• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!

Auteur: Dizono, gepost 12 april 2017 om 09:22 – 86 Reacties

Afbeelding Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!Afbeelding Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!Afbeelding Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!Afbeelding Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!Afbeelding Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!Afbeelding Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!Afbeelding Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!Afbeelding Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!

Jaguar F-Type 2.0
Dit ‘slechte nieuws’ gaat echter ook gepaard met goed nieuws.

Jaguar maakt de F-Type (rijtest) betaalbaarder en doet dat door een tweeliter vierpitter in de sexy sportwagen te hangen. Deze geblazen Ingenium levert 300 pk en is de krachtigste vierpitter in een Jaguar ooit. Dat is voldoende voor een sprintje naar de honderd in 5,7 seconden, vrijwel net zo rap als de instap V6. De topsnelheid ligt wel iets lager, op 249 km/u. Optisch is de F-Type 2.0 het beste te herkennen aan de enkele centrale uitlaat.

Die vierpitter zorgt natuurlijk voor een lager verbruik, dito uitstoot en daarmee kan ook de vanafprijs flink omlaag. Betaalde je tot gister minimaal 99.210 euro voor een F-Type, vanaf heden staat het model al vanaf 71.620 euro (Coupé) en 78.720 euro (Convertible) in de prijslijst. Hoewel het enerzijds jammer lijkt dat Jaguar in navolging van Porsche een vierpitter in zijn sportwagen lepelt, gaat dit er hopelijk wel voor zorgen dat we deze schitterende Brit wat vaker op ’s Heeren wegen gaan tegenkomen. En daar kan niemand tegen zijn.

Jaguar Ingenium

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

f-type, Jaguar, rood

Vorig bericht: « Toyota FT-4X Concept is een bijzonder ding
Volgend bericht: Terugkeer Grand Prix van Turkije in 2018 bijna rond »

Lees Interacties

Reacties

  1. 1wan zegt

    12 april 2017 om 09:26

    Als ze het geluid kunnen matchen met de V6, kan dit best interessant zijn. Moet zeggen dat ik het design van de uitlaat eigenlijk mooier vind dan van de V6!

    Login om te reageren
    • meatpuppet zegt

      12 april 2017 om 10:00

      @iwkh: eensch, ziet er mooier uit!

      Login om te reageren
  2. cossie300 zegt

    12 april 2017 om 09:28

    Geblazen 4 cylinder in zo’n wagen past toch echt niet . Komaan zeg …

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 april 2017 om 09:44

      @cossie300: Het woord cylinder past ook niet in een Nederlandse zin.

      Login om te reageren
      • sntial zegt

        12 april 2017 om 10:16

        @simonmc: grammar nazi

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          12 april 2017 om 10:43

          @sntial: Volgens mij gaat het hier over spelling, niet over grammatica. En al helemaal niet over anglicisme.

          Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      12 april 2017 om 10:05

      @cossie300: mijn RS heeft ook maar een 4 pitter maar de meeste auto’s leggen het toch af tegen hem

      Login om te reageren
      • Rhyo zegt

        12 april 2017 om 12:17

        @focusrs1: het oor wilt ook wat..

        Login om te reageren
        • focusrs1 zegt

          12 april 2017 om 12:35

          @rhyo: klopt daarom heb ik er een Remus onder hangen

          Login om te reageren
          • Rhyo zegt

            12 april 2017 om 13:32

            @focusrs1: dat klinkt dan wel beter met een custom uitlaat. Je zal echter wel altijd wat moeten inleveren als je een 4 cilinder rijdt. Je kunt wel heel ver komen qua sound met uitlaat aanpassingen. Echter is een 6 cilinder (met eventueel aangepaste uitlaat) moeilijk te evenaren.

            On topic: In dit geval kun je bij Jaguar kiezen. Ik zie hier dus geen problemen.

            Login om te reageren
        • super zegt

          12 april 2017 om 17:27

          @rhyo:
          koop je toch een dwarsfluit.

          Login om te reageren
    • ettie zegt

      12 april 2017 om 13:57

      @cossie300: echt wel, als er een 5 liter v8 in gaat dan zal een 4 in lijn ook wel passen.

