• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Enzo killer: Jeep Grand Cherokee SRT8 van Hennessey

Auteur: autoblogger, gepost 7 februari 2007 om 12:16 – 64 Reacties

Jeep Grand Cherokee SRT600 by Hennessey


De Amerikaanse tunert Hennessy heeft wederom een leuk projectje: een Grand Cherokee SRT8 die in 3,5 seconden naar de 100 km/u sprint! Ferrari Enzo, eat dust!

Oftewel: SUV’s rule! Deze SRT600 heeft een standaard 6,1-liter V8 met Garrett turbo, hierdoor komt het vermogen op maar liefst 620 pk (standaard 425) en een max koppel van 880 Nm! Volgens Hennessey is de ruim twee ton wegende Jeep (2150kg) sneller dan een Ferrari Enzo…

Meer info over de SRT600 in de Car and Driver van deze maand (via auto.lenta.ru).

Jeep Grand Cherokee SRT600 by Hennessey

Update: met dank aan Lukas hebben we wat filmpjes:


Ook interessant!

  • Cherokee's maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
  • Dit is de nieuwe Jeep Grand Cherokee, óók voor Nederland
  • Jeep Wagoneer
    Jeep Wagoneer is de allerduurste ooit
  • Jeep naam
    Dit vindt Jeep van hun 'foute' naam

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

grand-cherokee, Hennessey, Jeep, SUV, tuning

Vorig bericht: « Cursus: Hoe repareer ik een Spyker, les 1
Volgend bericht: Video: Bentley door de bocht… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    7 februari 2007 om 12:27

    Sneller RECHTDOOR ja. Maar o wee als er een bocht in zicht komt…

    En denk eens aan de luchtverplaatsing van dat ding! Kleine kinderen worden van hun fietsjes geblazen! Gevaarlijk hoor! ;)

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    7 februari 2007 om 12:27

    SUV’s zijn zoooo 2006 :P

    Login om te reageren
  3. Lukas zegt

    7 februari 2007 om 12:30

    3,5 naar 96 km/u inderdaad.
    3,7 in de praktijk, zoals te zien is op de site van Hennessey

    Login om te reageren
  4. Stephan zegt

    7 februari 2007 om 12:38

    Hoe kan dat nou? Minder vermogen en meer gewicht en een luchtweerstand van een baksteen, en toch even snel naar de 100?

    Login om te reageren
  5. Lukas zegt

    7 februari 2007 om 12:42

    wel ’s gehoord van koppel? 880 nm is niet niks. Doe daarbij een korte overbrenging et voila.
    ik zal hier wat video’s posten van deze bak.

    Login om te reageren
  6. Lukas zegt

    7 februari 2007 om 12:43

    3,7 naar 96, binnen auto:
    http://videos.streetfire.net/video/952212ff-3824-430c-b397-980f010744cb.htm

    3,7 naar 96, buiten auto:
    http://videos.streetfire.net/video/d1c9ddea-9075-4b59-b905-980f01097429.htm

    1/4 mijl (12,2 sec):
    http://videos.streetfire.net/video/bc2d421c-b3d9-4418-8a9e-98430102514f.htm

    Login om te reageren
  7. MartijnGizmo zegt

    7 februari 2007 om 12:49

    Ziet er best bizar uit in die filmpjes! :D

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    7 februari 2007 om 12:55

    @Lukas: thanks! heb de filmpjes in het artikel gezet.

    Login om te reageren
  9. Ruud zegt

    7 februari 2007 om 13:00

    hij is snel maar van een enzo legt ie het echt wel af mensen
    laten we anders een testje van 0-160 doen
    wel dik als je een E63 amg de uit trekt haha

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    7 februari 2007 om 13:03

    Belachelijk natuurlijk als ze beweren dat deze auto sneller is dan een Enzo.
    In your wet dreams perhaps!

