• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jan Scholten Mx5 Cabriobeurs

Auteur: w0o0dy, gepost 9 april 2007 om 08:36 – 38 Reacties

" ALIGN=

Aan het begin van de lente grijpen de cabriofans iedere gelegenheid aan om het dakje “eraf te gooien” en een stukje te toeren. Nou is zomaar een rondje rijden zonder doel minder leuk dan ergens iemand op te zoeken of iets leuks te gaan doen. Daarom wordt er van alles georganiseerd. Beurzen, toerritten, puzzeltochten en clubmeetings, voor iedere groep is er wel wat te doen. Vrij veel Mx-5 fans zijn enthousiaste liefhebbers en veel van hen zijn lid van één van de Mx-5 clubs. Voor dit soort liefhebbers, maar ook voor mensen die nog nooit een Mx-5 hebben gereden, organiseerde het Jan Scholten Team (JS-Team) net als ieder jaar een cabriobeurs op de 3 dagen voor Pasen (dit jaar was het dus op 5, 6 en 7 april).

Op deze beurs kunnen Mx-5 fans accessoires voor hun auto bekijken en uitzoeken (en kopen tegen leuke kortingen), de gekochte spullen worden (deels gratis) ingebouwd en er is natuurlijk van alles te zien. Ook kun je er andere Mx-5-fans ontmoeten en dit jaar kon je ook het vermogen van je auto laten meten op een rollerbank. Verder zijn er demonstraties van audio- en navigatiesystemen, uitlaatsystemen en displays met fraaie lichtmetaal wielen voor de persoonlijke noot.

’t Jan Scholten team bestaat al 39 jaar en is inmiddels al weer 19 jaar geen gewone Mazda-dealer meer. In die tijd is het bedrijf uitgegroeid tot één van de grootste specialisten in alles wat met de Mx-5 te maken heeft.

In het fraaie moderne pand staan eigenlijk altijd ongeveer 50 speciaal geselecteerde gebruikte Mx-5’jes (allemaal met 12 maanden garantie!) te wachten op een nieuwe eigenaar. Natuurlijk verkopen ze je graag een brandnieuwe maar ook voor een leuke occassion en het onderhoud van je Mx-5 ben je bij ’t Jan Scholten team aan het goede adres.

Voor Mx-5 eigenaars die graag accessoires op (of in) hun auto willen zetten heeft JS-Team trouwens ook een voordeelpas voor kortingen op onderdelen, accessoires, evenementen, gratis health-check en gratis leenauto tijdens onderhoud.

Anyway, genoeg reclame ;) was er nog wat leuks te zien? Jazeker, naast allemaal fraaie mx-5’jes (die iedereen netsjes gepoetst leek te hebben voordat ze naar Almelo kwamen) stond er een leuke rode NA (de originele uitvoering met de opklapbare lampen) met een compressor, goed voor ongeveer 180pk… maar dat was nog niet alles…

Wil je een serieus snelle cabrio? Dan staat er een leuke onschuldig uitziende donkergroene Mx-5 tussen het rijtje NA’s. Voor het luttele bedrag van 17500 euro kun je deze Mx-5 uit 1997 kopen. Maar de meesten van jullie zullen dan denken dat een Mx-5 niet echt serieus snel te noemen is…

Maar dit is geen gewone Mx-5. Deze heeft een Gareth T25 turbo kit met speciaal uitlaatspruitstuk, een oliekoeler, een intercooler, grotere radiateur en een aangepast motormanagement-systeem en nog veel meer… Ok, dus dat maakt deze Mx-5 series snel? Jazeker, door de turbo-charger en intercooler komt er nu 240pk (bij 6000 toeren) uit de 1,8 liter 16 klepper en het maximale koppel komt op 340Nm bij 3500 toeren.

Mx-5 turbo copyright W0o0dy

Ik schat dat deze mx-5 vanaf stilstand in iets meer dan 5 seconden op de 100km/u zit en een topsnelheid van meer dan 250 zou theoretisch mogelijk moeten zijn (ik raad een hardtopje aan voor dat soort snelheden). Door het forse koppel zal de auto ook bij hogere snelheden er als een dolle vandoor gaan. Ik vraag me wel af of het vermogen niet al te plotseling vrij komt.

Met een standaard Mx-5 kun je best in de problemen komen als je niet weet wat je doet. Deze is echt alleen voor mensen met wat ervaring, dus ook al kost ie niet al teveel… wees verstandig, als je geen race-ervaring hebt is deze misschien niet voor jou.

