• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

JE Design doet nog eens een Leon

Auteur: Alwood, gepost 1 september 2009 om 11:24 – 44 Reacties

Afbeelding JE Design doet nog eens een LeonAfbeelding JE Design doet nog eens een LeonAfbeelding JE Design doet nog eens een LeonAfbeelding JE Design doet nog eens een LeonAfbeelding JE Design doet nog eens een LeonAfbeelding JE Design doet nog eens een LeonAfbeelding JE Design doet nog eens een LeonAfbeelding JE Design doet nog eens een Leon

Sportief kontje = racekak?
De laatste mode is groen. Ford was er redelijk vroeg bij en nu wil iedereen op de Focus RS lijken. Tijd dus dat JE Design haar Leon even opfrist. Dikker spoilertje, grotere uitlaatjes en nieuw kleurtje. Oja, en powerrr.

Bij de uiterlijke aanpassingen is sterk gekeken naar de WTCC-racers van Seat. JE Design wil met dit bommetje dus min of meer een WTCC’er voor de straat aanbieden. Het vermogen heeft een bescheiden upgrade gekregen. Er gaan nu 285 paarden los op de voorwielen. Wij weten dat dat veel beter kan, maar misschien is het wel prima zo. Genoeg is genoeg, en zonder awd of revoknuckle moet je gewoon niet te ver gaan.

Met het nieuwe vermogen en 380Nm koppel kan de Seat Leon Cupra nu 261km/u. De sprint naar de 100 duurt 5,9 seconden. Op de extra performance krijg je trouwens nog een jaar garantie (motor, versnellingsbak, aandrijflijn).

Ook interessant!

  • JE Design Seat Leon
    JE Design Seat Leon maakt VW Golf overbodig
  • Seat Leon 2.0 TSI
    Seat Leon 2.0 TSI is lekker warm en veilig
  • milde Cupra Leon
    Milde Cupra Leon nu eindelijk in productie
  • Tilburger op drank en drugs rijdt met open motorkap over A16

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2009, je-design, leon, Seat, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Hyundai Sonata/i40 mag er best wezen
Volgend bericht: VW-overname van Porsche helpt Cayenne en Panamera om zeep? »

Lees Interacties

Reacties

  1. diamondback zegt

    1 september 2009 om 11:26

    -edit: check, tnx!-

    Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    1 september 2009 om 11:27

    -edit: check!-

    De kleur van die Leon is wel heel fap, de zwarte velgjes ook, 280 Pk op je voorwielen is dubieus, though.

    Login om te reageren
  3. RichardBrunsveld zegt

    1 september 2009 om 11:27

    Dikke Leon, mooie tuning, maar toch zou ik voor een Focus RS gaan.

    Login om te reageren
  4. Benjamin1 zegt

    1 september 2009 om 11:28

    Doe mij dan toch maar die 310pk limited edition….

    Login om te reageren
  5. MattCurlew zegt

    1 september 2009 om 11:32

    De 16 jarige pubers op autoblog zullen er weer van smullen maar ik vind het er niet uitzien. Booskijkers zijn fout/cheap, aangeplakte bumperlipdingen zijn fout/cheap, 4 uitlaten is overdreven, Ledjes voor te AutoStyle, sideskirts te lomp en achterspoiler te overdreven. Alleen de velgen zijn nog wel oke. Als je zo’n ding mooi vind dan kom je vast uit een volksbuurtwijk..

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      1 september 2009 om 11:36

      @MattCurlew: nope, gewoon een loft in het centrum van Rotterdam. Alhoewel je heel Rotterdam als volksbuurt kunt zien;)

      Login om te reageren
  6. MattCurlew zegt

    1 september 2009 om 11:39

    Ik wou net zeggen…. :P

    Login om te reageren
  7. CarWasher zegt

    1 september 2009 om 11:40

    @matt

    ergens heb je wel gelijk, die velgen die zijn goed, die booskijkers maken die koplampen alleen maar lelijk en de side skirts moete gewoon wat voller zijn ipv, die opklikdingen met ik weet niet hoeveel verschillende luchtopeningen

    de kleur is wel oke, en de spoiler is eik niet eens zo slecht

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    1 september 2009 om 11:40

    slap aftreksel van de RS. zowiezo vind ik de leon bejaard worden en zie ik er steeds meer petjes in rijden met “Dikke” spoilerts

