• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 juni 2014 om 10:32 – 26 Reacties

Afbeelding Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]Afbeelding Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]Afbeelding Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]Afbeelding Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]Afbeelding Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]Afbeelding Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]Afbeelding Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]

Gallardo-achterkant
De Thaise bestuurder van de in tweeën gebroken Gallardo schrijft zijn geluk toe aan een Boeddha-amulet.

Gistermiddag rond 18:00 uur lokale tijd crashte een zwarte LP560-4 voorzien van handelaarsplaten eenzijdig ten noorden van Bangkok. Zoals de foto’s tonen is er van de Italiaanse supercar weinig meer over, maar de bestuurder schijnt bij het arriveren van de hulpdiensten slechts lichtgewond naast zijn bolide te hebben gestaan, terwijl hij met zijn verzekeraar belde.

Over de oorzaak is de 40-jarige bestuurder aardig openhartig:

He said he was pushing the Lamborghini at about 150km per hour in heavy rain when the crash occurred. He said he careered off the slippery road and slammed into a tree at full speed. He then stepped out of the car, at which point he discovered it was in two pieces.

De voorkant

De auto, die in Thailand het equivalent van 814.000 euro doet, lijkt verder rijp voor de onderdelenmarkt.

Update: video

Met dank aan rubenpriest voor de tip, aanvullende informatie uit de Bangkok Post via Arjan Neijman.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, gallardo, Lamborghini, lp560-4, thailand

Vorig bericht: « Video: Dartz’ Poetin-rap is de bomb-diggy
Volgend bericht: Toyota Fuel Cell Sedan: dit wordt hem »

Lees Interacties

Reacties

  1. vethard zegt

    25 juni 2014 om 10:39

    Jammer dat boeddha het wat minder met auto’s heeft.

    Login om te reageren
  2. baasbas zegt

    25 juni 2014 om 10:42

    Ben straks wel benieuwd naar die tuktuk met V10

    Login om te reageren
  3. knipperlichtje zegt

    25 juni 2014 om 10:45

    Is de auto niet ontworpen om zo te splijten? Het is namelijk niet de 1e keer dat een supercar zo crasht, manier om de energie naar het motorblok ipv de bestuurder te leiden?

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      25 juni 2014 om 11:30

      @knipperlichtje: Ja. Bij de Aventador is dat nog extremer door carbon monocoque ten opzichte van de metalen monocoque van de Gallardo.

      In principe hoeft alleen de cockpit beschermt te worden, de voorkant/achterkant van de auto is onnodig bij een crash. Als de achterkant afbreekt remt dit de heftigheid van de crash + het is een groot deel van het gewicht (en dus minder kinetische energie) = minder heftige crash

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        25 juni 2014 om 11:33

        @reistje: Ter aanvulling de voor achterkant is niet onnodig maar moet zoveel mogelijk energie absorberen.

        Bij kleinere ongevallen heeft een oude auto vaak minder schade omdat deze niet gemaakt is om de energie te absorberen. indeuken = absorberen.

        Login om te reageren
    • saikol zegt

      25 juni 2014 om 11:34

      @knipperlichtje: klopt, op die mannier zit het grootste deel van het gewicht niet meer bij de bestuurder en zal de klap een stuk minder zijn, maar of gallardos daar ook op ontworpen zijn betwijfel ik

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        25 juni 2014 om 12:31

        @saikol: Inderdaad, eens met het laatste. Maar het is wel een beetje een VAG special, eerder is er ook al een RS6 en S8 voorbijgekomen die doormidden was. Zeker bij die laatste twee auto’s lijkt me dat toch niet de bedoeling.

        Login om te reageren
  4. roberto zegt

    25 juni 2014 om 10:48

    Van een LP560-4 naar een LP560-2..

    Login om te reageren
  5. b00m3rang zegt

    25 juni 2014 om 10:57

    Ik zou de mensen van Lamborghini zelf ff persoonlijk opbellen en hartelijk bedanken met een bos bloemen in plaats van een buddha-amulet :)

    Login om te reageren
  6. siemi zegt

    25 juni 2014 om 11:39

    Volgens mij zijn dat geen handelaarsplaten, maar tijdelijke kentekens waar je mee kunt rijden tot je je definitieve kenteken hebt.

