• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar-baas: huidige kopers afschrikken was ‘niet de bedoeling’

Auteur: Loek, gepost 28 februari 2025 om 19:46 – 12 Reacties

Beste voormalige Jaguar-koper, wees alstublieft een moderne Jaguar-koper. Aldus de baas.

Het einde van 2024 op autogebied stond volledig in het teken van Jaguar. Of het nou de bizarre filmpjes waren om de nieuwe huisstijl aan te kondigen, de Type 00 Concept zelf of het feit dat Jag nu officieel een jaar lang geen auto’s bouwt: de meningen waren niet louter positief (veelal het tegenovergestelde). Kijk, dat er iets moest veranderen, dat kan iedereen beamen. Jaguars zijn vooral populair om tweedehands te kopen vanwege gigantische afschrijvingen en bij sommige (dan niet de meeste) modellen is betrouwbaarheid een vraagteken. Dus dat er iets radicaals moet gebeuren, da’s duidelijk. Maar zo radicaal?

Jaguar-kopers, kom terug!

Grote baas Rawdon Glover is op zich tevreden met het feit dat de hele wereld in ieder geval weer aandacht heeft voor Jaguar. Volgens hem zijn alle internet-campagnes goed voor een miljard weergaven. Alle spreuken zoals Copy Nothing en het uitstralen van de ambitie om echt een nieuw publiek te bereiken, dat lijkt dan ook bij de strategie te passen. Daarbij is Glover één belangrijk ding vergeten.

Namelijk dat dit hele progressieve gebeuren niet helemaal in de aard past van de typische Jag-koper. Sterker nog: de strategie lijkt tot veel afkeer te leiden van de huidige lichting Jaguar-eigenaren. Glover zegt dat de strategie inderdaad wel de huidige kopers een beetje buitenspel zet. En dat had ‘ie liever anders gezien, want dat was niet de bedoeling. De strategie is bedoeld voor iedereen, huidige en nieuwe kopers om hand in hand te gaan.

EV only blijft

Glover is overigens vrij stellig in de EV-strategie van Jaguar: die blijft. Niks keutel intrekken zoals vele concurrenten, lekker door ploeteren. Volgens Glover durft men hun V6’en en V8’en wel in te ruilen voor de ervaring die de productieversie van de Type 00 en de derivaten in de nieuwe line-up kunnen bieden. En ja, de grote baas beseft dat die grote lange motorkap in theorie ruimte genoeg biedt voor een gigantische benzinemotor. “Maar dat gaan we niet doen, ook niet als plug-in hybride.” (via AutoExpress)

Ook interessant!

  • Jaguar maakt radicale keuzes in modellengamma
    Jaguar maakt radicale keuzes in modellengamma
  • jaguar 1 model
    Jaguar gaat terug naar één model, ja 1!
  • Gespot - Een mokerdikke Jaguar XKR-S
  • Jaguar presenteert gloednieuw logo

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar

Vorig bericht: « Ja, het is nu écht klaar voor deze 18 jaar oude sportwagen
Volgend bericht: Volkswagen wil alleen historisch verantwoord namen recyclen »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    28 februari 2025 om 20:05

    Ach sinds Jaguar van Tata Motors is, niet ons probleem meer.
    Zullen we ons focussen op onze eigen auto industrie?

    Login om te reageren
    • a_buis zegt

      28 februari 2025 om 20:07

      Dafjes?

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        28 februari 2025 om 21:22

        Onze export in de automotive is 20 miljard,
        We doen het best wel aardig.

        Login om te reageren
      • vondick zegt

        1 maart 2025 om 08:25

        Nee, Volkswagen bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
  2. Hawkeye72 zegt

    28 februari 2025 om 21:14

    Joh.

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    28 februari 2025 om 21:33

    Voor je het weet staat de CEO van Jaguar met een kettingzaag op een podium en stuurt hij om zijn conservatieve kant te benadrukken een mail naar alle ambtenaren van het Ministry of Silly Walks die ze moeten beantwoorden met wat ze de afgelopen week hebben gedaan.

    Login om te reageren
  4. verdebosco zegt

    28 februari 2025 om 22:04

    Ik kan mij niets voorstellen bij deze nieuwe Jaguar. Rare lange neus, laag en EV. Hoge prijzen en met een androgyne inslag. Een doorgesnoven ontwerp. Het concept geeft weinig hoop. EV is uit in deze klasse, zie Maserati. Dus Jaguar verkoopt een paar duizend exemplaren en daarna is het over en uit voor deze voormalige roofkat.

    Login om te reageren
    • herve11f zegt

      28 februari 2025 om 22:11

      Ik vrees dat je gelijk krijgt

      Login om te reageren
    • lpgbarrel zegt

      28 februari 2025 om 22:56

      Ik wil er wel een!

      Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    28 februari 2025 om 22:25

    Deze typische Jag-koper heeft vooralsnog inderdaad nul interesse in de nieuwe weg, die het huidige Jaguar in gaat slaan. Wens Glover & guests desondanks succes. Ze zullen het vermoedelijk nodig hebben.

    Login om te reageren
  6. GJZ zegt

    28 februari 2025 om 22:26

    En ook Jaguar is ten dode opgeschreven…..

    Login om te reageren
  7. citroen55 zegt

    1 maart 2025 om 11:36

    De huidige Jag-koper is een uitstervend ras, dus logisch dat ze een nieuwe weg inslaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North