En over de cabriobeurs van t Jan Scholten Team? Schrijf 20, 21 en 22 maart 2008 maar vast in je agenda! Misschien zien we elkaar daar.

PS: meer foto’s op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Mazda, mx-5, tuning

Vorig bericht: « Sunday Times Review: Spyker C8 Laviolette
Volgend bericht: Lost, Nissan, Kate en auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rutgertje zegt

    9 april 2007 om 10:57

    Is dit een advertorial???

    Login om te reageren
  2. RaVe zegt

    9 april 2007 om 11:01

    Alsjeblieft zegt….

    Ik kom morgen wel met een leuk stuk over Tony keijzer in A’doorn

    Dit heeft niks meer met Autoblog te maken

    Login om te reageren
  3. Marten zegt

    9 april 2007 om 11:45

    Leuke beurs misschien, maar dit is (verkapte) reclame! Erg jammer van autoblog. Jullie zijn net op weg om een volwassen serieuze autosite te worden en dan dit!

    Journalistieke schande!

    Login om te reageren
  4. Chrisjuh zegt

    9 april 2007 om 11:48

    @RaVe

    Zeik niet zo….

    Login om te reageren
  5. michiel_^$ zegt

    9 april 2007 om 11:55

    verdoezelde reclame , jongens waar zijn jullie mee bezig …

    Login om te reageren
  6. Robin zegt

    9 april 2007 om 12:10

    ppfff idd zeg, hou eens op met die promotie… anders geloof ik straks niets meer van wat jullie schrijven.

    Login om te reageren
  7. smoke zegt

    9 april 2007 om 12:11

    Volgens mij moeten alle anti-reclamefanaten nog maar eens een dagje naar school om er achter te komen hoe de wereld precies in elkaar zit. Iets met werken en centjes verdienen enzo…. Als 40 uur per week voor een baas werkt verwacht je toch ook dat er aan het eind van de maand geld op je rekening staat? De oprichters werken al jarenlang minstens 60 uur per week aan de site en dan zou je ze niet een beetje inkomen gunnen? Wel de lusten en niet de lasten noem ik dat. Word eens wakker en kijk eens rond in de echte wereld in plaats van dit soort onzin uit te spuwen. Doen jullie ook allemaal vrijwilligerswerk waar je niet voor betaald wordt en leef je verder van de wind? Zou wel moeten als je denkt dat het vanzelfsprekend is je full-time met een website bezig te houden en er niets aan te verdienen. Journalistieke schande, laat me niet lachen!
    En het grappige is: dit is niet eens een advertorial, gewoon een enthousiast verhaal van onze cabrio-fanaat. We hebben hier geen cent voor gekregen…

    Login om te reageren
  8. lincoln mark8 zegt

    9 april 2007 om 12:17

    ik krijg wel zeer sterk de aandrang om een voertuig te kopen..
    liefst een auto.
    liefst een cabrio
    liefst een mazda
    liefst een miatta
    liefst bij JS team
    raar hë….

    Login om te reageren
  9. Robin zegt

    9 april 2007 om 12:37

    @sir smokalot,

    Doe je dan ook niet voor als een site die onafhankelijk autonieuws ‘van de straat’ biedt.

    -edit: dat doen we lekker wel-

    Login om te reageren
  10. RubenBaeten zegt

    9 april 2007 om 12:51

    Wat een gezeik zeg. W0o0dy heeft een MX-5 en schrijft een stukje over een MX-5 beurs waar hij geweest is. Is dat ineens een probleem? Was onze AutoRAI- of Genève-berichtgeving ook verkapte reclame?

    Login om te reageren
  11. smoke zegt

    9 april 2007 om 12:52

    We bieden autonieuws van de straat. En als ik me niet vergis is dat nog steeds het hoofdbestanddeel van onze activiteiten. Bij de (spaarzame) advertorials staat er duidelijk een categorie ‘advertorial’ bij, en dat betekent nog niet dat we daarna nooit meer kritisch durven te zijn over een merk waarvoor we ooit een ad gedraaid hebben. Waarin zie jij dan een aantasting van de onafhankelijkheid?

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    9 april 2007 om 13:05

    17500 euro voor een lelijke mx5 uit 97 is wel erg overdreven.
    Voor die bedrag kan je bijna een tweedehands S2000 kopen uit 2000 ofzo.

