• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is het een schande dat deze auto een NASCAR-V8 kreeg?

Auteur: Author, gepost 19 januari 2015 om 21:29 – 58 Reacties

Afbeelding Is het een schande dat deze auto een NASCAR-V8 kreeg?Afbeelding Is het een schande dat deze auto een NASCAR-V8 kreeg?Afbeelding Is het een schande dat deze auto een NASCAR-V8 kreeg?Afbeelding Is het een schande dat deze auto een NASCAR-V8 kreeg?

Rara waar zit deze V8 in?
Zo’n raceblokkie heeft toch genoeg punch om flink wat achterbandjes op te roken, zou je denken. Maar waarom stellen we dan bovenstaande vraag?

Omdat de krachtbron in kwestie in een Lexus LF-A is geschroefd! Die heerlijke Japanse supercar met z’n geweldige V10, is in dit geval ontdaan van z’n belangrijkste asset en heeft in ruil daarvoor gezelschap gekregen van één brok Amerikaanse power. Een TRD NASCAR-motor, om precies te zijn.

Lexus LF-A drifter

De reden achter deze opmerkelijke transplantatie? Japanner Yoichi Imamura gaat ermee strijden in het D1 Grand Prix-driftkampioenschap, wat ook meteen verklaart waarom er aan het exterieur van de LF-A van alles is gewijzigd. Volgens ons was het stukken goedkoper geweest om hier een Toyota GT86 of iets dergelijks voor te gebruiken, maar je moet natuurlijk iets om op te vallen. (via: wreckedmagazine)

Trouwens, je hoeft helemaal niks aan een LF-A te doen om er flink mee te kunnen raggen. Kijk hier maar.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Lexus IS 430 van Vincent
    Mijn Auto: Lexus IS 430 van Vincent
  • Eindelijk officieel: Lexus IS 500 met dikke V8
  • Ford Bronco DR V8: gelimiteerde auto die jij kunt kopen
    Ford Bronco DR V8: gelimiteerde auto die jij kunt kopen
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen

Nieuwste artikelen

  • De Polestar 3 is veiliger dan jouw auto
  • Is Flitsmeister straks helemaal verboden?
  • Tesla naait goed betalende klanten
  • Met een van deze auto’s doe je het geheid goed bij ‘de vrouwtjes’
FacebookTweetPinLinkedIn

driften, Lexus, lf-a, nascar, Racing, V8

Vorig bericht: « Belgenlogica: lollige Saab-advertentie offline gehaald
Volgend bericht: Deze badass brandweertank heeft straalmotoren »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    19 januari 2015 om 21:31

    En die V10 moest eruit wegens reglementen of hoe zit dat?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      19 januari 2015 om 21:42

      @berlinetta:

      Te gevoelig en te duur om te gebruiken in het driftcircuit.
      Drifters gaan tegenwoordig voor relatief goedkoop (zeker in onderhoud), low tech, en koppelrijk met grote onderdelenreserves.

      Vandaar ook de huidge trend van GM LS V8’en in diverse traditionele, lichte Japanse driftbakkies lepelen.
      Een Silvia of 200SX met een originele SR20 of CA18 vierpitter is in sommige (lagere) scenes een zeldzaamheid aan het worden.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        19 januari 2015 om 21:46

        @carmasterr: wel jammer overigens. Hoe goed de LS ook is, zo’n ding hoort niet thuis in iets van Japanse makelij.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          19 januari 2015 om 21:54

          @ej20g:

          Dat ben ik wel met je eens.
          Andersom wil het namelijk ook niet, een 1.8T in een Camaro is ook vragen om problemen. :P

          Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 januari 2015 om 21:46

        @carmasterr:

        En porsche 944 driftbak met zo’n LS blok in zou anders ook wel vet zijn.

        Login om te reageren
      • rb26dett zegt

        19 januari 2015 om 21:55

        @carmasterr: De CA18DET is nooit echt bekend geweest bij het driften, de olie in dat blok wil bij een drift nog wel eens gaan klotsen, waardoor er geen olie bij de turbo komt, en je gelijk je turbo naar de klote rijdt. De SR20DET is inderdaad wel een bekend driftblok, die hier geen last van heeft.