    Login om te reageren
  11. Lukas zegt

    7 februari 2007 om 13:06

    leuk, thanks @ autoblogger :)

    Login om te reageren
  12. Martijn zegt

    7 februari 2007 om 13:35

    echt weer een amerikaanse uitspraak “sneller dan een enzo” kunnen niet eens een bocht maken die dingen tssss!!!

    Login om te reageren
  13. Cupracer zegt

    7 februari 2007 om 13:42

    Americans, idd typisch dat ze zo een uitspraak doen “sneller dan een Enzo”.
    De vraag waarom het zo snel naar 100 blaast is toch niet moeilijk, je hebt 880 Nm onder je kont en gewicht genoeg om het op de baan te duwen… + dan nog 4×4

    Login om te reageren
  14. Onehp zegt

    7 februari 2007 om 15:04

    Sneller dan een Enzo… door de nevada woestijn…

    Login om te reageren
  15. Jordey zegt

    7 februari 2007 om 15:04

    @CSL

    zoals Lukas al zei: denk aan het koppel;) pk’s,luchtweerstand en gewicht zijn niet de enige belangrijke factoren hoor:O..
    en trouwens mensen denken ferrari enzo ferarri enzo, verslaat iedereen. maar de enzo staat denkik op nmrtje 17 van snelste autos:p dat denk ik. denk maar aan een mclaren f1. 3.2 sec/96km , veyron ja ja ja 2.04/100km, ruf porsche, porsche gt1 ja gt(1);)

    maar die jeep is diiiikkkk:D:D die wil ik ook wel!

    p.s kent iemand die porsche 911 gt1 eigenlijk wel?
    ik had ‘m nog nooit eerder gezien.
    maar heb wel een spyshot van zn verzamel spyshot website ofzo. ( dit is porsche 911 gt(2) ook een apart geval die je bijna niet tegenkomt)

    hier de gt(1) staat naast een slr. nou ik weet wel welke ik zou willen hebben.

    Login om te reageren
  16. Lukas zegt

    7 februari 2007 om 15:08

    als de Nevada woestijn 300 meter lang zou zijn wel ja ;)

    Login om te reageren
  17. JEPPY zegt

    7 februari 2007 om 15:24

    Ik heb in die 5.7 gezeten, nou die wil ook wel hoor.
    moet je na gaan dat deze nog harder gaat.

    Login om te reageren
  18. Fej zegt

    7 februari 2007 om 15:36

    @ Jordey
    iedereen hier kent waarschijnlijk de GT1 (http://www.youtube.com/watch?v=Uz146x5orrY)

    Login om te reageren
  19. Jelle de Boer zegt

    7 februari 2007 om 15:45

    Lijkt me wel heel sterk, een auto van 2 ton in 3,5 sec naar de 100

    Login om te reageren
  20. Lukas zegt

    7 februari 2007 om 15:48

    Lijkt me wel heel sterk, een auto van 2 ton in 3,5 sec naar de 100
    lezen is ook een vak he :)

    Login om te reageren
  21. Stunts zegt

    7 februari 2007 om 16:08

    Ik vrees heel erg voor de remmen voor deze machine aangezien ze er in de VS iets andere maatstaven op na houden op dat gebied!

    Login om te reageren
  22. steven zegt

    7 februari 2007 om 16:50

    zowiezo is ie iets langzamer c.q. even snel als een enzo, enzo doet 0-100 3,6s. en dan komen er ook nog bochten en is hij helemaal zoek gereden.

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    7 februari 2007 om 16:59

    Wat nou SUV’s rule? Als je zo’n motor in een andere auto stopt gaat het nog veel harder. En bochten hè… Maar dat merkten veel anderen ook al (terecht) op.

