• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Terugkeer Grand Prix van Turkije in 2018 bijna rond

Auteur: Dizono, gepost 12 april 2017 om 10:06 – 129 Reacties

Chase Carey op bezoek bij Erdogan


Daar gaan we weer…

Het leek even zo mooi. Bernie was weg en Liberty Media ging het helemaal anders doen. De eerste tekenen waren gunstig, maar nu al is nieuwe eindbaas Chase Carey gespot met het eerste staatshoofd dat het niet zo nauw neemt met persvrijheid en andere mensenrechten. Meneer was namelijk op bezoek bij Recep Tayyip Erdogan en kwam daar tot een principe-akkoord over de terugkeer van de Turkse Grand Prix op de Formule 1-kalender van 2018.

Tussen 2005 en 2011 stond de Turkse Grand Prix onafgebroken op de kalender, in 2009 nog met ons eigen ING als hoofdsponsor. Het lijkt vooral goed nieuws voor Felipe Massa, die de race liefst drie keer (in ’06, ’07 en ’08) wist te winnen. Ook Raikkonen (’05), Hamilton (’10) en Vettel (’11) wonnen de race al eens. Jenson Button (’09) is de enige winnaar die niet meer actief is in de Formule 1.

Foto: Presidency of the Republic of Turkey

Ook interessant!

  • Weekendkaarten Dutch Grand Prix 2022? Pech gehad
  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Video: Grand Prix van Abu Dhabi Track Guide
    Video: Grand Prix van Abu Dhabi Track Guide
  • Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
    Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

chase-carey, Formule 1, liberty-media, Racing, Turkije

Vorig bericht: « Jaguar F-Type nu ook leverbaar met een viercilinder!
Volgend bericht: Brawn: ‘maak alle data beschikbaar voor F1-fans’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. wokkelz zegt

    12 april 2017 om 10:08

    Als die er weer komt, hopen dat Max hem wint!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      12 april 2017 om 10:28

      @wokkelz: inderdaad! Nederlandsche vlaggen zullen gezwaaid worden en het immer luidende Wilhelmus zal door heel Constantinopel klinken!!!

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        12 april 2017 om 10:55

        @willeme: Hoezee! Hoezee! Hoezee!

        Login om te reageren
      • rdamnn zegt

        12 april 2017 om 17:48

        @willeme: uit jouw opmerking haal ik dat je het jammer vindt dat het tegenwoordig ISTANBUL heet, maar ik hoop dat ik het fout heb. En wij Turken hier in Nederland vinden het ook fantastisch dat Max verstappen zo goed presteert en ik hoop met heel mijn hart en ziel dat hij een GP zal winnen en ook dat de Nederlandse vlaggen in ISTANBUL gezwaaid kunnen worden na z’n overwinning in Turkije. Mvg, een Turkse Nederlander

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          12 april 2017 om 17:51

          @rdamnn: Hahaha, het was ironisch bedoeld. Vandaar ook de oud-hollandsche schrijfwijze. Of het nu Istanbul of Constantinopel heet zou mij niets uitmaken.

          Login om te reageren
          • rdamnn zegt

            12 april 2017 om 17:56

            @willeme: Haha, dus ik zat inderdaad fout! Zou fantastisch zijn mocht dit gebeuren, genieten!

            Login om te reageren
          • michaelcorleone zegt

            12 april 2017 om 18:01

            @willeme: Ah ik zie het al :) je hebt het toegelicht.

            Login om te reageren
        • healey zegt

          12 april 2017 om 18:23

          @rdamnn: Je bedoelt ISTAN(Red)Bull

          Login om te reageren
      • rdamnn zegt

        12 april 2017 om 17:54

        @willeme: uit jouw reactie haal ik dat je het jammer vindt dat het tegenwoordig Istanbul heet, maar ik hoop dat ik het fout heb. En de Turkse Nederlanders vinden het ook fantastisch dat Max het zo goed doet en ik hoop met heel mijn hart dat hij de/een/meerdere GP’s wint en ook dat hij de match in Istanbul zal winnen, waardoor er Nederlandse vlaggen zullen kunnen zwaaien in Istanbul. Groet, een Turkse Nederlander

        Login om te reageren
        • rdamnn zegt

          12 april 2017 om 17:56

          @rdamnn: Oeps my bad, of ik was te snel of AB was niet snel genoeg met refreshen :-)

          Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        12 april 2017 om 17:59

        @willeme: Valt me een beetje van je tegen Willem ;) Die stad heet Istanbul volgens mij.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          12 april 2017 om 23:00

          @michaelcorleone: Klopt, maar net zoals St. Petersburg vroeger Leningrad heette, was Istanbul vroeger nog Constantinopel:

          https://nl.wikipedia.org/wiki/Constantinopel

          Login om te reageren
    • piebepost zegt

      12 april 2017 om 11:49

      @wokkelz: Dan gaan we allemaal BMW’s, Maserati’s en Bentley’s huren en gaan we al tüüterend met Nederlandse vlaggen het Ankaraanse verkeer opstoppen!

      En daarna ontvangen we een geheel verzorgd verblijf in een authentiek Turks cellencomplex.

      Login om te reageren
      • r32turbo zegt

        12 april 2017 om 12:25

        @piebepost: wat een niveau….

        Login om te reageren
        • piebepost zegt

          12 april 2017 om 12:31

          @r32turbo: Hier heeft iemand nog nooit een Turkse bruiloft, voetbalwedstrijd of rel meegemaakt.

