• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit de BMW M7?

Auteur: Wouter, gepost 20 oktober 2008 om 15:49 – 50 Reacties

BMW M7


Waarschijnlijk niet, maar het roept wel vragen op. Waarom is er nog nooit een BMW M7 geweest, terwijl er wel een S8 is en verschillende smaken S-klasse AMG zijn?

De topversie van de nieuwe 7-serie is voorlopig de 750i, die is uitgerust met een 407 pk sterke V8 met twee turbo’s. Later volgt nog een twaalfcilinder 760i, maar ook dat is geen M-model. Kenmerkend voor de motoren die M3, M5 en M6 aandrijven is dat ze lekker veel toeren draaien. Juist dat karaktertrekje past niet bij een grote limousine als de 7-serie, zelfs in de M5 lijkt het niet altijd passend. Zou dat de reden zijn dat BMW zich niet waagt aan een M7? Carcrazy maakte vast een schets hoe een M7 wat hem betreft er uit zou kunnen komen te zien.

Mochten ze de knoop doorhakken om het wel te doen, dan hebben wij wel een suggestie voor de motorisering. De V8 van de BMW M3 is een V10 minus twee cilinders. Redeneer de andere kant op en creer uit diezelfde V10 nu eens een V12. Geschat vermogen: minimaal 600 pk en dat is voorlopig voldoende om Mercedes en Audi van een weerwoord te voorzien.

Overigens bouwt huistuner Alpina al jaren een B7, wat meer dan een redelijk alternatief is voor een eigen M7 van BMW. Van de nieuwe generatie 7-serie heeft Alpina nog geen eigen variant aangekondigd, maar mac90 maakte alvast een leuke impressie op autojunk.

Alpina B7

Ook interessant!

  • Is deze handgeschakelde BMW 'M7' de ultieme combinatie?
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, alpina, BMW, m7, Schetsen

Vorig bericht: « Ook de Renault Megane gaat digitaal
Volgend bericht: BMW 135i met 420pk: alternatief voor een M3? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Aston Martin zegt

    20 oktober 2008 om 15:53

    Man, dit is echt niet kunnen vind ik, het is alsof men de neus van de huidige M3 neemt en zomaar op de zogezegde “M7” plaatst. Niet geslaagd

    Login om te reageren
  2. Deepakk. zegt

    20 oktober 2008 om 15:54

    Een M7 zou wel een leuk idee zijn, maar misschien tegenstrijdig zijn met de vierdeurscoupe die gebaseerd is op de CS.

    Login om te reageren
  3. Marc zegt

    20 oktober 2008 om 15:54

    Waarschijnlijk omdat BMW van mening is dat een klasse apart (waar de 7-serie, S-klasse en A8 onder vallen), geen sportwagens zijn maar ook het doel moeten uitstralen waarvoor ze gebruikt worden?
    Ruimte, comfort, klasse en kwaliteit.. Een M, AMG of (R)S is altijd een tikkeltje ruiger dan normaal en hebben karakteristieken van een sportwagen..
    Een Autobahn-cruiser is een sportwagen.. Denk ik?

    Login om te reageren
  4. JosJ zegt

    20 oktober 2008 om 15:55

    gewoon doen, komen leuke test van!

    Login om te reageren
  5. Rob zegt

    20 oktober 2008 om 15:55

    M staat voor sportiviteit, een 7 serie is nou eenmaal veel te groot en te zwaar om sportief te zijn. Vandaar dat de snelste versie nooit het M logo zal dragen, en dat is maar goed ook.

    Login om te reageren
  6. Marc zegt

    20 oktober 2008 om 15:55

    correctie: is GEEN sportwagen..

    Login om te reageren
  7. Mika_Hakkinen zegt

    20 oktober 2008 om 15:55

    Laatste is redelijk mooi.. Maar als ik zou mogen kiezen zou er een Mercedes S klasse AMG of Maserati Quattroporte GTS laatste wel met wat meer pk

    Login om te reageren
  8. Jos zegt

    20 oktober 2008 om 15:56

    Die Alpina is wel onwijs vet, alleen ik vind die neus er op de een of andere manier toch niet uitzien. Die neusgaten zijn veel te groot, het lijkt net of hij moet niesen.

    Maar 600+ pk in een M7 lijkt me wel stoer.

    Login om te reageren
  9. Venom zegt

    20 oktober 2008 om 15:58

    lijkt mij een photoshop? komaan bmw, niet proberen. een 7 á la Alpina is daarentegen wel goed geslaagd

    Login om te reageren
  10. Antoon zegt

    20 oktober 2008 om 16:00

    Denk dat ik liever de Alpina zou hebben als de M7.

