• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je kunt je zwarte geld ook nergens meer kwijt

Auteur: RubenBaeten, gepost 6 februari 2008 om 13:07 – 90 Reacties

BMW 530d

Jammer hoor. Als je nog ergens een tonnetje van twijfelachtige origine hebt liggen mag je daar tegenwoordig niet eens meer een braaf dieseltje van kopen, zo ondervond een 29-jarige Leidenaar.

Hij wilde eigenlijk een M5 maar dat leek hem te opvallend, dus koos hij voor een meer bescheiden 530d. Deze wordt echter door het AD nog steeds gekwalificeerd als ‘patserauto’, dus dan zal het wel zo zijn. Dat vond in ieder geval de Politie Hollands Midden ook, want die kwam de auto in beslag nemen en de beste man opsluiten voor nader onderzoek naar het witwassen van crimineel vermogen.

Er zijn dus gewoon mannen met snorren die door je buurt cruisen om te kijken of ze een bepaald type auto wel bij een bepaald type persoon en/of inkomen vinden passen. Het schijnt dat de politie Amsterdam deze werkwijze het afgelopen jaar al actief hanteerde, en nu volgen andere korpsen hun voorbeeld.

Laat dit daarom een wijze les zijn: koop van je zwarte geld maar meteen de duurste en snelste auto die je kunt vinden, dan geniet je er tenminste nog even van.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Porsche 911 Cabrio is jouw sportwagen voor 2026 #test
  • lezersvraag autoverhaal
    Wat te doen bij aquaplaning, gladheid en sneeuw (met praktische tips)
  • Video: een spookrijder met volle overtuiging
  • Even voorstellen: ons nieuwe Foto van de Maand-jurylid
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, geld

Vorig bericht: « Ultrasnelle SL weer gespot [updated]
Volgend bericht: Porsche 911 GT3 Cup S sport race tof vet cool »

Lees Interacties

Reacties

  1. jelle zegt

    6 februari 2008 om 13:10

    komen ze ook moeien bij een rijke tist die met een lada rondrijd? :D

    Login om te reageren
  2. Coolguy zegt

    6 februari 2008 om 13:11

    Nog beter: zet hem veilig weg in je garage waar die knuppels van de wet hem niet kunnen zien. :-/

    Login om te reageren
  3. Laus zegt

    6 februari 2008 om 13:12

    de vraag moet alleen nog even zijn of desbetreffende persoon dat geld op rechtmatige wijze bleek te hebben verkregen of niet…

    Login om te reageren
  4. Kees zegt

    6 februari 2008 om 13:13

    @Coolguy:

    Tot je een keer een controle tegenkomt…

    Login om te reageren
  5. Alex zegt

    6 februari 2008 om 13:14

    koop gewoon een Logan MCV met geblindeerde ramen. Kijken ze de andere kant op.

    Login om te reageren
  6. sacha zegt

    6 februari 2008 om 13:19

    Bij elke verkeerscontrole wordt je steevast fiscaal doorgelicht als je in een te dikke auto rijdt, ook al zeggen ze dat het een ‘routine controle’ is voor APK/verzekering en dat soort ongein. Allemaal onderdeel van de “Pluk ze” wetgeving, en het “Folow The Money” principe.

    Ook als er een (te) dikke auto op een plek/buurt staat waar ze dat niet verwachten gaat de politie actief op onderzoek uit. Kan zijn gejat (koudgezet), of van een witwassert. Kan ook van een hardwerkende brave burger zijn, in dat geval mag je vrij rond blijven lopen.

    Login om te reageren
  7. Arnoud zegt

    6 februari 2008 om 13:25

    Ik koop ‘m dan wel in onderdelen. Zet ik ’t zelf wel in elkaar. ;) Lijkt ’t net alsof ik heel fanatiek elke week een paar euro wist te sparen en daar zaterdag’s weer een onderdeel van kon kopen. Ik wilde die auto gewoon hebben en ben een enorme doorzetter. :D Bewijs het tegendeel maar eens. :twisted:

    Login om te reageren
  8. Dana zegt

    6 februari 2008 om 13:26

    2 jaar geleden was er een item op tv waar werd uitgelegd dat wanneer er een opvallend persoon een opvallende auto koopt (of zoiets) dan is de dealer verplicht om hier melding van te maken. Dus als je als jong persoon een gepimpte hummer gaat kopen en contant wil betalen dan is de kans groot dat dat gemeld word.

    Login om te reageren
  9. Wollie zegt

    6 februari 2008 om 13:27

    Er is toch niets aan de hand hier? Als je eerlijk bent heb je toch geen problemen?

    Login om te reageren
  10. Joran van der Sloot zegt

    6 februari 2008 om 13:28

    – Koop je auto over de grens met zwart geld.

    – Betaal met zwart geld je bpm.

    – Betaal je benzine met zwart geld.

    – Rij lekker gratis en geniet van je auto.