      Login om te reageren
  3. fiestacruizer zegt

    12 april 2017 om 09:29

    Dat mensen de zescilinder kiezen boven de V8, is niet gek. De zescilinder klinkt gewoon het best. Ik ben benieuwd wat ze kunnen doen met het geluid van de viercilinder maar ik ben bang dat je toch een stukje ‘beleving’ mist tegenover de zes- & acht-cilinder blokken.

    En laat die ‘beleving’ nou precies hetgene zijn waarom je een F-Type wilt kopen.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      12 april 2017 om 09:43

      @fiestacruizer: Ik hoorde laatst een soundclip van de nieuwe Civic type R, dat was toch niet verkeerd…

      https://youtu.be/08G7yN_n9hk

      Login om te reageren
      • fiestacruizer zegt

        12 april 2017 om 10:21

        @87sandyd: Mooi en passend bij een opgefokte HotHatch als de Civic-R of Focus-RS maar lang niet zo rijk en rauw als het geluid uit de F-type V6 (s).

        https://m.youtube.com/watch?v=VWgjSCgUjyg

        Login om te reageren
    • cadrez zegt

      12 april 2017 om 11:53

      @fiestacruizer: Nou, ik stond er vroeger ook eerder cynisch tegenover maar na een tweetal dagen met een a45 amg te rijden ben ik toch wel overtuigd van het feit dat een viercilinder niet spannend kan klinken. Dat ding knelt en blaast meer dan je ooit hebt gehoord.
      Al moeten de ingenieurs dan wel wat extra aandacht aan het uitlaatsysteem besteden.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      12 april 2017 om 21:07

      @fiestacruizer: Maar een 50kg lichtere neus maakt dit de meest wendbare F type. Zeker genoeg publiek voor deze auto.

      Login om te reageren
  4. aarsgewei zegt

    12 april 2017 om 09:29

    Nou reed de F-type al niet verkeerd, maar kan me voorstellen dat er met dit blok ook weer 50kg minder de bocht door hoeft. Ben benieuwd naar de test (en het geluid).

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    12 april 2017 om 09:31

    Op papier natuurlijk een prima blok voor zo’n wagen. Maar het gehuil van de compressor V6 of gebulder van de V8 is natuurlijk eigenlijk onmisbaar.

    Login om te reageren
  6. fmgarcia zegt

    12 april 2017 om 09:37

    Good job, zag toevallig laatst een vrouw van minimaal 75 jaar oud uit een v6 coupe stappen. Wel na 6 keer steken met voldoende ruimte, maar enfin.. Er zullen genoeg mensen zijn die verliefd zijn op het desing maar totaal geen 400pk plus ambities hebben. Ik zou het wel uit mijn hoofd laten en toch snap ik Jaguar al te goed. Money G

    Login om te reageren
  7. jelteeuu zegt

    12 april 2017 om 09:39

    Ja, trieste mensen zullen hier vast heel blij van worden.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      12 april 2017 om 09:49

      @jelteeuu: ja, echt heel triest, mensen die een Jaguar F-Type kopen. Gewoon allemaal een grijze Golf en niet mekkeren.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        12 april 2017 om 10:01

        @Dizono: ik moest lachen

        Login om te reageren
        • mout zegt

          12 april 2017 om 12:37

          @lekkerlinksrijden: Nietes. Dat was geheel vrijwillig.

          Login om te reageren
    • ippy zegt

      12 april 2017 om 10:35

      @jelteeuu: Zolang ze ook die V6 en V8 blijven leveren zie ik het probleem niet.

