• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iveco Vision: is dit de toekomst van de bestelbus?

Auteur: JordyS, gepost 25 september 2014 om 12:53 – 17 Reacties

Afbeelding Iveco Vision: is dit de toekomst van de bestelbus?Afbeelding Iveco Vision: is dit de toekomst van de bestelbus?Afbeelding Iveco Vision: is dit de toekomst van de bestelbus?Afbeelding Iveco Vision: is dit de toekomst van de bestelbus?Afbeelding Iveco Vision: is dit de toekomst van de bestelbus?Afbeelding Iveco Vision: is dit de toekomst van de bestelbus?

Iveco Vision​
Iveco blikt met de Vision Concept-bestelbus vooruit op de toekomst, maar of we daar nu zo vrolijk van moeten worden?

Toegegeven: de bestelbus ziet er al jaren hetzelfde uit. Natuurlijk herken je direct het verschil tussen een Volkswagen Transporter uit 1990 of 2014, maar het concept is al die tijd niet of nauwelijks veranderd. Het Italiaanse Iveco wil daar eindelijk verandering in gaan brengen en hint met de Vision Concept naar de modellen die we in de toekomst van ze kunnen verwachten.

Over de designkeuzes valt de discussiëren, maar Iveco heeft ook op andere vlakken vernieuwingen doorgevoerd. Zo vinden we camera’s in de koplampen, die ervoor zorgen dat de zijspiegels compleet overbodig worden. Daarnaast geeft deze bestelbus zelf aan hoe je de lading het best kunt plaatsen, zodat alles in een stuk aankomt op de plaats van bestemming.

De Vision Concept heeft een Dual Energy-blok onder de motorkap, waaruit we kunnen opmaken dat de bestelbus een hybride-aandrijving krijgt. Genoeg nieuwe technologie en techniek dus, nu nog een wat minder afschrikwekkend design.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
    Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, Hybride, iveco, Techniek

Vorig bericht: « IMSA geeft Mercedes S63 AMG een klap extra vermogen
Volgend bericht: Mercedes-Benz C-klasse – 15% bijtelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. mannetje zegt

    25 september 2014 om 13:28

    Graag inladen in een willekeurig bestaand model bestelwagen en ergens afleveren waar dit nooit meer gevonden wordt. Dank u.

    Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    25 september 2014 om 13:37

    Ziet er niet onaardig uit, maar grote kans dat de definitieve versie er gewoon uitziet als elke andere bedrijfsbus.

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    25 september 2014 om 13:43

    Ik kan me vergissen hoor, maar dit verandert nog steeds niks aan het basisconcept van een bestelbus. Het is nog steeds een langwerpige doos met wielen, met hier en daar een bolling of een vouw om het geheel wat meer een eigen gezicht te geven.

    Technische hulpmiddelen zijn leuk, aardig en handig, maar veranderen natuurlijk niks aan het concept.

    Het enige nieuwe aan dit ding is dat de zijruiten van de cabine gehalveerd zijn zodat de bestuurder niet meer opzij kan kijken.

    Login om te reageren
  4. massarati zegt

    25 september 2014 om 13:43

    Toevallig viel een nieuwe Iveco me vanochtend op door zijn lelijke verschijning. Ik vind dit concept niet onaardig maar de praktijk zal uitwijzen dat het straks gewoon weer een praktisch (toch handig) busje is met een iets modernere snuit.

    Login om te reageren
  5. jrsmoke zegt

    25 september 2014 om 14:11

    Lijkt een beetje op de RR Evoque

    Login om te reageren
  6. Vanquish zegt

    25 september 2014 om 14:23

    Wat is er mis met het design? Als je dan toch in een bestelbus moet rijden, dan maar iets futuristisch!

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    25 september 2014 om 14:26

    De beste ontwikkeling aan een bestelbus zou zijn: een begrenzer op 80km/h die niet te verwijderen is. Die bussies voor je die lekker met 130 km/h doorjakkeren, maar waar je totaal niet omheen / doorheen kan kijken. Moet je weer meer afstand houden en dan duikt er weer een voor je tussen.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      25 september 2014 om 14:36

      @gregorius:

      Volgens mijn persoonlijke mening ligt dat compleet aan de bestuurder en kan het voertuig in kwestie daar niets aan doen.

      Misschien een mentaliteit kwestie van : Ik ben groter, hij is toch maar van de baas, ik ben aan het werk enz. enz.

      Login om te reageren
    • brainfear zegt

      28 september 2014 om 16:44

      @gregorius: Behalve dan dat je in eerste instantie al de door jou genoemde afstand zou moeten houden. Dat er dan iemand tussen duikt is zeker niet netjes, maar dat soort aso’s houd je toch.

      Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    25 september 2014 om 15:04

    Eigenlijk, als je erover nadenkt is de enige bus die de wereld heeft veranderd de Citroen H.
    Die kwam met FWD, waardoor er een lage laadvloer mogelijk was, een ladder chassis, waardoor het vehikel eindeloos verlengd kon worden.

    Dat de VW T1 een grote knuffelbeer geworden is, komt eerder door zijn uiterlijk en dat die VW door de luchtgekoelde motor redelijk robuust was.

    Maar de configuratie van de moderne bestel bus is een cloon van de aloude Citroën H.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      25 september 2014 om 19:43

      @desjonnies: De Citroën HY was inderdaad een Frans staaltje vernuft, en qua design overtreft hij toch wel met een kleine voorsprong de VW T1. Maar dat is smaak. Bij het zien van deze Iveco moest ik even aan de HY denken, daar doet hij me op de één of andere manier aan denken.

      Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    26 september 2014 om 13:01

    Leuk conceptje, zoals er veel leuke conceptjes zijn voor bestelwagentjes. Niet mis met dat design…

    Eén ding wel: “Zo vinden we camera’s in de koplampen, die ervoor zorgen dat de zijspiegels compleet overbodig worden.”
    Hoe moet je achteruit kijken met camera’s in de koplampen… ??

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      26 september 2014 om 14:07

      @Esprit_de_Flandre:
      Zie de camera zitten… in de koplamp. ;)

      [img]http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Iveco/Vision_2015/iveco-vision-iaa-1.jpg[/img]

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        26 september 2014 om 14:08

        @406_v6: img link werkt niet?

        [img]http://www.autoblog.nl/gallery/Iveco/Vision_2015/iveco-vision-iaa-1.jpg[/img]

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          29 september 2014 om 13:01

          @406_v6: Ah zo, een achteruitkijkende camera in de koplamp… Vreemd. Me dunkt dat het er lang gaat blijven hangen…

          Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    26 september 2014 om 13:04

    Hoe groot is dit busje eigenlijk? Lijkt me een klein ding voor Iveco…

    Login om te reageren
  11. brainfear zegt

    28 september 2014 om 16:44

    Ik zou er met mijn grafkist nog niet in willen liggen. Bah!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North