• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeft

Auteur: ricardo, gepost 1 juli 2015 om 22:49 – 55 Reacties

Afbeelding Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeftAfbeelding Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeftAfbeelding Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeftAfbeelding Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeftAfbeelding Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeftAfbeelding Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeftAfbeelding Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeftAfbeelding Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeft

Honda Prelude
Maak kennis met de vreemdste Prelude sinds het Bassie & Adriaan-tijdperk.

Twee motoren, acht cilinders, 400 pk. Dit is wat je krijgt als een dozijn techenuten van de Oregon Institute of Technology tijd + budget hebben om een Prelude uit 2000 te verbouwen. Ze lieten de originele 2.2-liter VTEC-motor met 200 pk en 211 Nm in het vooronder zitten, maar voegden doodleuk een tweede motor toe aan de auto. Deze werd, inclusief versnellingsbak, vlak voor de achteras geplaatst en drijft de achterwielen aan. Vakwerk.

Je raadt nooit hoeveel cilinders deze Honda Prelude heeft

De studenten ontwikkelden een systeem om de gaspedaal te synchroniseren met beide motoren en verzonnen een methode om de versnelingsbakken met één pook te bedienen. Volgens de huidige eigenaar, die hem nu op eBay heeft gezet, sprint de achtcilinderige Prelude in iets meer dan 4 seconden naar de honderd.

Aan het uiterlijk is – voor een Honda- niet heel veel gewijzigd. Er zit een andere motorkap op en achteraan zijn extra koelsleuven toegevoegd. Daar ben je bij een Mac-meeting waarschijnlijk de minst uitgebouwde mee. Totdat je het gas intrapt, de onconventionele vierwielaandrijving zijn werk doet en V-Tec in schopt bij 5.000 tpm. Gegadigden kunnen hem in Oregon afhalen.

Check hier hoe dat klinkt.

Ook interessant!

  • Honda Prelude met vierwielbesturing
    Honda Prelude met vierwielbesturing van 1e eigenaar te koop in NL!
  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Allememaggies
    Allememaggies! Koop deze Honda Prelude op Marktplaats
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, occasion, prelude

Vorig bericht: « Politie slingert 130 filmende ramptoeristen op de bon
Volgend bericht: Zo ziet een BMW i8 op waterstof eruit »

Lees Interacties

Reacties

  1. pikkie zegt

    1 juli 2015 om 22:53

    Zal ik een gokje wagen… 12 cilinders!

    Login om te reageren
    • pikkie zegt

      1 juli 2015 om 22:53

      @pikkie: ah kut jammer

      Login om te reageren
      • autofreaker zegt

        1 juli 2015 om 23:32

        @pikkie: pecht 4 cilinders weg

        Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        2 juli 2015 om 10:58

        @pikkie: jammer pik

        Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      1 juli 2015 om 23:59

      @pikkie: mijn gok was 7

      Login om te reageren
      • pikkie zegt

        2 juli 2015 om 00:01

        @redneckdarian: geloof ik heleeeemaal niks van

        Login om te reageren
        • redneckdarian zegt

          2 juli 2015 om 00:08

          @pikkie: zou toch wel bijzonder zijn

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            2 juli 2015 om 00:29

            @redneckdarian: in Amerika en Finland zijn er fabrikanten die het toegepast hebben op vrachtwagen motoren. De yanks gingen voor een 6 in lijn plus een extra cilinder, de Finse variant was volgens mij een ultra trage 2-takt boot/vrachtwagen motor. De reden dat het nauwelijks voorkomt is simpel. Een V8 is veel goedkoper om te produceren, veel makkelijker om mooi te laten lopen en flink kleiner.

            Hier een filmpje over een zevencilinder motor:

            http://youtu.be/das_4KV3T9I

            Login om te reageren
            • redneckdarian zegt

              2 juli 2015 om 08:45

              @gtwillem: ah cool. Wist niet dat t bestaat

              Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              2 juli 2015 om 10:45

              @gtwillem: jahoor, nooit geweten dat dat bestond!

              Login om te reageren
            • silenro zegt

              2 juli 2015 om 13:22

              @gtwillem: even wat extra informatie: Sisu bouwt ze inmiddels weer, sinds een jaar of 2,3. Worden onder andere toegepast in de Challenger rupstractoren. Heb thuis het hele artikel over dit blok nog liggen, bij interesse zal ik het eens online gooien.

              Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    1 juli 2015 om 22:55

    V-tec erin schopt LEKKHAA
    Ziet er netjes uit dit project

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      1 juli 2015 om 23:43

      @rob5nismo: vtec. Niet v-tec, v-tech of vtech. Gewoon vtec.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 juli 2015 om 08:05

        @nasty: als je toch gaat verbeteren, volgens Honda zelf is het VTEC of i-VTEC ;-)

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          2 juli 2015 om 17:57

          @gtwillem: wtf is VTEC want ik interesseer me eigenlijk totaal niet in Honda’s…

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            2 juli 2015 om 18:40

            @sr20det: op zich een schande dat je niet weer wat VTEC is, aangezien het een briljant concept is wat door Honda uitermate goed is ontwikkeld. Maar er zijn geen domme vragen, dus hier kort een (hele beknopte) uitleg

            VTEC staat voor, (even ademhalen): Variable Valve Timing and Lift Electronic Controlled System.

            Zowel bij de inlaatkleppen als uitlaatkleppen kan de klepppeningshoek worden aangepast. Ook de nokkenas kan zich ‘verzetten’. Van steil naar tam.

            Dit betekent dat bij lage toeren de kleppen niet zoveer opengaan en de motor lekker zuinig loopt. Boven de 5.500 toeren gaan de nokkenassen verder ‘open’ evenals de kleppen waardoor er veel meer lucht (en brandstof) in de motor kan komen. Dan heb je dus veel ineens veel vermogen.

            Voordelen van VTEC: veel vermogen uit weinig cilinderinhoud, relatief compacte bouwwijze, relatief zuinig bij lage toeren, sportieve beleving, betrouwbaar.

            Nadelen van VTEC: bij hogere toeren niet zuinig, weinig koppel onderin, complexe en dure bouwwijze, slecht aan te passen op NEDC cyclus.

            Login om te reageren
  3. eugene01 zegt

    1 juli 2015 om 22:56

    Kun je ook zitten in dat ding, zonder dat je doof wordt

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      1 juli 2015 om 23:58

      @eugene01: ik ben het al (half) dus ik red me er wel mee :)

      Login om te reageren
      • pikkie zegt

        2 juli 2015 om 00:18

        @awesome: wat?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          2 juli 2015 om 06:52

          @pikkie: Hij is het al half, dus hij redt… oh… Yep, you got me..

          Login om te reageren
      • smadb zegt

        2 juli 2015 om 02:15

        @awesome: 88 is voor jou dus 44?

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          2 juli 2015 om 08:47

          @smadb: ik hoor slecht, ik ben niet blind ;)

          Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    1 juli 2015 om 22:56

    Moet er niet aan denken met dit weer, dat er een warme motor achter je stoelen ligt.

    Login om te reageren
  5. eugene01 zegt

    1 juli 2015 om 22:58

    Zonder of met gehoorbescherming

    Login om te reageren
  6. kwatsjkop zegt

    1 juli 2015 om 22:58

    Dit doet me denken aan een project waar een Nederlander 2 V6-motoren in zijn Alfa GTV had gezet. 3.0L voorin en 3.2L achterin als ik me niet vergis, met een gecombineerd vermogen van bijna 500pk

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      1 juli 2015 om 23:05

      @kwatsjkop: je bent met net voor, daar gaat mijn voorkeur toch echt wel naar uit dan. Niettemin een heel vet project

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        1 juli 2015 om 23:13

        @scottishcarspotter2000: was er op top gear niet is een tt met twee 3.2 v6en?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          1 juli 2015 om 23:20

          @lambo4all: nee, dat was de MTM TT BiMoto. Een Audi TT met 1781cc metende vierpits twintigklepper met joekels van KKK turbo. Uiteindelijk met iets meer dan 500pk. Per motor.

          http://www.continental-tires.com/www/tires_de_en/themes/news/archive_en/2007conti/pr_2007_07_25_vmax_mtm_en.html

          Login om te reageren
      • bluebird zegt

        1 juli 2015 om 23:13

        @scottishcarspotter2000: inmiddels zijn het twee 3.2 blokken, knap staaltje werk :D

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      1 juli 2015 om 23:09

      @kwatsjkop: ook een golf gezien met 2 vr6 blokken.

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      1 juli 2015 om 23:23

      @kwatsjkop: zo hebben ze ook ooit een Eend met twee motoren gebouwd. Daar hebben ze zelfs Paris-Dakar mee gereden.

      Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      1 juli 2015 om 23:58

      @kwatsjkop: do concurrent, autoweek, had er een filmpje over ja. De eigenaar was flink ongemakkelijk om maar te kijken

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      2 juli 2015 om 00:50

      @kwatsjkop: klopt idd is van Stefan van Squadra tuning in Nunspeet, doet puur alleen Alfa/Fiat/Lancia.

      Login om te reageren
    • redax zegt

      2 juli 2015 om 08:42

      @kwatsjkop: Dit was door Stefan van Squadra tuning gemaakt. Er staat nog een filmpje van op Autoweek.

      Login om te reageren
    • paddoswam zegt

      2 juli 2015 om 10:42

      @kwatsjkop: De Alfa Romeo GTV Bi-Motore 2.0

      http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/196/auto/224.html

      https://www.youtube.com/watch?v=3lLoyrCr8eU

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      2 juli 2015 om 10:47

      @kwatsjkop: was die niet in een zogenaamde blits bezit bij AW?