      Login om te reageren
  8. leaper035t zegt

    12 april 2017 om 09:39

    Zou heel graag eens in zo’n potente 4-cilinder willen rijden. Tot nu toe alles wat +300 pk was, kwam uit 6-cilinders. Vraag me echt af hoe beide motoren verschillen tov elkaar. Zeker met de moderne versnellingsbakken. Iemand ervaring mee, voor en nadelen (behalve geluid) ?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 april 2017 om 09:58

      @leaper035t: Ik spreek niet uit ervaring, maar een zescilinder is denk ik wat soepeler en de viercilinder wat hitsiger. In een sportwagen wel leuk, maar in dagelijks verkeer lijkt me de zescilinder fijner.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        12 april 2017 om 10:31

        @berlinetta: vergeet daarbij niet dat op de V6 een compressor zit (vandaar ook het prachtige onverstoorde 6-cilinder geluid) en op de 4-in-lijn een turbo. Dit heeft ook grote gevolgen voor het “oppakken” van de motor. De turbo geeft altijd lag en een elastiek gevoel, de compressor niet.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          12 april 2017 om 10:50

          @poes: Daar heb je zeker gelijk in, maar ik doelde op een viercilinder en zescilinder in het algemeen (ongeacht de set up).

          Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      12 april 2017 om 10:06

      @leaper035t: Bij een viercilinderblok rij je gewoon heel erg op ‘geblazen’ vermogen. Daar merk je vooral wat van in het Turbobereik (waarbij geldt hoe meer hoe soepeler) en je kan een turbogat hebben.

      De loop van een 6 cilinder is doorgaans veel soepeler. Onderin beter, rustiger en comfortabeler. Steeds meer zescilinders krijgen trouwens ook steeds vaker turbo’s.

      Voor een kleine agressieve hot hatch vind ik een lichtgewichte geblazen vierder wel passen. Voor een prachtige en zware GT past een rijklopende zescilinder beter.

      Login om te reageren
    • n0zem zegt

      12 april 2017 om 10:48

      @leaper035t: in de golf rijd ik met een vergelijkbaar vermogen en ik moet zeggen dat er zeer geciviliseerd mee te rijden valt. Normaal heb je niet in de gaten dat je met een potente wagen op pad bent, maar als je het onderstel wat strakker zet, het stuur directer laat reageren en de gasrespons opkrikt (allemaal met één druk op de knop), dan rijd je met een zeer capabele sporter rond. De turbomotor is altijd bij de les, en hoewel de respons met een ongeblazen zescilinder beter is, leer je hier snel op anticiperen. Zodra je dat kunstje onder de knie hebt, dan durf ik wel te stellen dat een vergelijkbaar krachtige ongeblazen zescilinder (behalve dan het geluid) véél minder sensatie biedt! De DSG van VAG kan dit vermogen probleemloos aan en meestal hoef ik de flippers aan het stuur niet eens te gebruiken. De bak reageert snel en adequaat. Het onderstel kan nog veel meer aan en dat geldt natuurlijk helemaal voor de Jag in kwestie. Nee, ik geloof niet dat ik spijt zou krijgen van de aankoop van deze auto (of liever nog de 718 met vierpitter)!

      Login om te reageren
    • cadrez zegt

      12 april 2017 om 11:54

      @leaper035t: moet je maar eens met een a45 gaan rijden, binnen de 5 minuten ben je overtuigd ;)

      Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    12 april 2017 om 09:41

    Het blijft een prachtige auto. De facelift is zeer goed gelukt waardoor hij er nóg wat mooier uitziet dan voorheen. En ja, een viercilindertje in een F-type. Ik vind het wel begrijpelijk. En 300 PK is natuurlijk ook niet mis. Alleen vind ik de centraal geplaatste uitlaat niet mooi. Hij ziet er op de foto’s wat te groot uit. Ik vind nog steeds de F-Type V6 S de mooiste van allemaal. Ontzettend goede auto, heerlijk in balans en een fantastisch geluid.

    Login om te reageren
  10. r3fl3x zegt

    12 april 2017 om 09:42

    Welke zou qua kostprijs goedkoper zijn, de I4t of de V6? Doet me denken aan de Mustang EcoBoost en de V6.

    Login om te reageren
    • Daniel073 zegt

      12 april 2017 om 10:20

      @r3fl3x: staat in de tekst, deze scheelt bijna 30k met de V6

      Login om te reageren
      • poes zegt

        12 april 2017 om 10:32

        @daniel073: dat is verkoopprijs. Wat betreft kostprijs zullen ze weinig van elkaar verschillen.