    Login om te reageren
  11. ESSAAAAAAAAAAAAAA... zegt

    6 februari 2008 om 13:29

    @Dana

    Je bent altijd verplicht een bepaalde opvallende transactie te melden boven een “X” bedrag. Dus reken maar dat elke auto die met contact geld wordt gekocht gemeld wordt. Anders ben je straks nog medeplichtig ook.

    Voor de rest prima dit. Ga je geld maar op een faire manier verdienen net als de normale Nederlander.

    Login om te reageren
  12. sacha zegt

    6 februari 2008 om 13:33

    @Dana: “..wanneer er een opvallend persoon een opvallende auto koopt…”

    Bedoel je zoiets?

    Login om te reageren
  13. vr6 rijder zegt

    6 februari 2008 om 13:34

    Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten. Had je beter een 2e hands kunnen kopen.

    Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 13:35

    Elk contant betaald bedrag boven de € 15.000,- moet verplicht gemeldt worden.

    Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_Melding_Ongebruikelijke_Transacties

    Zijn dus geen besorde rondrijdende figuren aan te pas gekomen. Wordt netjes gemeldt, gecheckt en bij verdachte omstandigheden komen ze je autootje halen…

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 13:37

    @ Sacha:

    De pluk-ze wetgeving is uitgevonden door de stad Rotterdam, of iig daar als eerste in NL toegepast.

    Reden: de enooooooorme ergenis van ons hardwerkende burgers ten aanzien van ‘Ali-van-18-met-een-dikke-nieuwe-BMW’

    Dus de overheid doet dit voor ons!
    Ik vindt het eerder briljant dan vervelend moet ik zeggen.
    In Rotterdam is het dan ook een enorm succes!

    Login om te reageren
  16. Beamer zegt

    6 februari 2008 om 13:40

    Ze zouden dat in België ook eens moeten doen. Als je in Antwerpen of Lokeren een beest van een Mercedes of BMW ziet rijden dan mag je er 99% zeker van zijn dat het “ALI-van-18-met-een-dikke-auto” is.
    Maar ja ze werken er ook zo hard voor hé.

    Login om te reageren
  17. sacha zegt

    6 februari 2008 om 13:43

    @Svenska Aeroplan AB: Ik zeg ook niet dat het slecht is. Maar voor ‘Ali-van-21’ die het daadwerkelijk eerlijk bij elkaar heeft verdiend is het wel vermoeiend denk ik.

    Login om te reageren
  18. vr6 rijder zegt

    6 februari 2008 om 13:52

    Pluk ze is meer voor georganiseerde misdaad, in navolging op de Amerikaanse RICO law, voor het oprollen en financieel straffen van criminele organisaties (Racketeering).

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 13:52

    @ Sasha:

    Klopt
    Ik had deze discussie nog even in gedachten waar iemand dit gebruikte als ‘je mag ook niks meer van de overheid’ huil, huil, huil…

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/06/eurlings-vecht-voor-jouw-privacy#post-13264

    Login om te reageren
  20. tss68nl zegt

    6 februari 2008 om 13:53

    Deze Ali was 29 en had het nog steeds niet eerlijk bij elkaar verdiend anders :)

    Login om te reageren
  21. KereL zegt

    6 februari 2008 om 13:55

    Ik vind dat andere mensen ( heb het niet over de politie ) er mee gaan bemoeien zoals ja pak ze maar op en dat soort gepraat..

    Laat die jongens nou gwn hun ding… doen of zijn jullie allemaal MISGUNNERS ?!

    Login om te reageren
  22. KevinK zegt

    6 februari 2008 om 13:55

    Reden: de enooooooorme ergenis van ons hardwerkende burgers ten aanzien van ‘Ali-van-18-met-een-dikke-nieuwe-BMW’

    Dus de overheid doet dit voor ons!
    Ik vindt het eerder briljant dan vervelend moet ik zeggen.
    In Rotterdam is het dan ook een enorm succes!

    HELEMAAL MEE EENS… zijn jongens die ik ken van het middelbaar die nu begin de 20 zijn en dan plots.. zie ik hem rijden in een DIKKE bmw, terwijl ik zijn oplieding en baan weet…

    Hoe makelijk kan je het maken! Ga hele dagen rondjes rijden in een schreeuwerige auto, om vervolgens uitkering te trekken….

    Je hoort toch jaarlijks te verklaren hoeveel je verdient hebt etc. en je auto moet ook geregistreerd staan. 1+1= ??

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 14:00

    @ VR6 rijder: je hebt gelijk, het heet in R’dam ook anders, weet het alleen ff niet meer. Anti-Patser beleid geloof ik, neeee, toch nog anders…

    @ KevinK:
    Ik kwam hierop omdat ik in Rotterdam gewoond heb. Als je dan bij de Breakaway zit, zag je per minuut 6782456185 van dit soort gevalletjes langskomen. Iedereen had het er daar ook over. Vandaar de actie

    Login om te reageren
  24. Rainmaker zegt

    6 februari 2008 om 14:00

    Ik rijd ook in een auto van een kleine ton. Moet ik nu ook gaan op passen?

