• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

#DoemijdieR8? B&B geeft 85pk extra aan R8 V10

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 november 2011 om 14:09 – 34 Reacties

Everything is purple..
Ze hadden al eens een R8 lookalike. Toen kwam de originele R8. En nu maken ze het feest compleet door ook het exemplaar met 2 extra cilinders te betasten. Wij stellen aan u voor: de B&B Audi R8 V10 met maximaal 610 pk / 600 Nm.

De paarse gloed kan me bekoren, maar dat grote logo op de sideblades (bedenk daar eens een goed Nederlands woord voor, reaguurders?) had van mij wel weggelaten mogen worden. Gelukkig zie je dit onder het rijden alleen maar bij het inhalen, dus dat geeft je meteen een excuss om dit extra rap te doen.

De Performance Level 3-tuning (wel even 14.950 eypo’s achterlaten graag) schopt de standaard 525 pk / 530 Nm omhoog naar 610 pk en 600 Nm. Hiermee zijn wat betere waarden te halen: 0-100 in 3,6 sec (4,0) – 0-200 10,8 sec (12,3) – Topsnelheid 330 km/u (316).

Everything is purple..

Voor die bijna 15 mille krijg je eveneens een raceuitlaat, aangepast luchtmanagement en een carbon luchtfilter. En het beste van allemaal: alle modificaties geven naast meer power ook minder belasting op de motor. Dat doen ze toch een stuk beter dan die amateurs bij Audi dan.

Verder kan je nog van alles aan de auto hangen, van sportveren tot carbon keramische remmen (12.950 euro, dus pas op dat je ze niet in de fik zet). Het uitlaatsysteem, dat 25 pk van de vermogenswinst voor zijn rekening neemt, is bovendien qua geluid op 4 verschillende manieren met een afstandsbediening in te stellen.

Setje wielen er onder? Dacht het wel toch. 19 of 20 inch mag je per vier vanaf 7.950 euro meenemen. Echte spelers gaan natuurlijk voor de grootste rubbermaat: 235/30-20 voor (9″ x 20″) en 305/25-20 achter (11″ x 20″). Of je de bandjes ook bij de velgen krijgt is niet duidelijk. Dure hobby, die tjoening.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, b-b, R8, R8 V10, tuning, V10

Vorig bericht: « Jaguar XJ Sport and Speed Pack zijn subtiel
Volgend bericht: Verhagen: ‘behoud de 0% bijtelling’ [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. kliko zegt

    10 november 2011 om 14:16

    “Het uitlaatsysteem,[…], is bovendien qua geluid op 4 verschillende manieren met een afstandsbediening in te stellen.
    Rijd je moeder weg in die R8.
    *klik*
    VRRROOOAAAAPP!! :’) :lol:

    “En het beste van allemaal: alle modificaties geven naast meer power ook minder belasting op de motor.”
    Minder belasting op de motor, hoe moet ik dat voor me zien? Minder slijtage?

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      10 november 2011 om 14:20

      @kliko: Hoe doe je alleen de quotes schuingedrukt? :s

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      10 november 2011 om 14:51

      Juustem, minder stress, minder last, meer thermal efficiency zelfs als we ze moeten geloven.

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        10 november 2011 om 14:57

        @sir_smokalot: Hmm… Vraag me af hoe je zoiets meet. Ben wel benieuwd! Maar wel gaaf. Als vind ik het raar dat Audi zoiets zelf niet voor mekaar krijgt. (lijkt me toch altijd beter voor een motor…)
        Misschien kopen ze bij Audi wel een modelletje van B&B om te kijken wat ze allemaal aan ‘hun’ speeltje hebben gerommeld. :lol:

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          10 november 2011 om 18:48

          @kliko: De fabrieksspecs zijn nooit het ‘maximaal haalbare’, er worden grote veiligheidsmarges gehanteert, bijvoorbeeld ivm andere brandstof (USA; RON 91 ipv hier EURO 95/98), hoogte-verschillen (op hoogte is de luchtdruk lager –> minder vermogen) en uiteraard ivm de betrouwbaarheid/duurzaamheid van de onderdelen.

          Door alles te maximaliseren kun je een ‘optimalere verbranding’ en meer vermogen creeeren, etc, maar meer vermogen betekent meer stress voor de onderdelen, hoe ‘optimaal’ de boel ook afgesteld is. Dat hoeft geen probleem te vormen, maar je hebt wel minder marge.

          Login om te reageren
  2. 560pkferrari zegt

    10 november 2011 om 14:35

    Die velgen zijn veel te groot, de wagen komt nu hoger te staan = niet cool bij een sportwagen.

    verder de motorische upgrade is natuurlijk altijd welkom. kleur is ook wel nice, alleen die B mag idd weg

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      10 november 2011 om 14:47

      @560pkferrari: Heb nou niet echt het idee dat ‘ie hoger op z’n poten staat, maar kan aan mij liggen…
      Wel lekker stuiteren op die dunne bandjes! :lol:

      Login om te reageren
    • masterstig zegt

      10 november 2011 om 16:20

      @560pkferrari: Hij ligt laag genoeg, je moet nog wel over stoepranden/drempels kunnen. Al kan dat heel lastig worden :D.