          Login om te reageren
      • 560pk zegt

        17 april 2017 om 13:15

        @piebepost: het verkeer in Istanbul nog verder verstoppen lijkt mij een utopie

        Login om te reageren
        • 560pk zegt

          17 april 2017 om 13:17

          @560pk: sorry: opstoppen bedoelde ik (en laten we in Istanbul blijven: na de race naar Ankara rijden lijkt mij een beetje onzinnig)

          Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    12 april 2017 om 10:09

    Gezellig, ‘ff bij een dictator op de koffie…. De oude Bernie traditie blijft in ieder geval in stand.
    Erdogan heeft voor de gelegenheid maar z’n snor afgeschoren omdat die toch niet kon wedijveren met die van Carey?

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      12 april 2017 om 10:43

      @trustmeiamanengineer: idd, ronduit belachelijk…

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        13 april 2017 om 17:34

        @goodolddays: zwaar belachelijk dat Erdogan zich geschoren heeft idd.

        Login om te reageren
  3. mashell zegt

    12 april 2017 om 10:10

    Zoals die twee elkaar aankijken kan de vrouw van Erdogan zich alvast zorgen gaan maken.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 april 2017 om 11:16

      @mashell: Je bedoelt de geit van Erdogan.

      Login om te reageren
  4. fiestacruizer zegt

    12 april 2017 om 10:11

    Met het vertrek van Bernie.. miste ik al wat dictators in de F1. Mooi dat er voor een race weer eentje bij komt.

    #LatenWeHopenOpEenReferendumNee.

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    12 april 2017 om 10:18

    Niets over Erdogan zeggen, niet doen.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      12 april 2017 om 10:20

      @lekkerlinksrijden: het leuke van Nederland is nu juist dat dit wel mag.

      Login om te reageren
      • Bramzel zegt

        12 april 2017 om 10:26

        @Dizono: behalve als je Turkse Nederlander bent. Dan naaien je NSB-landgenoten je er bij en mag eventuele familie die nog in Turkije woont over z’n schouder gaan kijken. Gezelligheid ten top! ;)

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          12 april 2017 om 10:38

          @bramzel: Precies. Maar meeste van ons hebben dat probleem niet. Dus als we willen kunnen gewoon zeggen dat het een geitenn**ker is.

          Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            12 april 2017 om 10:44

            @fanboy: iek ben nu thuuthuuren op de plein in stadt

            Login om te reageren
          • lekbak zegt

            12 april 2017 om 15:14

            @fanboy: zeg dan gewoon dat het een geitenneuker is.

            Dat schijnheilige gedoe met twee lettertjes vervangen met sterretjes is wel zo zwak. Iedereen weet toch wat je bedoelt.

            Login om te reageren
        • fiestacruizer zegt

          12 april 2017 om 10:50

          @bramzel: Het dubbele paspoort is een keuze.

          Login om te reageren
      • b0z4 zegt

        12 april 2017 om 11:32

        @Dizono: ja hier mag je alles zeggen, ook over de koning. Je krijgt dan geen gevangenisstraf…

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          12 april 2017 om 12:31

          @b0z4: zo hoor dat ook.

          Login om te reageren
          • b0z4 zegt

            12 april 2017 om 16:43

            @sr20det: https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/nieuws/2016/07/14/man-krijgt-celstraf-voor-beledigen-koning-willem-alexander-a1511626/amp

            Mondje dicht nu

            Login om te reageren
            • sr20det zegt

              12 april 2017 om 20:37

              @b0z4: doe zelf normaal.

              Login om te reageren
        • b0z4 zegt

          12 april 2017 om 12:44

          @b0z4: https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/nieuws/2016/07/14/man-krijgt-celstraf-voor-beledigen-koning-willem-alexander-a1511626/amp

          en nu je mondje dicht houden..

          Login om te reageren
  6. timoangelo zegt

    12 april 2017 om 10:20

    Min kudo keer 10

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    12 april 2017 om 10:22

    Het enige mooie hieraan is het circuit die dan terug komt. Vond ik altijd wel een mooi circuit. Maar voor de rest is het natuurlijk vreemd om met Erdogan en de zijnen in zee te gaan.

    Login om te reageren
  8. silver zegt

    12 april 2017 om 10:23

    Niets over dictators zeggen, niet doen. Je weet wat er met journalisten of critici gebeurd als ze ook maar iets durven te zeggen over de dictator.

    Login om te reageren
    • silver zegt

      12 april 2017 om 10:24

      @silver: gebeurt

      Login om te reageren
  9. shibby zegt

    12 april 2017 om 10:24

    Gaan ze dan ook tuuteren?

    Login om te reageren
  10. kilum zegt

    12 april 2017 om 10:28

    Istanbul Park is wel een heel gaaf circuit. Dus dat is wel een dikke +1. Gelukkig ligt het niet in Turkije maar in Istanbul. Ja Ja ik weet het Istanbul is Turkije. Maar Istanbul is niet te vergelijken met de rest van Turkije.

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      12 april 2017 om 12:27

      @kilum: Dan ben jij niet verder gekomen dan Istanbul denk ik.

      Login om te reageren
  11. volvologisch zegt

    12 april 2017 om 10:29

    Huub huub barbetruckije

    Login om te reageren
  12. lebeaunl zegt

    12 april 2017 om 10:30

    Dus als je naar die race zou gaan, kom je daarna het land niet meer uit?

