• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Isis AM01: coachbuild op basis van de Saker GT

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 april 2011 om 18:55 – 37 Reacties

Isis AM01
Een Nederlands product op basis van de Saker GT uit Nieuw-Zeeland.

De AM01 is het eerste model van Isis Cars, een bedrijf dat door de Nederlands Anton van Nunen en Max Alting Siberg gerund wordt. In mei vindt de officiële lancering plaats, maar op de AutoRAI staat hun eerste prototype al. Met kenteken, dus street legal.

Onder de huid van de AM01 klopt een Subaru STi-hart. De 2 liter grote boxermotor levert, met behulp van een turbo, 275 pk en 350 Nm. Deze kracht wordt middels een handgeschakelde vijfbak op de weg gebracht. Dankzij overvloedig gebruik van lichte materialen komt het totaalgewicht op slechts 850 kg uit, waardoor de AM01 de 0-100 in slechts 4,2 seconden aflegt. De topsnelheid ligt op 260 km/u.

Maar met de lange, lage AM01 houdt het niet op voor Isiscars. Er zijn plannen om een AM02 te maken, op hetzelfde Saker-chassis, maar dan met een 3 liter grote krachtbron, die 400 pk moet kunnen leveren. Van de AM01 is een promofilmpje beschikbaar, welke je hier onder ziet. Daarnaast hebben we natuurlijk een live-gallery van de witte creatie.


Ook interessant!

  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai, autorai-2011, Autoshows, coachbuilding, isis, Lichtgewicht, saker, Subaru, Video, wit

Vorig bericht: « Video: is Nina het leukste meisje van de AutoRAI?
Volgend bericht: Hoeveel is Ferrari waard? »

Lees Interacties

Reacties

  1. amv12vantage zegt

    18 april 2011 om 18:59

    hij was echt heeul lelijk afgewerkt.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      18 april 2011 om 19:39

      @amv12vantage: Hij oogt best gaaf, redelijk origineel maar de achterkant is geen gezicht. Naar behoren afwerking is idd ver te zoeken, met name die foto van de achterkant laat dit zien… Om te huilen zo slecht :(.

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        4 augustus 2011 om 22:54

        @gedwongenleaser: misschien is het lelijk, maar hoe zou je zoiets zelf moeten bouwen? Carbon föhnen?

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          5 augustus 2011 om 13:05

          @betonstaal: ik zag je reply staan en het eerste wat ik dacht was “ik heb helemaal niet op dat artikel gereageerd, hoe kan dat?” totdat ik zag dat het om het oude artikel over dezelfde auto ging :)… Mijn reactie: zorgen dat de achterlicht units passen in de daarvoor bestemde uitsparingen lijkt mij niet het allermoeilijkste toch? Het lijkt hier alsof de units niet helemaal passend zijn en ze er rondom een beetje teer gesmeerd hebben (of zwarte bison kit of whatever) :).

          Login om te reageren
  2. Edge zegt

    18 april 2011 om 19:04

    Hmm, dit ís die Saker die op Nederlands kenteken stond. Beide hebben 80-LRR-8

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 april 2011 om 19:29

      @Edge: RDW zegt idd dat het een Saker is ;)

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        18 april 2011 om 23:13

        @robbie: Ja, maar waar Edge op doelt: nu is NL een Isis rijker, maar de one-off straatlegale Saker armer.

        Login om te reageren
  3. nicktexel zegt

    18 april 2011 om 19:04

    deze heb ik in het echt gezien vorige week zondag toen hij naar de autorai ging stond hij bij het zelfde tankstation als ons wou hij nog bijna diesel gaan tanken ook haha

    Login om te reageren
  4. zapp zegt

    18 april 2011 om 19:09

    Wel grappig maar duidelijk een prototype, de afwerking zou niet misstaan op een gedemonteerde Landwind.

    Login om te reageren
  5. carlo1992 zegt

    18 april 2011 om 19:15

    Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, in iedergeval vind ik de kleur absoluut niet bijdragen aan een kwalitatief voorkomen.. Had dan een andere, wat meer opvallende kleur gebruikt.

    Zal wel leuk rijden denk ik!

    Login om te reageren
  6. fant zegt

    18 april 2011 om 19:16

    Ik vind het een verdomd strakke wagen! Maar wtf hebben ze gedaan met dat belachelijke neppe motorgeluid in dat filmpje? :’)

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    18 april 2011 om 19:26

    En wat voegt dit precies toe aan de standaard Saker? Ik zie ’t een beetje als een Ultima GT maar dan zonder zo’n lekkere V8. Of zit ik er dan heel erg naast?
    Vrij knullig promofilmpje overigens…

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      18 april 2011 om 19:52

      @Klassiekerrally: een standaaard saker gt is niet straat legaal, maar voor dat geld heb je ook een ultima gtr , wat in mijn ogen de beste auto ter wereld is :p

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        18 april 2011 om 23:15

        @bpc: De Saker die als basis dient voor deze Isis moet eerst straatlegaal gemaakt worden om tot Isis omgebouwd te kunnen worden, blijkbaar. Dus dat voordeel valt weg, want die Saker is dan ook straatlegaal.

        Login om te reageren
  8. SnowRider zegt

    18 april 2011 om 19:41

    Pff en dit moet 120.000 ex btw/bpm gaan kosten! now way.

