik gok zomaar dat we deze veel gaan zien op de wegen.
Ha, de MG Ecologische Hoofd Structuur.
Ze hebben goed naar de Kadjar gekeken. Ziet er best ‘Europees’ uit.
258pk voor 35k? Goeie ratio wel!
Met dit uiterlijk zal je niemand voor het hoofd stoten. ’t Is ook niet opvallend lelijk of zo, en opvallen doe je er al helemaal niet mee. Een leuk alternatief voor mensen die normaal bijv. een Dacia of iets Koreaans zouden kopen.
Ik steun de mensen in Hong Kong door zo min mogelijk Chinese meuk te kopen.
@jippie: Post je nu vanaf een Huawei of een Hunnebed?
Ik iig vanaf een Nokia 9 Pureview. Ontworpen door de Finnen, met Zuid-koreaans OLED scherm, Duitse lenzen, Japanse sensoren, Amerikaanse chipset op basis van een Brits ontwerp, en geproduceerd in Taiwan. Allemaal landen die ik steun (zelfs de Amerikanen weer).
@faalhaas: dat is geen reden om dan ook maar achteloos Chinese auto’s te kopen! Je doet je naam in elk geval wel eer aan.
Ik ga toch liever voor een MG Midget of een ZT, dat rijd toch iets spannender denk ik.
Prima wagen. Niets mis mee. Reken maar dat de komende jaren de Europese en traditionele Aziatische fabrikanten een klap krijgen van de Chinese fabrikanten
Laten we die schade proberen te beperken. Let een beetje op wat je koopt en laat je niet foppen door de vele slinkse trucjes.
Ach de gemiddelde Hollander kijkt alleen naar de prijs.
Dat dit hok uit een communistische dictatuur komt interesseert ze geen reet.
@grandvitara: exact dit. Als de garantietermijn/voorwaarden ook interessant zijn zie ik toch veel mensen overstappen naar deze Chinese auto. Als ze dan ook nog is de betrouwbaarheid weten te krijgen van een Japanner//Koreaan dan denk ik 1&1 = succes. Als er strals een voorraad hier staat net als bij die andere serie het geval was en ze bieden ook een korting van 5-10k! aan dan heb je dus een SUV met GLCE350specificaties voor half geld
80.000 Florijnen daggutnie. Alleen subside-hokken maken kans bij lease-junks, deze niet.
Never nooit een Chinese auto. Zeker niet als een ford even veel kost!
Zoals je waarschijnlijk al weet is Volvo en Range Rover ook in Chinese handen. Dat zijn toch niet de minste merken. De kwaliteit van de Chinese auto’s is vergelijkbaar of beter dan de Europese auto’s. Daardoor kunnen zij ook 5 jaar garantie geven. Kijk eens naar de ANWB test met de Volkswagen Passaat als auto met de meeste gebreken van alle door de ANWB onderzochte auto’s. Deze auto heeft maar twee jaar garantie !
Al iets beter dan t eerste model van de nieuwe generatie maar loop er alsnog voorbij