    Login om te reageren
  13. Robin zegt

    9 april 2007 om 13:08

    @sir smokalot

    Als het er overal netjes bij staat, zo dat ik weet dat het gekleurd is en dat het duidelijk met het idee geschreven is spullen aan de man te brengen, vind ik het niet erg. Logisch dat jullie geld moeten verdienen, pas de problem.

    Maar als ik het niet weet en er berichten komen die zo overkomen dat het haast wel gesponsord moet zijn of waar sprake is van een goede vriendendienst, dan is jullie berichtgeving niet meer betrouwbaar. Niet alleen dat bericht maar ook de rest van je berichten niet meer. Dan kan je serieus gaan twijfelen of misschien die test van die Audi S3 ook wel gesponsord zou kunnen zijn… noem maar op. Krijg je zo’n RTL autowereld idee…

    Login om te reageren
  14. RaVe zegt

    9 april 2007 om 13:22

    Okeej okeej …misschien iets te opgefokte comment gegeven …maar
    @ W0o0dy …is der iets wat je met dit bedrijf hebt.? laatste auto gekocht daatr ?

    @ Sir Smokalot

    Misschien komen die reactie’s hier doordat het echt een reclame actie lijkt hierzo… iedereen begrijpt wel dat data verkeer niet gratis is …maar op zow manier ?

    Login om te reageren
  15. Test Driver Unlimited zegt

    9 april 2007 om 13:39

    Mensen doe niet zo dom man, is toch gewoon een leuk stukje over die beurs, zeik niet zo, waar maken jullie je druk om..

    Login om te reageren
  16. 3s zegt

    9 april 2007 om 13:43

    Of je nu naar de technoclassica gaat of naar de MX5 dag, het gaat over auto’s en daar was de site voor bedoeld dacht ik.
    Misschien raken we wat te veel gewend aan al die bijzondere exoten zodat een MX5 wat “gewoontjes” is maar vind dat dit er ook bij hoort.
    Voor dat we dit soort dagen van de nieuwe bugatti krijgen zullen we nog wel even moeten wachten……………

    Mooie repo!

    Login om te reageren
  17. Marten zegt

    9 april 2007 om 14:07

    @Sir Smokealot:

    Ik gun jullie absoluut je inkomen!! Natuurlijk man, je werkt hier keihard aan een erg leuke site waar ik elke dag wel een keertje langssurf!

    Het sterke punt van dit weblog is echter dat het onafhankelijk bericht over autonieuws, soms serieus nieuws, soms een leuke kwinkslag. De site geeft over het algemeen altijd de indruk vrij objectief informatie te geven en dat is de reden dat ik hier graag langsga.

    Echter met bovenstaand stuk wordt er zo onbeschaamd veel reclame gemaakt voor een event, dat het mijn (en waarschijnlijk vele lezers met mij) vertrouwen beschadigt.

    Wij misgunnen jullie je inkomen niet en ik hoop dat jullie voor de hoeveelheid werk die je er in stopt ook een goede beloning krijgt, maar vergeet niet dat deze inkomsten uiteindelijk gegenereerd worden door bezoekers van deze site. Veel mensen zijn niet gediend van dergelijke logs.

    (Even los van dit alles:

    Ik lees vaak de berichten die onder de logs staan en moet zeggen dat ik van W0o0dy zeker niet zo’n reclame actie had verwacht. Hij is altijd de eerste die kritiek heeft op bevooroordeelde of adverterende reacties van andere bezoekers. Vaak heb je hierbij een goed punt, maar dit vind ik erg jammer en had beter van jou verwacht.)

    Ik hoop dat deze log gewoon een kleine vergissing op een lomo 2e paasdag was en dat we dit niet weer op ons geliefde weblog/autonieuwslog zullen tegenkomen

    Login om te reageren
  18. lincoln mark8 zegt

    9 april 2007 om 14:42

    willen jullie geen enkel automerk meer bij naam noemen….. van dit soort sluik reclame ben ik helemaal niet gediend

    Login om te reageren
  19. floris zegt

    9 april 2007 om 15:14

    nou 240 pk in een sportautootje van 30 000 euro das pas veel!!!!!!

    Login om te reageren
  20. floris zegt

    9 april 2007 om 16:00

    ik bedoelde 50 000 euro

    Login om te reageren
  21. autoblogger zegt

    9 april 2007 om 17:30

    Mag ik even zeggen dat ik een teringhekel heb aan Mx-5’jes?

    @Sir Smokalot: wat een lang verhaal om duidelijk te maken dat het geen adv. is ;)

    @W0o0dy: dat geld van scholten maak je deze week over?

    PS: de beurs was alleen voor mannen?