    Login om te reageren
  13. pilz zegt

    12 april 2017 om 10:34

    Erdogan heeft vast niet door dat ie in zee gaat met Liberty Media….

    Login om te reageren
  14. fanboy zegt

    12 april 2017 om 10:40

    Laten we die bananenrepubliek alsjeblieft links liggen. Het is gewoon een (religieuze) dictatuur.

    De seculiere staat die Ataturk heeft opgebouwen wordt nu in rap tempo afgebroken.

    Maar maakt niet uit jongens, geld is belangrijker.

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      12 april 2017 om 10:56

      @fanboy: Turkije is ook gewoon een land met 50 miljoen potentiele F1 fans.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      12 april 2017 om 11:15

      @fanboy: Tja, zal mij benieuwen wanneer er een 3de gaatje tussen de ogen van Erdogeit wordt geplaatst! Ik denk dat er dan heel veel Turken de Ducttape van de mond halen en gaan tuuteren… :-)

      Login om te reageren
    • b0z4 zegt

      12 april 2017 om 12:46

      @fanboy: sinds dat de “dictatuur” er is gaat het beter dan ooit.. Gek dat wanneer het voor ons goed gaat voor jullie slecht uitkomt.. Raar he?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        12 april 2017 om 13:10

        @b0z4: hoezo gaat het goed met Turkije? Oorlog met de Koerden. Oorlog in Syrië direct aan de grens. Twee miljoen vluchtelingen in het land. Er is recent nog een mislukte staatsgreep gepleegd. Vele rechters en leraren ontslagen (dus problemen in het onderwijs en de rechterlijke macht). Kranten gesloten, journalisten vast gezet. Onderhandelingen met de EU die op z’n gat liggen omdat Turkije het eerder overgekomen voorwaarden pakket niet meer wil nakomen. En dan heb je Erdogan die als zittende president steeds meer macht krijgt/eist. Eigenlijk gaat het helemaal niet goed in Turkije.

        Login om te reageren
        • b0z4 zegt

          12 april 2017 om 13:14

          @mashell: hoe zou het hier gaan als een journalist en kranten de aanslagen van bijvoorbeeld IS zouden verheerlijken? Dat soort kranten en journalisten zitten vast en das maar goed ook!

          Login om te reageren
        • b0z4 zegt

          12 april 2017 om 13:17

          @mashell: als het volk voor Erdogan heeft gestemd komt er nog een referendum en raad eens.. Met de vraag willen we bij de EU of niet.. Als we dan met zijn alle NEE stemmen is dat de grootste middelvinger voor jullie het EU HAHAHA

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            12 april 2017 om 13:28

            @b0z4: Voor jullie?

            Hee waar woon je eigenlijk? In Nederland? In de EU ligt dat toch?

            Maar nee je bent gewoon een Turk die alleen maar aan Turkije denkt, ondanks dat je in Nederland woont. Je ziet jezelf dus wel degelijk anders dan een Nederlander.

            Login om te reageren
          • lekbak zegt

            12 april 2017 om 15:19

            @b0z4: wat doe je in Nederland en op autoblog.NL als je geen Nederlander bent en blijkbaar haat hebt aan ons? Je spreekt van ‘wij’ als het om Turken gaat en ‘jullie’ als het om Europeanen of Nederlanders gaat.

            “sodemieter lekker op naar je eigen land” was nog nooit zo toepasselijk. Dus bij deze: sodemieter lekker op naar je eigen land als het daar zo geweldig is en hier zo beroerd.

            Login om te reageren
            • b0z4 zegt

              12 april 2017 om 16:03

              @lekbak: Nee nee en nog is nee.. Ik blijf lekker hier werken en wonen tot ik 50 ben.. Dan stop ik met werken en ga ik genieten van mijn mooie land.. Tot die tijd blijf ik het goed verzieken voor jullie.. Dat is mijn taak in mijn leven in dit land!!

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                12 april 2017 om 16:28

                @b0z4: Door dat op een autoblogje van je af te typen?

                Man man man, je gedraagt je weer typerend en bevestigd wederom heel veel vooroordeeltjes, je verpest het weer voor NLers met turkse achtergrond die zich wel gewoon NLer voelen zonder verdere rare genetisch aangeboren afkeer tegen ‘ons’, maar ja, die zullen dan ook niet dit soort rare middeleeuwse ideologieen spuien op een autoblog, die hebben het wel te druk met leven

              • piebepost zegt

                12 april 2017 om 21:32

                @b0z4: Waarom zou je zo lang wachten?

          • mashell zegt

            12 april 2017 om 15:39

            @b0z4: en wat zal er dan gebeuren? Dan komt er geen visa vrijheid voor de Turken. Krijgen ze geen vrijhandel met de grootste economie direct bij hun voordeur. Dan zal Turkije helaas gewoon een arm land blijven. Misschien stuurt de EU wel al die vluchtelingen die we hebben opgenomen terug naar Turkije…

            Login om te reageren
        • Homer55 zegt

          12 april 2017 om 16:13

          @mashell: Geen oorlog tegen de koerden maar tegen de PKK. De koerden hebben zelfs meer rechten gekregen. Ondanks de oorlog in Syrie, de PKK, de mislukte coup toch genoeg geld voor zoveel vluchtelingen en nieuwe projecten. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

