Is dit het meest luxe Defender-interieur ooit?

Auteur: , 47 Reacties

De Land Rover Defender staat nou niet bepaald bekend om zijn mooie interieur. Dit exemplaar van Carisma is daar een uitzondering op.

De Defender is een model dat stamt uit de jaren 80. Het interieur is ondanks wat faceliftjes niet meer helemaal up-to-date. De tuner Carisma heeft daar wat aan gedaan en bouwde de gehele binnenruimte om in een zee van luxe, inclusief Windows 8.

De tuner deed dat in een opdracht van een rijke Engelse landgoedeigenaar. Werkelijk alles werd uit de kast getrokken. Achterin de Defender werden twee luxe sofa’s geplaatst. Uiteraard volledig elektrisch bedienbaar en met massagefunctie. Vervolgens werden er vele koeienhuiden gebruikt om het één en ander te voorzien van een chic laagje leder. In de voorstoelen werden twee Windows 8 computer verwerkt, computers van Apple zijn optioneel gelukkig ook leverbaar. Het geluid komt in alle gevallen uit speakers van Bang & Olufsen.

Een koelkast met kristallen champagneglazen, dimbare sfeerverlichting en onboard wifi zijn allemaal aanwezig. Verder kan je kiezen voor een paar speciale opbergvakjes. Wat dacht je bijvoorbeeld van een vakje voor je jachtgeweer? Of een kast waar je je modderige laarzen in kan dumpen?

Keuzes zat voor het interieur. Het exterieur wordt daarentegen met rust gelaten. Niemand ziet dat je achterin aan het chillen bent, terwijl je chauffeur de auto door de modder jaagt. De ideale allrounder? (via: carscoop)



47 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Wow dikke luxe
tussen kitsch en kitsch ..
Nu nog wat bepansering erop en obama kan ook veilig naar midden-oosten
Twee emmers stront naar binnen gooien en hij is echt af.
@norge: Dus dat!
Vroeger had zo’n Defender een stop in de vloer. Kon je het interieur weer laten leeglopen nadat je er een rivier mee had overgestoken. Hoe zouden ze dat met deze doen?
@RRRobert: als ik door een diepe rivier wil rijden pak ik wel een audi Q7….
@darrock: de bedoeling is dat je de overkant haalt hè
@ruudw:
Ik denk dat hij dat juist niet wil, en dan is de Q7 een prima keuze….
@jrk68: fijn dat mensen mij toch nog begrijpen ;)
@ruudw: haha +1
@darrock: jij denkt dat een q7 beter is in het terrein (en in een rivier) dan een defender?! Als je nou een G-klasse had gezecht kon ik je gedachten nog een beetje volgen. Maar de defender blijft DE terrein beul.
@bartjuh: bij gezecht stopte ik met lezen…
@bisazza: +1
Foutje moet kunnen, maar gezecht is wel erg.
Net als mensen die ‘sgatje’ zeggen, vreselijk
@bierbuik: ik zal het niet meer doen sgatje…
@Bisazza: Ben je verder gekomen dan ik.
@bartjuh: heb niks tegen de Defender, maar in het terrein(op de weg ook overigens) is de discovery toch echt beter. Neemt niet weg dat ik de Defender altijd zou nemen als ik mocht kiezen tussen de Defender en de Discovery.
@bartjuh: oh god jij snapt er werkelijk helemaal niks van…
Teneerste is mijn avatar al een mercedes, ten tweede was het zeker met die puntjes toch wel duidelijk dat dit een grapje was?