    Bovendien kan ik me voorstellen dat als je in die prijsklasse shopt je gewoon een verstandige 730d koopt voor dagelijks transport ( houd de boekhouding ook tevreden ) en dan een Z4M voor het betere scheurwerk in het weekend of tussendoor.

    Een limo is voor comfortabel transport, niet om mee te racen. En boven de 200 lopen ze allemaal!

    Login om te reageren
  11. Donstil zegt

    20 oktober 2008 om 16:01

    Die mensen die met photoshop denken te kunnen werken zijn zo lame.

    Login om te reageren
  12. Escher zegt

    20 oktober 2008 om 16:03

    Deze fotoshop stond onlangs op autojunk, met de omschrijving dat het maar een impressie was. Dit is zeker niet de nieuwe M7.
    –edit: doe voortaan eens het artikel lezen!–

    Login om te reageren
  13. daaf zegt

    20 oktober 2008 om 16:05

    @ venom

    slimpie, dr staat ook impressie boven!

    van mij mag ie wel, maar dan wel met zo’n fout koolstof dak erop!
    en een te groote wing in de achterklep. lijkt me best leuk?

    Login om te reageren
  14. Ary zegt

    20 oktober 2008 om 16:14

    komt niet

    vooral met deze olieprijzen en economische/financiele situatie op dit wereldje al helemaal niet

    Login om te reageren
  15. Rule zegt

    20 oktober 2008 om 16:19

    @photoshop comments:
    Lees toch eerst effe het berichtje!

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    20 oktober 2008 om 16:36

    lelijke schets

    Login om te reageren
  17. KamerOlifant zegt

    20 oktober 2008 om 16:51

    Tja je kan het op 2 manieren bekijken.
    Je kan denken dat je in het hoogste segment alleen klasse wilt, en niet iets ordinairs als een M7.

    Maar met de tegenwoordige technologieën kan je makkelijk een sport versie maken met een dynamische onderstel. Ben je gewoon rustig aan het rijden, dan zijn de uitlaatkleppen gesloten en het onderstel zacht.
    Wil je ff raggen met je 600 pk 7-serie, dan druk je op de sportknop, verandert de brom in een brul en staat het onderstel snaar strak.

    Login om te reageren
  18. Frasker zegt

    20 oktober 2008 om 16:54

    De onderste grille in de neus is veels te groot, en hij is te vierkant.

    Login om te reageren
  19. Tinos zegt

    20 oktober 2008 om 17:00

    Denk dat er eerder een M-versie komt van de coupé variant. Overigens lijkt me een 7 Touring ook wel lekker.

    Login om te reageren
  20. Jesper zegt

    20 oktober 2008 om 17:02

    Waarom zou hier geen markt voor zijn?? Het viel me de laatste tijd al op dat ik zo f-ing veel S8-en tegen kom… Dan kan een M7 toch ook??
    Ultieme autobahn cruiser. 600pk en alle luxe die je wilt. Maar ja, die nieuwe Jag voldoet ook aan die behoefte en kost minder… hmm…
    Nee laat maar, ik heb liever een S8, ben verliefd op die 4 uitlaten :twisted:

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    20 oktober 2008 om 17:09

    @ Tinos: da’s wel de láátste auto die ooit gebouwd zou worden!! Want waar heb je die ruimte dan voor nodig?
    7-Serie eigenaren zitten over het algemeen alleen of met z’n 2en (chauffeur) in de auto, 2 koffers voor de zakenreis passen ook wel achterin de sedan :P
    En die zakenmannetjes gaan nou niet echt met de vrouw en 2 koters naar een camping in Zuid-Frankrijk iedere zomer, met een vouwwagen d’r achter :P
    Die gaan lekker met de secretaresse naar Bali, 1st class in een Boeing 777 :P

    Login om te reageren
  22. bozewolf zegt

    20 oktober 2008 om 17:13

    M staat toch voor haarscherp gevoel en totale controle enzo? Dan is het logisch dat BMW niet met zo’n Tirpitz-esque slagschip aan de pimpel gaat. Je kan er toch nooit een *echte* M van maken. Why bother?

    Login om te reageren
  23. Majinstar zegt

    20 oktober 2008 om 17:40

    De reden waarom Bmw nooit met een M uitvoering zal komen voor de 7 serie:

    Bmw wilt graag z’n klasse behouden in dezelfde segment door niet de sportieve kant op te gaan, daar waar Audi en Mercedes Benz dit wel doen. Met zulke auto’s moet je niet hard boeken, maar juist langzaam showen. De 760 Li is het parade paardje van de 7 serie. Als ze die kant toch op willen gaan, dan moeten ze kiezen voor een 770 Li en geen M uitvoering.

