• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Fuel Cell Sedan: dit wordt hem

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 juni 2014 om 11:28 – 27 Reacties

Toyota


Twee weken geleden zagen we nog een concept, inmiddels heeft Toyota het design voor zijn waterstofauto vastgelegd in een defnitief productiejasje. Zo gaat Toyota’s Fuel Cell Sedan (2015), een voorlopige naam, er uit zien. Lees meer op Groen 7!

Ook interessant!

  • Video - het geluid van de Toyota driecilinder op waterstof
  • Toyota is bezig met een driecilinder op waterstof
  • Ambtenaren in Groningen gaan aan de Toyota Mirai
  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, sedan, Toyota, waterstof

Vorig bericht: « Ja, iemand is ongedeerd uit dit Lambowrak gestapt [updated]
Volgend bericht: Video: McFlurry-meisje doet onvrijwillige deepthroat [SFW] »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    25 juni 2014 om 11:30

    Wat een angstig lelijk ding zeg. I’ll take the Honda anyday.

    Login om te reageren
  2. JamesBond007 zegt

    25 juni 2014 om 11:33

    Poseidon zou er een tsunami op willen loslaten… Gedrocht 1e klas.

    Login om te reageren
  3. baasbas zegt

    25 juni 2014 om 11:42

    Waarom WAAAAAROOOM zijn die knappe koppen zo dom….

    Dit is de Prius 1 all over again… Machtig slimme auto met super interessante techniek… en dan laten ze hem ontwerpen door een techneut…

    (ಠ_ಠ)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 juni 2014 om 12:55

      @baasbas: En toch zal ie goed verkopen. Zeker Japanners zijn niet vies van onconventioneel design…

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      25 juni 2014 om 13:07

      @baasbas: Ik vind de Prius MK1 mooier dan de latere modellen hoor. Die zag er gewoon saai uit, in plaats van opvallend-lelijk.

      Anyways ze doen weer goed hun best.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        25 juni 2014 om 13:10

        @reistje: Smaken verschillen dan denk ik. :-)
        Een Honda Clarity is ook zaaddodend. Zelfde categorie als een Suzuki Liana enzo…

        Login om te reageren
  4. meatpuppet zegt

    25 juni 2014 om 11:44

    Waarom moet het er nou weer zo vreemd (lelijk) uitzien? De waterstof auto die Honda een aantal jaren terug had zag er tenminste nog uit als een normale auto..

    Login om te reageren
  5. rikkon zegt

    25 juni 2014 om 11:59

    …was beaten hard with the ugly-stick…

    Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    25 juni 2014 om 12:06

    Het begon met de Prius en Nissan Leaf.Het is gewoon helemaal niet de bedoeling dat normale mensen dit soort auto’s kopen.Normale mensen willen ook in een normale electrische auto of hybride rijden.De Electro of hybrides die dan wel mooi zijn Tesla,etc zijn niet te betalen.Op deze manier wil niemand erin rijden terwijl je ze wel kunt kopen(dan rij je maar voor l.l)

    Login om te reageren
  7. schuimbekje3 zegt

    25 juni 2014 om 12:10

    Is het just me, of lijkt dit op een Ampera die te laat geremd heeft voor een Prius ?

    Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    25 juni 2014 om 12:20

    Hele ding ziet eruit als een soort van SUV op veel te kleine bandjes, de achterkant is gewoon spuuglelijk. Jammer, want de designfilosofie vind ik nog best te pruimen.

    Login om te reageren
  9. nvhuijkelom zegt

    25 juni 2014 om 12:24

    Hahahaha burn baby burn

    Login om te reageren
  10. Design_Driven zegt

    25 juni 2014 om 12:52

    Ik denk dat Toyota stiekem alle alternatieve technieken de nek om willen draaien. eerst hebben ze met de prius de hybride techniek zo een imago te geven dat je er niet dood in gevonden wil worden ondanks de prachtige techniek, nu met dit gedrocht doen ze het zelfde maar erger met waterstof.