        Login om te reageren
      • kle500 zegt

        12 april 2017 om 13:44

        @daniel073: en hier pas het belangrijkste argument van alles. Zal miss. Iets minder klinken dan de v6. Maar 30k is een hoop geld. Kun je heel veel van tanken, of een andere auto kopen met v6/8/10/12 (doorhalen wat noet van toepassing is)

        Login om te reageren
  11. joostie zegt

    12 april 2017 om 09:46

    Nee, gewoon nee!

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      12 april 2017 om 10:27

      @joostie: kalm kalm, de V6 en V8 blijven gewoon te koop hoor..
      toch leuk dat de F-type nu een stuk bereikbaarder wordt!

      Login om te reageren
  12. SimonMc zegt

    12 april 2017 om 09:50

    Ah, zolang ze er maar geen diesel in smijten ben ik een tevreden man.

    Login om te reageren
  13. E550 zegt

    12 april 2017 om 09:51

    Het verbruik zal waarschijnlijk wel meevallen tov van de 6.

    Login om te reageren
  14. eaudi zegt

    12 april 2017 om 09:54

    Dan maar een gebruikte 6 cilinder. Alleen al voor t geluid.

    Login om te reageren
  15. reggie-boy_rood zegt

    12 april 2017 om 09:55

    Meestal beginnen merken met de sloomste versie

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      12 april 2017 om 10:24

      @reggie-boy_rood: Voor de bijtellings en ecomodelletjes wel.

      Login om te reageren
  16. 2wheeler zegt

    12 april 2017 om 09:55

    Prima toch? Voor ieder wat wils. Nu een 4cil, de 6 en 8 waren er al. Nu is het wachten op een V10 en V12 en het rijtje is compleet.

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      12 april 2017 om 10:43

      @2wheeler: Een V12?
      Een Double-Six bedoel je vast. ;-)

      Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    12 april 2017 om 09:57

    Ik ben positief en sceptisch hierover. Positief omdat het de auto goedkoper, zuiniger, schoner en waarschijnlijk lichter maakt. Daarnaast zullen we hem ook vaker zien op de weg. De nieuwe uitlaat is ietwat aan de grote kant, maar de auto kan het hebben.
    Verder ben ik wel sceptisch, omdat de F-type wel een auto is die je koopt met je hart. Het is niet de beste auto in z’n klasse, maar waarschijnlijk wel de meest leuke. Als het geluid van de viercilinder tegenvalt, neemt dat toch al iets van zijn charme weg.

    Login om te reageren
  18. steelfighter zegt

    12 april 2017 om 09:58

    Zo weinig???a45 peurt 380pk uit een 2.0l 4 cil…. dat moet een JAG toch minimaal kunnen voor die prijs?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 april 2017 om 10:04

      @steelfighter: Ze hebben een V6 die dat vermogen al levert, dus waarom zouden ze?

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      12 april 2017 om 10:07

      @steelfighter: Ja maar dan koopt niemand meer de V6.
      Dus deze kopen en ff langs de chip boer als je bang for the buck wil.

      Login om te reageren
    • 2505 zegt

      12 april 2017 om 10:07

      @steelfighter: Dan gaan mensen eerder voor de 4 cil. ipv de v6 met 340pk, iets met hiërarchie en modelpositionering

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      12 april 2017 om 10:08

      @steelfighter: je weet toch wel dat een A45 en een F-Type 2 totaal andere wagens zijn?

      Login om te reageren
    • m-tfsi zegt

      12 april 2017 om 10:11

      @steelfighter: ja want pure peekaas is alles (Not).
      De A45 is een “hardcore” hot hatch en daar past zon hitsige motor beter bij dan bij een coupe/cabrio als de f-type.

      Login om te reageren
  19. focusrs1 zegt

    12 april 2017 om 10:06

    Ze hadden er wel iets meer vermogen uit mogen persen voor deze wagen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      12 april 2017 om 10:19

      @focusrs1: Nee joh, 300 PK uit een viercilinder is ruim zat. En na deze versie komt de V6 met 340 PK. Oftewel, dit is gewoon prima.

