• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru bevestigt Impreza Cosworth STi CS400

Auteur: CasperH, gepost 24 mei 2010 om 22:49 – 75 Reacties

Subaru Impreza Cosworth STi CS400


Heb je net je spaarcenten aan een Ford Focus RS500 besteed dan mag je nu gerust even vloeken. Subaru heeft namelijk in samenwerking met Cosworth een limited edition van de Subaru Impreza gelanceerd: de Subaru Impreza Cosworth STi CS400. U wilt cijfers? U krijgt cijfers!

Voordat je verder leest: eerst bestellen want er worden er slechts 75 gebouwd. Gedaan? Mooi, dan gaan we verder met de indrukwekkende feiten. De Impreza Cosworth gaat van nul naar honderd in 3,7 seconden en is begrensd op 250 kilometer per uur. Deze cijfers zijn te danken aan een gemodificeerde versie van de standaard 2.5 liter boxer. Niet alleen de motor is aangepakt, ook de turbo onderging een behandeling van de heren van Cosworth. In combinatie met de uitlaat en een opnieuw geprogrammeerde ECU wisten deze slimmeriken 395 pk en 540 Nm koppel uit het blok te vissen.

Subaru Impreza Cosworth STi CS400

Om dit allemaal op de weg te houden werkte Cosworth samen met Bilstein en Eibach aan een aangepast chassis. De Impreza kwam daardoor 10 millimeter dichter bij het asfalt te liggen. Ook werden de remschijven vervangen door 355 millimeter grote exemplaren uit de rekken van AP Racing. Je kan de Cossie herkennen aan de speciale 18 inch velgen, die er ook voor zorgen dat de spoorbreedte met 12 millimeter vergroot wordt. Daarnaast zijn er een andere voorbumper, andere mistlampen en aangepaste grilles op gehangen.

Helaas wordt het beestje alleen in de UK geleverd in de kleuren zilver, grijs en rood. Waarom ze hem in matzwart presenteren is ons een raadsel. Prijs? 58.079,60. Maar dan staat hij nog in Groot Brittanië dus tel daar de belastingen nog even bij op. Dat lijkt misschien veel geld, maar dan kan je wel een vele malen duurdere Gallardo LP560-4 het leven zuur maken bij het stoplicht. De Focus RS500 rijd je naar de 100 zelfs met ruim twee seconden zoek.

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, STi, Subaru, tuning

Vorig bericht: « Is dit de Ferrari 458 Challenge?
Volgend bericht: Ducati Sports Car designstudie »

Lees Interacties

Reacties

  1. BananaFlip zegt

    24 mei 2010 om 22:53

    Kijk, daar kun je wat mee. 3.7 seconden is belachelijk snel en dat zie je een Focus RS dus nog niet doen.

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    24 mei 2010 om 22:53

    Maar laat het eerst maar zien voordat we het geloven..

    Login om te reageren
    • Lan_Evo zegt

      25 mei 2010 om 01:50

      Indrukwekkend hoor, doet me denken aan de de Evo FQ400. Kan Ford nog wat van leren met hun FWD RS500.

      Login om te reageren
  3. stopwearingpants zegt

    24 mei 2010 om 22:53

    wow wat een bak, internationaal uitbrengen zou k zeggen kan subaru ook gaan cashen

    Login om te reageren
  4. alltimer zegt

    24 mei 2010 om 22:54

    kwijl kwijl kwijl,
    die jongens van cosworth kennen er wat van!

    Login om te reageren
  5. AudiQuatro zegt

    24 mei 2010 om 22:56

    Damm!!

    Login om te reageren
  6. BananaFlip zegt

    24 mei 2010 om 22:56

    -edit: check-

    Login om te reageren
  7. Svensson zegt

    24 mei 2010 om 23:00

    Zag ‘m gisteren op de EVO website, wat een hondsbrutale auto is dat zeg.

    Login om te reageren
  8. bassie zegt

    24 mei 2010 om 23:01

    gekke jappen met die 0-100 tijden de laatste tijd..

    nissan gtr, nu deze impreza.. wanneer komt de supra met veyron killer prestaties?

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      24 mei 2010 om 23:05

      @bassie:

      De nieuwe Supra is er al, hij heet “Lexus LF-A”. Alleen kun je dat Veyron-killen wel vergeten.