      Login om te reageren
  7. Corrado16v zegt

    1 juli 2015 om 22:59

    Leuk project ! Doet me denken aan de MTM Bimoto, TT met 2 blokken voor en achter in. Is weer eens iets anders dan de zoveelste V8 swap.

    Login om te reageren
  8. eugene01 zegt

    1 juli 2015 om 23:00

    Bassie auto !!!!

    Login om te reageren
  9. ArnoldH zegt

    1 juli 2015 om 23:09

    Gaaf project en ziet er vanbuiten ook zeer netjes uit. Op de koplampen na dan

    Login om te reageren
  10. FlighTom zegt

    1 juli 2015 om 23:10

    Volgens mij is het: ‘het gaspedaal’ dat gesynchroniseerd is. En niet ‘de’.

    Wel een gave bak. Vtec en vierwiel aangedreven zorgt vast voor een boel lol.

    Login om te reageren
  11. kalax3 zegt

    1 juli 2015 om 23:17

    Liever deze Prelude!!!

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m942541573-honda-prelude-1-8-ex-1984-met-caravan-bassie-en-adriaan.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=78290

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 juli 2015 om 23:22

      @kalax3: dag vriendjes! Fijn dat jullie er zijn!

      Ik heb zin in slagroomtaart, drommels!

      Login om te reageren
  12. vali1992nl zegt

    1 juli 2015 om 23:24

    In croatie rijd een lupo met 2 vr6en rond. Das een w12 lupo, ook met 1 pook en 1 gaspedaal.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 juli 2015 om 23:27

      @vali1992nl: klopt, geinig project: http://youtu.be/SMIj_PXPItQ

      Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    1 juli 2015 om 23:25

    Het is wel de betrouwbaarste manier om meer dan 400pk uit je Prelude te halen. Ben wel beniewd hoe de koeling geregeld is. En qua rijeigenschappen zul je ook wel een stapje terug moeten doen, denk ik.

    Login om te reageren
  14. Homer55 zegt

    1 juli 2015 om 23:28

    Haha dat had ik niet verwacht. Ik dacht eerst dat ze een NSX blok achterin hadden gelepeld.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    1 juli 2015 om 23:35

    Wel erg gaaf. Ik mis nog een mooi kleurtje en een spoiler. Gewoon omdat ie dan af is.

    Login om te reageren
  16. arii zegt

    1 juli 2015 om 23:38

    4 wiel sturing zit er zeker niet meer op?

    Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    1 juli 2015 om 23:58

    Hoe ze de versnellingsbakken hebben gekoppeld vind ik meer een kunst. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat het vermogen eerlijk is verdeeld. maarja wel een heel tof project!

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      2 juli 2015 om 07:35

      @clarkson: versnellingsbakken koppelen is best goed te doen.
      Je hebt twee hevels, 1 voor de beweging naar voor en achter en 1 voor de zijdelinkse beweging.

      Met een aantal, in lengte verstelbare stangen en een paar scharnierpunten is de contructie net zo betrouwbaar als de aansturing van voorste vbak.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        2 juli 2015 om 09:14

        @FlighTom: Dat lijkt me iets te makkelijk. Je zal toch te maken krijgen met vermogensverschil? Het ene blok zal net iets sneller op toeren zijn als de andere. Of zakt sneller in de toeren?

        Login om te reageren
        • FlighTom zegt

          2 juli 2015 om 10:15

          @clarkson: mijn verhaal had te maken met het koppelen van de ‘gearshifts’ zodat allebei de bakken tegelijk kunnen schakelen.

          De koppeling zelf is een kwestie van afstellen.

          En verder maakt het geen donder uit of je nou 160pk op een versnellingbak zet of 100pk. Zolang de overbrenging van beide bakken gelijk is, de bakken in dezelfde versnelling staan en de koppeling ‘gekoppeld’ is kun je gas geven. De motoren draaien dan hetzelfde aantal toeren bij die snelheid. En als de voorste motor nou net iets meer vermogen levert hebben de voorbandjes meer plezier.

          Login om te reageren
  18. gremalibur zegt

    2 juli 2015 om 00:51

    Zoveel moeite voor een zinloos doel; meer gewicht, minder ruimte en gegarandeerde gehoorklachten. Buiten dat is het wel leuk verzonnen, en goed uitgevoerd

    Login om te reageren
  19. stationcar zegt

    2 juli 2015 om 07:46

    Pas echt gaaf was die A klasse AMG met twee motoren! (http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-heeft-de-a-klasse-ooit-twee-motoren-gegeven-70578)

    Maar goed zo’n projectje als dit op school maken is ook niet verkeerd!

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    6 juli 2015 om 20:47

    Lekkere velgen hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North