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          20 januari 2015 om 08:12

          @rb26dett: weliswaar wel met een ander carter.

          Login om te reageren
      • boenket97 zegt

        19 januari 2015 om 22:03

        @carmasterr: het zelfde met de 2jz GTE. Die proppen ze ook overal in!

        Login om te reageren
        • rb26dett zegt

          19 januari 2015 om 23:24

          @boenket97: De RB26DETT ook, er rijden in Nederland aardig wat driftbakken rond met dat blok.

          Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      19 januari 2015 om 23:23

      @berlinetta: niet om het reglement, maar omdat de V10 een semi-automaat heeft, en de ombouw naar handbak duur en al dan niet onmogelijk is.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 januari 2015 om 23:31

        @dutchiehd: dat valt wel mee. Een sequentiele bak is een automatisch geregelde handbak. Dus geen planetair tandwielstelsel zoals bij een echte automaat.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          19 januari 2015 om 23:38

          @gtwillem: geen normale koppeling en die wordt wel soms gebruikt bij driften… Daarnaast heeft een LGA motor te weinig koppel bij lage toeren om makkelijk te driften.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            20 januari 2015 om 07:58

            @w0o0dy: dat de LF-A niet de ideale auto is, moge duidelijk zijn. Alhoewel ie het wel kan. Maar drifters hebben liever veel koppel beschikbaar op lage toerentallen.

            Uiteraard is een sequentiele bak niet zonmaar even om te bouwen naar een handbak, maar dan hoef je enkel de bediening aan te passen. Bij een automaat moet je meteen alles aanpassen (automaat er compleet uit, handbak er).

            Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    19 januari 2015 om 21:31

    Ik dacht eerst dat het een gt86 was, dan was het geen schande. Een lfa is echter een totaal ander verhaal. Ja het is een schande!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      19 januari 2015 om 23:33

      @mrrallycross: het is waarschijnlijk geen GT86, masr waarschijnlijk een Soarer floorplan met LF-A body.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        20 januari 2015 om 08:14

        @gtwillem: dan maakt het niet uit.

        Login om te reageren
    • lacker zegt

      20 januari 2015 om 12:59

      @mrrallycross: http://www.youtube.com/watch?v=wKzVgd3JvHA hier een GT86 met hetzelfde blok. Wel erg bruut hoor!

      Login om te reageren
  3. metalmike zegt

    19 januari 2015 om 21:32

    Ik hoop echt dat de originele motor onherstelbaar beschadigd was, dan mag het best

    Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    19 januari 2015 om 21:32

    man..man..man..man..hier word je toch niet blij van

    Login om te reageren
  5. 3246cm252kw zegt

    19 januari 2015 om 21:33

    Ja dat is op zich wel een doodzonde!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      19 januari 2015 om 22:26

      @3246cm252kw: klopt! Het doet mij denken aan de eerste Mr. Bean film. Het schilderij van Whistlers Mother verminken (V10 eruit) om er vervolgens een gezichtje met viltstift op te tekenen (V8 erin…).

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        20 januari 2015 om 00:08

        @gtwillem: ja echt :-) zo grote ongegeneerde benzine slurpende V8! Er lag een sublieme V10 in, dat er überhaupt mensen zijn die dit met zo’n topstukken willen doen pffff

        Login om te reageren
  6. norge zegt

    19 januari 2015 om 21:36

    Die heerlijke V10 wil je niet naar de kloten helpen met dat driften….Daarom gooit hij er een weggooi motor in….Logisch…..Toch?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 januari 2015 om 21:37

      @norge: Zit wat in.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      19 januari 2015 om 21:45

      @norge:

      En het is allemaal nog zo Japans als de neten, gewoon een Toyota blok.
      Dus dat moet geen probleem zijn.

      Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      19 januari 2015 om 22:30

      @norge: inderdaad. V10 op de plank om in de toekomst gewoon weer terug te bouwen.