      Login om te reageren
  3. RubenPriest zegt

    10 november 2011 om 14:58

    Nah, doe mij maar de UR R8 :mrgreen:

    Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    10 november 2011 om 15:02

    as je toch gaat pimpen doe het dan zo:
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/18/getsiepetsie-mercedes-mclaren-slr-door-fab-design

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      10 november 2011 om 15:05

      @ferrari94tr: Nee. Niet zo.

      Login om te reageren
  5. DennisS65B40 zegt

    10 november 2011 om 15:14

    Aargh die TT R8 lookalike rijdt rond in hartje Rotterdam: VERSCHRIKKELIJK!

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      10 november 2011 om 16:21

      @audir8v10: Waar in de buurt heb je hem gezien?

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        10 november 2011 om 16:28

        @masterstig: een aantal keren op de Blaak (rijdend vanaf Blaak naar Westblaak)

        Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        10 november 2011 om 16:29

        @masterstig: hoezo, ga je hem spotten??? Of beter, ben je de eigenaar ;-) ?

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          10 november 2011 om 16:52

          @audir8v10: Nee nee :D, ik woon in R’dam en ik ga vaak auto’s spotten, dus was ik benieuwd waar je hem gezien had, vanwege goede plekjes zoeken :D. Heb ik btw ook wel maar ik was gewoon benieuwd.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            10 november 2011 om 17:18

            @masterstig: Als je leipe auto’s wil spotten moeje me ff PB’en. :D

            Login om te reageren
        • masterstig zegt

          11 november 2011 om 20:25

          @audir8v10: Vandaag 18:18 rijdend van de Coolsingel naar de Meent gespot :D

          Login om te reageren
          • DennisS65B40 zegt

            14 november 2011 om 10:14

            @masterstig: hahaha felicidados! Nog mooie pics kunnen nemen ervan?

            Login om te reageren
            • masterstig zegt

              14 november 2011 om 15:00

              @audir8v10: Een vriend van me :D, hij zag er zeker goed uit, 500 pk toch?

              Login om te reageren
              • DennisS65B40 zegt

                16 november 2011 om 08:57

                @masterstig: ik heb geen idee, zie hem wel eens rijden maar geloof niet dat ie 500 pk heeft. Dat is wel erg veel en daar houdt ie dan een R8V10 mee bij. Ik dacht meer dat het alleen het spoilerwerk was maar kan mij goed vergissen.
                Ik zie wel vaak die RS6R MTM rijden… Die zou 730 pk moeten hebben.

              • masterstig zegt

                16 november 2011 om 14:28

                @audir8v10: Die RS6R MTM heb ik ook al een paar keer gezien, prachtig :D. Alleen die TT was echt geloof ik deze: http://www.audiblog.nl/?p=1180

  6. MLTB zegt

    10 november 2011 om 15:15

    Ranzig ding!!
    Wansmaak als je het mij vraagt Smokalot.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    10 november 2011 om 15:29

    Ballen bak? Wat een kleur:(

    Login om te reageren
  8. euro95 zegt

    10 november 2011 om 16:20

    Mooie bak! Alleen die letter B op de schilden mogen ze weglaten ;)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 november 2011 om 18:21

      @euro95: waar zie jij AuBi staan dan ? ;-)

      Login om te reageren
      • blacky zegt

        10 november 2011 om 18:26

        @Megakix: Ik bedoelde die Letter B, bij de deuren…

        Login om te reageren
  9. adyton zegt

    10 november 2011 om 17:02

    Is dit het Audi Exclusive ‘Velvet Purple’ kleur? Het ziet er precies wat bleker uit. Op andere foto’s leek dat anders wel een mooi kleur.

    Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    10 november 2011 om 17:06

    achja, leuk ding.. maar die BB op de zijkant is gewoon storend..

    Login om te reageren
  11. Northwestern zegt

    10 november 2011 om 18:05

    Hankook banden, cheap ass motherfuckers xD

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      10 november 2011 om 22:07

      @Northwestern: haha goede spot! Inderdaad niet de beste banden voor deze auto. Hoewel Hankook wel 1 van de betere high perfomance banden zijn in het budget/value segment, zijn er talloze betere banden te vinden. Vraag mij ook af waarom ze in godsnaam deze banden hebben gekozen…

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        11 november 2011 om 08:10

        @joosthoeve: Ik heb zo een vermoeden dat Kahn die velgen levert met Hankook banden.

        Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    10 november 2011 om 18:21

    Hoe meer PK’s in deze auto…hoe waarschijnlijker het wordt dattie door de snelheid wat ‘mooier’ wordt….dus rond de 100.000Pk ofzo ;-)

    Login om te reageren
  13. maxx1 zegt

    10 november 2011 om 18:57

    dit vermogen zou standaard moeten zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North