• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is deze Ferrari 250 GT Spyder onderhuids een California?

Auteur: ricardo, gepost 18 september 2013 om 22:55 – 38 Reacties

Afbeelding Is deze Ferrari 250 GT Spyder onderhuids een California?Afbeelding Is deze Ferrari 250 GT Spyder onderhuids een California?Afbeelding Is deze Ferrari 250 GT Spyder onderhuids een California?Afbeelding Is deze Ferrari 250 GT Spyder onderhuids een California?Afbeelding Is deze Ferrari 250 GT Spyder onderhuids een California?

Is deze Ferrari 250 GT Spyder onderhuids een California?
Of iemand even de fugazi-politie langs kan sturen bij de Zweedse eigenaar van dit project.

Replica’s van legendarische auto’s zijn er in overvloed. Maar een ‘klassieke Ferrari’ die gebaseerd is op een Ferrari, dat is kruisbestuiving van een heel ander niveau. Als basis voor deze Ferrari 250 GT Spyder zou namelijk de in 2009 geïntroduceerde Ferrari California schuil gaan. Een handtas-Ferrari met de motor voorin, en voorzien van een klapdak, wat het in feite een prima donor-auto maakt. Of de makers hebben alleen de aandrijflijn gebruikt in een replica-body van de 250 GT. Kan ook nog.

Veel info over dit project is er nog niet. Zelfs op Reddit ontbreekt duidelijkheid. Vermoedelijk omdat het een auto in aanbouw is. Onder de kap zien we wel duidelijk het rode inlaatspruitstuk van de V8 uit de California de kop opsteken, maar verder is goed verstopt wat hier als basis diende.

Wie meer info over dit project heeft, laat je horen!

Met dank aan Nick voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering California Spyder
    GTO Engineering California Spyder is duur én goedkoop
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

250, 250-gt, california, Ferrari, replica

Vorig bericht: « Dit wordt de Audi S1 [spyshots]
Volgend bericht: BMW introduceert xDrive op 435d, 420i, 420d en 335d »

Lees Interacties

Reacties

  1. patrickww zegt

    18 september 2013 om 23:00

    Not bad?

    Login om te reageren
  2. OJSpots zegt

    18 september 2013 om 23:01

    Hij klopt verder toch ook van geen kant gezien de verhoudingen of heb ik het mis? Ook de wielen zijn veel te modern en breed.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      18 september 2013 om 23:04

      @OJSpots: het origineel is elegant, licht en met mooie verhoudingen vormgegeven.

      Login om te reageren
  3. syliaca zegt

    18 september 2013 om 23:01

    Ziet er naar mijn mening toch wel erg gaaf uit! Liever deze dat de California..

    Login om te reageren
  4. betonstaal zegt

    18 september 2013 om 23:03

    Een lompe, onelegante replica op basis van een California. Dat rammelt harder dan het kunstgebit van mijn oma.

    Login om te reageren
  5. rob68 zegt

    18 september 2013 om 23:04

    Zonde, is nou net zo’n Amerikaans retro ding.

    Login om te reageren
  6. tupperware zegt

    18 september 2013 om 23:05

    Op de wielen na een leuke auto, meer geïnspireerd op dan een copy van de 250 California.
    Je hoeft geen kenner te zijn om meteen te zien dat hij niet klopt.
    De achterzijde klopt nog redelijk maar de neus, daar klopt weinig van.

    Ik doe het ze in elk geval niet na.

    Login om te reageren
  7. Laurent911 zegt

    18 september 2013 om 23:06

    Eye candy! Dit is gewoon zeer strak. Boeie dat het niet origineel is.
    Die wielen, die stance.
    Mooi gedaan.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      18 september 2013 om 23:25

      @Laurent911: wilde je graag het woord stance gebruiken?

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        18 september 2013 om 23:54

        @betonstaal: Gaaf woord is dat he?
        Stance.
        Stanceeee
        SSSSTANCEeee

        Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          19 september 2013 om 00:06

          @exotic: ik moest aan Nance denken. Iets van vroeger, van 24-7. Eurotrash.

          Login om te reageren
          • tridente zegt

            19 september 2013 om 00:59

            @betonstaal: heb je het nu over nance, die van de lingo vroeger?

            Login om te reageren
          • redneckdarian zegt

            19 september 2013 om 09:07

            @betonstaal: wilde je graag het woord eurotrash gebruiken? :)

            Login om te reageren
  8. baasbas zegt

    18 september 2013 om 23:10

    Sterk staaltje huisvlijt… Ik vind dit wel leuk. Oké, verhoudingen kloppen niet 100 procent, maar who cares. Alsnog een mooie wagen. Wel iets kleinere velgen nemen, maar goed, hij was nog in aanbouw hè :-)

    Login om te reageren
  9. franktank zegt

    18 september 2013 om 23:12

    Gewoon creatief omgaan met de auto van je ex vrouw

    Login om te reageren
  10. azenomei zegt

    18 september 2013 om 23:17

    Ik vind hem best mooi.

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    18 september 2013 om 23:27

    Veel, veel mooier dan de California!

    Login om te reageren
  12. dennisberkhout zegt

    18 september 2013 om 23:27

    Ik noem dit de Ferrari 250 GT California “GTA Edition”. Op zich wel een goede recreatie, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal.

    Login om te reageren
  13. Frankypanky zegt

    18 september 2013 om 23:49

    Mooi en keurig project, alleen die wielen…Nee, te hard geprobeerd.
    Met andere wielen ziet het er vast mooier uit…Wielen van Campagnolo bijvoorbeeld?