    Gelukkig woon ik niet in Amsterdam. In Rotterdam hebben ze het zelfde maffe idee.

    Zoals een wijs man me ooit zei: “Ach, belasting ontduiken mag niet, maar ontwijken mag wel!”

    Zwart geld, groen geld, rood geld, in je laatste shirt heb je toch geen zakken, dus geniet zou ik zeggen!

    Ik zie heb weer een leuk idee voor een nieuw bedrijf. Investeer je zwarte geld legaal (er is bij wet vrij verkeer van geld in de E.G.), in het buitenland, beetje leuk beleggen,… elke drie jaar een nieuwe auto, dat lijkt me wel wat.

    Ik ken nog wel wat trukjes, any one ????

    Login om te reageren
  25. Piet zegt

    6 februari 2008 om 14:04

    @KevinK

    Off-topic ga toch lekker achter je pc huilen,

    On-top, een goede tip is zet de auto op een persoon zijn naam die aan kan tonen dat hij of zij eerlijk geld verdient wat gebeurt een diender controleert alles en kan je niks maken, dan rij je toch lekker in een M5 en politie op straat word maar lekker gek

    Voor meer tips kun je bij Piet terecht..

    mazzel

    Login om te reageren
  26. bnc zegt

    6 februari 2008 om 14:06

    Ik “ken” een kerel die toen hij 20 jaar was de locale bmw dealer instapte met twee vrienden en zei dat hij de nieuwe M6 wilde kopen. Ze hebben alle 3 gezegd dat de blik van de verkoper hilarisch was toen ie begon te beseffen dat “die jonge snaap” het weldegelijk meende … :) Het was 1 van de eerste in België, 5 maanden later was de M6 wel total loss…

    Inkomen hebben ze ouders genoeg maar het heeft hem toch wel eeen tijdje serieus pijn gedaan in z’n portefeuille en hem goed wakker geschud…

    Login om te reageren
  27. jack zegt

    6 februari 2008 om 14:15

    Tja, zal aan mij liggen, maar zogoed als iedereen weet toch dat je je zwart geld moet besteden aan ongeregistreerde producten/diensten.

    dus geen:
    -huis
    -auto
    -motor
    etc…

    Login om te reageren
  28. Shadow_Breaker zegt

    6 februari 2008 om 14:22

    als je slim bent betaal je je auto toch gewoon af met je zwart geld?
    je koopt em toch niet cash? gewoon simpel een lening afgaan. en als ze je er iets op zeggen dan kan je nog altijd (in belgië) een eenmalige prestatie laten belastem om je zwart geld wit te maken.
    maar dit heeft wel als gevolg dat je dat niet te veel kan doen. en elke keer voor iets anders.
    VB: site maken (verwoorden onder java site maken)
    VB2: site maken (et jaar erop) verwoorden onder 1malig onderhoud van java site.
    …
    html…
    …
    Flash…
    …
    en dan maak je zelf een sitje en zet em online via een gratis hosting siteje enzo en ze kunnen niets zeggen zolang ze niet kunnen achterhalen vanwaar het komt.

    En 9 op 10 maak ik me nu ook super verdacht door dit hier neer te zetten.
    maarja…
    laat ze maar controleren k heb niets te verberge :-D
    das de makkelijkste weg :-D

    Login om te reageren
  29. sacha zegt

    6 februari 2008 om 14:24

    @Shadow_Breaker: Of nog beter: Huren.

    Login om te reageren
  30. Testpiloot zegt

    6 februari 2008 om 14:24

    Je mag ook helemaal niks meer in Nederland…

    Login om te reageren
  31. damster zegt

    6 februari 2008 om 14:25

    Daarom leasen de meeste oplichters ook! Dan blijft het financiele/juridische eigendom lekker buiten beschouwing in geval van aanhouding.

    P.S. Waarmee niet gezegd is dat de meeste lease-autorijders, oplichters zijn :-)

    Login om te reageren
  32. Karel zegt

    6 februari 2008 om 14:30

    Slap verhaal in het Ad ze weten niet eens of het een nieuwe auto was, voor zelfde geld is het een gebruikte 530d van 2005 die heb je voor een kleine 30.000 euro, een aardige Golf TDi is een stuk duurder. Zoals zo vaak, mist de onderbouwing in het artikel. Ben het overigens best eens met de methode van de politie laat men maar bewijzen hoe e.e.a. betaald is. Ik neem aan dat er al verdenkingen t.o.v. deze brave man waren, zal niet helemaal uit de lucht zijn komen vallen. Gevalletje strafblad(en) waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  33. KevinK zegt

    6 februari 2008 om 14:32

    @ Piet

    ik zit me toch een potje te janken hier….
    Grow up man, als je maar in een vette bak rijdt zijn illegale praktijken prima?
    Hoop stoere praat van een hoop figuren die teveel gangsterfilms hebben gekeken.