          Login om te reageren
        • eser zegt

          13 april 2017 om 14:56

          @mashell: Neem van mij maar aan als een Nederlander met een met een Turkse achtergrond: voor een land die zoveel shit heeft meegemaakt in een korte tijd gaat het best goed met Turkije. Erdogan wordt al jaren afgeschilderd als dictator door de mainstream media, maar het feit blijft wel dat hij een democratisch gekozen leider is door de meerderheid van het volk (en niet eenmalig ook). En geloof me maar, als er een volk op de aarde is zich zo verzet tegen de afhankelijkheid, zijn het de Turken wel. Een dictator hadden ze allang weggewerkt zoals ze dat bij de illegale couppoging van afgelopen zomer hebben gedaan. Want de Turkse volk kan een dictatuur absoluut niet verteren! Sinds de oprichting van de Turkse Republiek in 1923 zijn juist de seculieren geweest die alles buiten de seculiere regime hebben onderdrukt met de harde hand, terwijl dit maar een kleine (elite) deel van het volk was. Dit hebben ze voor elkaar kunnen krijgen omdat ze de defensie in eigen handen kregen. De westerse volken weten grotendeels niet hoe deze tuig eigen volk heeft onderdrukt en zelfs heeft afgeslacht omdat ze tegen het regime opkwamen. Het is erg jammer dat de media op een duistere manier bezig is om Erdogan zwart te maken, waar ik me zelf persoonlijk niet in kan vinden. Niet omdat ik een blinde aanhanger ben, maar alleen zijn daden in de afgelopen 14 jaar objectief beoordelen is al genoeg om te begrijpen dat het daar niet om een dictatuur gaat. Helaas wordt er veel leugens verspreid. Een handjevol journalisten die opgepakt zijn hebben daar zelf om gevraagd door terroristische bewegingen te verheerlijken etc. etc. onder het mom van vrijheid van meningsuiting. En het opmerkelijke is dat de meeste van deze journalisten banden hebben met de beruchte inlichtingendiensten van andere landen… Mocht je je afvragen hoe een chaos of een burgeroorlog in een land kan ontstaan! Btw er is nooit oorlog geweest met de Koerden, dat is ook een grote leugen van de mainstream media! De meeste Koerden in Turkije hebben allang hun rug gekeerd tegen PKK omdat ze het ware gezicht nu gezien hebben. Steun heeft PKK altijd met de harde hand geëist van deze mensen. Je wilt niet weten hoeveel families, dorpen afgeslacht zijn omdat ze niet hebben meegewerkt.

          Login om te reageren
          • Homer55 zegt

            13 april 2017 om 18:22

            @eser: Eyvallah kardeşim. Deze kant van het verhaal weten zij niet. Mensen die in die tijd zoveel shit en achteruitgang hebben meegemaakt en nu zo trots zijn op de ontwikkelingen weten wel hoe het zit. Maar dat krijg je die hard hoofden niet uitgelegd.

            Login om te reageren
            • piebepost zegt

              15 april 2017 om 16:01

              @homer55:

              “Wat is het gemiddelde IQ in andere landen?
              Nederland – 102
              Turkije – 90”

              Bron: http://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-iq

              Tsja, zo’n volk kun je alles wijsmaken.

              Login om te reageren
      • fanboy zegt

        12 april 2017 om 13:16

        @b0z4: Definieer “beter dan ooit”. Volgens mij gaat het slechter dan ooit.
        De Lira daalt alleen maar (dat was vroeger wel anders), er zijn talloze bedrijven gewoon overgenomen door de overheid, er zijn massa ontslagen geweest (zo effe 60.000 man ontslaan want Gulen)

        Dus er is wel inflatie maar de economisch groei is gestopt (waar die eerst behoorlijk aanwezig was). Democratie is trouwens ook gestopt.

        Maar het maakt allemaal niet uit, zolang Erdogan zegt dat het allemaal goed komt is er niks aan de hand. pfff

        Login om te reageren
        • b0z4 zegt

          12 april 2017 om 13:22

          @fanboy: groei is niet gestopt wel minder als voorheen.. Wacht maar wanneer de luchthaven klaar is.. De grootste van EU!

          Schiphol kan wel sluiten haha!

          Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          12 april 2017 om 13:24

          @fanboy: je vergeet nog een hele grote inkomstenbron voor Turkije, het toerisme. Dat ligt nagenoeg op zijn gat en scheelt het land en de kleine ondernemers heel veel geld. Turkije gaat de laatste paar jaar achteruit economisch

          Login om te reageren
        • Homer55 zegt

          12 april 2017 om 14:13

          @fanboy: gij zijt onjuist geïnformeerd.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            12 april 2017 om 15:20

            @homer55: informeer dan eens juist.

            Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 april 2017 om 20:54

      @fanboy:

      Ataturk .. die had het niet zo op moslims volgens mij ..

      Login om te reageren
  15. MAB zegt

    12 april 2017 om 10:42

    Turkije altijd nummer 1

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      12 april 2017 om 10:59

      @mab: typerend..

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      12 april 2017 om 11:35

      @mab: nummer 1 van verliezers ja

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        12 april 2017 om 12:12

        @str8six: Maak jij je zelf dat maar wijs.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          12 april 2017 om 12:45

          @mab: kan beter over je eigen opmerking gezegd worden of ben je echt zo gebrainwashed?

          Login om te reageren
      • b0z4 zegt

        12 april 2017 om 16:46

        @str8six: verliezers? Jullie voorouders gooiden binnen 2 dagen de handen in de lucht tijdens de oorlog.. Dat zijn pas verliezers haha stelletje lafaards!!