      Login om te reageren
      • william zegt

        29 mei 2010 om 00:15

        @Svensson: aan de toyota supra wordt gewerkt, er zit een V10 in en lijkt aardig op een nissan gtr vanvoor! :)

        Login om te reageren
  9. CSL zegt

    24 mei 2010 om 23:04

    Is die 3,7 sec naar de 100 inclusief of exclusief de 2sec durende turbolag?
    Wat is de 0 naar 200 tijd ?
    Die 0 naar 100 tijden zijn voor auto’s tot 150pk leuk..
    De fwd focus is no match.

    Login om te reageren
    • Imba zegt

      25 mei 2010 om 01:23

      @CSL: ”Is die 3,7 sec naar de 100 inclusief of exclusief de 2sec durende turbolag?”
      Wat geloof je nou zelf knul.

      Login om te reageren
      • The_12oach zegt

        25 mei 2010 om 01:28

        @Imba: Denk dat je voor die turbolag inderdaad aardig hard moet klooien met die turbo’s tegenwoordig die eigenlijk bijna altijd bij de les zijn. Plus ik weet wel zeker dat je hem vol launched met hogere toeren om meteen te genieten van een ram in je rug.

        Ik vind dit toch wel gelijk een hele harde snauw naar ford. GEWELDIG!

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          25 mei 2010 om 02:57

          @ lmba & The_12oach: Absoluut!

          Van een staande start heb je sowieso geen probleem met turbolag.
          De gearing zal heel kort zijn en de heren van Cosworth zijn echt geen beginners.
          Turbolag zal er wel zijn en zal op de limiet minimaal merkbaar zijn op een circuit in de handen van een profcoureur, want de turbo’s zijn tegenwoordig zo goed gemaakt en afgesteld dat de lag mini-minimaal is.

          Daarnaast haalt 80% van de mensen nog altijd echte turbo lag en boostkarakter door elkaar.

          Die Evo die TG testte gingen ze in de 6e versnelling vanaf 30kmu optrekken ofzo. Ja, jezus. In zo’n laag toerengebied maakt dat blok gewoon geen power, heeft geen fuk met turbo lag te maken.

          Het rondje wat Stig deed met die Evo zag je wel turbolag in de Hammerhead. Stiggie ging daar niet vloeiend genoeg in en moest lossen. Met die FQ kostte em dat even een halve seconde, ja. Ook omdat ie ’t verneukte :P

          Login om te reageren
  10. bassie zegt

    24 mei 2010 om 23:08

    @ Svensson, atmosferische hoogtoerige motor.. absoluut geen supra opvolger!

    Login om te reageren
  11. EJS zegt

    24 mei 2010 om 23:11

    Verrekte snel.. Doe mij er maar eentje! Alleen jammer dat je dan vermoedelijk genoegen moet nemen met iets rechtgestuurds..

    Login om te reageren
  12. Tommy2 zegt

    24 mei 2010 om 23:13

    Krijgt de nieuwe Impreza sedan dit pakketje ook? Dan zeg ik doen!

    Login om te reageren
  13. HDM zegt

    24 mei 2010 om 23:13

    Focus ziet er nog altijd beter uit dan deze lelijke hatchback. Hoe ver ze em ook tunen, die Impreza blijft de lelijke non-Imprezalistische hatchback.

    Laat mij maar eens de sedanversie van deze zien.

    Login om te reageren
  14. DIPSHIT zegt

    24 mei 2010 om 23:18

    ik wil de STI sedanversie terug, hatchbacks zijn zooo Sjonnie

    Login om te reageren
  15. FuelMinded zegt

    24 mei 2010 om 23:26

    Monster Energy/DC Shoes stickers erop en rijden maar de British Hooligan Ricer.
    Lekker alle VAG-lease sletjes treiteren! :D

    Login om te reageren
  16. Tripple zegt

    24 mei 2010 om 23:30

    blijft een lelijk hok

    Login om te reageren
  17. preske zegt

    24 mei 2010 om 23:31

    Nooit geen grote van geweest van de nieuwe impreza, maar hij mag er echt wel zijn. mat-zwart komt echt tot zijn recht op deze auto.

    Login om te reageren
  18. HTJ zegt

    24 mei 2010 om 23:33

    Wordt hier niet warm van, eerder koud. Moest mezelf er ook echt toezetten om het artikel aan te klikken, t’ is dat t’ alternatief van een wiskunde examen leren nog saaier is…

    Login om te reageren
    • FuelMinded zegt

      24 mei 2010 om 23:53

      @HTJ: Veel succes morgen, om 13.30 toch? Weet je trouwens hoe je de lengte van een GPV moet uitrekenen?