    Login om te reageren
  22. mashell zegt

    9 april 2007 om 19:22

    Als dit event 5,6 en 7 april was en er wordt hier vandaag over bericht dan is het geen reclame maar een verslag. Best jammer want als als je het de 4e had gepost was ik misschien ook wel naar Almelo gefietst.

    Login om te reageren
  23. w-j zegt

    9 april 2007 om 19:47

    beetje kansloos dat je dan een soort reclame maakt voor een beurs die net is geweest……

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    9 april 2007 om 19:48

    @w-j: goedzo, jij snapt het!

    Login om te reageren
  25. Maarten zegt

    9 april 2007 om 20:53

    Goed na deze reclame wil ik graag mijn zegje doen over het JS-team:

    DE ULTIEME AFZETTERS!

    zo…
    Vraag naar het Hero 5 spoilerpakket, 3500 euro (!) duurder dan bij de Postert (de fabrikant). Of dan de supercharger, 2700 euro duurder dan bij de concurrent. Ook de prijzen die zij rekenen voor 2e hands auto’s zijn extreem hoog. Bijvoorbeeld een 10th anniversary uit 1999 die schaamteloos 7500 euro boven de marktprijs wordt verkocht. Geloof mij, elk onderdeel wat je daar koopt kun je elders voor de helft krijgen.

    Wil je een goede (en eerlijke) mx-5 dealer, ga dan naar Koks in IJmuiden

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    9 april 2007 om 21:08

    Dit stukje is op (mijn) eigen initiatief geschreven omdat ik het leuk vind als bedrijven dingen organiseren waar de fans lol van hebben, daarom heeft dit dus niets met een advertorial te maken. In principe had ik dit zonder medeweten van t Jan Scholten team kunnen doen. Wij houden mensen graag te vriend dus heb ik even met de heren overlegd of zij het een probleem vinden.

    Na een aantal kritische opmerkingen gelezen te hebben snap ik dat de gekozen vorm niet door iedereen gesnapt wordt. Ik kan ook wel begrip opbrengen voor mensen die dit als reclame zien….. volgende keer beter. Nogmaals: het is geen reclame, maar een enthousiast verhaaltje over een leuke auto en een stukje over een evenement waaraan ik (en met mij een flink aantal andere mx-5 liefhebbers een hoop lol hebben beleefd).

    Aan de critici: mogen we in het vervolg dan ook geen foto’s en video’s en persberichten meer gebruiken als die van de importeur komen omdat het dan reclame is? Think about it, there is always someone making a buck.

    Of ’t Js team duur is of niet daar laat ik me niet over uit, staat het je niet aan dan kun je ergens anders terecht. Dat heet markwerking.

    Login om te reageren
  27. RubenBaeten zegt

    9 april 2007 om 21:20

    @Maarten: Maar in godsnaam niet voor montage van je nieuwe dakje… Maandenlang lekkende ellende.

    Login om te reageren
  28. Jela zegt

    9 april 2007 om 21:53

    Wat is hier nu ergerlijk aan? Als je deze topic maar niks vindt, lees het dan niet, als dat te laat is, reageer dan niet, als dat ook te laat is, laat het dan gewoon voor wat het is, als zelfs dát te laat is dan wordt het dringend tijd dat je je prioriteiten leert stellen!

    Login om te reageren
  29. autoblogger zegt

    9 april 2007 om 23:01

    @w0o0dy: dank voor de toelichting!

    Login om te reageren
  30. Marten zegt

    9 april 2007 om 23:11

    Quote van W0o0dy: ” Aan de critici: mogen we in het vervolg dan ook geen foto’s en video’s en persberichten meer gebruiken als die van de importeur komen omdat het dan reclame is?”

    Het is prima als er dergelijke berichten worden gepost, maar doe dit dan zoals dat in de jorunalistiek gebruikelijk is, door het als een quote van iemand anders neer te zetten. Je zet er dan dus bij dat het een bericht of een beoordeling van een externe partij is en niet van autoblog zelf. In de huidige vorm schrijf je het op als een betoog van jezelf. Dit zijn volgens mij de basisregels van objectieve journalistiek.

    Overigens begrijp ik uit je reactie dat je het niet als een echte vorm van reclame wilde neerzetten. Foutjes maken kan en is menselijk. No hard feelings.

    Maar goed, genoeg hierover, ondanks dit ben ik nog steeds een fan van deze site en ik ga er vanuit dat jullie hier genoeg lering uit trekken. Het lijkt mij verstandig de discussie hierover te sluiten.