    Login om te reageren
  14. rarrichris zegt

    19 september 2013 om 00:02

    Haha dit is geniaal!

    Login om te reageren
  15. gash zegt

    19 september 2013 om 00:15

    Het front is lelijk. Lompe wagen in vergelijking met het origineel. Dit doet met denken aan die 2002 Thunderbird, krampachtig retro.

    http://ecbiz55.inmotionhosting.com/~hobbyc5/pictures/2002-red-ford-thunderbird/P1340489.JPG

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      19 september 2013 om 00:51

      @gash: de 2002 Thunderbird heb ik altijd al een mooie auto gevonden, jammer genoeg wat weinig power.

      Login om te reageren
  16. swaffelaer zegt

    19 september 2013 om 00:16

    Oef. Een moderne interpretatie van een tijdloze klassieker. Je weet dat het niet origineel is, maar wát een geil apparaat.

    Doet me een beetje denken aan de E-Type van 5 ton waar Clarkson in Topgear mee reed. Net zo’n gaaf ding.

    Ik vraag me alleen af of ze op deze Ferrari het dakje van het origineel hebben laten zitten of dat er een mooi stoffen exemplaar opzit.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      19 september 2013 om 07:47

      @swaffelaer: ik hoop een stoffen exemplaar. Anders doet het afbreuk aan de auto.

      Login om te reageren
  17. maiik0ll zegt

    19 september 2013 om 00:25

    Gaaf ding!
    Hij mag alleen wel wat omhoog gekrikt worden, vind hem wat te laag bij de grond liggen. Nu lijkt het net een LowRider

    Login om te reageren
  18. Donstil zegt

    19 september 2013 om 00:33

    Ik snap de haat tegen de California nooit zo. Is de Ferrari die ik zou kiezen. Lijkt me het fijnst rijden voor normaal gebruik, is een echte cabrio en meer dan snel zat voor het normale verkeer. Ik zou toch nooit op een racebaan komen oid.

    Login om te reageren
  19. isleofman zegt

    19 september 2013 om 01:16

    Ik vraag me af of er überhaupt nog wel een kap op zit… Verder kan ik spaakvelgen in deze maat juist wel waarderen in tegenstelling tot de reacties tot zo ver. Ik ben geen fan van de california, en zie deze dan ook liever.

    Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    19 september 2013 om 07:49

    Wauw wat een mooi ding. Inderdaad niet origineel, gemakkelijk te zien aan de wielen. Geen centrale moer maar een 5 moer velg. Verder een stuk beter te pruimen dan een California.

    Login om te reageren
  21. alassad zegt

    19 september 2013 om 07:54

    Looking good!! Alles klopt aan deze wagen!

    Login om te reageren
  22. Lustigson zegt

    19 september 2013 om 07:57

    Die wielen zijn niet juist — te groot voor dat tijdperk.

    Login om te reageren
  23. razzie zegt

    19 september 2013 om 08:42

    Het is niet echt een replica. Meer een nieuwe auto met een vintage look.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      19 september 2013 om 09:36

      @razzie: net zoals die mercedes bent sls roadster.

      Login om te reageren
  24. HDM zegt

    19 september 2013 om 09:29

    Als het een verbouwde Ford Thunderbird was had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren
  25. Onehp zegt

    19 september 2013 om 09:30

    Om op de titelvraag te antwoorden, het is onderhuids inderdaad een California uit 2010/2011, zo.ingeschreven. Carosserie zou met de hand geklopte aluminium zijn en het projectje zou meer dan een half miljoen euro gekost hebben excl. aankoop van de donor. Lijkt erop dat het project eerst vorige maand klaar was, zoiets gaat anders niet onopgemerkt voorbij in Zweden…

    Login om te reageren
    • evandaalen zegt

      19 september 2013 om 10:21

      @Onehp: De Zweedse “RDW” geeft inderdaad aan dat het een Ferrari California is. Het VIN nummer komt ook overeen met een Ferrari California.

      Login om te reageren
  26. Edge zegt

    19 september 2013 om 12:14

    Tsja, misschien is dit nog wel een leuk idee voor Ferrari zelf.Een Heritage Series, met daarin klassieke ontwerpen voorzien van moderne techniek.

    Login om te reageren
  27. ar156sw zegt

    19 september 2013 om 15:47

    Het idee zelf vind ik prachtig (oude looks, nieuwe techniek), maar deze is het inderdaad niet helemaal… te afgerond en afgestompt om nog mooi te zijn. Zonde, want het origineel (de 250) is natuurlijk een prachtige auto.

    Maar, wellicht dat de eigenaar/opdrachtgever hem zo mooier vindt, zijn auto zijn geld zijn keuze… sommige details suggereren in ieder geval dat er bewust is afgeweken van hoe en 250 eruit ziet. Neem het luchtrooster in het voorspatbord, de bovenste lijn daarvan is schuin en in het origineel (iig op het plaatje dat in de kolom gerelateerde artikelen verschijnt) is dat recht. Andere afwijkingen kunnen nog door de donor worden “afgedwongen”, maar dat lijkt me toch een bewuste keuze…

    @Onehp: als dit inderdaad een half miljoen euro heeft gekost, vraag ik me wel af waar dat dan in is gaan zitten… volgens mij zou je toch voor een stuk minder een auto van custom plaatwerk moeten kunnen laten voorzien…

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      19 september 2013 om 16:22

      @ar156sw: ik heb dat bedrag, zonder bron, ergens op een Zweedse pagina gevonden. Maar kijk eens wat coachwork kost, en dat dan als eenmalig en handmatig project… Eric Clapton zij custom Ferrari was ook niet goedkoop en imho minder geslaagd dan deze…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North