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          12 april 2017 om 17:02

          @b0z4: jullie? Ben je er niet een van ons dan?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            12 april 2017 om 18:16

            @str8six:

            UWV toerist ..

            Login om te reageren
        • raceyourlife87 zegt

          12 april 2017 om 18:20

          @b0z4: jullie vanaf 1ste uur ga buitenspelen man, of bijvoorbeeld: je moeders snor trimmen doe iets.

          Login om te reageren
          • b0z4 zegt

            12 april 2017 om 19:14

            @raceyourlife87: over moeders beginnen? Graag zou ik via de pb je adres ontvangen(als dat gaat). Kom ik even graag even langs.. Wel zo stoer zijn om het te doen!

            Login om te reageren
            • raceyourlife87 zegt

              12 april 2017 om 19:32

              @b0z4: ga je zeggen als je over familie algemeen praat wees wel consiqent.

              Login om te reageren
              • b0z4 zegt

                12 april 2017 om 21:43

                @raceyourlife87: stuur je gegevens nou maar verbouw graag die gezicht van je..

              • racerx zegt

                13 april 2017 om 17:40

                @b0z4: dat gezicht, grote jongen.

  16. gregorius zegt

    12 april 2017 om 11:02

    Ik vind het toch uitmuntend knap van zo’n man.
    Aan de macht komen.
    (Staats)geld bijdrukken om aan je populariteit uit te geven.
    Paleizen laten bouwen.
    Internationale regels breken.
    Tegenstanders laten opsluiten.
    Journalisten opsluiten.
    Protesten met harde hand teneer slaan.
    Andere beschuldigen van dingen die je zelf erger doet.
    En nu zefls een GP kopen.
    Door mannen als Erdogan lijkt Trump een lievertje!

    Wat zou het toch mooi zijn als er binnenkort een F1 bestuurder op het podium staat in een schurken staat (bijv over 4 dagen, of over 18 dagen) en daar eens een politieke waarheid te verkondingen. Lijkt me heerlijk. Alonso of Raikonen bijv: die zijn toch al klaar met hun carriere.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      12 april 2017 om 13:30

      @gregorius: het probleem met Erdogan is dat in het begin hij heel veel goed heeft gedaan voor Turkije en de bevolking. Alleen gaat hij nu ten onder aan zijn eigen grootheidswaanzin. Zijn paleis is daar een voorbeeld van. En nu wil hij de absolute macht zonder inspraak van anderen, dat is zijn ondergang uiteindelijk en de ondergang van de bevolking, daar komen ze waarschijnlijk snel achter, jammer genoeg.
      Er was eens een mannetje met een scheiding en klein snorretje, die was ook zo aan de macht gekomen en we weten wat daar van is gekomen

      Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    12 april 2017 om 11:04

    Haha mag Max niet rijden van Erdogan…..

    Login om te reageren
  18. ozer1907 zegt

    12 april 2017 om 11:11

    Hahah wat een haters hier zeg. Praat nuttig en heb het over t circuit. Jammer he, dat er in nederland geen formule1 races worden gehouden.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      12 april 2017 om 11:17

      @ozer1907: Ben jij een wegkijker ofzo?!

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        12 april 2017 om 11:45

        @venividivici: ik denk eerder een erdogan aanhanger die rellen ging schoppen bij de ambassade? :P

        Login om te reageren
      • b0z4 zegt

        12 april 2017 om 12:42

        @venividivici: nee hij is geen meeloper met de massa die alles gelooft wat de tv voorschotelt..

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 april 2017 om 13:11

          @b0z4: blijkbaar wel wat de Turkse staats TV hem voorgeschotelt…

          Login om te reageren
        • r32turbo zegt

          12 april 2017 om 13:25

          @b0z4: Ik zou er geen tijd aan verspillen, want zij gaan dit nooit kunnen of willen begrijpen. Ik vind het knap terwijl ze niks te maken hebben met Turkije en toch doen alsof zij het beter weten dan de Turkse Nederlanders.

          Login om te reageren
          • b0z4 zegt

            12 april 2017 om 13:40

            @r32turbo: deze mensen zijn onderhand Turkije specialist..

            Login om te reageren
            • r32turbo zegt

              12 april 2017 om 15:13

              @b0z4: Indd ik lach ze alleen maar uit hoor. Dat ze zichzelf zo boos maken om eencland waar ze misschien uberhaupt nooit zijn geweest. Gerizler….

              Login om te reageren
              • b0z4 zegt

                12 april 2017 om 16:49

                @r32turbo: beter niet meer op deze idioten reageren.. Hun voorouders waren lafaards in de oorlog en deze malloten zijn de kinderen en kleinkinderen ervan. En buyuk Turkiye!

              • rhellema zegt

                12 april 2017 om 17:52

                @b0z4: hahaha…lafaards in de oorlog!!! Jij bent echt zo’n domme turk die niet eens kritiek op Hitl…pardon Erdogan durft te hebben uit angst om nooit meer naar je prachtige land terug te kunnen keren.

              • b0z4 zegt

                12 april 2017 om 18:06

                @rhellema: een betere leider bestaat er voor mij niet. Heerlijk hoe die een middelvinger opsteekt naar Europa. Oh wat voel ik me goed :)

              • lincoln zegt

                12 april 2017 om 18:13

                @b0z4:

                Hij moet wel ..
                Heeft het hele land financieel in de vernieling geholpen ..