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        25 mei 2010 om 01:05

        @FuelMinded: GPV?? Goniometrische … vergelijking. Wat bedoel je nou?

        OT: Zo moest ‘ie altijd al geweest zijn!

        Login om te reageren
        • FuelMinded zegt

          25 mei 2010 om 09:29

          @Ferdinand1: Goniometrische parameter voorstellingen.
          Volgens samengevat (vwo 2010) heb je een formule voor baanlengte en een formule voor lengte van een grafiek. Wat is het verschil tussen deze 2 formules?

          Login om te reageren
          • Ferdinand1 zegt

            25 mei 2010 om 09:42

            @FuelMinded: baanlengte gebruik je bij idd goniometrische parameter voorstellingen. De functie lijkt op die van de snelheid, maar dan is deze in de vorm van een integraal.
            De andere die je bedoelt is volgens mij de booglengte. Die gebruik je voor normale functies (geen gonio).
            Ze staan ook op de formule kaart, maar die mag je dit jaar niet meer gebruiken toch (wiskunde B)?

            Login om te reageren
            • FuelMinded zegt

              25 mei 2010 om 09:59

              @Ferdinand1: Bedankt voor je snelle uitleg. :D
              Klopt, formulekaart is verboden. Is op zijn zachts gezegd verrekte kut!

              Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    25 mei 2010 om 00:04

    Cosworth, wordt dat normaal niet met Ford geasocieerd?

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    25 mei 2010 om 00:06

    Nu nog even de body van een 1.5-je erop zetten en je hebt weer een fantastische sleeper. :D

    Login om te reageren
  21. integralechubasco zegt

    25 mei 2010 om 00:13

    een 135i is een ouwelullenbak vergeleken met dit apparaat. topper!

    Login om te reageren
  22. erikL zegt

    25 mei 2010 om 00:22

    @csl…
    Vergeet die turbolag maar gast. Wel benieuwd naar werkelijk gemeten tijden, zou me niets verbazen als die ook werkelijk 3,7 sec zijn… :D

    De mijne van model 2002 had 340pk en 450Nm en deed 4,4 sec van 0-100 en 100-200 12 sec. En ook daar toverde je geen lach mee op het gezicht bij menig exotische autorijders.. :D

    Login om te reageren
  23. Panther zegt

    25 mei 2010 om 00:33

    3,7 sec naar 100 geloof ik niet ( met maar 395 pk). Het zal wel 4.7 sec zijn

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      25 mei 2010 om 15:06

      @Panther:
      ooit gehoord van grip, koppel, tractie, gewicht?

      Login om te reageren
  24. integralechubasco zegt

    25 mei 2010 om 00:38

    @panther
    geloof het maar wel… kan me nog een mitsu evo met 400 pk herinneren, die deed 3,4 seconden naar de 100. vastgelegd door topgear.

    Login om te reageren
    • Panther zegt

      25 mei 2010 om 00:58

      @integralechubasco: die auto was niet bepaald een succes hé! dikke turbo op zetten is niet genoeg, had wel heel veel last van turbolag.

      Login om te reageren
  25. Okkii zegt

    25 mei 2010 om 00:41

    Ach peekaas zeggen niet altijd alles. Nissan GT-R bijv. haalt hem ook snel en zat volgens mij onder de 500pk.

    Login om te reageren
  26. integralechubasco zegt

    25 mei 2010 om 00:49

    @ Okkii
    nee klopt, je moet ook naar de koppel kijken en daar zie je dat de 2,5 boxer turbo behoorlijk wat in huis heeft, 540 Nm in totaal. Vergelijk maar met bijvoorbeeld de 3,0 zes in lijn, twinturbo van de bmw 135i die maar 400 Nm heeft. Dit is helemaal niet zo een slecht blokje.

    Login om te reageren
  27. 5LiterV10 zegt

    25 mei 2010 om 01:02

    geweldige cijfers!! maar vind het uiterlijk weer is 3 keer niks… je moet eigenlijk de focus rs met deze cijfers hebben:P! dan heb je een prachtig bommetje:P!!!

    Login om te reageren
  28. integralechubasco zegt

    25 mei 2010 om 01:05

    @panther
    het is maar hoe je hem gebruikt, heb op mijn auto ook wat turbolag, maar snelle accelatietijden zijn wel mogelijk. In TG werd het natuurlijk extreem uitvergroot. Maar de murcielago kon hem niet losrijden. dus wat mij betreft wel succes… :)

    Login om te reageren
  29. Hupke zegt

    25 mei 2010 om 02:36

    Doet me meer denken aan de Ford Sierra Cosworth dan de Focus RS.