    Oftewel net wat mijn voorganger ( Marc ) verteld.

    Login om te reageren
  24. BasaBas zegt

    20 oktober 2008 om 17:51

    De onderste impressie is erg netjes en komt (waarschijnlijk) nog vrij goed overeen met de daadwerkelijke auto ook.
    De bovenste impressie daarentegen…..wtf is die schotwond aan de zijkant? Beetje rare plaatsing voor de M-luchtuitlaat

    Een ///M7 met hoogtoerige 6-liter V12 met ~600pk…klinkt leuk, maar ook zo ongelofelijk onlogisch. Je plaatst toch ook geen sofa in een achtbaan?

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    20 oktober 2008 om 17:58

    De S8 en S AMG’s vind ik geslaagde auto’s, ze kunnen de uiterlijke pronkstukken goed aan. Bij deze 7 twijfel ik daar nog over. Hij lijkt wat te chic om zo aan te pakken. Of mss laat de impressie me dat denken omdat die niet zo geslaagd is? Tot nog toe ben ik iig niet enthousiast over een M7.

    Login om te reageren
  26. rutger zegt

    20 oktober 2008 om 18:22

    de eerste foto is niet de bmw 7 en waarom zeg je in het begin dat er nooit een 7 heeft bestaan

    ps. ik heb hem al gezien ben bij de introductie geweest

    Login om te reageren
  27. rutger zegt

    20 oktober 2008 om 18:24

    sorry niet goed gelezen (m7):P

    sorry echt dom dat ding gaat niet werken veelte veel pk nodig voor zo’n zware auto

    Login om te reageren
  28. AriM6 zegt

    20 oktober 2008 om 18:25

    Ze zullen wel moeten om een sport versie van de 7 serie te maken.
    Maar dat dit em word lijkt me sterk , dit is duidelijk een photoshop.
    Maar vroeg of laat komt er een M7

    Login om te reageren
  29. M-lover zegt

    20 oktober 2008 om 18:34

    bmw heeft sinds de M1 (en ja ok, tel de e30 M3 dan ook nog een beetje mee) nooit eens ‘echte’ sportwagen gebouwd (zie R8 voor de audi fans)! dus een 7-serie dan nog een sportwagen gaan maken is niet echt waar ze mee bezig zijn bij bmw… houden zo, laat die echte M1-hommage maar rap komen!

    Login om te reageren
  30. Tommy zegt

    20 oktober 2008 om 18:52

    Zou tijd worden, de 760i alleen is niet opgewassen tegen de S65 AMG en Audi is zwanger van een nieuwe A8 waarvan de S8 waarschijnlijk weer een grote stap omhoog zal gaan maken. En met auto’s als de Panamera, Rapid en Estoque lijkt me dit geen overbodig model. Mijn zegen hebben ze.

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    20 oktober 2008 om 18:57

    Er zal geen M7 komen en die is bovendien helemaal niet nodig.

    Wat wel zal komen is de 4-deurs GT. Dat alleen al maakt een M7 overbodig.

    Login om te reageren
  32. Timmie zegt

    20 oktober 2008 om 19:00

    Bij BMW hebben ze een herenakkoord met Alpina. Dat is volgens mij de enige reden.

    Login om te reageren
  33. VonStroke zegt

    20 oktober 2008 om 19:14

    Die Alpina-variant ziet er schitterend uit.

    Login om te reageren
  34. Yeelen zegt

    20 oktober 2008 om 19:45

    die 600 pk is te veel
    kijk maar richting 550 pk of zo

    Login om te reageren
  35. phantom zegt

    20 oktober 2008 om 19:48

    die alpina ziet er zeer realistisch uit , ik vind hem echt zeer dik en vooral in het zwart.

    Login om te reageren
  36. Tombnolz zegt

    20 oktober 2008 om 20:22

    Heb het altijd een beetje vreemd gevonden waarom er geen M7 heeft bestaan, terwijl zelfs Jaguar een SJR had en heeft… Omdat ze Alpina een alleenrecht willen geven? Moeilijk te geloven, want een M3, 5 & 6 kunnen dan wel?

    Anderzijds vind ik het net supertof dat die nooit bestaan heeft, omdat ik het háát als een merk een auto wil in élk segment (zoals Mercedes).

