• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Japan mogelijk strengste eisen voor brandstofverbruik

Auteur: Dennis, gepost 6 december 2006 om 08:30 – 5 Reacties

Japanse vlag

Japan overweegt momenteel om de strengste eisen ter wereld te introduceren als het gaat om brandstofverbruik van auto’s. Als de plannen werkelijk doorgang vinden, zal de overheid van de Japanse autobouwers eisen dat de voertuigen tot aan het jaar 2015 maar liefst 20 procent zuiniger in verbruik worden. Dit met terugwerkende kracht gemeten vanaf 2004.

Momenteel gelden er afspraken dat autobouwers in de periode van 1995 t/m 2010 de voertuigen 23 procent zuiniger zullen maken. De strengere regels zullen gelden voor zowel benzine- als dieselmotoren. Japan staat als autoproducerend land wereldwijd op de tweede plaatst, waardoor verwacht wordt dat de uitwerking van de nieuwe regels niet beperkt blijven tot enkel Japan zelf (via: motorauthority.com).

Ook interessant!

  • Formule 1 Grand Prix Japan 2023
    Officieel: Formule 1 dit jaar niet naar Suzuka voor GP Japan
  • Video: is uitwijken nog mogelijk?
  • Toyota-baas mag niet kritisch zijn op benzineauto-ban
  • Nieuwe Mazda Carol
    Nieuwe Mazda Carol is superschattig (met vierwielaandrijving!)

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, japan

Vorig bericht: « Volvo S80 3.2 AWD
Volgend bericht: De nieuwe Peugeot 207 CC »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dr. S zegt

    6 december 2006 om 08:56

    Lovenswaardig maar ruikt een beetje naar protectionisme!

    Login om te reageren
  2. rudy zegt

    6 december 2006 om 09:56

    Ik heb mijn eindverhandeling gemaakt over het Kyoto-protocol, en een dergelijke beslissing kan alleen maar toegejuichd worden! We kunnen alleen maar hopen dat het niet ten koste gaat van de pk’s en het rijplezier. Maar met de technologie van tegenwoordig…

    Login om te reageren
  3. Cor zegt

    6 december 2006 om 10:01

    Perfect. Nu de rest van de wereld. Wellicht dat men nu gaat nadenken over alle overbodige pk’s die aan de man worden gebracht. Meer vermogen betekend immers ook een hoger verbruik. De auto liefhebber mag meer bewust worden gemaakt voor milieu en portemonnee. De nieuwe brandstoffen zijn geen echte verbeteringen. Ik heb n.a.v. een folder van Total eens uitgerekend wat mijn besparing zou zijn. Nou helaas niets dus. Als ik de nieuwe brandstof zou tanken zou ik per jaar meer geld kwijt zijn. Dat komt doordat de nieuwe brandstof te duur is.

    Login om te reageren
  4. T.G zegt

    6 december 2006 om 10:20

    Prachtig initiatief van de Jappanners. Alleen kom je weer bij het volgende probleem, zullen de Yanks dit ook volgen??? Die nemen het namelijk niet echt nauw met millieu en de daarbij behorende regeltjes….

    Dit of alternatieve brandstoffen ontwikkelen.. hoewel ik daar ook wel weer slechte verhalen over heb gehoord.

    Login om te reageren
  5. Eric zegt

    6 december 2006 om 10:29

    @Cor nu ben je jezelf wel een beetje tegen aan het spreken, want het gaat niet om besparingen voor jou, het gaat om besparingen tav het milieu…

    Dus ook al zou jij met Total duurder uit zijn, als het milieu er maar “minder” onder lijdt is het “goed”!

    Verder hebben regeringen er immers geen moeite mee om jou meer te laten betalen voor het milieu ook al haalt dat (milieuvriendelijkere) alternatieven vaak onderuit.

    Ik heb het dus over de belastingen op koolzaadolie e.d.(zie o.a. duitsland waar dit enigzins milieuvriendelijker alternatief opeens duurder wordt dan super).

    Wat het meer vermogen hoger verbruik betreft is het afhankelijk van het soort motor. Hoger presterende motoren zijn over het algemeen efficienter, denk aan het twincharger concept en alle “mini”turbo motoren die eraankomen.
    Je kunt dat niet zomaar over een kam scheren.
    Het duurt echter even voordat de hele lijn ermee is uitgerust.
    Voor auto’s wordt immers de nieuwe techniek eerst in de duurdere auto’s toegepast, het blijft business.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North