    Login om te reageren
  24. Tinuuus zegt

    7 februari 2007 om 17:07

    Weer een nutteloze amerikaanse auto, maar wel lache

    Login om te reageren
  25. HaJee zegt

    7 februari 2007 om 17:07

    met turbo’s en compressors kan alles supersnel, dat is geen opgave

    Login om te reageren
  26. stiggie zegt

    7 februari 2007 om 17:08

    volgens mij valt het best wel mee hoe slacht hij in de bochten is

    Login om te reageren
  27. Benny1 zegt

    7 februari 2007 om 17:19

    Doe mij dan toch maar liever een 2008 model viper met 8,4L V10 en dan twee Garret turbo’s erop. Niet vragen naar het verbruiken ! :D

    Login om te reageren
  28. Jappy zegt

    7 februari 2007 om 17:27

    WOW, dat ging wel erg hard! Maar als ie bij een bocht komt, dan verslaat hij de Enzo echt niet denk ik hoor!

    Login om te reageren
  29. Orso zegt

    7 februari 2007 om 18:10

    Het is inderdaad een vrij r u i m e opmerking om te zeggen dat deze Jeep “sneller is dan een Ferrari Enzo”. Ja inderdaad, op een recht stuk asfalt…

    Bijna elke cartuner is wel in staat om een rechtuitkanon te maken, maar de opmerking van Hennessey is pas terecht door hun creatie ook op het circuit naast een Enzo te zetten en een betere rondetijd neer te zetten.
    In dit geval gaat dat echt niet lukken!

    Login om te reageren
  30. Mark zegt

    7 februari 2007 om 18:19

    De standaardversie doet 5 seconden, snel zat :)

    Login om te reageren
  31. El Loco zegt

    7 februari 2007 om 18:38

    Rekenen ze ook een sterkere automaat?

    Login om te reageren
  32. stefano zegt

    7 februari 2007 om 19:46

    gunnen jullie de jeep het nou niet als hij sneller of bijna net zo snel is als een enzo…het is toch gewoon hardstikke dik..!

    Login om te reageren
  33. Rob USA zegt

    7 februari 2007 om 20:38

    @stefano goed zo jij begrijpt het !!!En dan nog dit : de chrysler kan ik betalen en de Enzo
    niet !! En weer de bekende achter de massa aanlopende nederlanders die de exclusiviteit
    van de usa cars niet snappen en weer die duitse massa willen hebben en met 5 dezelfde auto’s
    voor het stoplicht willen staan van een ton of meer!!!

    Login om te reageren
  34. slk55 amg zegt

    7 februari 2007 om 21:24

    geweldig! prachtige filmpjes ook. een amerikaanse SUV, die sneller is dan zo’n übersportwagen als de Enzo… wie had dat ooit gedacht. heerlijk! Nu nog wachten op de nieuwe cayenne turbo S met 700PK! ben zeer benieuwd naar zijn prestaties.

    Login om te reageren
  35. Stephan zegt

    7 februari 2007 om 22:07

    Suv’s zijn per definitie niet sportief. De vergelijking met de enzo slaat ook echt als een lul op een drumstel.

    Login om te reageren
  36. stiggie zegt

    7 februari 2007 om 22:18

    slk55 amg lijkt me sterk dat de nieuwe cayenne 700 pk krijgt want de vorige had 70 pk meer dan de normalen turbo en nu ineens 200pk lijkt me sterk maar zou wel heel leuk zijn

    Login om te reageren
  37. slk55 amg zegt

    7 februari 2007 om 22:43

    @stiggie

    volgens vele zeer betrouwbare bronnen is porsche bezig met een 700PK motor voor de panamera (ook gaan er geruchten over een mercedes E-klasse met 700PK). en aangezien er nog geen Turbo S versie van de Cayenne is, lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat die (eventuele) 700 PK sterke motor in de cayenne komt te liggen. daar komt nog eens bij dat de panamera en de cayenne in dezelfde fabriek worden gemaakt.