    Login om te reageren
  9. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 11:43

    @MattCurlew,

    Ondanks dat ik het niet mooi vind valt over smaakt niet te twisten,

    ik rijd zelf een golf 3, waardoor ik waarschijnlijk door iedereen als ‘sjonnie’ word omgedoopt, en ik draag niet eens petjes en voetbal shirtjes. maar vind het gewoon mooi en het is snel, ow en woon niet in een volksbuurt! (@ Autoblogger ook niet in Rotterdam:P)

    Ontopic: de Leon is standaard best een strakke auto, wat nu compleet weg is eigenlijk, alleen de kleuren zijn oke, de rest had niet gehoeven.

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      1 september 2009 om 11:44

      @Vreddy_B: ligt eraan hoe je Golf eruit ziet..

      Login om te reageren
  10. Laue zegt

    1 september 2009 om 11:47

    @ Vreddy_B

    Rijd je een golf 3,net in de lak,leuke velgen en voor de rest redelijk standaard?

    Of heb je er een marktplaats uitlaat onder hangen, lexus lichten, spoilers en haaievin op het dak?

    Login om te reageren
  11. jack zegt

    1 september 2009 om 11:48

    -auto kijkt sloom door de booskijkers
    -Side skirts sluiten niet aan op de wielbakken
    -Led verlichting is premium en anders Autostyle
    -Achterspoiler is te lomp
    -4 uitlaten zijn overdreven, en ja ook bij AMG.
    -frontlip is te druk
    -Zwarte vlak op de achterbumper te hoog opgetrokken.
    -Recent model leon is sowieso niet mooi.

    next please…

    Login om te reageren
  12. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 11:48

    @Mattcurlew,

    Grote foute spoilers en een Tjoening stickert op de vooruit, en een grote uitlaat want dan heb ik het gevoel dat hij sneller gaat.

    Login om te reageren
  13. jack zegt

    1 september 2009 om 11:51

    @Vreddy_B,

    Dus je rijdt een VR6? Want alle andere Golfs 3 zijn niet snel. En nee, ook de GTI-16v niet;)

    Oké VR6 is ook niet zo heel snel meer, maar voor toen wel. Plus de sound compenseert een hoop:)

    Login om te reageren
  14. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 11:51

    @ Laue,

    Hij is nog nat van de spuiter dus de lak is wel oke, net weer de orginele veren er onder, verder is hij eigenlijk redelijk standaard, alleen dat lijkt hij niet omdat het een Colour Concept is.

    Login om te reageren
  15. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 11:56

    @ jack,

    het was een vr6. er ligt nu een v6 uit een Seat Leon Cupra in.

    Login om te reageren
  16. SDM zegt

    1 september 2009 om 12:05

    En je krijgt er ook gratis een McDonalds glas bij…

    Login om te reageren
  17. Henk zegt

    1 september 2009 om 12:06

    Al dit soort wagens zijn een beetje nep, vergeleken met een STI.. maar een Leon van 9 jaar oud ziet er toch wel een stuk beter, degelijker en volwassener uit.

    Login om te reageren
  18. jack zegt

    1 september 2009 om 12:06

    @Vreddy_B,

    Oh dat doe je zeker netjes, klasse!

    Maare de motor van Seat, dat moet dus het motorblok zijn uit het vorige model, de Cupra 4 dus.
    Was dit ook niet gewoon de VR6 motor maar dan wat opgefrist?

    Login om te reageren
  19. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 12:16

    @ Jack,

    (ik doe zelf niks netjes, heb 2 linker handen)

    het inderdaad uit een Cupra 4, ja volgens mij is de oude vr6 een 12 klepper en de nieuwe (v6) een 25 klepper, 204 pk.

    maar je kunt het vermogen toch niet kwijt op de voorwielen.

    Login om te reageren
  20. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 12:19

    @ mezelf,

    24 klepper natuurlijk. reaguren en werken gaat niet samen.