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        12 april 2017 om 12:33

        @viezefreddyw: de heeft er 385 maar zelfs dat vind ik al niet genoeg meer – meer is altijd beter

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          13 april 2017 om 08:07

          @focusrs1: Er zijn twee versies van de F-type met een V6. De eerste is een reguliere F-type en die heeft 340 PK. Daarna komt de V6 S met 380 PK aan boord. Daarna komt de V8 S met met 495 PK en ook is er nog een V8 R met 550 PK.

          Dus ja, als er al een V6 is met 340 PK, dan hoeft de viercilinder niet meer te hebben dan 300 PK. Dan lopen ze elkaar voor de voeten.

          Login om te reageren
          • focusrs1 zegt

            13 april 2017 om 10:04

            @viezefreddyw: het woord ‘mijne’ is door mijn telefoon weggelaten.. mijn auto heeft 385pk…

            Login om te reageren
  20. elemento zegt

    12 april 2017 om 10:23

    4 cilinder is gewoon opgefokt adhd kind… lekker v6

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    12 april 2017 om 10:23

    Het aantal cilinders is slechts een implementeringsdetail, het geluid wordt grotendeels gevormd door het uitlaatkanaal. Wat je wel echt merkt is het lagere gewicht op de vooras. Dit kan wel eens zo’n geval zijn waarbij de kleinste motor de leukste is. Als je van autorijden houdt moet je sowieso niet de dikste motor hebben, je wilt immers ook zelf nog een beetje moeten werken om vlot vooruit te komen.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      12 april 2017 om 10:39

      @mashell: wil je hiermee zeggen dat een 4-cilinder en een 6-cilinder nagenoeg hetzelfde zouden moeten klinken bij gebruik van hetzelfde uitlaatkanaal? Even los van het feit dat het spruitstuk natuurlijk altijd anders zal zijn.

      Login om te reageren
  22. allesmetturbo zegt

    12 april 2017 om 10:24

    300pk uit een viercilinder, mij hoor je dan echt niet klagen. En ik vind de enkele uitlaat wel lekker staan. Ik had deze uitvoering zeker gekozen, die v6 zal wel veel meer zuipen bij normaal gebruik

    Login om te reageren
  23. 3246cm252kw zegt

    12 april 2017 om 10:28

    Die uitlaat had ik op de motorisch meest monsterlijke versie geplaatst!

    Login om te reageren
  24. kennone zegt

    12 april 2017 om 10:32

    RWD niet meer mogelijk bij de V8 en nu dit!! ?

    Login om te reageren
    • poes zegt

      12 april 2017 om 10:40

      @kennone: dus je moet gewoon de V6 met handbak hebben :-)

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        12 april 2017 om 11:31

        @poes: Heb je voor de meeste wel een punt. Maar ik was als een van de weinige fan van de V8

        Login om te reageren
  25. willeme zegt

    12 april 2017 om 10:35

    Die V6 was ook een beetje een goedkope noodoplossing. Dit lijkt de meest ideale F-Type ooit te zijn: nog altijd snel, lager gewicht. Nice.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 april 2017 om 11:09

      @willeme: Als de 4 pitter nog een beetje klinkt zeker!

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      12 april 2017 om 11:39

      @willeme: Ik mis enkel nog een achterbankje a la 911. Dan zou ik zeker een F type overwegen. Heb nu een peuter in huis…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        12 april 2017 om 11:45

        @cossiekiller: Er valt wel wat te zeggen voor een Impreza STI ;)

        Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      12 april 2017 om 11:55

      @willeme: Eens, en daarbij vermoedelijk voor mij ook nog eens de enige mogelijkheid ooit zo’n auto (tweedehands) te kunnen aanschaffen.

      Login om te reageren
  26. ptothem zegt

    12 april 2017 om 10:43

    Even chippen en gaaaaan!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      12 april 2017 om 11:36

      @ptothem: Even een 2e handse R halen en gaaaaan!

      Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    12 april 2017 om 11:29

    Dat gezeur allemaal over hoe die klinkt. Ik vind het juist mooi dat er een meer betaalbare versie komt, zullen we hem wat vaker op de weg zien.