    Login om te reageren
  38. Sven zegt

    7 februari 2007 om 23:38

    3,5 seconden naar de 100, 10 liter brandstof :D

    Login om te reageren
  39. montero zegt

    8 februari 2007 om 13:06

    hij zal nooit van een enzo winnen enzo heeft 660pk en weegt max 1300 kilo en deze heeft 620pk en weegt 2100kg dus….. en ik denk dat hij er in praktijk 4.0 sec over doet om 100 te berijken

    Login om te reageren
  40. X-Facto zegt

    8 februari 2007 om 17:44

    @montero…

    Het koppel is minstens zo belangrijk als het vermogen (PKz). Een auto met een motor met een groot koppel kan sneller accelereren.

    Koppel is belangrijk in dit geval:
    – Ferrari Enzo koppel: 657 nm
    – Bak hierboven: 880 nm

    …dat scheelt nogal wat…maar buiten dat vraag ik mij af of hij het wel haalt :S

    Zou wel leuk zijn want Ferrari vind ik persoonlijk om op te pisse…wat een lelijke krengen zijn dat zeg!

    Login om te reageren
  41. IFI zegt

    8 februari 2007 om 19:25

    Nou jongens laten we maar gauw naar de winkel rennen om deze auto te kopen!!
    Alsjeblieft zeg, zogenaamd mensen kopen deze in plaats van een Enzo alleen omdat ie sneller is. Gooi jezelf weg man.

    Login om te reageren
  42. montero zegt

    8 februari 2007 om 23:20

    >x-facto jij kan best gelijk hebben nm is ook heel belangerijk maar sorry hoor maar deze jeep kan toch nooit kwa uiterlijk tegen een enzo op ferrari blijft ferrari

    Login om te reageren
  43. marcel zegt

    9 februari 2007 om 16:56

    ja leuk hoor maar ik zag laatst een honda civic met 725 pk de wonderen zijn de wereld niet uit maar om nu te zeggen sneller als een enzo lijkt me een beetje voorbarig

    Login om te reageren
  44. ZeRoo zegt

    9 februari 2007 om 16:59

    de techniek van ferrari is nog steeds ongeevenaard..

    Login om te reageren
  45. srt-10 zegt

    17 februari 2007 om 23:09

    waarom maakt ferrari dan niet de snelste auto ter wereld zoals buggati en dodge met de viper venom 1000 en chrysler met de me four twelve die niet in produktie genomen word omdat hij dan meer dan de buggati gaat kosten maar ze kunnen het dus wel die amerikanen, en kom nou niet met dat ze niet door een bocht kunnen want dat is verleden tijd dat is wel te zien aan de nieuwe charger de oude kon niet goed door een bocht maar de nieuwe kan snel rechtdoor en snel door de bochten en hij kan ook snel over drempels en een ferrari niet

    Login om te reageren
  46. Fons zegt

    17 februari 2007 om 23:19

    Omdat Ferrari niets meer hoeft te bewijzen.

    Bugatti moest gewoon weer opnieuw op de kaart gezet worden. Dus ze maken de snelste ‘productie’ auto ter wereld.

    En Dodge gewoon omdat ze amerikaans zijn en dus altijd alles groter, beter en sneller willen hebben.

    Login om te reageren
  47. ezra zegt

    18 februari 2007 om 00:22

    moet je dit nou een motot noemen of zt er een koe met een blik bonen in?

    Login om te reageren
  48. srt-10 zegt

    5 maart 2007 om 20:32

    dodge rocks

    Login om te reageren
  49. srt-10 zegt

    9 maart 2007 om 21:40

    super auto zijn dit gewoon die de chrysler group maakt

    Login om te reageren
  50. srt-10 zegt

    9 maart 2007 om 22:21

    hiermee kun je nog eens wat vervoeren en ook snel over de de drempels enzo kan de onpraktiche enzo niet he??