      Login om te reageren
  7. carmasterr zegt

    19 januari 2015 om 21:38

    TRD.
    Toyota Racing Development.
    Niet erg Amerikaans dus, dat blok.

    Hij deed eerder al dienst in de Scion tC van ene Tanner Foust.
    https://www.youtube.com/watch?v=72hTSFkYVAo

    Klinkt wel echt geweldig.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      19 januari 2015 om 23:14

      @carmasterr: dat blok is net zo Japans als die sushi tent bij mij om de hoek.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      19 januari 2015 om 23:30

      @carmasterr: het blok is specifiek ontworpen voor NASCAR. Het enige wat meer Amerikaans is, zijn schoolgebedjes, het recht om wapens te mogen dragen, cheeseburgers en, ehhhh, oh ja, NASCAR!

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        20 januari 2015 om 00:39

        @gtwillem:

        Dus als een Amerikaan een blok specifiek voor de Super GT zou ontwikkelen dan zou het een Japans blok zijn?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          20 januari 2015 om 08:02

          @carmasterr: ehhh, het is een door TRD USA ontwikkeld blok. De Amerikaanse divisie, dus.

          Dit is geen Japanse Camry die in Japan is omgebouwd naar NASCAR specificatie en verscheept is naar Amerika ;-)

          Login om te reageren
  8. ArnoldH zegt

    19 januari 2015 om 21:41

    Is het niet zo dat er een LFA body over een (niet LFA) frame is gezet??

    In mijn ogen de meest logische manier.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 januari 2015 om 21:48

      @arnoldh: vraag me ook af hoe het zit… De spoorbreedte voor en achter is in ieder geval zomaar 8/10cm toegenomen… En die banden/wielen zien er ook heel anders uit….

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      19 januari 2015 om 21:52

      @arnoldh:

      Driftwagens gaan steeds meer de silhouet kant op, dus mij zou het niet veel verbazen.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        19 januari 2015 om 22:24

        @carmasterr: helaasch.. check deze high-res foto maar eens, het frame van de driftwagen komt overeen met deze opengewerkte LFA die ergens op een beurs gestaan heeft.

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Lexus_LFA_engine_bay,_without_bodywork.jpg

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      19 januari 2015 om 22:24

      @arnoldh: ja, is ook het geval. Er is een LF-A body overheen gezet. De verhoudingen zijn een beetje zoek, en alhoewel de body redelijk goed gelukt is, is dat het enige wat op een LF-A lijkt.

      Een originele LF-A is ook in Japan stervensduur (volgens mij doen ze wereldwijd soms twee keer de nieuwprijs) dus niemand die daaruit het meesterwerkje van een V10 uithaalt om er vervolgens een random V8 in te doen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        19 januari 2015 om 22:53

        @gtwillem: misschien is het een van de ex-racers van gazoo? Of een development car?
        Een gecrashte lfa ombouwen of een persdemo kan natuurlijk niet zoveel kwaad….

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          19 januari 2015 om 23:36

          @w0o0dy: dat zou ook nog kunnen. Ik weet zeker dat het geen LF-A is. Vergeet niet dat LF-A mytische proporties aan neemt. De prijzen geven dit al aan. Geen normaal denkend persoon gaat een TRD V8 in een LF-A hangen. Maar een body on frame is goed mogelijk.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            19 januari 2015 om 23:41

            @gtwillem: aangezien er geen mounting-points voor de dempers zichtbaar zijn denk ik toch wel aan een lfa als basis.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              20 januari 2015 om 08:08

              @w0o0dy: lastig, ik zie het nu ook. Wellicht ga ik het in het weekend eens uitzoeken ;-) Ik kan me niet voorstellen dat iemand een auto van minimaal een half miljoen ombouwd tot vertrapte driftbak. Dat is net zoiets als de V12 uit een 599 GTO vervangen voor een LS7 V8…

              Login om te reageren
              • crackdavid zegt

                20 januari 2015 om 12:00

                @gtwillem: Dit is zeker een echte LFA. En sommige mensen hebben gewoon heel veel geld ;).