    Jammer want de techniek zou het hart van elke autoliefhebber toch sneller moeten laten kloppen.

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    25 juni 2014 om 12:57

    Ik vind het niet lelijk. Speciaal, futuristisch, gedurfd, maar niet lelijk.

    Login om te reageren
  12. chaudfontaine zegt

    25 juni 2014 om 13:01

    Prachtig! Doe mij maar een, alleen spijtig dat er zo weinig hoekjes en lampjes aan zijn. Gemiste kans lijkt me…

    Login om te reageren
  13. reistje zegt

    25 juni 2014 om 13:15

    De grote reden dat ik waterstof wil is omdat ik van de inefficiënte verbrandings motor houd.

    Lijkt mij sterk dat dit efficiënter is als je eerst stroom moet omzetten in waterstof om vervolgens weer stroom te maken dan direct stroom te maken en dit in accu’s op te slaan.

    Het enige voordeel is dat je het kan tanken=snel bijladen, maar zou dat met beter accu’s nog nodig zijn.

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    25 juni 2014 om 13:17

    Ja, Lekker, wat een mooi ding.
    Perfect voor de introductie: eerst die hippies en bekende mensen die graag willen dat men ziet dat ze in zo’n hok rijden. FCV Mk2 en 3 worden dan een beetje normalen.
    Maar allemaal leuk en aardig: sinds 2008 rijdt Honda toch al rond met hun FCX (voor klanten in Zuid Cali en Japan)? Op kleine schaal, maar toch: voor prive-lease.

    Login om te reageren
  15. G-Ammo zegt

    25 juni 2014 om 13:27

    Godver Toyota. Waarom zulke mooie techniek in zo’n gedrocht gooien. Designer direct ontslaan!

    Login om te reageren
  16. utregcity zegt

    25 juni 2014 om 14:17

    Dat design is met voorbedachte rade zo gedaan, dat ding kost eigenlijk meer, dan dat Toyota er voor gaat vragen. Op iedere FCV moeten ze giga bijleggen, nu verkopen ze er geen, en kost ’t ze niets… Kunnen ze de techniek mooi verkopen aan de conculega’s.

    Login om te reageren
  17. wits zegt

    25 juni 2014 om 16:44

    Dat design valt toch wel mee. Als ik hier uit het raam kijk zie ik veel lelijkere auto’s staan. Ok mooi is anders, maar niet iedereen geeft om een mooie auto. Echt een auto net als Prius 1 die bedoeld is voor die mensen die een groene auto willen die ook praktisch is. Uiterlijk kijken dat soort mensen vaak toch niet naar.

    Login om te reageren
  18. bierbuik zegt

    25 juni 2014 om 18:55

    Lees verder op.. NEE

    Login om te reageren
  19. Carreza zegt

    25 juni 2014 om 19:18

    Gewaagde techniek in een gewaagd jasje. Mooi zo.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      26 juni 2014 om 12:43

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  20. spec zegt

    25 juni 2014 om 20:02

    Burn it with petrol!!!

    Login om te reageren
  21. soudmaijer zegt

    25 juni 2014 om 20:50

    Waarom moet toyota zo`n lelijk hok maken. Laat ze eens naar Tesla kijken, het kan ook anders toyota!!!!!

    Login om te reageren
  22. fijnkonijn zegt

    25 juni 2014 om 23:56

    Geef een designer LSD en je krijgt dit…

    Ik zou m’n hond er nog niet op laten klaarkomen zeg.
    Heb je zulke interessante techniek, stop je het in zo’n “lichaam”. WHAT WHERE THEY THINKING ???

    Login om te reageren
  23. Shaw zegt

    26 juni 2014 om 07:31

    BMW had al een waterstof 7-serie in 1987 (!) en zag er ook nog eens erg goed uit. Bij Toyota maakt men met groen steeds een statement door een spuuglelijke auto om deze mooie techniek heen te bouwen. Jammer. Gelukkig zit de concurrentie niet stil.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North