    Login om te reageren
  51. dekster zegt

    9 maart 2007 om 22:31

    wel, je hebt gelijk, maar een enzo heeft een speciaal knopje om de neus omhoog te doen ;) (met 15cm dacht ik)

    Niet dat het veel help want als je een ferrari over een drempel ziet kruipen is heel lachwekkend ;)

    Login om te reageren
  52. Pieliej zegt

    21 juni 2007 om 10:43

    Haal dan even een Enzo met Launch Control;
    0-100 mk/h in 3.2 sec.

    Login om te reageren
  53. Pieliej zegt

    21 juni 2007 om 10:43

    ^^

    km/h, of course

    Login om te reageren
  54. Aaron zegt

    17 augustus 2007 om 23:18

    Heey,
    wij hebben zelf een 5.7l V8 HEMI,
    en die Hennessey is DIK !!!
    Het gaat dan ook over het vertrekken hé mensen,
    en al die genen dat hier van die flutopmerkingen hebben,
    hebben waarschijnlijk nog nooit meegereden met zo’n ding of zijn gewoon hartstikke jaloers !!!

    SRT-8 aan de TOP !!!

    Login om te reageren
  55. Aaron zegt

    17 augustus 2007 om 23:20

    Heey,
    wij hebben zelf een 6.1l V8 HEMI,
    en die Hennessey is DIK !!!
    Het gaat dan ook over het vertrekken hé mensen,
    en al die genen dat hier van die flutopmerkingen hebben,
    hebben waarschijnlijk nog nooit meegereden met zo’n ding of zijn gewoon hartstikke jaloers !!!

    SRT-8 aan de TOP !!!

    Login om te reageren
  56. bigfoot zegt

    24 december 2007 om 14:09

    20 januari komt ie aan in Amsterdam de 1e SRT-600 in Europa. zullen al die jaloerse negativos even op hun neus kijken met die fake bakkies……………

    Login om te reageren
  57. Jorne zegt

    19 februari 2008 om 20:53

    ik heb zelf een jeep srt 8 en een porshe 911 turbo won het niet van me
    en ook niet een sl 850
    ;)

    Login om te reageren
  58. Berny zegt

    4 maart 2008 om 14:12

    Ik rij een dodge ram srt10, en der zijn maar weinig auto`s die mij bijhouden op het cirquit!

    Login om te reageren
  59. igor kowalski zegt

    14 mei 2009 om 02:07

    hier een 1000 cc 4 cilinder met 2 turbo’s die ruim 700 pk levert , doet van 0 tot 200 in 5.6 seconden en heeft een top van ongeveer 550 km per uur.
    raad maar eens wat dat is.

    Login om te reageren
  60. tom van de wetering zegt

    18 januari 2010 om 12:08

    Beste mensen
    ik heb jullie reacties gelezen en er zijn een paar leuke bij.Verder begrijp ik best dat mensen wat geen srt8 hebben er niets van geloven.ik heb er een van 2009 en ik kan jullie garanderen dat het gewoon een belevenis is.Natuurlijk zijn er veel snellere auto,s maar het leuke aan de jeep is dat niemand het verwacht en dat is pas echt kicken.

    Login om te reageren
  61. Bigfoot zegt

    22 januari 2010 om 12:20

    Volgende week weer

    Login om te reageren
  62. Bigfoot zegt

    22 januari 2010 om 12:27

    Zal nog wel ff een uitdraai van de Dyno plaatsen 630 pk op de achterwielen en dik 1000Nm. Uiteraard is alles aan deze SRT 700 voor dat vermogen aangepast

    Login om te reageren
  63. Bigfoot zegt

    22 januari 2010 om 12:27

    Ferrari eat this!!

    Login om te reageren
  64. jos zegt

    18 februari 2010 om 18:50

    heb zelf een jeep srt8
    het volgende.prima auto ,0tot 100 onder de 5 sec,
    heb voor geventileerde remschijven gemonteerd,remt perfect.
    bochten werk is perfect,helt niets over dooe de stugge vering, en de oerdegelijke stabisaterstang

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North