Ik betwijfel of de traditionele Jaguar-rijder er op zit te wachten om zijn XJ een beetje meer attitude te geven, maar misschien zijn ze er in het Midden-Oosten gek op. In Dubai lanceren de Britten twee optiepakketjes voor hun grootste slee.
In feite werkt dit als een tweetrapsraket: je hebt het Sport Pack, en als je de begrenzer van je XJ in plaats van 250 naar 280 km/u wilt verleggen, dan is er het Speed Pack. Dit laatste krijg je echter alleen als je een supercharged XJ hebt, en je ook het Sport Pack aanvinkt. Dit is op bijna alle motoriseringen verkrijgbaar, en zowel voor de normale als de lange wielbasis.
Wat krijg je dan precies? In een oogopslag:
– Aerodynamically optimised styling changes to front and rear.
– New 20-inch alloy wheel design.
– Red painted brake callipers with Jaguar script.
– Optional sports seating for front and rear passengers
– Additional interior trim choices mean even greater colour and veneer combinations.
Helaas zijn er nog geen foto’s van het interieur beschikbaar, waarnaar ik wel benieuwd ben (als je het toch noemt in het persbericht..). Volgt misschien later nog. Toch is het een fijne wetenschap dat je nu ook met je XJ een XKR-S op topsnelheid kunt bijhouden. Een prijskaartje is er nog niet aan gehangen.
Ziet er geslaagd uit, mooi subtiel. En het maakt de XJ lekker sporty! Doe mij maar zo’n Supercharged, zonder begrenzer aub.
Zo is het echt een heerlijke auto! Ziet er echt heerlijk uit!!!!!
Neusje is prima geslaagd!
Maar die achterlichten, moah…
Stop er maar een kontje van de XKRS op. :)
@kliko: In het echt valt het veel beter mee vind ik. Het enige dat ik echt lelijk vind is dat zwarte stuk op die achterstijl. Ziet er gewoon vreemd uit.
Dit is best wel mooi pakketje, maar verkies toch het normale Portfolio model. Echt klasse
@kliko: Dat zwart is vooral lelijk als de wagen een bleke kleur heeft. Dan valt het nog meer op.
@adyton: Dan vind ik het juist mooier :D “bleek-wit”, Kleur van ’11?
@euro95: In het achteraanzicht valt het mee. Maar als je dan naar foto 9 kijkt, dan is dat zwarte iets te opvallend. Het ziet er als een fout uit. Vandaar dat ik niet jou ‘bleek-witte’ modetrend ga volgen en deze keer toch voor een donkerder kleurtje gaan. Azurite Blue graag :)
@adyton: Ik snap wel wat je bedoeld, Het blijft toch een persoonlijke keuze! Ik blijf het tof vinden -zelfs op foto 9- En al ben ik alleen al trots op Jaguar dat ze in “deze tijd” nog iets moois en vooral orgineels ontwikkelen! ;)
Goede subtiele tweak. Prachtig. En die neus op foto 1.. over “über höhl prestige” gesproken.. damn.. wat kijkt die bruut zeg.
Werd van de week ingehaald door een zwarte XJ in de file. Wat een feest om zo’n auto te zien. Echt een designstatement tussen de Duitse grote 3.
Ik denk dat dit het antwoord is op de toekomst. Een Limousine die er als een 4 deurs coupé uitziet. Prachtig ! Liever dit dan een S klasse, CLS, A8, A7 of 7 series.
Erg gave limousine! Ik ben zelfs al gewend aan die achterkant.
Je merkt echt dat wanneer er eens deftig geïnvesteerd wordt in een merk, er ook weer lyrisch over gesproken kan worden dus…
Thank you Tata :D
Zonde! Jammer dat de marketing lui deze auto hebben aan gepakt. Gewoon standaard laten. Geweldige Q auto maar met deze kleine aanpoassingen iets te sportief om niet op te vallen.
Heel mooi !
Alleen die kleur wit doet deze auto zo dik uitkomen. Een donkere kleur staat deze auto veeeel beter.
@hamid111: Donker groen please!
Hij is nu onderhand een jaar uit en ik kan maar niet aan die d-stijl wennen..
Wat een lelijk hok is dit toch!! En dan doe ik vooral op die achterkant! Man, man, man..welke stagiere heeft hier aan geknutseld!? Bah..
@baap: Lomp, das het goeie woord! ;)
Mooi ding is dit toch ,en zoals al eerder opgemerkt ;dit is echt design.
@norge: Inderdaad, Een wolf in wolfskleren :)
Ik zou net zoals @troublesome88 die D-stijl niet mogen.. Zou hem in dezelfde kleur laten overspuiten. Waarom zou je dat zwart maken?? Nu zit er echt zo’n hap uit. Voorkant is wel echt gruwelijk!
@artikel: Een XKR-S bijhouden zit er niet in, die knalt nl door tot 300km/h.
perfect!
ben alleen niet zo’n fan van de achterkant.
Ik zou eerder voor een XF(R) kiezen.
jaguar is heel goed bezig, wat een schitterende creaties komen er toch uit hun fabrieken rollen de laatste jaren. hulde!
Heerlijk mooie auto :) Altijd een verrassing waar jaguar nou weer mee op de proppen komt :D
Als ik nou eens rijk was dan stond deze ook in mijn garage.
@pikes83:
Daar hoef je niet rijk voor te zijn. Paar centen is wel fijn ;)
@205GTI16: Nou een beetje geld heb je wel nodig, of je moet heel erg veel geld lenen, je huis verkopen en in je Jaguar gaan wonen, of de auto stelen.
@masterstig: Geld lenen -> auto kopen? Dan is de XJ een zéér slechte investering. Je huis verkopen? -> Hypotheek?! en inderdaad is dan je woonplek verdwenen en stelen is slecht voor de maatschappij.
prachtige voorkant, maar erg jammer van die achterkant, vind het vooral lelijk door die achterlichten..
Tsja.. een paar jaar terug (introductie van o.a. Xkrs en de XJ) kon je bij Jaguar al met de XJ (5.0 v8 supercharged, in ieder geval de grootste engine) al sneller dan 280 km/h. Ook de gewone xk-r tikte de 290-300km/h aan. Xkrs kwam daar nog makkelijk boven uit..
De voorkant vind ik niet echt een grote verbetering, net als de achterkant.
Ik zou me het geld besparen, gewoon een ‘standaard’ XJ supercharged in het zwart is al zo mooi.
Mischien als ik deze in het zwart zie dat ik er ook wel voor zou kunnun vallen.
XJ blijft een prachtbak, iedereen die hem nu nog een A8 koopt is echt emotieloos of blind!
Ik hope TATA ook denkt aan Jaguar F1 team voor 2013, vooral racen in zijn tuis basis India op de nieuwe Budhh GP circuit New Delhi zal heel erg spannend worden…