    Meeste gasten pak je toch niet omdat ze hun (illegale) zaakjes goed voor elkaar hebben. Maar zulke figuren maakt het hebben van een dure auto geen zaak meer van aanzien maar eerder van afgunst. Jammer genoeg is BMW het grootste merk van dit verhaal. Ze maken prachtige, degelijke, snelle wagens. Maar als je bepaalde figuren achter het stuur ziet zitten, dan hoeft het voor mij al gauw niet meer.

    Login om te reageren
  34. Ali's Broer zegt

    6 februari 2008 om 14:33

    Nu wordt ik toevallig als “broer” van ALI-van18-met-een-dikke-auto regelmatig aangehouden met de smoes een zogenaamde “routine” controle…of zou het nou komen dat ik toevallig een wat dikkere auto rijd dan de gemiddelde burger….en ik ook van ALI zijn “soort” ben…. Maar wat ze niet weten is dat ik er hard voor werk en ik die dikke auto wel leuk vond als leasebak … en dan is het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vermoeiend om weer staande te worden gehouden langs de weg waar iedereen zijn vooroordelen weer kan voeden zo van kijk daar hebben ze weer een “ALI-van18-met-een-dikke-auto” aangehouden…helaas zullen deze vooroordelen altijd blijven daarom heb ik besloten dat mijn volgende leasebak een TOYOTA PRIUS wordt :-P kijken of ik daar mee succes mee heb

    Login om te reageren
  35. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 14:33

    @ Piet: ten 1e werkt het niet, aangezien dit bij melding bijzondere transactie toch aan het licht komt. Of als je een ongelukje maakt (‘regelmatige bestuurder’ etc.)

    Ten 2e ben je wel erg dom als je dit accepteerd als ‘persoon die kan aantonen dat hij/zij eerlijk geld verdient’!!

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 14:37

    @ Rainmaker:

    Stoere man…

    Login om te reageren
  37. Japie zegt

    6 februari 2008 om 14:38

    God oh God,…wat een “Tips” hier.

    Luister snorhazen; Voor de enkele hardwerkende man/vrouw/ali/delilah welke “last” heeft van deze extra controle,…jammerrr voro je joh. get over it! Als je ouder wordt heb je er steeds minder last van. En zeg nu zelf,.jij wilde toch een opvallende/dure/gepimpte/snelle auto,…nu krijg je aandacht,..en ja ook van de politie.

    Het belangrijkste aan dit verhaal is dat de gasten die zich wel met vuile zaakje bezighouden als drugs/afpersing/diefstal/of nog erger wel “gepakt” worden. Vergeet niet dat dit soort gasten jou verzekeringspremie verhogen, jou een onveilig gevoel geven en jou met lege handen laten staan.

    Nu worden dit soort gasten aangepakt,…zitten we weer te zeiken. Ik heb de eerste moraalrukker nog niet gehoord over pricacy,..maar dat is een kwestie van tijd.

    Heb je niks te verbergen,….dan maakt dit toch niet uit. Laat de politie dit soort auto’s maar goed in de gaten houden, en als dat betekend dat je daardoor vaker aangehouden wordt omdat jij toevallig 20 bent en veel geld hebt,…dat is dan jammer voor je!

    Login om te reageren
  38. Japie zegt

    6 februari 2008 om 14:40

    edit knop zou wel handig zijn. Zitten wel een paar foutjes in ;) ;)

    Login om te reageren
  39. Piet zegt

    6 februari 2008 om 14:46

    @KevinK

    En nog blijf je huilen alleen nu gaat het je om BMW
    1. Het lijkt wel alsof dat soort mensen je iedere dag bezig houden volgens mij heb jij echt een zware leven man.

    2. Al is zijn dat soort zaken waar zij zich mee bezig houden slecht en
    kunnen zij zich daardoor een bmw veroorloven wie zijn wij om daar over te oordelen plus ken jij deze personen weet jij wel zeker of ze zooo slecht zijn?

    3. Het ging mij ook om de namen die hier door sommige gebruikt worden, en dan heb ik het over de naam Ali

    Login om te reageren
  40. Piet zegt

    6 februari 2008 om 14:49

    @Svenska

    Als jij het zegt dan zal het wel zo zijn :-)

    Login om te reageren
  41. KereL zegt

    6 februari 2008 om 15:02

    Ze worden opgepakt en binne de korste keer rijden ze weer in een mooiere auto als wat ze eerder hadden.. die gasten runnen die zaken goed ;) geld zat ;)

    Login om te reageren
  42. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 15:03

    @ Piet:

    Ik begon met die naam. En ook alleen maar omdat dit precies zo gebracht werd door Rotterdam…

    Login om te reageren
  43. barbus lover zegt

    6 februari 2008 om 15:04

    kweenie wat jullie DIKKE bmw’s en DIKKE mercedessen noemen:P
    maar er staan zat mooie 730I tjes op internet vor niet zo veel geld.
    en een E-klasse van 10 jaar oud lijkt veel op die van 5 jaar oud; andere bling bling velgjes eronder en voila.