    En 300pk is genoeg en hij is ook nogeens lichter. Alleen maar goed.

    Login om te reageren
  28. nopetrolnofun zegt

    12 april 2017 om 12:22

    Zucht.. Het gaat niet om snelheid maar om het principe. Een 4 cilinder in zo’n prachtbak hoort niet.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      12 april 2017 om 13:17

      @nopetrolnofun:
      Nou, dan koop je uit principe toch gewoon de V6 of V8?
      Zo moeilijk is dat toch niet?

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 april 2017 om 17:32

      @nopetrolnofun:

      Nu ga je Jaguar boycotten zeker ??

      Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    12 april 2017 om 13:00

    Helemaal geen slecht nieuws. 300pk, 5.7s en 249kph zijn zeer aanvaardbare cijfers…

    Login om te reageren
  30. Rob zegt

    12 april 2017 om 13:14

    Potverdikke, dat hele Jaguar is één grote clusterfuck van heiligschennis op heiligschennis geworden onder Tata.
    Ik bedoel: vier cilinders, V6en (V!!!!! Verboten!!!), V8en, diesel (da’s voor zielige leasers met een kleine piemol), stationwagons (dan koop je maar iets ordinairs als BMW ofzo), AWD, bijna geen hout in het interieur, andere kleuren dan British Racing Green beschikbaar (wie koop dat nu? Precies, mensen met een kleine pieomel), een SUV (dan koop je maar een Mercedes als je zo nodig het paardenvolk moet uithangen) en een elektrisch concept???!!! Zelden zoveel heiligschennis bij elkaar gezien….
    …..
    Ohnee wacht, ik ben geen autoliefhebber. Even vergeten, sorry. Prima ding wel die vier cilinder. 300pk is lekker en de prijs vind ik redelijk voor wat je krijgt. Mooi aanvulling voor de F-Type.

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    12 april 2017 om 13:43

    Zie het zo… Liever een TT-S of een goedkope Slk of een Cayman met een kleine motor of liever deze? Zo’n fraaie coupezou ik liever hebben dan een TT.

    Login om te reageren
  32. drf76 zegt

    12 april 2017 om 14:24

    In de configurator van Jaguar staat een 0-100 tijd van 7,5 seconden en jullie schrijven 5,7. Dat maakt nog wel een aardig verschil. EDIT: Heb even zitten snorren in de specs, het is inderdaad 5,7 seconden. 40 pk minder en 52 kg minder zou ook niet zoveel verschil mogen maken….

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    12 april 2017 om 17:30

    Gaaf ..
    Jaguar is inmiddels meer FoMoCo dan in de Ford periode ..

    De blèrende “liefhebbers” zijn het grappigste in dit hele verhaal ..

    Login om te reageren
  34. kaeser zegt

    12 april 2017 om 17:38

    Het ziet er nog steeds goed uit en zeker in het rood. No worries toch?

    Login om te reageren
  35. mrrallycross zegt

    12 april 2017 om 17:39

    Goedzo, gaan we er meer van zien

    Login om te reageren
  36. ghost zegt

    12 april 2017 om 23:42

    5.7 seconden? Op de website van Jaguar zelf staat 7,5 seconden van 0-100.
    http://rules.config.jaguar.com/jdx/nl_nl/f-type_k18/3ewuu/a-cecpbs/jdxmodel.html

    Login om te reageren
  37. dikheid zegt

    13 april 2017 om 09:50

    Commercieel gezien natuurlijk een slimme zet. En uiteindelijk ook goed voor de rijders aangezien een gezond bedrijf meer geld kan besteden aan productontwikkeling. Afgezien van een in mijn ogen lelijke uitlaat zijn de prestaties en prijspunten natuurlijk prima. Dat er ook nog een diesel zal komen zal ook niemand meer verbazen. De 300pk zal waarschijnlijk over een jaar een upgrade krijgen naar 340pk en daarmee de huidige V6 vervangen (minder uitstoot). Dan de S, R en SVR daar boven en het gaat een echte familie worden. (Met nog een dieselend nakomertje van 280pk) ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North