    Login om te reageren
    • tvputr zegt

      25 juni 2014 om 13:04

      @siemi: klopt idd wat je schrijft. Thaise rode platen zijn tijdelijke platen… Maar ze kunnen ook handelaars platen zijn van een garage.

      Login om te reageren
  7. gash zegt

    25 juni 2014 om 11:39

    Dit zijn inderdaad rode handelaarsplaten. Deze worden doorgaans door de nieuwe eigenaar gebruikt zolang de kentekenplaten voor de nieuwe auto nog niet uitgegeven/beschikbaar zijn. Daarbij is het natuurlijk ook een mooie manier om te showen dat je een gloednieuwe waggie onder je kont hebt….

    Login om te reageren
  8. Peter_Huisman zegt

    25 juni 2014 om 11:46

    @knipperlichtje. Die auto’s zijn inderdaad zo gebouwd. Maar dat zou weinig zin hebben gehad als hij de boom 20 cm verder naar voren had geraakt. Perfecte timing en stuurmanskunsten dus ;)

    Login om te reageren
  9. bjornie zegt

    25 juni 2014 om 11:57

    Binnenkort te koop bij Jet-Cars

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    25 juni 2014 om 12:15

    Zo ontworpen of niet, wat denk je dat er gebeurt als zo’n motorblok een tegenligger kopt. Het is eigenlijk gewoon een egoïstisch systeem.

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      25 juni 2014 om 12:23

      @jack_abarth: ze gaan er niet vanuit dat je dit op een openbare 2baansweg doet. mar op een afgelegen weggetje in frankrijk. Daarbij, als je frontaal op iemand zit, wat meestal gebeurt met ander verkeer, breekt ie echt niet doormidden hoor, dat kan alleen als je zijwaarts gaat. Dus ik vind het alleen maar positief. Daarbij als het de anderkant afbreekt en tegen een andere auto aankomt heeft die auto niet een hele maar een halve auto tegen zich aan zitten + de kreukelzone van de andere auto beschermt de inzittenden ook nog eens.

      Nee, zo egoïstisch is het nog niet vind ik.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      25 juni 2014 om 12:36

      @jack_abarth: Mwah…ze gaan er ook vanuit dat je maar 1 object hard raakt, als je namelijk in het afgebroken passagiersgedeelte nog wat raakt ben je ook het bokkie. Het lijkt me wel goed dat alle fabrikanten ervoor zorgen dat hun auto’s zo veilig mogelijk zijn, als ze dat nou allemaal doen is het geen probleem.

      Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    25 juni 2014 om 12:18

    Wel ja, 150 doen met stevige regen…

    Gelukkig heeft de beste man het overleefd. Wat een geluk!

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    25 juni 2014 om 12:44

    “De auto, die in Thailand het equivalent van 814.000 euro doet”
    @Smoke
    Hoe kom je op die 814K ? Is dat door belastingen? Of in vergelijking met het gemiddelde Thaise inkomen? of?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 juni 2014 om 13:01

      @Hupke: Gewoon omgerekend vanuit 36 miljoen Baht

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        25 juni 2014 om 13:19

        @sir_smokalot:

        Een stevig bedrag voor een gallardo. Foutje in het origineel artikel of er zijn daar echt belachelijk hoge taxen.

        Login om te reageren
        • siemi zegt

          26 juni 2014 om 11:29

          @Hupke: 300% invoerbelasting op auto’s. Daarom rijden er vooral lokaal geproduceerde autos

          Login om te reageren
      • rolov zegt

        25 juni 2014 om 19:22

        @sir_smokalot: ik vind een nieuwe gallardo lp 560 voor 23 miljoen Bath. 37 is echt een hoop

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          25 juni 2014 om 19:40

          @rolov: een aventador daarin tegen… 39 miljoen. wat een geld. En dan zijn de wegen nog wel te druk om te rijden daar. Ik was in Kuala Lumpur in de reggae mansion kwam de eigenaar in een nieuwe 430 spider aanrijden midden in de nacht. Gillend met dat ding door chinatown :) Is helaas wel paar jaar terug inmiddels.

          Login om te reageren
  13. tk97 zegt

    25 juni 2014 om 14:51

    Ligt het nou aan mij of komen er zo ongeveer dagelijks berichten van iemand uit Azie of het oosten die weer een supercar naar de klote werkt?

    Login om te reageren
    • amgg zegt

      25 juni 2014 om 16:21

      @tk97: Het ligt aan jou.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North