    Of bedoelen jullie dat zoals hier in Tiel een ML440 ( nieuw met belgisch kenteken) en een S500 (nieuw met belgisch kenteken) ondrijden met 4 negroieden tieners?

    Login om te reageren
  44. Piet zegt

    6 februari 2008 om 15:10

    @Svenska

    Dat heb ik dan gemist, maarre fijn voor je..
    En je weet best dat er ook andere namen gebruikt kunnen worden
    zoals Jan maar ook Lucian of wat dan ook maar toevallig gaat het de laatste tijd overal over het volk van Ali maar die discussie ga ik hier op Autoblog maar niet beginnen

    Login om te reageren
  45. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 15:15

    @ Barbus lover: wat is dat? barbus???

    @ Piet: ok, je hebt gelijk: ‘Jan-van-18-met-een-dikke-nieuwe-BMW’ dan…

    Login om te reageren
  46. vr6 rijder zegt

    6 februari 2008 om 15:19

    Lachen dit, maar een echte boef rijd op een Vespa, niet in een BMW.

    Login om te reageren
  47. KevinK zegt

    6 februari 2008 om 15:23

    @ Piet
    1. Hoe kom je erbij dat ik me er dagelijks mee bezig houdt? Waar baseer je dat nou weer op? Ik post hier wel vaker en ga in op veel verschillende onderwerpen. Dat ik een duidelijke mening heb hierover betekent niet dat ik hiervan wakker lig hoor Piet.

    2. Hiermee bevestig je dus wat ik zeg, je keurt het goed dat mensen die met illegale zaken geld verdienen ook zomaar mogen rondrijden in dikke auto’s. We mogen mogen het mafia/patser gedrag niet afkeuren? Wie ben jij om te zeggen wat ik er van mag vinden?
    En ja ik ken die “jongens”, deze zijn namelijk al meerdere malen betrokken geweest bij “illegale” praktijken, waarvoor zij ook meerdere malen vast hebben gezeten.

    3. Dat er toevallig een naam genoemd wordt, hoor je je niet zo druk om te maken Piet, je hebt ze van alle afkomsten. Deze werd alleen als voorbeeld genoemd.

    Als je niks te verbergen hebt, dan is er toch niks aan de hand? Als je je aangevallen voelt door deze acties ben je A. heel stoer aan het doen of B. zit je in zaken die niet correct zijn.

    99,9% van de bevolking heeft hiet geen last van.

    Login om te reageren
  48. Piet zegt

    6 februari 2008 om 15:34

    @Svenska

    Het beste blijft toch wel een jonge kerel met een dikke auto
    of niet?? ;)

    @KevinK

    Ja ja en nog eens ja ik begrijp wel wat je probeert te vertellen FEIT blijft toch dat jij Ali als het grote voorbeeld gebruikte en 99,9% en de rest van je levens verhaal heb je gebaseert op eigen ervaringen en zelf begonnen enquites neem ik aan??

    Login om te reageren
  49. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 15:34

    @ vr6 rijder: LOL

    @ KevinK: Ik zet in op antwoord A (zoals ik zelf al postte…)

    Login om te reageren
  50. thijs zegt

    6 februari 2008 om 15:39

    Het is gewoon niet eerlijk meer, je moet ook zoveel betalen tegenwoordig.. Maar denk toch dat de makkelijkste oplossing is om een financiering aftesluiten en dan met deze financiering in maandelijkse termijnen van net iets onder de 15000 euro te betalen.. dan hoeft er geen melding gemaakt te worden van de transactie en kan jij mooi je centjes kwijt.

    Login om te reageren
  51. Piet zegt

    6 februari 2008 om 15:41

    @KevinK

    Voordat je weer aankomt met het is bewezen en dat soort onzin
    wil ik laten weten dat ik me punt wel duidelijk heb gemaakt dus ik hoe het hierbij…

    mazzel

    Login om te reageren
  52. Lappy zegt

    6 februari 2008 om 15:45

    Is wel grappig.

    Als je bij de P.C. rijdt, rijden er ook een stuk of 2 golfjes rond die alleen maar kentekens checken.
    Ik ben in mn huidige auto ook 2x aangehouden zonder rede.
    Is dan ook even checken of alles wel goed zit.

    Login om te reageren
  53. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 15:45

    @ Thijs:

    Wou je die financiering dan elke maand cash gaan aflossen dan?????

    Login om te reageren
  54. Lappy zegt

    6 februari 2008 om 15:48

    @ Sacha:
    Klopt. Ik werd een tijd geleden gevolgd door een Motor agent. Heel kinderachtig, maar ik vond het op dat moment echt grappig om me juist verdacht te gaan gedragen. Om m een beetje te stangen. Verder is alles toch in orde met mn auto.