    Mocht iemand nog willen reageren dan mag er een email naar me gestuurd worden, ik reageer niet meer op posts in deze topic. ([email protected])

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    9 april 2007 om 23:45

    @Marten: De schrijfstijl is (wat jou betreft) misschien niet goed gekozen, maar het is mijn tekst. Alle tekst is van mijzelf en daar heeft niemand zelfs ook maar invloed op uitgeoefend. Objectieve journalistiek is volgens mij vrijwel onmogelijk. Je kunt het proberen maar je bent eigenlijk altijd afhankelijk van bronnen. Die bronnen hebben meestal een bepaald belang…. dus is de bron getint en daarmee vaak ook je beeld. Door kritiek te uiten kun je relaties verzieken, begrens je je eigen mogelijkheden om informatie te verkrijgen, beperk je de toegang tot nieuws, tot rij-impressies…. Het is aan de schrijver om te kiezen wat wel en wat niet acceptabel is en het is aan de lezer om niet alles wat geschreven wordt blindelings voor de waarheid aan te zien.

    Van “fouten” kun je inderdaar leren. Deze schrijfstijl valt niet goed en dan is het niet handig die nogmaals te gebruiken. Point taken, maar ik wil de lezers op Autoblog wel oproepen kritisch te blijven, maar tegelijk ook berichtgeving niet al te serieus te nemen. De absolute waarheid over auto’s bestaat niet…….. het gaat altijd weer om smaak, stijl en (regelmatig) een heleboel zaken die zorgen voor een beetje water bij de wijn…… de absoluut beste auto is zoiets als de horizon….. hoe ver je ook rijdt…. het is altijd een stuk verder…..je zult nooit de eindbestemming bereiken.

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    10 april 2007 om 00:00

    Iedereen heeft kritiek op wooody. Ik denk dat het wel terecht is. Want hij schrijft bijna nooit wat. En nu die uiteindelijk iets heeft, gaat het om wat hij zelf leuk vind. En om korting bij de volgende (lelijke)mx5 te krijgen moet die reclame maken voor Jan Scholten! ;)

    Login om te reageren
  33. Syncro51 zegt

    10 april 2007 om 11:02

    Waarom geen Snellers? hhehe
    als je toch een garage of tuningbeurs noemt. noem dan Snellers in Deurningen die hebben pas vette baks in huis. Zoals Cayenne’s Ferrari’s Benz Amg, BMW M modellen enz.
    mx-5 lijkt wel een auto van Norbits vrouw…:)

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    10 april 2007 om 18:25

    @csl: je hebt mensen die iets positiefs bijdragen en je hebt mensen die vooral negatief aanwezig zijn….. misschien zou jij je eens af moeten vragen tot welke groep jij liever behoort…

    Flauwe opmerkingen maken ten koste van iemand is heel makkelijk, maar we zullen het maar niet hebben over de korting die jij hebt gekregen en wat je daarvoor moest doen. We houden het gezellig, right? :p

    Login om te reageren
  35. lincoln mark8 zegt

    10 april 2007 om 18:40

    @wOoOdy… eerlijk is eerlijk … ik ben wel even bij marktplaats gaan kijken voor een miata …ik ben in de markt voor een cabrio en na alle +/- en lijkt mazda (2ehands) mij een voor de hand liggende keus …. wel naar aanleiding van dit stukje schrijven….. (dit kan je gerust positief opvatten)

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    10 april 2007 om 20:22

    @Lincoln mark 8: Ik heb veel cabrio’s bekeken en vergeleken en de Mx-5 was voor mij het beste compromis tussen fun en geld. Zorg wel dat je een goede koopt, want er zitten ook wel wat auto’s tussen die een zwaar leven hebben gehad of waar weinig zorg aan is besteed.

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    12 april 2007 om 19:01

    –edit: geen ruzie maken, probeer inhoudelijk op het artikel te reageren en niet op de auteur–

    Login om te reageren
  38. R1TJE zegt

    23 augustus 2010 om 11:12

    FF een korte late reactie op de genoemde mx5 turbo.
    Ik ben nu 2 jaar de gelukkige eigenaar van deze cabrio,misschien niet de mooiste,exotische,stoerste auto maar de lol dat ik ermee beleef is er zeker niet minder om.De gezichten van de diverse (snelle,exotische,stoere) auto bezitters als ze er weer eens door zo’n (vrouwen) cabriotje het snot voor de ogen gereden worden zijn onbetaalbaar!!!!!! lol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North