• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Peugeot 207 CC

Auteur: sacha, gepost 6 december 2006 om 08:39 – 22 Reacties

Peugeot 207 CC


Dit is ‘m dan. We hadden ‘m begin Oktober al in concept gezien op de Mondial de l’Automobile in Parijs (1, 2) maar nu is het officieel, en hij blijft leuk.

Peugeot 207 CC

Peugeot 207 CC

Het moet gezegd dat de verhoudingen er weer wat beter uitzien dan de 206 CC. Die had een beetje last van het ‘waar stop ik mijn stalen dakje‘ syndroom. Hier is de techniek kennelijk weer wat verder verfijnd en ziet het er weer wat beter uit.

Peugeot 205 CC

Peugeot 205 CC

Een stukje uit het persbericht:

De 207 CC biedt bij de introductie al meteen de keuze uit twee benzinemotoren en één dieselmotor, alledrie gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak.
1.6-16v benzine: 88 kW (ongeveer 120pk), ook met viertraps automaat leverbaar
1.6-16v benzine THP: 110 kW (ongeveer 150pk)
1.6-16v HDiF: 80 kW (ongeveer 110pk)

De HDi met FAP-roetfilter wordt sinds de introductie van de 207 geleverd en de 150pk sterke THP (Turbo High Pressure) is kortgeleden voorgesteld. Nieuw is echter de 88 kW EP6 motor.

Na de 110 kW (≈ 150 pk) sterke 1,6 l THP (EP6DT) is de EP6 de tweede krachtbron die in samenwerking met BMW Group is ontwikkeld. Hij levert een maximum vermogen van 88 kW (≈120 pk) bij 6.000 omw/min en een maximum koppel van 160 Nm bij 4.250 omw/min.

Ook interessant!

  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

207, Cabrio, Peugeot

Vorig bericht: « Japan mogelijk strengste eisen voor brandstofverbruik
Volgend bericht: BMW M5 Wallpaper »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lampredi zegt

    6 december 2006 om 08:48

    Ziet er wat mij betreft al een stuk beter uit dan de 307 cc

    Login om te reageren
  2. gerrit zegt

    6 december 2006 om 08:50

    @ Lampredi

    inderdaad, en ook mooier dan menig andere CC (uhum.. megane).
    Volgens mij krijgt de Tigra het hier nog moeilijk tegen

    Login om te reageren
  3. ThoMaster zegt

    6 december 2006 om 09:15

    Ik weet dat de motorkap zo hoog boven de lijn over de deuren moet liggen wegens de regles voor voetgangerveiligheid maar ik vind het geeeeen gezicht…

    Login om te reageren
  4. SuperShallow zegt

    6 december 2006 om 09:42

    …de auto met de grijns van een waanzinnige. Maar het dak is beter. Dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  5. thom zegt

    6 december 2006 om 09:56

    nouw wat een motoren zeg, en ik ik hem mooier vindt weet ik niet( ik intereseer me voor echte auto’s)

    Login om te reageren
  6. T.G zegt

    6 december 2006 om 10:17

    In ieder geval geen buitensporige proporties als een hele dikke kont ofzo. In zijn segment best een mooie auto. Alleen vind ik heel het segment niet echt aantrekkelijk (behalve de eos misschien, dat is een auto die appart is ontwikkelt en dan merk je dat wel).

    Maar ik vind nog steeds dat een cabrio een softtop moet hebben. Doe mij de S2000 maar.

    Login om te reageren
  7. Robbie zegt

    6 december 2006 om 11:06

    De neus van de auto ziet er te “zwaar” uit, maar dat heeft vast met voetgangersveiligheid te maken, want de 407 heeft het ook.

    Toch vraag ik me af wat de vooruitgang van de 207 is. Een 4-trapsautomaat kun je toch niet menen!! Oke, de concurrenten van de 207 hebben over het algemeen ook een 4-trapsautomaat maar VW laat zien met de Polo die toch ook niet meer helemaal modern is dat er in een kleine auto weldegelijk een 6-trapsautomaat past.