    Login om te reageren
  55. David zegt

    6 februari 2008 om 15:52

    Leiduhh!

    Login om te reageren
  56. cartman zegt

    6 februari 2008 om 15:54

    ik geef ze groot gelijk , als je niet eerlijk aan je geld kom,auto in beslag nemen

    Login om te reageren
  57. Lappy zegt

    6 februari 2008 om 16:17

    @ cartman:
    U stemt groenlinks of SP.

    Login om te reageren
  58. Rainmaker zegt

    6 februari 2008 om 16:20

    @ Svenska Aeroplan AB

    Met stoerheid heeft het allemaal helemaal niets te maken, vriend!

    Het is een kwestie van je verdiepen in de regeltjes en daar op een legale wijze en vooral creatief mee omgaan!

    Vraag het maar aan elke goede advocaat en financieel specialist. Belasting ontduiken is bij wet verboden, het ontwijken mag!

    Persoonlijk zou ik bij deze alle auto liefhebbers oproepen om belastingen te ontwijken (dus niet ontduiken, dat is verboden!), en dus zo min mogelijk betalen (het liefst helemaal niets). We worden met ze alle genoeg uitgemolken, niet waar!?

    Login om te reageren
  59. sacha zegt

    6 februari 2008 om 16:27

    @Rainmaker: “…Persoonlijk zou ik bij deze alle auto liefhebbers oproepen om belastingen te ontwijken…”

    Don’t worry. I’m on the motherfucker.

    @Svenska Aeroplan AB: “Wou je die financiering dan elke maand cash gaan aflossen dan?????”

    Elke maand een klein bedrag valt natuurlijk minder op dan een ton in één keer. Feit is dat je voor elke financiering een registratie in Tiel krijgt, en de overheid zal daar ook wel inzage in hebben :-/

    Huren is beter, geen registratie, alleen maandelijks ff €3.000 meer witwassen (i.p.v. een ton in één keer).

    Er zijn natuurlijk ook constructies te maken met het autobedrijf die de regeltjes niet zo nauw neemt: Auto op naam van de garage, en cash betalen elke maand.

    Login om te reageren
  60. vr6 rijder zegt

    6 februari 2008 om 16:42

    Een catvanger.. of is dat te ouderwets? Een knappe junk, die niet te erg stinkt, en een postadres heb bij het LDH, meesleuren naar het Postkantoor, EUR25,- geven om z’n pijp mee te vullen, de auto op z’n naam, en hoppa.. cruisen..
    oja, de verzekering dan nog.. euhm.. zelfde kansloze?

    Login om te reageren
  61. vr6 rijder zegt

    6 februari 2008 om 16:43

    BTW: Ik kijk geen films

    Login om te reageren
  62. sacha zegt

    6 februari 2008 om 16:56

    @vr6: Oh ja, hoe konden we die vergeten.Thanks man!

    Login om te reageren
  63. m5 zegt

    6 februari 2008 om 17:02

    een 530d al een patser auto het is toch echt van de zotte tegenwoordig je mag echt niks moois meer hebben of ze noemen je een patser
    de auto helemaal betalen met zwart geld is wel een beetje lomp natuurlijk 20 rugge zwart en 80 op papier maar dat gaat ook niet bij alle bmw dealers ;)

    Login om te reageren
  64. Dev zegt

    6 februari 2008 om 17:20

    Ik moet zeggen dat ik het een beetje omgekeerde politiek vind. Eerst oppakken en daarna moet meneer zien te bewijzen dat de auto rechtmatig van hem is.
    Waarom niet kenteken natrekken en bewijzen dat de auto NIET rechtmatig van hem is? Het is borderline discriminatie om mensen op basis van hun auto een bewijslast op te leggen. Dan ook nog een persoon vastzetten, dit kost onnoemelijk veel geld, niet alleen de overheid (de belastingbetaler), maar ook de persoon zelf. Tijd is immers geld.

    Ik mag aannemen dat als de authoriteiten het bij het verkeerde eind hebben, de persoon ook gecompenseerd wordt voor het ongemak?

    Kijk, als ze het nu gaan zoeken bij woonwagenkampen etcetera die massaal de belasting ontduiken en dikke auto’s rijden, ok. Maar ook alleen maar om de reden dat het een patroon vertoont. Dan heb je redelijke aanneming dat er iets niet in de haak is. Maar om -als dit het hele verhaal is- de gemiddelde persoon dusdanig aan te pakken gaat mij te ver.

    Ik ken genoeg mensen met een auto “boven hun stand”. Maar dit is puur en alleen omdat ze er andere dingen voor laten om zo’n auto te kunnen rijden. Moet er niet aan denken dat een collega van me vastgezet wordt omdat ie een rijtjeshuis heeft maar een dikke Range Rover. Tegen de tijd dat ie z’n bankafschriften heeft verzameld en aan justitie heeft gepresenteerd om netjes het tegendeel te bewijzen heeft het ons allemaal wel iets gekost.