    Wel een groot applaus voor mac90, die B7 ziet er schitterend uit!

    Login om te reageren
  37. Thijs zegt

    20 oktober 2008 om 20:33

    Ik vind wat ik op de foto zie in ieder geval erg mooi. Ik vind de “gewone” 7 weer niet zo interessant.

    Login om te reageren
  38. Bert zegt

    20 oktober 2008 om 23:27

    M = MotorSPORT

    2000 kilo is gewoon niet sportief dus dit is de enige logica die ik kan bespeuren bij BMW in tegenstelling tot het opvullen met zelf verzonnen marktsegmenten.

    Komen de door ons betaalde politici allemaal misselijk op hun werk aan btw als dit waarheid zou zijn.

    Login om te reageren
  39. Heyhuub zegt

    21 oktober 2008 om 09:09

    @Bert

    Vandaar dat er dus X6M en X5M’s in de planning staan?

    Login om te reageren
  40. AriM6 zegt

    21 oktober 2008 om 11:54

    @ Bert
    Waarom zou er geen M7 komen ?
    Er is een S AMG en een S8, dat gat moet BMW opvullen.
    De AMG en de S8 zijn nou niet de lichtste van allemaal

    Login om te reageren
  41. Windhoos zegt

    21 oktober 2008 om 12:04

    Een S van Audi is nooit een concurrent van een M van BMW dus dat is een beetje onzin natuurlijk. Dus blijft alleen Mercedes in dit geval nog over……

    Login om te reageren
  42. wouterjeuring zegt

    21 oktober 2008 om 13:24

    dit vind ik wel erg makkelijk gedaan; gewoon een m3 neus, iets breder, andere velgen en een groter grilletje aan de zijkant…. EEN M7!!!!!!!

    dat kan ik ook wel

    Login om te reageren
  43. The R6 Tornado zegt

    21 oktober 2008 om 15:01

    Die eerste impressie is echt wel mislukt… Moest er al een M7 op de planning staan zou die er nooit zo uitzien. Dit lijkt eerder op een slecht getunede 7 reeks waarbij één of andere “Johny” nog wat geld overhad, een bodykit kocht van een M3 en deze liet aan “metsen” op z’n 7 reeks.

    De impressie van de Alpina is zeer realistisch en zal wel zo ongeveer eruitzien. Zeer knap

    Login om te reageren
  44. LP640 zegt

    21 oktober 2008 om 20:06

    Zou wel leuk worden dan… :D

    Login om te reageren
  45. Zine zegt

    21 oktober 2008 om 20:33

    Er heeft zelfs een M8 bestaan van de toenmalige 8-serie , er werden maar een paar van gemaakt. Ik vind het wel kunnen , mercedes heeft ook de Slr mclaren juist? Beetje faceliften en dat lukt wel.

    Login om te reageren
  46. M5@Night zegt

    21 oktober 2008 om 22:00

    Mooi spul! Laat maar komen die hap.

    Login om te reageren
  47. Phils zegt

    23 oktober 2008 om 15:42

    http://www.autojunk.nl/pix/show/145666/1

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    4 november 2008 om 16:59

    “All our actions are based on careful consideration and foresight. It does not make sense to build up stocks which are bound to reduce our revenues later on. We also have a commitment to our dealerships and the well-being of the company.

    But there is another aspect towards improving profitability: We are reviewing all product projects again.

    And we thus have decided that there will not be a series model of the Concept CS.

    A recent analysis has shown that:

    First: Despite the great feedback this car has achieved so far, it does not match our ambitious profitability targets.
    Second: Our three premium brands have a strong brand image all around the world. This has been proven, for instance, by the latest Brand index analysis. So for the time being, we can do without this “brand shaper” since we have many others in our portfolio.
    Third and most important is that we want to focus our resources primarily on future projects and new technologies.
    In other words: Currently, our top priorities are EfficientDynamics and project i.”

    BMW….Go FU.. yourself!

    Login om te reageren
  49. Polygoon zegt

    31 mei 2009 om 14:52

    Dit is waar ik zelf ook al heel lang aan denk, waarom in godsnaam geen M7?

    Login om te reageren
  50. Polygoon zegt

    31 mei 2009 om 14:53

    Dit is waar ik zelf ook al heel lang aan denk, waarom in godsnaam geen M7?
    En als ze dan toch bezig zijn de M1 daar mag ook wel een opvolger voor komen, maar ik denk dat ze bang zijn bij BMW, ze willen met een M1 natuurlijk de oude overtreffen qua prestaties, looks, … en dat is volgens mij toch zeer moeilijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North