• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXV

Auteur: ricardo, gepost 1 mei 2013 om 09:06 – 17 Reacties

Afbeelding Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXVAfbeelding Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXVAfbeelding Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXVAfbeelding Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXVAfbeelding Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXVAfbeelding Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXVAfbeelding Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXVAfbeelding Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXV

Verjaardag Land Rover gevierd met Defender LXV
Gisteren vierden we niet alleen de geboortedag van Pieter van Vollenhoven, het was ook de dag dat Land Rover de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar bereikte. Tijd voor een feestje! Met een special edition van de Defender.

Land Rover trekt daarvoor een aantal zwarte Defenders – het 90-inch model – uit de kast en voorzag ze van een grijs dak en koplampbehuizing in dezelfde kleur (Corris Grey). In de wielkasten werden 16-inch Sawtooth-velgen gelegd en de modderploeger kreeg aan de binnenkant zwart leer met oranje stiksels. Achterop de auto wed een Union Jack-vlag geplaatst en op verschillende plekken komt 65 in Romeinse cijfers (LXV) terug. Dolletjes, maar oké, aan een winnend concept moet je niet teveel veranderen.

Onder de kap vinden we een 122 pk en 360 Nm sterk werkpaard: de 2.2-liter viercilinder diesel. Deze is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Van 0 naar 100 km/u sprinten gaat met dit recent geïntroduceerde dieselhart in 15,8 seconden, en de topsnelheid bedraagt 145 km/u.

In Groot-Brittannië kost hij 28.765 pond. Of en wanneer hij naar Nederland komt is niet bekend.

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Land Rover

Vorig bericht: « Knul zet Mazda MX-5 in de fik. En zichzelf [video]
Volgend bericht: Volkswagen Taigun lekt uit in patentplaten »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    1 mei 2013 om 09:23

    Zie Autowiki; is er een Defender van 122k??

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      1 mei 2013 om 09:25

      @thomcarspotter:
      Yep.

      Login om te reageren
    • bartkramer zegt

      1 mei 2013 om 11:18

      @thomcarspotter: hij heeft de naam defender bpm special…

      Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    1 mei 2013 om 09:27

    Achterhaalde auto met vele minpunten.
    Maar wat een karakter!
    Enige off-road voertuig waarmee je overal toch sympathie opwekt.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      1 mei 2013 om 09:45

      @Hubert: achterhaald? Dit werkbeestje is gemaakt om op elk terrein uit de voeten te kunnen. Dat doet hij dan ook, meer niet.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        1 mei 2013 om 09:49

        @Carreza:
        Ik vrees dat dat meer van toepassing is op de oudere onder de Landies.
        Daar haalde je met twee schroeven de voorschermen los, kon je de bodemplaten verwijderen om bij de bak(ken) te komen.
        Ik vrees dat deze hoogbejaarde toch meer lifestyle en trendy is verworden.

        Login om te reageren
        • ropbp zegt

          1 mei 2013 om 19:16

          @desjonnies: prijstechnisch heb je gelijk. Aan de andere kant zie je toch nog steeds heel veel LR’s die gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn: op boerderijen, als trekker, in het bos.

          Login om te reageren
  3. norge zegt

    1 mei 2013 om 09:40

    Titel zegt LXV en de tekst LVX . :)

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      1 mei 2013 om 09:47

      @norge:
      L=50
      X=10
      V=5

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 mei 2013 om 09:50

        @desjonnies: Dankje, ben het over tien seconden weer vergeten ;)

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          1 mei 2013 om 09:55

          @norge: X seconden* als we dan toch in de sfeer van het artikel blijven…

          Login om te reageren
      • aventador51 zegt

        1 mei 2013 om 09:51

        @desjonnies: ja weten we maar dat verklaard de typfout in de tekst niet

        Login om te reageren
      • Hubert zegt

        1 mei 2013 om 11:21

        @desjonnies:
        LVX = 45 (V staat voor X dus aftrekken)
        LXV = 65 (V staat na X dus optellen)

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          1 mei 2013 om 11:54

          @Hubert:

          ik ben er zelf niet bij geweest, maar de klassieke Romeinen schreven volgens mij 45 toch echt als XLV…

          Login om te reageren
          • Hubert zegt

            1 mei 2013 om 13:05

            @escort77:
            Ja, nu zie ik het ook.
            LVX = 50 + (10-5) = 55 op een omslachtige manier.

            45 mag ook als VL (5 vóór de 50 = 50-5 = 45)

            Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    1 mei 2013 om 14:38

    waarom hebben ze hem dan niet ff defensor genoemd, als ze toch op de latijnse toer gingen?

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    1 mei 2013 om 20:51

    Al 65 jaar een bazenbak!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North