    En dat dat een uitzondering zou zijn geloof ik ook niet. Ik zou de resultaten van dit beleid wel eens willen zien. Tot is bewezen dat deze methode structureel een hoog percentage belastingontduikers onder de generale populatie ontdekt, is het discriminatie at best. Ik weet nog wel iemand te vinden met een wietkwekerij die z’n geld in home entertainment steekt. Kan die de politie op de stoep verwachten om z’n inboedel te bekijken? Dacht het ook niet.

    Login om te reageren
  65. sacha zegt

    6 februari 2008 om 17:26

    @Dev: Ik denk dat er al wel een verdenking was hoor. Zomaar oppakken doen ze niet in dit soort gevallen (bij terrorisme weer wel). Controleren doen ze wel altijd, dus patsen met zwart geld is link.

    @m5: Bedankt voor het bevestigen van de vooroordelen t.a.v. BMW rijders ;-)

    Login om te reageren
  66. Dev zegt

    6 februari 2008 om 17:36

    Ja dat hoopte ik al. Anders zou het een erg alarmerende situatie zijn waar we pronto iets aan moesten doen.

    Login om te reageren
  67. Aston Martin zegt

    6 februari 2008 om 18:21

    Wie het niet kwijt kan, da kan nie, moest ik veel, maar dan veel zwart geld hebben zou ik een collectie Aston’s aanleggen.

    Login om te reageren
  68. floryn zegt

    6 februari 2008 om 18:56

    koop dan ook een klassieker daar hebben die flikken toch geen verstand van

    Login om te reageren
  69. Kelthas zegt

    6 februari 2008 om 18:58

    De politie heeft me gisteren ook tegen gehouden omdat ik met pa’s A6 op stap was. Zo’n jonge jongen in zo’n dure auto … altijd gevaarlijk.

    Login om te reageren
  70. jordey zegt

    6 februari 2008 om 19:06

    Vrienden van ons werken bij een porsche dealer in L’veen.
    Kwam er een keer een man bij hun. Wilde een Cayenne Turbo S. Hij schepte op van ja, me oude auto rijd niet lekker genoeg. Dus ze vroegen. welke auto had je dan. zegtie: Ja een bmw m6.

    yeah right. Porsche deal is niet doorgegaan. Mannetje gearresteerd. tja,. drugsgeld.

    Login om te reageren
  71. CSL zegt

    6 februari 2008 om 19:41

    Wat belachelijk zeg, dan mogen ze mij ook in de boeien slaan die honden.
    Als ik hem was, had ik zeker de M5 gekocht. Daar gaat tot bijna de helft naar de regering. Dus wie moeten we in de boeien slaan?

    Login om te reageren
  72. don_mario zegt

    6 februari 2008 om 20:00

    echt diep triest…

    Login om te reageren
  73. m5 zegt

    6 februari 2008 om 20:48

    hij wilde een m5 maar kocht een 530d als je een m5 te opvallend vind dan koop je toch een 550i maar geen 530d dat heb je er zeker gewoon bij verzonnen Ruben Baeten of niet ?

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    6 februari 2008 om 21:26

    Zo jammer dit! Moest die eikel nou nèt een BMW uitkiezen? ;)

    Login om te reageren
  75. RubenBaeten zegt

    6 februari 2008 om 21:41

    Uiteraard m5.

    Login om te reageren
  76. dekster zegt

    7 februari 2008 om 00:18

    In gent kijkt niemand nog op als de auto niet bij de persoon past.
    Blijkbaar deelde de bmw dealer aan de dampoort fikse kortingen uit aan omwonenden…

    Login om te reageren
  77. NuttelozeBPM zegt

    7 februari 2008 om 00:32

    Ik vind dat je de auto moet betalen van wit geld, de BPM en eventueel SLURPTAX mag je van mijn part betalen met zwart geld. Want dat is namelijk ook zakvullerij!

    Login om te reageren
  78. Bas zegt

    7 februari 2008 om 03:03

    Zo jammer dit! Moest die eikel nou nèt een BMW uitkiezen?

    @Rick:
    Vindt je dat raar dan? Zwart geld..boeremestwagen…dat is toch 2 handen op 1 buik?

    Vroeger, in goeie ouw gulden tijd, kon je nog gewoon in Kerkrade bij de ING bank een D-mark conto openen. Hele volkstammen van rijke Limbo / Duitsers die daar miljoenen en miljoenen zwart konden bewaren.
    Oeps…ik mocht dat eigenlijk niet vertellen ;) van de ING…nouja…klaag me maar aan.

    Login om te reageren
  79. pim zegt

    7 februari 2008 om 03:23

    Als ze hier in Duitsland met zulke acties zouden beginnen zijn ze nog wel een tijdje bezig, BMW 5 Diesel is ongeveer de standaard auto van de zaak hier, waar ik werk (non-profit instituut) hebben ze een paar 520D (ook niet langzaam) die voor alle werknemers voor dienstreizen beschikbaar zijn als ze ze op tijd aanvragen.