    Login om te reageren
  21. jack zegt

    1 september 2009 om 12:23

    @Vreddy_B

    De Vr6 uit de Golf 3 was idd een 12 kleps motor. Leverde toen der tijd al 190pk. Mits je ook de synchro versie had.
    De motor is daarna omgebouwd naar 24 kleppen. Dat is het motorblok wat jij nu hebt.

    Opzich is de VR6 wel een mooi stukje techniek wat nog steeds gebruikt wordt. Want later in de tijd is deze opgeboord en de slag aangepast om omgedoopt te kunnen worden naar R32.

    En nog later werden 2 van deze motoren gekoppeld om weer tot de W12 omgedoopt te kunnen worden.

    Denk niet dat er een andere fabrikant is die al zo lang door heeft geborduurt op 1 concept.

    Login om te reageren
  22. Nyazzin zegt

    1 september 2009 om 12:31

    Nee geef mij maar die Leon van VDV. Dit is weer te opvallend.

    Login om te reageren
  23. markieanta zegt

    1 september 2009 om 12:35

    @Jack, doe eens wat meer research.
    *wijst naar de andere kant van de grote plas naar een bepaald Ford blok dat al verschrikkelijk lang bestaat.

    Login om te reageren
  24. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 12:40

    jack,

    klopt ik heb het even na gezocht, overigens kan het geluid van de v6 niet tippen aan het mooie vr6 geluid. zijn prestaties wel er zit een chip op maat in wat op de testbank 221pk op levert, alleen heb je gewoon een verlies van een zeker 40pk bij het optrekken door de voorwiel aandrijving. ook bij de tussen sprints met terug schakelen spinnen die wielen af en toe.

    overigens dacht ik dat de v5 (vr5) ook al een redelijk uitgekleed blok is wat van de oude audi’s afkomstig is. maar dit durf ik niet zo te zeggen.

    Login om te reageren
  25. jack zegt

    1 september 2009 om 12:48

    Dat over die V5 durf ik ook niet te zeggen, maar dat zou gerust kunnen.
    Overigens het apparte geluid van een Vr6 is te danken aan de zeer kleine hoek van de cilinders. Vraag me alleen niet het aantal graden want die kan ik dan toevallig niet uit m’n hoofd noemen.

    Wat ik overigens wel weet van de V5, en dan met name het laatste type. Dat deze ontzettend veel klachten kreeg over een scheurende kop. Wss omdat hij op het laatst een 25 kleps kop had, en je hierdoor vrij weinig “vlees” over houd tussen de klepzittingen.

    Login om te reageren
  26. Rob zegt

    1 september 2009 om 12:54

    Die led-jes zijn erg fout. De rest is een beetje overdreven, ik hou meer van subtiele tuning (als dat bestaat)

    Login om te reageren
  27. JOORRIISS zegt

    1 september 2009 om 13:12

    verlies de booskijkers,

    maar over het algemeen is dit een behoorlijke lekkere auto.
    beetje focus rs killer vielleicht

    Login om te reageren
  28. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 13:25

    Over de kwaliteit van een v5 weet ik verder niks, ik heb er wel eens over getwijfelt er 1 aan te schaffen in een Golf IV, maar ik vond het vermogen en het geluid en de snelheid het is het allemaal net niet.

    Login om te reageren
  29. Pixed zegt

    1 september 2009 om 13:35

    Als ze persfoto’s maken, dan mogen ze wel eens de moeite doen om de uitlaat netjes recht te monteren.

    Op een maandag gebeurt zeker…

    Login om te reageren
  30. jack zegt

    1 september 2009 om 13:35

    Nu kun je btw altijd nog het project verder uitbreiden door het 4wd systeem van de cupra 4 onder je golf te hangen.

    Heb met een kameraad van mij ooit eens in breda een sprintje getrokken tegen een rode Cupra 4. Ging gewoon exact gelijk op, alleen we konden het winnen omdat wij pas opschakelden bij 7300rpm en die cupra al eerder.

    Zijn wagen was overigens een Prelude 2,2 Vtec (5th gen)

    Login om te reageren
  31. ZwerverRoodbaard zegt

    1 september 2009 om 13:36

    Eindelijk een JE Design die ik ook mooi vind :P

    Waarom alle tuners in één keer à la Audi die ledjes overal kwijt moeten snap ik dan ook weer niet :S

    Login om te reageren
  32. Vreddy_B zegt

    1 september 2009 om 13:54

    @ Jack,

    dat zou kunnen, en dan kan ook de 6 bak over want nu zit er een gewone 5 bak in van de Vr6. Maar denk eerder dat verkoop in de planning staat dan nog verdere hoge uitgaven er aan te spenderen.

