• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit de sterkste C-segmenter met garantie? 621 pk!

Auteur: willeme, gepost 16 juli 2024 om 17:01 – 7 Reacties

sterkste C-segmenter

621 pk, dat moet bijna wel de sterkste C-segmenter zijn!

Als er ergens geen tekort aan is, dan is het wel aan vermogen. Vroeger waren extra pk’s bijzonder prijzig (denk aan termen als peperduur en zo), maar sinds downsizing en elektrificatie is er een extreme inflatie. Ineens heeft iedereen 300-400 pk onder zijn rechtervoet. In de jaren ’90 was dat alleen voorbehouden aan mensen die een BMW 8 Serie of Mercedes-Benz SL konden veroorloven.

Maar nu is het voor iedereen. Het ‘probleem’ is dat elke fabrikant een behoorlijke marge in de auto’s moet houden. Ze moeten wel een tijdje meegaan en onder alle omstandigheden aan de geldende uitstootnormen voldoen. Daardoor hebben sommige motoren enorm veel ruimte voor meer. De BMW M2 is zo’n auto. In principe is dat een terug-getunede BMW M3 (en M4) motor. En die kan beduidend meer leveren.

Sterkste C-segmenter

Bij het Zwitserse Dähler zijn ze eventjes in de weer geweest met de BMW M2 van de G87-generatie. Dähler kun je zien als de Zwitserse AC Schnitzer, of het Zwitserse 3D Design. Dus hoogwaardige upgrades die zeker niet goedkoop zijn, maar minimaal van het fabrieksniveau zijn (meestal beter).

sterkste C-segmenter

In dit geval is de motor namelijk voorzien van een Eventuri carbon luchtinlaat, sportfilters en RVS-sportuitlaat. In combinatie met de software van Dähler stijgt het vermogen naar 621 pk en 750 Nm. Wat een cijfers voor een C-segment auto (wat de M2 officieel wel is).

sterkste C-segmenter
sterkste C-segmenter
sterkste C-segmenter
sterkste C-segmenter
sterkste C-segmenter
sterkste C-segmenter

Over de wielen kunnen we kort zijn, want die zijn te groot. Ja, eindelijk is het ook voor ons te groot. Het is 21 inch en ziet er eerder komisch dan stoer uit en dat kan nooit de bedoeling zijn. Dit zijn auto’s voor mensen die zichzelf bloedserieus nemen, dus een maatje kleiner is gewenst.

Bij Dähler begrijpen ze dat, dus bieden ze ook een setje aan in 20 inch. Wat ze wel goed doen is de ‘fitment’ van de wielen, want deze loopt mooi ‘flush’. Af-fabriek zien we toch dat fabrikanten de wielen te ver naar binnen doen en de auto’s te hoog op de wielen zetten.

sterkste C-segmenter

Kan de bak dat hebben?

De verlaging is daar onderdeel van. Je kan kiezen voor verlagingsveren vóór of een schroefset. Tip: doe dat laatste. Het is een BMW M2, die verdient een hoogwaardige schroefset.

Zoals @wouter zegt: elke auto wordt beter van 100 pk extra zegt @martijngizmo altijd: elke auto wordt beter van een hoogwaardige schroefset.

sterkste C-segmenter
sterkste C-segmenter

Bijzonder is de transmissie. We zien namelijk de handbak! Die kun je inderdaad bestellen en er zullen best mensen met verstand en smaak dat doen. We wisten echter niet dat het mogelijk was om die te kietelen. Volgens ZF is de S6 53-transmissie goed voor maximaal 600 Nm.

We gaan ervan uit dat ze bij Dähler weten wat ze doen. Ze zijn ook BMW-dealer en hebben wel een beetje verstand van de materie. Veelal krijg je ook gewoon volle garantie op hun producten. Alle onderdelen kun je per direct bestellen.

Meer lezen? Dit zijn 12 pareltjes van AC Schnitzer!

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 is de SNELSTE over de Nürburgring
  • Gespot - BMW M2 met een uniek kleurtje
  • Video: nieuwe BMW M2 CS gesnapt op de 'Ring
  • BMW M2 met mintgroene
    Heeft deze BMW M2 met mintgroene details te veel pk?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, dahler, G87, m2, tuning, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Mijn Auto video: Seat Ibiza Cupra van Sem
Volgend bericht: Deze splinternieuwe auto is al 20 jaar in productie (en koelt de bips) »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    16 juli 2024 om 17:45

    Ik moet de eerste auto nog tegenkomen die van grotere velgen beter gaat rijden.
    Hetzelfde kan je eigenlijk ook zeggen van verlagen voor de openbare weg.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juli 2024 om 23:35

      De Golf IV misschien? Dat model heeft af fabriek zo verschrikkelijk onderstuur dat verlagen en grotere wielen het echt beter kunnen maken.

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      17 juli 2024 om 15:52

      Elke auto met van die ballonbanden à la 195/55/17…

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    16 juli 2024 om 17:59

    Zo’n M2 is qua design van zichzelf een beetje een bonkig ding. Dan vind ik velgen met van die ragfijne spaken niet zo goed staan, een velg met een wat dikkere spaak past beter in het geheel. Verder ben ik in z’n algemeenheid wel een liefhebber van de knutselstukjes van Dähler.

    Login om te reageren
  3. JelmerS zegt

    16 juli 2024 om 19:09

    -1 voor de kleur ofwel het gebrek eraan.. Deze generatie M2 is wel heel gaaf en kan heel wat hebben voordat het er gek uit begint te zien.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      16 juli 2024 om 19:18

      Dat ding ziet er sowieso gek uit, dus dat klopt wel ja

      Login om te reageren
  4. kennone zegt

    16 juli 2024 om 21:11

    In dit geval zie toch liever 200KG minder dan 200PK er bij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North