    Login om te reageren
  30. bozewolf zegt

    25 mei 2010 om 03:00

    Ohja, koppel daar de AWD aan die op Japanners altijd heel “launch-happy” zijn (quattro b.v. wil nog wel “boggen”) en die 3.7 @ 400pk is heel goed mogelijk.

    0-100 is ook maar een hele korte en redelijk nutteloze meetafstand voor prestatie auto’s. Zo’n Impreza wordt gewoon door zichzelf letterlijk van de start af gekatapulteerd. Daarna moet ‘ie t met gewoon 400pk stellen, maar ik denk dat iig de midrange heel kort is, en misschien zelfs de hele bak wel kort.

    250 begrensd, elektronisch of bak-matig is dan de vraag.

    Login om te reageren
  31. bpc zegt

    25 mei 2010 om 06:53

    hmmm autoblog dit is toch al een tijdje bekend hoor …
    http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Auto/article/detail/1088012/2010/04/01/Cosworth-pimpt-Impreza-STI.dhtml zie datum artikel

    de auto is wel heel dik ! jammer van zijn beperkte oplage…

    Login om te reageren
  32. Henk zegt

    25 mei 2010 om 08:34

    Klinkt misschien een beetje raar, maar op de foto lijkt het meestal niks, terwijl als je er een ziet rijden, dan is het de mooiste en bijzonderste auto die je op een dag hebt gezien, vooral in het blauw! Ford RS lijkt er maar een goedkoop smal auto’tje bij.

    Login om te reageren
  33. 750i zegt

    25 mei 2010 om 08:51

    Ik heb helemaal niks met Subarua maar met deze specs wil ik ‘em heeeeeel graag hebben.

    Login om te reageren
  34. Nico94 zegt

    25 mei 2010 om 09:58

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  35. Altron zegt

    25 mei 2010 om 09:58

    Lekker snel !
    Maar het blijft een lelijk hok…

    Login om te reageren
  36. Nerds rulez zegt

    25 mei 2010 om 10:49

    Dit is toch vele malen gaver dan een focus rs. Zeker weten van wel.

    Login om te reageren
  37. TSI-tje zegt

    25 mei 2010 om 10:50

    Het valt me op dat alle FocusRS-aanhangers opvallend stil zijn over de introductie van dit monster.
    OT; Brute bak met dito cijfers, mooi zal hij nooit worden.

    Login om te reageren
  38. s14a zegt

    25 mei 2010 om 11:01

    Zo’n auto hoeft niet mooi te zijn, als het maar snel is! Alhoewel ik het model wel best mooi vind :)

    Login om te reageren
  39. BMW330Ci zegt

    25 mei 2010 om 11:09

    Dankuwel, zet hem maar naast de BMW (A)

    Login om te reageren
  40. Euphoric77 zegt

    25 mei 2010 om 11:20

    @s14A

    Zo’n auto moet voor mij toch echt mooi zijn en hoe je het ook wendt of keert daar is Subaru nog nooit in geslaagd.
    Hoe fantastisch snel het allemaal ook zal gaan, doe mij maar een “mooie” bolide met “wat” minder vermogen.

    Dit zal NOOIT in mijn garage komen evenmin een Focus RS, snel zijn ze, maar designmatig uiterst triest.

    Login om te reageren
  41. jurgen zegt

    25 mei 2010 om 11:39

    tja.. hij is alleen bijna 2x zo duur als een rs!!!
    en een gewone RS is ook te tunen naar 400 pk.
    plus 75 van gemaakt alleen in UK dus niemand ga je zien met dat ding.

    ford toch nog steeds opperbaas in hothatch land!

    Login om te reageren
  42. Piet zegt

    25 mei 2010 om 11:40

    Gaaf ding, en dat voor die prijs. Ik wil hem wel.

    Login om te reageren
  43. jeanclaude zegt

    25 mei 2010 om 11:40

    hahahah soo dat is snel

    Login om te reageren
  44. Paul zegt

    25 mei 2010 om 12:09

    Dit is echt een mooie auto, een Porsche lijkt er maar saai bij. Ga binnenkort eens bij een dealer kijken om een STI te gaan bewonderen en waarschijnlijk een kopen. Wel in een nette uitvoering, want deze kleur staat hem niet.