              • rhellema zegt

                12 april 2017 om 18:21

                @b0z4: en die middelvinger wordt duur…heel duur, maar dan ook niet meer op hangende pootjes terugkomen hè?

              • raceyourlife87 zegt

                12 april 2017 om 18:25

                @b0z4: eee bruuur waarum wille jij slaf zijn

            • piebepost zegt

              15 april 2017 om 16:03

              @b0z4: Ik weet wel wie ik als wijzer beoordeel…

              “Wat is het gemiddelde IQ in andere landen?
              Nederland – 102
              Turkije – 90”

              Bron: http://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-iq“

              Login om te reageren
          • mashell zegt

            12 april 2017 om 15:36

            @r32turbo: juist omdat de turkse nederlanders daar nog familie hebben, er nog wel eens terug willen, misschien daar van hun pensioen willen genieten zijn ze niet onbevoordeeld. Kijken ze niet onbevooroordeeld naar de situatie. Dat kunnen anderen juist wel.
            Als je nuchter naar de situatie kijkt dan is een ombouw naar een presidentieel systeem met een zittende president die blijft zitten tijdens en na de ombouw altijd verkeerd. Omdat de macht niet aan de functie maar nu ook aan de persoon gekoppeld wordt. Als de Turken een presendentieel systeem willen invoeren, prima. Maar logisch zou zijn dat Erdogan op het moment dat het ingaat aftreed en niet herkiesbaar zou zijn. Alleen zo hebben de Turken een zuivere keuze of dit iets is wat ze willen of niet.
            Ik begrijp de turkse Nederlanders die nu uit pragmatische gronden voor Erdogan kiezen, hij kan immers hun leven bij bezoek aan Turkije flink moeilijk maken (een beschuldiging van Gülen aanganger is al genoeg). Dan kies je maar het zekere voor jezelf en uit je je positief over Erdogan. Maar goed voor Turkije is dat natuurlijk niet.

            Login om te reageren
    • rhellema zegt

      12 april 2017 om 12:08

      @ozer1907: waarom moet er alleen maar over het circuit gesproken worden? Bang dat er een discussie ontstaat waaraan je niet mee mag doen van je grote verheven leider? Het gaat hier over de Grand Prix van Turkije en dat behelst iets meer dan alleen maar een circuit.

      Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    12 april 2017 om 11:18

    Ik zou dat gezicht van Erdogan wel willen zien als Max wint en het Wilhelmus galmt door de speakers.

    Login om te reageren
  20. syncro51 zegt

    12 april 2017 om 11:35

    Dit is wel gaaf hoor, “mijn” max in mijn andere vaderland en dan de race winnen! Ik zou me bevoorrecht voelen als Turkse Nederlander. Leuker en beter kunnen we het niet maken. Geen politiek jongens dit is geen nos. Uiteraard ben je vrij in wat je zegt en doet.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      12 april 2017 om 11:37

      @syncro51: Helaas is dat laatste dus niet meer het geval in Turkije.

      Login om te reageren
      • b0z4 zegt

        12 april 2017 om 12:49

        @fanboy: wat is er helaas aan voor jou? Waarom vindt je het jammer dat dat zogenaamd daar niet kan? Ben je Turks? Heb je daar familie wonen?

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          12 april 2017 om 13:09

          @b0z4: Joh er werd een kritische krant gewoon volledig opgedoekt door de overheid.
          En als je daar gaat protesteren ben je het bokje. Als je niet voor Erdogan ben, ben je tegen, en mag je niet eens het land meer uit.

          Maar waarschijnlijk heb je weer talloze redenen om deze kritiek weg te wuiven.

          Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 april 2017 om 15:23

      @syncro51: die reactie van jou zit al vol politiek. Daarbij is het momenteel een groot maatschappelijk probleem wat leeft onder onze bevolking.

      Login om te reageren
      • syncro51 zegt

        12 april 2017 om 15:58

        @lekbak: jongens laten we gewoon op de auto toer gaan, als we overal iets op gaan vinden kunnen we ook beginnen bij de berichtgeving. Ik volg autoblog om de auto’s niet om Erdogan etc. Daarbij geef ik alleen aan dat ieder zijn eigen mening erover mag hebben. Dus verwacht ook ik respect. En ook daardoor mag ieder ander vinden wat ze van Erdogan mogen vinden; ik ga voor een alpina of een brabus! ?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          12 april 2017 om 16:10

          @syncro51: mijn respect heb je hoor. In tegenstelling tot sommige anderen hier steek jij je kop niet openlijk in het zand. Maar je reactie stond wel degelijk bol van de politieke opmerkingen, vandaar mijn reactie.

          Alpina vind ik ook wel wat maar ik heb liever een originele Mercedes.

          Login om te reageren
  21. str8six zegt

    12 april 2017 om 11:37

    De Turkse GP was altijd wel een mooie. Nu Duitsland en Frankrijk ook weer terug en we gaan de goede kant weer op.

    Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    12 april 2017 om 11:42

    Alles voor het geld, schurkenstaat of niet.

    Login om te reageren
  23. harrie zegt

    12 april 2017 om 11:44

    En wat nou als er een Gulen of Koerdische coureur wint?

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      12 april 2017 om 11:56

      @harrie: Naar verluid staat er tegen die tijd iemand klaar met kraaienpootjes.