    Login om te reageren
  8. Camiel zegt

    6 december 2006 om 11:35

    koplampen die doorlopen tot aan het raam…

    Login om te reageren
  9. Topless zegt

    6 december 2006 om 12:08

    De a-stijl loopt te ver door naar achteren. Dat beperkt het cabrio gevoel. Bovendien stoot je er gemakkelijk je hoofd aan.

    Login om te reageren
  10. slk55 amg zegt

    6 december 2006 om 12:45

    Ik vind hem niet wereldschokkend mooi, maar het is wel een mooie CC in zijn soort. maar ik blijf de koplampen te groot vinden. wat overigens wel mooi is, en een luxe uitstrailing geeft is dat leer op het dashboard. erg mooi.

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    6 december 2006 om 13:03

    Niet slecht, toch?!

    Login om te reageren
  12. El-Loco zegt

    6 december 2006 om 16:29

    Dan toch maar de TT, die ziet er iets minder vrouwenauto-erig uit.

    Login om te reageren
  13. slk55 amg zegt

    6 december 2006 om 16:57

    @El-Loco

    uiteraard liever de TT, maar die zit toch echt een paar prijsklasses hoger.

    Login om te reageren
  14. Jan zegt

    6 december 2006 om 20:03

    Geen foto’s van de achterkant

    Login om te reageren
  15. cAsey zegt

    6 december 2006 om 22:36

    Het lijkt wel een mislukte pick-up truck op de eerste foto…met die hoge voorkant. Maar op zich vind ik ‘em wel stoer. Beter dan de 307 en Megane CC. Kweenie of ik ‘em mooier vind dan de Eos of nieuwe Astra cabrio….

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    9 december 2006 om 14:34

    Die voorruit loopt wel erg ver door in cabrio-stand. Ze hadden drie delen moeten maken, maar dat zal wel te duur zijn geweest en de concurrentiepositie verslechterd hebben.

    Login om te reageren
  17. orbie zegt

    10 december 2006 om 10:34

    heel mooi
    maar de peugeot 504cc blijft de mooiste
    groeten
    den orbie

    Login om te reageren
  18. m@rijntje zegt

    9 februari 2007 om 13:10

    heel mooi maar zoiets vraagt om een tweeliter turbo motor…

    Login om te reageren
  19. steven zegt

    15 april 2007 om 21:00

    Wat een gezeik toch hier. Vergelijk deze wagen met soort,- en prijsgenoten als de Micra, Tigra etc. Deze 207 CC ga je nog niet op hetzelfde plaatje leggen als de EOS, de TT of dergelijke. Enkelen van jullie moeten leren consequent zijn… ‘Tuurlijk heb ik ook liever een TT, maar dan ben je wel + €8.000 meer kwijt!! Je moet geen appelen met peren vergelijken, snap je? Én in z’n klasse vind ik de 207 CC een prachtige wagen. Was ik op zoek naar een compacte 2+2 zou m’n keuze zeker op dit model vallen. :)

    Login om te reageren
  20. johan zegt

    11 mei 2007 om 21:40

    @steven: helemaal mee eens…. mooie bak!

    Login om te reageren
  21. Wimpie zegt

    13 mei 2007 om 04:02

    Wat sommige van jullie er ook van vinden zal me een zorg wezen. Prijs lwaliteit is deze 207 cc zeker 1 van de besten en voor mij ook de auto met de mooiste lijn. Ik heb er in ieder geval 1 in mijn garage staan sinds vorige week. Weet je het is een plezier om er in te rijden. Cabrio is geniet auto. Grtz

    Login om te reageren
  22. roel zegt

    7 juni 2007 om 21:46

    Haal er de zwarte strippen vanaf, plaats er alfa spiegels op,en maak de grille een beetje kleiner.dan heb je pas een super 207 cc.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North