    Login om te reageren
  45. Paul zegt

    25 mei 2010 om 12:14

    http://www.thetorquereport.com/20th_anniv_subaru_impreza_wrx_sti4.jpg

    Veel dikker, kan geen RS tegenop!

    Login om te reageren
  46. Vincenzo zegt

    25 mei 2010 om 12:20

    net zo lelijk als die ford natuurlijk.
    Elke fabrikant kan een snelle auto ontwikkelen, dat is het punt niet meer in deze tijd.

    Login om te reageren
  47. Fout zegt

    25 mei 2010 om 12:29

    Matzwart, dik gefaked van de RS500
    3,7 sec? Geloof ik niets van, min. 4,5 sec

    Login om te reageren
  48. jack_abarth zegt

    25 mei 2010 om 12:31

    Zet voor dat geld maar een EVO 9 FQ400 neer, de rest gebruik ik dan wel voor de banden en brandstof.

    Login om te reageren
  49. lambo4all zegt

    25 mei 2010 om 12:45

    zo zie je maar weer dat voorwielaandrijving niet werkt.

    Login om te reageren
  50. edgar zegt

    25 mei 2010 om 13:13

    alleen jammer dat dit impreza model nog steeds hondslelijk is en niet in de buurt komt van het vorige type.

    en nog wat: bij de ford zijn de pk’s alleen voor de voorwielen en de zoeb doet het met 4×4 dus is het gewoon niet te vergelijken…

    Login om te reageren
  51. jack_abarth zegt

    25 mei 2010 om 14:04

    @Edgar,

    Daar ben ik het niet mee eens. Deze auto is najuist wel te vergelijken met een RS.

    Beide wagens hebben de potentie voor uitzonderlijk bochten gedrag en snel optrekken i.v.m. rallye ervaring.
    Alleen ieder probeert het op zijn eigen manier.
    Subaru met 4WD, en Ford op de voorwielen.

    Login om te reageren
  52. Henk zegt

    25 mei 2010 om 14:53

    Het vorige model heeft zijn tijd gehad en veel vonden dat een lelijke auto en deze weer mooi.. ieder zijn smaak. Heb het altijd bijzondere auto’s gevonden en alleen dat al, maakt hem mooi. Hij is in ieder geval een stuk volwassener geworden en de “petjes” figuren lopen wel naar Ford:-).

    Login om te reageren
  53. Chuck Norris zegt

    25 mei 2010 om 16:16

    Ik voel een line-up?
    Voor mij maakt de uitkomst niet uit, doe mij maar de ‘gewone’ Focus RS met het opgefokte blokje.

    Login om te reageren
  54. RazorHead zegt

    25 mei 2010 om 17:29

    eindelijk terug cosworth variaties van auto’s! lekker

    Login om te reageren
  55. Joost1990_2 zegt

    25 mei 2010 om 18:39

    Ze zeiden dat de Legacy met diesel in 6 sec naar de honderd zou gaan… dus ik denk dat we dit ook wel met een korreltje zout kunnen nemen. Maar toch lijkt dit iets aannemelijker!

    Login om te reageren
  56. s14a zegt

    25 mei 2010 om 18:54

    Er zijn genoeg Impreza’s die binnen 3.5 sec naar de 100 gaan…

    Login om te reageren
  57. Flatfour zegt

    25 mei 2010 om 23:29

    @s14a:

    Ja de mijne:twisted:

    Login om te reageren
  58. Cantago zegt

    26 mei 2010 om 00:56

    Dat is snel naar de 100! Sneller dan een RS? Met 2 seconden???!! Ik neem hem!

    Login om te reageren
  59. Dimglor zegt

    26 mei 2010 om 07:41

    Vet.. zo zie je maar dat die Fwd niet zo’n goeie keuze was.. Ze waren bij Ford beter voor de awd gegaan ;) Dit ziet er trouwens echt een klein monstertje uit ;)

    Login om te reageren
  60. jh zegt

    26 mei 2010 om 19:25

    http://www.menmrally.nl/2009/THR/g800/evtl16.jpg

    deze is toch net iets mooier

    Login om te reageren
  61. werner1969 zegt

    27 mei 2010 om 23:50

    toch een flinke sneer richting ford die toch een jaartje of 40 heeft samengewerkt met coshworth

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      27 mei 2010 om 23:53

      @werner1969:

      Volgens mij bouwt Cosworth(zonder H overigens!!!) al langer zaken met Soeb..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North