      Login om te reageren
  24. Edge zegt

    12 april 2017 om 11:54

    Ik weet het niet hoor. Istanbul Park is een mooi circuit en heeft ons altijd leuke races opgeleverd, maar of je uitgerekend nu met Erdogan in zee moet willen gaan? Bernie stond erom bekend zich niks aan te trekken van dit soort dingen en ik had toch stiekem de hoop dat Chase Carey en Liberty een iets andere insteek zouden hebben.

    Hoe dan ook, vamos Max! Lekker die Turkse GP op je naam schrijven en het Wilhelmus door de speakers knallen.

    Login om te reageren
  25. fapfap zegt

    12 april 2017 om 12:24

    Button is nog wel actief in de F1, als testcoureur bij McLaren…

    Login om te reageren
  26. Homer55 zegt

    12 april 2017 om 12:33

    Van dictator en geen pers vrijheid zijn jullie helaas niet helemaal correct geïnformeerd. Erg jammer.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 april 2017 om 15:26

      @homer55: dus kritische kranten blijven bestaan? Mensen die tegen Erdogan zijn mogen het land nog vrij in en uit?

      Over dat referendum heb ik me niet ingelezen. Maar de uitspraken die ik van Erdogan zie op tv zijn echt, en eng. Heel eng.

      Daarbij word ik altijd graag juist geïnformeerd, vooral door iemand die zegt dat wij niet juist geïnformeerd worden door onze eigen bronnen.

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        12 april 2017 om 16:06

        @lekbak: mensen die tegen Erdogan zijn die lopen inderdaad nog vrij rond. Zo ook heel de nee kamp. Genoeg kranten die tegen Erdogan zijn en nog steeds daarover schrijven. Maar houd jij je bezig met terroristische organisaties, welk vorm dan ook, ga je terrorisme verheerlijken, dan wordt je opgepakt. Dit speelt niet alleen in het heden af, maar ver vanaf het verleden.
        Turkije zelf heeft met veel dingen van buitenaf te maken waar de mensen hier maar heel weinig van af weten. Dit is al een hele lange tijd aan de gang. Dingen zoals de PKK en de gulen beweging. Als je illegale politieke activiteiten uitvoert wordt je opgepakt en onderzocht. De mensen die mee hebben gedaan aan de coup, de pers die daar voorstanders waren zijn opgepakt. Die ene Jan en Henk die tegen Erdogan zijn niet.
        Zo kan ik nog even doorgaan maar dit is geen politiekblog.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          12 april 2017 om 16:16

          @homer55: in een vrij land word je niet ontslagen, vastgezet of zelfs veroordeeld om wat je denkt of waarmee je je sympathiseert. Daden tellen, gedachtes niet. Daarbij is de juiste volgorde dat je onderzocht wordt en daarna eventueel opgepakt. Zo massaal als het in Turkije gebeurt kan niet op de juiste manier gebeuren.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 april 2017 om 17:59

          @homer55: maar is dat niet een deel van het probleem? Erdogan was succesvol in vredesonderhandelingen met de PKK en trekt er zelf de stekker uit. Benoemt zijn oude vriend (ja, Erdogan was zelf een Gülen aanganger) Gülen opeens tot terrorist. Zonder enig bewijs dat Gülen achter de coup zat. Niemand in de rest van de wereld neemt die beschuldigingen serieus, dat moet toch ook wel een signaal zijn aan de Turken die niet in Turkije wonen. Erdogan is met maar 51% van de stemmen tot president gekozen. Rond die tijd waren er masale protesten tegen Erdogan en zijn authoritaire leidingsstijl op het Taksim plein. Dat er dus heel veel Turken, niet alleen Gülen aanhangers, Erdogan eigenlijk niet zien zitten is dan een logische conclusie. Die wachten gewoon rustig op de volgende, wel succesvolle, staatsgreep.

          Login om te reageren
          • Homer55 zegt

            12 april 2017 om 22:29

            @mashell: Over gulen zijn er genoeg rapporten gestuurd naar de VS. VS levert hem natuurlijk niet uit omdat het voor hun beter uitkomt. Als het deel wat tegen Erdogan is wacht op een succesvolle staatsgreep, hebben ze geen idee in wat voor soort afgang ze Turkije in willen sturen. Alle projecten en moeite wat er in de afgelopen 10-15 jaar is gedaan is dan in een klap weg en zorgen ze dat Turkije weer in de schulden komt. Het verleden heeft dat meerdere malen bewezen. Coalities, staatsgrepen etc. Er Er spelen meerdere dingen in Turkije. Dat Taksimplein was er een van. Voor een paar bomen enorme chaos door mensen niet alleen uit Turkije. Wat deden de buitenlandse demonstranten daar? Wat hadden zij met dat parkje en wat bomen te maken? Dat was een poging om chaos te creëren en de regerende AKP te slopen. “DOEL 2023” is voor sommigen iets wat hun absoluut niet bevalt.
            Zoals ik al ergens boven al schreef: Syrië oorlog, PKK, gulen beweging, miljoenen vluchtelingen, mislukte coup en toch projecten afronden en nieuwe projecten starten, zoveel nieuwe stadions, gebouwen, wegen, tunnels, bruggen, straks het nieuwe vliegveld etc etc. Kan dat met een slechte economie? De groei was voor sommige te sterk, dat proberen ze via allerlei manieren te stoppen. Taksimplein, de mislukte coup, lira wat in waarde daalt zijn daar voorbeelden van.