      • s13owner zegt

        20 januari 2015 om 10:24

        @gtwillem: De V10 zat er laatst nog in. Lijkt me sterk dat ze ergens een LFA body overheen gezet hebben met V10 om die vervolgens er uit te halen voor een V8. Auto is gebouwd door Lexus dealer groep Osaka Toyopet .

        Login om te reageren
  9. theyoungsaablover zegt

    19 januari 2015 om 21:43

    Wat verschrikkelijk zonde van zo’n geweldige wagen! Kijk hier naar met tranen in de ogen

    Login om te reageren
  10. ej20g zegt

    19 januari 2015 om 21:45

    Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Enerzijds is de V10 uit de LFA natuurlijk een prachtige motor maar ik kan het ook wel waarderen dat zo’n supercar in het driftkampioenschap ingezet gaat worden met een V8 uit de familie. Het heeft wel wat.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      19 januari 2015 om 23:14

      @ej20g: inderdaad dubbel. Een LFA is gewoon niet compleet zonder V10. Gelukkig is het vervangen door een familieblok en niet met iets als een Audi-blok. (the horror) Ik zie het zo: het peperdure hart van een meesterwerk wat alleen Japan (het land van vele andere automotive meesterwerken) kan maken is vervangen door een ander Japans/Amerikaanse hart dat weliswaar ‘minder in status’, maar wel makkelijker te repareren/vervangen is. Gelukkig.

      Login om te reageren
  11. rocky zegt

    19 januari 2015 om 21:49

    Een Lexus LFA zonder de V10?? Ik zeg Sodom en Gomorrah!!

    Login om te reageren
  12. power369 zegt

    19 januari 2015 om 21:58

    Hij had net zo goed een (replica) body van een lfa kunnen laten maken. Veel goedkoper (denk ik) en nog steeds een lfa met V10 op de wereld. Wat is trouwens nog over van dat ding?

    Login om te reageren
    • power369 zegt

      19 januari 2015 om 22:00

      @power369: sorry is al gezegd (iets beter reacties lezen volgende keer)

      Login om te reageren
  13. bosje zegt

    19 januari 2015 om 21:59

    Ugh, het beste klinkende blok van de laatste jaren inwisselen voor een V8? Ja, het is een driftauto, maar neem dan maar lekker een gt86 of GT-R als basis, ben je nog een bonk goedkoper uit ook.

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    19 januari 2015 om 21:59

    Waar is die v10 gebleven dan?
    Lepel dat blokje maar in mijn auto

    Login om te reageren
  15. hetzwartesaabvandefamilie zegt

    19 januari 2015 om 22:35

    De LFA is in mijn ogen een matige supercar qua looks en prestaties. In dat opzicht laat het me koud. Het is echter wel geld verbranden om zo’n dure en gelimiteerd geproduceerde bak voor zoiets te gebruiken.

    Login om te reageren
  16. mercedesbenz63 zegt

    19 januari 2015 om 22:38

    Nee goh dat moet van mij appart direct worden terug gebouwt

    Login om te reageren
  17. piquet1986 zegt

    19 januari 2015 om 22:58

    Zie je wel, je kunt fenders wel monteren zonder 100 schroeven/bouten te gebruiken;-)

    Login om te reageren
  18. patrick zegt

    19 januari 2015 om 23:04

    Hoop dat het een schade bak was, anders zou hij zich diep, heeeel diep moeten schamen. Toch heb ik zeer weinig met het design van de LFA maar die motor klinkt wel pron…

    Login om te reageren
  19. silver zegt

    19 januari 2015 om 23:07

    Heiligschennis!!

    Login om te reageren
  20. scottishcarspotter2000 zegt

    20 januari 2015 om 07:19

    Foei!

    Login om te reageren
  21. turbotoll zegt

    20 januari 2015 om 09:16

    Misschien heeft ie gewoon de power nodig.
    Nascar motoren leveren zo’n 850pk.
    Fors meer dan een LFA.

    Login om te reageren
  22. meepinz zegt

    20 januari 2015 om 18:52

    Totaal geen schande. Denk niet dat het aan de prestaties van het originele blok ligt. Maar mee uit financiële redenen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North