• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ja, het is nu écht klaar voor deze 18 jaar oude sportwagen

Auteur: Loek, gepost 28 februari 2025 om 18:31 – 7 Reacties

De orderboeken voor de oudste nieuwe sportwagen, de Nissan GT-R, worden nu officieel dichtgeklapt.

Als automerk moet je vooruit kunnen denken. Je moet kunnen beseffen dat vernieuwing nodig is. Soms is een auto vooruitstrevend genoeg om het iets langer dan gemiddeld te overleven. Na een jaar of acht merk je vaak wel dat de rek eruit is.

Oudste nieuwe sportwagen

Wat gebeurt er dan bij achttien(!) jaar? Dat weet je als je kijkt naar de nieuwste Nissan GT-R, de R35. Niet alleen is die auto al zo lang in productie, er is ook al bizar vaak aangekondigd dat ‘ie her en der uit de prijslijsten gehaald werd. Japan en de VS kregen er nog geen genoeg van en daar werd de GT-R nog tot zeer recent verkocht.

Eindelijk uit productie

Als je nu een Nissan GT-R wil kopen in Japan, dan stuit je echter op het volgende bericht:

End of new orders for GT-R
We have received many orders for the Nissan GT-R, and we have now finished accepting orders for the planned production quantity.
We would like to express our sincere gratitude to our many customers for their patronage over the years since its release in 2007.

Ja, je leest het goed. Vanaf 1 maart 2025 kan je officieel geen Nissan GT-R meer bestellen. De orderboeken zitten stampvol en Nissan gaat alleen nog huidige orders afwerken. De productie is nog niet gestopt, maar je kan hem officieel niet meer kopen. We hadden natuurlijk al afscheid ervan genomen in 2024, maar officieel werd ‘ie toen nog mondjesmaat verkocht in Japan als speciale editie. Dat het einde nabij was, dat werd wel duidelijk.

We hebben de hele geschiedenis en de toenmalige compilatie van alle versies van de Nissan GT-R al een keer doorgenomen, ook omdat weer ergens het einde van de productie aangekondigd werd (en dat was 2022, ga maar na). Eigenlijk heeft Nissan de GT-R nog aardig vers gehouden. De 485 pk sterke sportwagen met een unieke handgebouwde V6 is bijtijds steeds sterker geworden en als je de nieuwste Nismo neemt krijg je gewoon 600 pk en allerlei hypermoderne bouwtechnieken. Het was al een aardige ufo zo rond 2007, dus op zich best een toekomstbestendig platform.

En de toekomst? Met alle rumoer rondom Nissan moet er eerst geld verdiend worden voordat er ook maar gedacht kan worden aan een nieuwe GT-R. Het zou Nissan qua imago erg helpen, maar we vestigen er niet al te veel hoop op.

Ook interessant!

  • Groot gedeelte ontwikkelaars Nissan GT-R was vrachtwagenbouwer
  • Gespot - Een roze Nissan GT-R mét glitters
  • Nissan zou de GT-R nog tot 2041 willen bouwen
  • Dief steelt kostbare historische Nissan GT-R van...Nissan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan

Vorig bericht: « Waarom je EV niet altijd oplaadt als ie aan de lader staat
Volgend bericht: Jaguar-baas: huidige kopers afschrikken was ‘niet de bedoeling’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stefje zegt

    28 februari 2025 om 20:04

    Bizar dat ze tweedehands nog zo duur zijn. Had gehoopt zo’n ding in goede toestand eens rond de 35/40k op te kunnen pikken.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      1 maart 2025 om 09:11

      Zijn voorgangers zijn de afgelopen jaren flink gestegen in waarde, helemaal de R34. Sta er niet van te kijken dat de prijs van de R35 over een paar jaar ook gaat stijgen.

      Login om te reageren
    • scoobyej20 zegt

      1 maart 2025 om 13:58

      Dat klopt, die hoop had ik zelf ook. Maar zelfs de eerste generatie gaat nog voor 60/70k weg.

      Login om te reageren
  2. isleofman zegt

    28 februari 2025 om 20:16

    Echt unieke auto. En knap om zo lang relevant te blijven onder de liefhebbers.

    Login om te reageren
  3. rwdftw zegt

    28 februari 2025 om 23:35

    Oei, en nu? Nissan zit in zwaar weer, het gaat niet echt lekker met het concern. Dus er zal nu geen opvolger komen. En of dat ooit nog komt met al die milieu-eisen en electrificatie? Zou dit echt de zwanezang zijn van de beroemde Godzilla?

    Login om te reageren
    • bramos zegt

      1 maart 2025 om 00:06

      Een categorie als Godzilla red geen automerken. Wel jammer maar aan alles komt een eind.. altijd een feestje om er een revenge komen uit welke generatie dan ook

      Login om te reageren
  4. HZW zegt

    1 maart 2025 om 09:42

    De vraag is natuurlijk ook, je verkoop die GT-R’s wel, maar werd er ook nog winst op gemaakt, of was het gewoon een dure imago drager die om die reden in productie bleef.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North