    Login om te reageren
  33. audirijder zegt

    1 september 2009 om 13:57

    zo moe wordt je van die leonnetjes..kap er eens mee….ze zien er niet uit

    Login om te reageren
  34. Aephyon zegt

    1 september 2009 om 14:18

    Wat een puberbakje… Ben nog steeds van mening dat bij zulke “grote” hoeveelheden pk’s, achter- of vierwielaandrijving noodzakelijk is.

    Login om te reageren
  35. SanderS-AMG zegt

    1 september 2009 om 18:12

    nice..

    Login om te reageren
  36. SLR zegt

    1 september 2009 om 19:26

    hij ziet er nice uit

    Login om te reageren
  37. Vroegerrrrr! zegt

    2 september 2009 om 21:18

    Doe mij maar gewoon de originele spoilers:
    http://www.souldesign.nl/seataccessoires/product_info.php?pName=seat-sport-voorbumperspoiler
    http://www.souldesign.nl/seataccessoires/product_info.php?pName=seat-sport-achterbumperspoiler

    Login om te reageren
  38. BananaFlip zegt

    3 september 2009 om 19:51

    En hoeveel moet dat kosten?
    Ziet er erg aantrekkelijk uit hoor.

    Login om te reageren
  39. Carlos zegt

    5 september 2009 om 05:22

    Zo’n kit kan door de Seat dealer geleverd worden. Er is een actie geweest dat je voor €1500,- de volledige bodykit krijgt, inclusief spuit en montagewerk. Ik ben met mijn Seat Leon tijd geleden bij de dealer langsgereden om te vragen of deze actie nog van kracht was, maar dat was helaas niet zo. Het zou mij €2800,- kosten inclusief spuit en montagewerk. Afspraak gemaakt om dat te laten doen, rij ik diezelfde avond me Leon total loss. Achterkant gleed weg en gelijk tegen een paal geklapt. Politie heeft geconstateerd dat er olie op het wegdek lag, en ik krijg alles vergoed. (Sowieso, lang leven All-Risk).

    Ik vind deze van JE-Design opzich wel mooi, maar die kleur verpest het geheel. Door de kleur lijkt het een al heel snel overkill. Een maat van mij rijdt met deze JE-Design kit (deze kit is overigens dezelfde als voor het niet gefacelifte model), in het zwart. En dat ziet er gewoon super uit. Alleen rijdt ie niet met deze spoiler maar met de spoiler uit het accessoire pakket van Seat zelf, wat er gewoon stukken beter uitziet. Ook die LED-lichten en booskijkers zijn belachelijk trouwens.

    Login om te reageren
  40. luc zegt

    10 september 2009 om 17:37

    ik heb me ook zo een seat leon gekocht binnen 3 wekken zou ik hem hebben
    ook met je disign kit
    1.9 tdi 105 pk heelemaal in het zwart ma voor de een of ander reden mag die dakspoiler bij ons in belgie niet raar want men vorige auto was een toyota corrola van 2000
    met een wrc kit onder en daar stond ook een dakspoiler op nooit geen probleem mee gehad op keuring
    en nu met die je disign kit mag het niet meer en in nederland mag het wel
    wel spijtig die spoiler maakt de auto af he
    en klopt de kit kost 2800 euro ma zonder die dakspoiler dan
    carlos heb jij 2800 euro betaald met dakspoiler bij ?
    zo stom wetten hier in belgie inverband met tiunningpffff

    Login om te reageren
  41. indy zegt

    13 september 2009 om 11:28

    geef mij gewoon de cupra k1 kit erop met een 140 pk sport pak . meer hoef het niet te zijn hier en daar paar extra optie’s en je hebt je auto al voor een 22000euro …

    Login om te reageren
  42. bjorn zegt

    4 december 2009 om 13:42

    ik rij met ne seat leon ik zoek diene dakspoiler.
    waar kan je die bestellen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North