Zoals al eerder aagegeven was het niet de bedoeling de overkant te halen, maar een Q7 te verzuipen ;)
Hebb0n!
Ah, dus nadat je tot je knieën in de modder hebt gestaan om je defender uit te graven, mag je met je modderige kleding op die witte bekleding zitten? Goed nagedacht daar.
Ik ken het standaard comfort van een defender niet echt maar met de stoelen zo achter de achteras geplaatst staat het wel garant voor een stuitergenot van een dronken walibi op een skipibal!
@imaginenl: precies waar ik ook aan dacht, Ik vervoer soms mensen helemaal achterin een landcruiser hzj ( vergelijkbaar met een Defender) in Afrika, maar moet bij slecht terrein echt opletten dat mensen achter in niet een deuk in het dak veroorzaken
@hzj78: of je passagiers een deuk in hun hoofd :-)
Je verwacht het niet!
Hahaha dat stuur!! voor de rest zeker niet verkeerd!!
Onacceptabel!!! Dit mag niet en dit moet niet kunnen!!! De Defender is een van de beste auto’s van de eeuw. Het is een auto die zich 60 jaar lang heeft bewezen in reddings operaties, oorlogssituaties, ontwikkelingshulp, in het gewone leven en in de landbouw. Dit is een auto waar je op kunt bouwen en die je niet in de steek laat. Een auto die zijn middelvinger opsteekt naar eco en zijn kont afveegt met moderne techniek. Een auto die zich ondanks alles alleen het hoognodig heef gehouden en zich niet heeft laten verleiden naar luxen. Dit is een auto in zijn puurste en beste vorm. Zo moet iedere auto zijn. Deze auto is heilig!!! Dit kan je en dit mag je niet verpesten met leer. computers en hout. Dit moet zwaar gestraft worden. Weg ermee!!
@robert110: 60 jaar of bedoel je 30 jaar?
@Pordon: 60 jaar: Series 1 Rover (1948-1958) -> Series 2 Land Rover (1958-1961) -> Series 2A Land Rover (1961-1971) -> Series 3 Land Rover (1971-1985) -> Land rover Defender (1985-NU)

Dat is al 65 jaar een perfecte mix van een ladder chassis en een aluminium body. Hij heet 28 jaar Defender maar de Series moet ook meegerekend worden als je de leeftijd van de Defender bekijkt vindt ik, de gelijkenis tussen de Series 1 Rover en de Land rover Defender is zo groot. Dat zou hetzelfde zijn als VW de Golf opeens de Storm zouden noemen. Het blijf eigenlijk gewoon een Golf.
@robert110:

ding was in 1950 al een zwaar verouderde tractor ..

het enige waar ontwikkeling in gestoken is is de verkoop folder zo te zien ..
@lincoln: Dat “Ding” is vanaf het begin gewoon goed ontworpen. En heeft dus nooit echt ontwikkeling nodig gehad. Het enige wat er in die tijd is gebeurt is een sterkere motor omdat dat in 1948 nou eenmaal niet beschikbaar was. En ze hebben er een radio en airco in gepropt omdat dat eigenlijk wel fijn is. En ook dat in 1948 nog niet bestond. Je moet de Defender ook niet vergelijken met een andere auto zoals de Land cruiser de G classe of zelf de Discovery. De Defender is alleen in zijn soort.
@robert110:

zo .. da,s een hoop bla bla over een ouwe tractor ..
@robert110: achja, toen de Defender kwam vonden de echte LR liefhebbers hem ook te luxe.
Misschien de meest luxe , maar zeker de meest nutteloze ooit!!
Alleen jammer dat je een aanhanger nodig hebt om je toetsenbord mee te nemen.
Hadden ze niet gewoon wat strakkere apple producten kunnen integreren met dito toetsenbordje?
Dit ziet er toch niet uit!
@Laurent911: Waarom altijd dat Apple spul… Schermpjes hier zien er toch mooi uit. Toetsenborden zijn gewoon niet goed gekozen, ook voor Windows zijn daar hele strakke toetsenbordjes voor te vinden.
@Pordon: achja, de IBM model M zou het best bij een Defender passen, maar die misttaat wel een beetje in dit interieur. Typt nog wel altijd het beste overigens.
@Laurent911: een Land Rover rijder hoeft echt geen Apple hoor! Dat is een geheel andere doelgroep.
dit is werkelijk zo fout dat ik het eigenlijk wel weer stoer vind…
Lekkere instap naar die achterstanden, je moet daar zowat heenkruipen.
Daar zit je dan comfortabel in de kreukelzone. Lekker over na gedacht.
Doe mij maar voor die centen een ‘bog’ standard LaRo 110, en een RR sport, komen we er ook, een voor in de blub / een voor op de blvd
s600 pullman
Ik kan ‘m wel waarderen. Ultieme luxe in een stiekum jasje.
Een “sleeper”, maar dan anders.
Zo is de Range Rover ook ontstaan.
Wel geld, geen smaak.
Zal wel erg comfortabel zijn achter in, defender is nou niet gemaakt als comfortabel luxe hok
nu nog de 5.0supercharged erin lepelen en dan kun je beginnen met middelvingers opsteken naar G-wagens

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).