    Het begrip patserauto lijkt me dus nogal relatief. Mocht je iets op je geweten hebben en niet graag opvallen kan ik je aanraden een volvo 440 te rijden, dan word je gegarandeerd voor iedere controle te saai geacht. Ik heb regelmatig ongeschoren en al douane’s gepasseerd zonder ook maar een enkel probleem.

    Voor diegenen die nu geinteresseerd zijn in een onopvallende volvo 440 voor maar een paar duizend euro, mijn e-mail adres is bekend bij de redactie ;)

    Login om te reageren
  80. Bas zegt

    7 februari 2008 om 03:43

    Ja Pim…we weten dat een BMW in Duitsland geen drol kost.
    Hier in Nederland kun je makkelijker liegen over de ongunstige en belastende afloop van je one night stand met een Amerikaans meisje op Aruba dan over je leaseauto.

    Login om te reageren
  81. Abe zegt

    7 februari 2008 om 11:14

    @bas
    Wat maakt het uit of een rekening zwart is in DMark of NLGulden ?
    Sterker nog: een vreemde valuta rekening kan in pricipe nog altijd bij eender welke bank.
    Controle hierop is wel beter als je dat bedoelt….

    Om het zwart geld te bestrijden mag je in Belgie een nieuwe auto niet meer cash afrekenen (Antiwitwas wet). Occasies met 100 km op de teller daarintegen ….

    Login om te reageren
  82. pim zegt

    8 februari 2008 om 10:43

    @Bas: Tsja, eigenlijk is het hele BPM gebeuren een van de overheid georganiseerde witwas-mechanisme. Je betaalt immers een smak geld zonder dat het een duidelijk doel heeft, en het eindigt als legale vulling van de staatskist. Wat dat betreft zouden ze het kopen van dure auto’s moeten toejuichen!

    Over je 2e opmerking: misschien helpt een vader die rechter in opleiding is ook wel bij het onopvallend besteden van je zwarte geld ;)

    Nederland is eigenlijk een bananenrepubliek, maar dan zonder de voordelen: het is er niet zonnig en warm, het fruit is niet vers, je moet iedere dag op tijd op je werk komen, en je kan geen ambtenaren omkopen om iets gedaan te krijgen!

    Login om te reageren
  83. Borp zegt

    8 februari 2008 om 15:24

    Ach, zolang je die M5 tweedehands met enkele duizenden km bij een particulier kan kopen, is dat nog het beste idee.

    Bovendien: Sinds 1994 moeten banken en andere financiële instellingen zoals levensverzekeraars, creditcardmaatschappijen en casino’s “ongebruikelijke transacties” melden aan het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties in Zoetermeer.
    Die wet geldt dan toch niet voor autodealers?

    Login om te reageren
  84. Borp zegt

    8 februari 2008 om 15:25

    Hoeveel goedkoper zijn BMW’s en Mercedessen in Duitsland?

    Login om te reageren
  85. CSL zegt

    9 februari 2008 om 01:44

    @Borp
    Behoorlijk, Vooral in de VS

    Login om te reageren
  86. Smeerdeek'n zegt

    23 april 2008 om 10:44

    Misschien moet die gast als hij vrijkomt nog een F430 kopen en dan die V8 ff lekker storend opengooien voor het politiebureau om ze terug te pakken.

    maar dan wel met een stopwatch, zodat hij weet hoelang het heeft geduurd dat hij weer in de bak zit…

    Login om te reageren
  87. webhosting zegt

    18 juni 2008 om 00:28

    of je zet hem natuurlijk gewoon in je garage :p

    Login om te reageren
  88. Yahoo Belastingparadijzen zegt

    3 juli 2008 om 07:30

    Net goed dat die domme patsertjes worden aangepakt! Je hebt ook wel erg weinig fantasie als het enige dat je kunt bedenken om je criminele geld aan uit te geven een BMW is.

    Je kunt toch ook gewoon een auto huren? Richt een bedrijfje op in het buitenland, laat dat bedrijf een auto kopen en aan jou verhuren. Als je dat in bijv Andorra doet koop je die BMW bijna tax free.

    Zie bijv Autoweek of de Yahoo Group Belastingparadijzen & Bankgeheim.

    Login om te reageren
  89. criticaster zegt

    30 augustus 2008 om 02:35

    open een rekening bij credit suisse. zwart geld witgewast

    Login om te reageren
  90. Ali zegt

    10 oktober 2008 om 03:29

    Me eerste auto was een E30 325 rieger 2de auto E30 M3 3de auto E36 325 cabrio
    4de auto E46 330 cdi, en kan nu als ik wil een M5 kope en kunne aantone dat het eerlijk verdiend is, wat ben ik trots zegg vooral vanwege me naam

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North