            Login om te reageren
  27. zanveld zegt

    12 april 2017 om 12:45

    Hayır

    Login om te reageren
  28. sracert zegt

    12 april 2017 om 16:05

    Turken en racen: Wederom een aanfluiting voor de F1.

    Login om te reageren
  29. kaeser zegt

    12 april 2017 om 17:32

    Istanbul Park turn 8! Laat die hoge downforce maar komen :)

    https://youtu.be/2d42SBxIYUM

    Login om te reageren
  30. mrrallycross zegt

    12 april 2017 om 17:39

    Boycotten die handel

    Login om te reageren
  31. Specht zegt

    12 april 2017 om 18:54

    Romeinse keizers deden dit destijds ook al om het volk tevreden te houden… en nu doet Erdogan precies hetzelfde.
    Met dank aan die commerciele aapjes zonder geweten van Liberty (whats in a name?) Media.

    Verder is die Erdogan natuurlijk een enorme totale lul die wat mij betreft zo snel mogelijk een nekschot verdiend. Want de wereld is sowieso beter af zonder dictators die onschuldigen mensen opsluiten, vrijeheid van meningsuiting en persvrijheid inperken, genocides ontkent, andere volken uitmoord, en actief de Islam verspreid binnen Europa…

    Een GP van Turkije ga ik dus net zo lang boycotten tot Erdogan het loodje legt en er weer een normale democratische regering zit. :)

    Login om te reageren
  32. dillinger2016 zegt

    13 april 2017 om 13:07

    Ooow oww wat een hoop zielige “standaard propoganda” hier. Hier wordt alleen nieuws gepubliceerd WAT wij mogen weten om een persoon of land in kwaad daglicht te zetten. Verbreed je horizon eens. Dictator (dhr Erdogan)??? Ik denk dat er in Europa juist dictators leven. Deze man doet wat zijn volk wil. Niet zoals Europese leiders met hun kop in de reet van Merkel en die weer op haar beurt in de reet van Trump. Wat doet Rutte…..Niets….maar wel ons alles beloven. Ik had zo gehoopt dat Wilders zou komen en dan eens voor Nederland en voor het volk opkomt ipv achter Europa en Amerika aanhuppelen die van de ene oorlog naar de andere huppelt

    Login om te reageren
    • eser zegt

      13 april 2017 om 16:15

      @dillinger2016: Het is helaas erg lastig om uit te leggen waar het fout gaat. Wij als Turkse Nederlanders kunnen kritisch kijken naar de berichtgevingen in de media over Turkije, omdat wij zelf banden hebben en weten wat er daar feitelijk afspeelt + de jonge generatie maakt goed gebruik van de social media.
      Maar de Nederlanders krijgen de informatie enkel uit de media zelf. Ze hebben geen gangbare vergelijkingsmateriaal om het goede van de kwade te scheiden.
      Laten we eerlijk zijn, nog niet zo lang terug toen de social media nog niet zo in was, geloofden wij ook heilig wat er zowel in de Nederlandse media als de Turkse media werd verteld.
      Hoewel ik me erger om de grote misverstanden hier, kan ik het aan de andere kant wel begrijpen. Geografisch gezien zijn de politieke belangen niet te vergelijken met Nederland. Hoe vaak is er in Nederland een couppoging geweest? Of een terroristisch aanslag? Hoeveel onschuldige levens hebben een ideologie van PKK of de extreem linkse DHKPC moeten boeten? En dan heb ik niet eens over de nabestaanden! Hoeveel buurlanden staan in brand, waarvan jij als land miljoenen vluchtelingen moet opvangen die aangevallen worden met chemische wapens?
      Laten we eerlijk zijn mensen, je kan een land met zoveel politieke instabiliteit in en rondom het gebied niet begrijpen door eenzijdige berichtgevingen van media. En dit is niet iets die maar pas aan de gang is. Je moet de politieke geschiedenis van Turkije heel goed kennen als je het allemaal wilt begrijpen. Helaas geldt dat voor de meeste Nederlanders (en zelfs voor sommige Turkse Nederlanders) niet!

      Login om te reageren
  33. dillinger2016 zegt

    13 april 2017 om 17:38

    @eser HELEMAAL mee eens. Sommigen spreken van: geen vrije meningsuitting, persvrijheid, onschuldige burgers etc etc. Deze mensen snappen ECHT niet waarover ze lullen. Zelfs ik als PVV-stemmer, weet dat dit BULLSHIT is. In Turkije wordt er zelfs in de parlement PKK-propaganda gemaakt, politie bekogeld met molotov-coctails, gemeenten die bommen leggen onder asfalt etc etc. Iemand met een beetje verstand kan dit allemaal googlen en vinden. Maar onze SCHAPEN (jah beste mensen, en hiermee bedoel ik GEEN Turken naar ONS) lopen achter de schurken van Europa aan. Met de Arabische Lente zouden wij ook ONZE democratie overbrengen naar de landen die nu in puin en in chaos leven. Zoals Wilders zegt: grenzen afsluiten en eigen volk eerst. Wij IMPORTEREN zelf de problemen hier en BULLSHIT dat Turkije het hierheen EXPORTEERT. Wij roepen zelf alles over ons heen. Laten we Turkije en Erdogan vergeten, deze man wordt DEMOCRATISCH gekozen en zijn volk wil hem. WIE zijn wij om daarover te oordelen met 1% informatie over de werkelijkheid. En NEE ik ben geen rasist of wat dan ook. Maar een REALIST.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North