    Login om te reageren
  9. MarcovanVeen zegt

    18 april 2011 om 19:46

    doen zijn lichten het niet of zo

    Login om te reageren
  10. bpc zegt

    18 april 2011 om 19:51

    effe technisch waarom zouden ze de domme fout maken om een zwaardere 3l motor te pakkn als er genoeg opties zijn om die sti motor 400 betrouwbare boxer pk’tjes te geven?

    Login om te reageren
  11. premiumtap zegt

    18 april 2011 om 19:57

    De Saker komt al jaren gewoon uit Nederland.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 april 2011 om 23:14

      @premiumtap: Daar wordt hij onder licentie geproduceerd, maar het bedrijf komt uit Nieuw-Zeeland.

      Login om te reageren
  12. a3aan zegt

    18 april 2011 om 19:59

    Wat een lelijk hok! Ik zal ‘m woensdag eens van dichtbij bekijken.

    Login om te reageren
    • 288gto zegt

      18 april 2011 om 20:48

      @a3aan: ehm, weet je het zeker?

      Login om te reageren
  13. kets zegt

    18 april 2011 om 20:05

    bij lange na niet mijn eerste keuze. Knijp snel mijn ogen dicht

    Login om te reageren
  14. leapingjag zegt

    18 april 2011 om 20:08

    haha en dan is er nog niets gezegd over die lelijke gatso erachter…

    Login om te reageren
  15. bazz zegt

    18 april 2011 om 20:29

    Wat een lelijk ding. Dan is het origineel een stuk professioneler (ook niet moeders mooiste trouwens).
    Zo zie je maar weer dat een auto ontwerpen zonder gevoel voor design geen succes wordt. Marussia is er ook zoeen.

    Login om te reageren
  16. jortie zegt

    18 april 2011 om 20:39

    ik weet niet zeker maar hier slaan een stel ondernemers de plank volledig mis. als de goedkoopste versie al 120000 ex btw kost in vergelijking een beetje leuk uitgeruste gt-r kost dan net zo veel als je de btw bij dat glasvezel buizen autotje gok op een verkoop cijfer van 0

    Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    18 april 2011 om 21:10

    Zonde van al dat werk, want het lijkt nergens op. En deurscharniertjes van de Gamma die ala Mini uitsteken (video op 18sec.) kunnen ECHT niet!

    Login om te reageren
  18. JWD zegt

    18 april 2011 om 21:29

    Wie is er in vredesnaam met de kit spuit bezig geweest (ramen, achterlichten) die man moeten ze op staande voet ontslaan!
    Geen wonder dat er in het filmpje alleen vooraanzichten zitten, het lijtk er zwaar op dat de ontwerper na de voordeuren zijn potlood er bij neer heeft gegooid en gezegd ‘bekijk het maar!’
    Desalniettemin vind ik het frontje wel iets hebben…. :)

    Login om te reageren
  19. spykerboy zegt

    18 april 2011 om 22:19

    doe mij maar de saker :D

    Login om te reageren
  20. Freewarefreak zegt

    18 april 2011 om 22:27

    Ik krijg steeds meer ontzag voor Automotive Designers. Ook dit ding toont aan dat vakmensen goud waard zijn. Walter da Silva, Luc Donkerwolcke, Adrian van Hooijdonk.. respect. Wat een gedrocht is dit. Het enige mooie er aan ligt onder de kap.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    18 april 2011 om 23:15

    Leuk promofilmpje. Een auto, puur gebouwd op snelheid, die over landweggetjes, door de stad en vooral over de snelweg cruiset. :roll:

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      19 april 2011 om 06:21

      @Citrofiel: Het kon wss niet sneller aangezien er een Polo Bluemotion de ISIS AM01 gedurende het hele flimpje bij moest houden. En die staan nu niet bekend om hun verbazingwekkende prestaties.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        19 april 2011 om 22:43

        @Crosscabouter: Inderdaad, scherp gezien. ;)

        Login om te reageren
  22. spiderman zegt

    19 april 2011 om 00:11

    Er deugt van alles niet aan: de vormgeving vanaf de neus, de afwerking, het filmpje. En toch is het stoer als een paar mannen proberen hun eigen droomauto te bouwen. Op naar een tweede poging met meer oog voor detail!

    Login om te reageren
  23. 13urton zegt

    19 april 2011 om 06:45

    Hoeveel denken zij wel niet te gaan verkopen voor dit oerlelijke hok. De achterlicht units zijn zeer slecht afgewerkt. Ik begrijp dat dit ongetwijfeld een demo exemplaar is, na mijn beleving sla je degelijk niet je slag op de auto rai. Om hier klanten weten te binden, ik betwijfel het.

    Login om te reageren
  24. norge zegt

    19 april 2011 om 07:16

    Afwerking is slecht ja en de vloeiende lijnen gaan hier en daar over in liniaal rechte strepen .Daarbij komt de rechte achterkant die een tachtiger jaren idee geven ,brrrr
    Maar leuk geprobeerd

    Login om te reageren
  25. a3aan zegt

    21 april 2011 om 08:51

    Het is inderdaad in het echt nog steeds een lelijk hok. Tevevens een verautolijking van de uitdrukking: “how low can we go.”

    Login om te reageren
  26. betonstaal zegt

    4 augustus 2011 om 22:55

    Hulde aan iedereen die in z’n schuur een auto naar eigen smaak in elkaar schroeft en NIET op autoblog zit te becommentariëren!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North