• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

JCB baas heeft oog laten vallen op Jaguar

Auteur: wj, gepost 24 augustus 2006 om 19:36 – 12 Reacties

Sir Anthony Bamford

Een nieuwe ronde in de ontwikkelingen rond Jaguar. Sir Anthony Bamford, baas van het bedrijf JCB dat nog geen week geleden met de JCB Dieselmax het record brak van de snelste dieselauto ter wereld, vertelde na deze geslaagde record poging dat hij geïnteresseerd is Jaguar. De enige voorwaarde is wel dat hij enkel Jaguar koopt, want Land Rover wil hij er niet bij hebben. Ford zou dan voor de verkoop eerst de twee merken moeten splitsen. Bamford is van mening dat Ford meer winst kan maken als de twee merken gescheiden worden verkocht.

Bamford voorspelt ook dat wanneer een privé bedrijf Jaguar koopt, het merk na ongeveer drie jaar weer verkocht zal worden. Zelf heeft hij grootse plannen met Jaguar voor langdurige toekomst. Bamford heeft nog niemand van Jaguar of Ford benaderd maar hij is dat zeer binnenkort wel van plan (bron: insideline).

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Jaguars worden eindelijk betrouwbaar
    Jaguars nog betrouwbaarder, aldus Jaguar
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Jaguar, jcb, Land Rover

Vorig bericht: « Gespot: Lamborghini 400GT 2+2
Volgend bericht: Meten is weten, dus even op de dyno… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klaas zegt

    24 augustus 2006 om 19:41

    Ik wist niet dat Ford ook van LaRo afwil. Dat is wel erg snel. Ik dacht dat er bij LaRo nog wel geld werd verdient.

    Als Jaguar door venture capitalist wordt gekocht dan wordt het zeker na vier tot acht jaar weer doorverkocht, tegen een dikke winst. Dat is de business van venture capitalists.

    Staan de merken al officieel te koop? Bij de geruchten dat Renault Jaguar wilde hebben ontkende Ford nog verkoopplannen.

    Met JCB kunnen we wel een hele snelle Jag Diesel verwachten en een Jag tractor, iets voor de PC Hooftstraat.

    Login om te reageren
  2. LPH zegt

    24 augustus 2006 om 19:47

    @Klaas, Jaguar en LaRo was een soort combi pakketje, op de hoop dat er dan meer gegadigden zouden zijn…
    LaRo is wel degelijk winstgevend hoor.

    Login om te reageren
  3. diesel zegt

    24 augustus 2006 om 20:19

    Komt er dan een Jag landbouwtractor
    of een Jag laad / graaf combinatie lijkt me vet
    er zijn ook Renault, Ford, Lamboguini, Fiat en zelfs Porche tractors de meeste zijn wel over genomen door grote tractor fabrikanten als CNH

    http://images.google.nl/images?q=tbn:JAReWIns2kcq9M:http://www.jcb77.ru/pics/jcb.jpg

    Maar dan een groene natuurlijk

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    24 augustus 2006 om 20:47

    van mij mag hij ;-) ik zie het al helemaal zitten

    Login om te reageren
  5. JeffreyG zegt

    24 augustus 2006 om 22:10

    woehoe, jaguar gaat dus dieselen ;)
    kicken :roll:
    in zo’n wagen moet geen diesel
    is het net een tank :roll:

    Login om te reageren
  6. Insider zegt

    24 augustus 2006 om 22:30

    @JeffreyG: Jaguar is al 2 jaar aan het dieselen in de X-type, S-type en XJ

    Login om te reageren
  7. heidekonijn zegt

    25 augustus 2006 om 09:05

    De recente geschiedenis bewijst dat als Engelsen een Engels bedrijf managen het glorieus de mist in gaat. British Leyland deel twee. Nu nog wat vakbonden en over een jaar of twee is Jaguar van de Chinezen.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    25 augustus 2006 om 19:08

    Beter de Duitsers dan, die weten wel hoe je een Engels bedrijf moet runnen;)

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    25 augustus 2006 om 23:44

    Analisten waarschuwen Anthony Bamford. Hij kan het maar beter niet doen, want hij zou nog weleens zijn vingers kunnen branden aan Jaguar.

    But automotive guru Professor Garel Rhys of Cardiff University disagrees: “There is no synergy between a JCB and a Jaguar,” he said in an interview with The Telegraph. “The only thing they have in common is four wheels and a steering column… Jaguar would bring JCB down.
    bron: http://www.autocar.co.uk/News_Article.asp?NA_ID=222142

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    26 augustus 2006 om 08:16

    Bamford heeft een erg goede staat van dienst. Zijn bedrijf is een voorbeeld van hoe je een efficiënte fabriek moet runnen. Hij heeft dus alle kennis in huis om er wat van te maken…. maar of hij genoeg geld op tafel kan leggen om de verliezen te dekken en de ontwikkeling van betere nieuwe modellen te financieren dat is de vraag. Dat is ook precies waar het bij de Engelse merken fout ging. Bezuinigen op de ontwikkeling omdat het slecht gaat en vervolgens de markt op moeten met een inferieur product… kansloos!

    Dus een grote VC samen met Bamford, zou wel eens een zegen voor Jaguar kunnen zijn, als ze genoeg durven te investeren.

    Login om te reageren
  11. Cees LeConte zegt

    1 oktober 2006 om 17:56

    In de 70er jaren. heb ik ca 12 jaar voor JCB Beneleux mogen werken (verkoop). Een van de fijnste bedrijven waar ik ooit voor gewerkt heb. Tijdens deze periode heb ik verscheidene malen de fabriek in Engeland bezocht en stond er versteld van de profesionaliteit waarmee er daar gewerkt werd ondanks de negatieve berichtgeving die er toen heerste over Engelse bedrijven, t.a.v stakingen, produktontwikkeling enz. JCB was altijd positief en werkte aan een uitstekend imago. Bamford senior was toe al een liefhebber van auto’s met historieen trots op Engelse produkten als R.R,Diamler enz. Dit straalde het bedrijf ook uit. Als wij met (nieuwe)klanten de fabriek bezochten werden we ook altijd van het vliegveld opgehaald in een Daiml;er of R.R. Ik geloof daarom ook dat Anthony Bamford oprechte gevoelen heeft om een merk als Jaguar weer die plaats op de internationale automarkt geven die het merk waardig is en verdient.

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    17 oktober 2006 om 15:00

    Jaguar is niet te koop!…

    Ford is al een tijdje de weg kwijt, that much is clear. Jaguar staat daarom in de etalage en zowel de Russen als de Engelsen leken interesse te hebben. De deal met de Russen lijkt echter kansloos, en inmiddels is ook bekend dat het Engelse JCB geen rol…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North