• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?

Auteur: Dizono, gepost 31 mei 2015 om 10:24 – 43 Reacties

Afbeelding Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?Afbeelding Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?Afbeelding Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?Afbeelding Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?Afbeelding Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?Afbeelding Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?Afbeelding Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?

Jeep Wrangler 6x6
Dit had de ultieme wraak kunnen zijn van Chrysler op Daimler: de G63 AMG 6×6 het leven zuur maken met een zeswielige variant van dé terreinwagen aller terreinwagens.

Bij ‘6×6’ denk je waarschijnlijk meteen aan de Mercedes-Benz G63 AMG 6×6. Van Milaan tot aan Los Santos en van Namibië tot Nederland, de G63 AMG 6×6 duikt overal op en trekt overal de aandacht. Toch is het zeker niet de enige 6×6, aan de overkant van de grote plas treffen we namelijk een aardige concurrent voor de drieassige G-klasse.

Daar bouwde JK6Wheeler namelijk een Jeep Wrangler om tot 6×6, zo ontdekte Autofans. Als basis diende een Wrangler Unlimmited uit 2012, welke vakkundig werd verleng en een extra aangedreven as kreeg. Een zevental dikke banden op fraaie velgen, een rollbar, daktent en flinke koeienvanger met lier maken het geheel af. En aangezien we hier met een creatie uit Murica te maken hebben, gaat er onder de afdekkap een heel wapenarsenaal schuil.

Jammer genoeg lijkt het erop dat er nooit meerdere exemplaren zijn gebouwd van de Wrangler 6×6. De website van JK6Wheeler is nog steeds in de lucht, maar alle verschillende Wrangler 6×6’s die ze laten zien, zijn matige Photoshops. Het waarschijnlijk enige exemplaar is bij Wild Boar Products in dienst als demowagen, de toko specialiseert zich namelijk in accessoires voor de Wrangler.

Moeten we blij zijn dat het maar bij één exemplaar is gebleven, of had Fiat Chrysler Automotive deze bijzondere creatie moeten uitbuiten als imagebuilder en gewoon twee dozijn van deze krachtpatser moeten bouwen? Spuit ze in stemmig wit en we durven de weddenschap wel aan dat je wel een paar sheiks kunt vinden die deze Wrangler 6×6 in hun garage willen hebben.

Jeep Wrangler 6x6

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Beginnend bestuurster in G63 rijdt 210 km/u: 'moest plassen'

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, Jeep, wrangler

Vorig bericht: « Klassieker: AC 3000 ME
Volgend bericht: Je raadt nooit hoeveel pk deze Ford Mustang II Cobra heeft »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    31 mei 2015 om 10:30

    Wat een bazen apparaat, daar kunnen er nooit genoeg van zijn!

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      31 mei 2015 om 10:38

      @dutchdriftking: wel grappig met die Alpen Kreuzer erachter.

      Login om te reageren
  2. ruzzz zegt

    31 mei 2015 om 10:31

    Ik vind één zo’n gedrocht wel genoeg. Lekker bij laten zo.

    Login om te reageren
  3. room850 zegt

    31 mei 2015 om 10:35

    Lekker rotsen slijpen

    Login om te reageren
  4. Alfarobert zegt

    31 mei 2015 om 10:40

    Hou niet van Duits dus liever deze dan de merc.

    Login om te reageren
  5. bouwvakkert zegt

    31 mei 2015 om 10:52

    Nee, veel te mannelijk voor die sheiks.

    Login om te reageren
  6. jobberns zegt

    31 mei 2015 om 10:59

    Wrap m in chroom en elke sjeik móét er eentje hebben

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    31 mei 2015 om 11:04

    Doen, en verkopen als Maserati..

    Login om te reageren
  8. rolov zegt

    31 mei 2015 om 11:05

    Wel dik maar ik kies toch toch de benz.

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    31 mei 2015 om 11:05

    “The Fastlanecar” heeft een mooi interview met Wild Boar Products:

    https://youtu.be/5hasKtnc_IQ

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    31 mei 2015 om 11:15

    Sjezus, dit zijn echt van die auto’s waar sommige mannen helemaal lyrisch van worden. Echt prachtig voor die mannen dat zulke auto’s bestaan. Het zijn mannen die aan het kleinepiemelsyndroom lijden.
    Als je zo’n auto rijdt dan lijkt het alsof je een echte vent bent, maar feitelijk kun je net zo goed met een bord rondlopen met een foto erop van je kleine piemeltje en schreeuwen dat je je wenkbrauwen laat epileren. Serieus. Een echte vent heeft zo’n auto niet nodig. Je bent een echte vent of je bent het niet. Zo’n auto rijden geeft alleen maar aan dat je een wannabe vent wil zijn.

    Zo’n auto is alleen nuttig als je een oerwoud wil gaan omploegen of een woestijn wil doorkruisen.

    Daarom zal ik nooit zo’n auto rijden. Als jullie mij nu even willen excuseren. Ik ga wat keien met mijn blote handen vergruizen om mijn oprit te vullen…

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      31 mei 2015 om 11:40

      @Rick-dos: Wat doen mensen als jij überhaupt hier?

      Login om te reageren
    • danielj zegt

      31 mei 2015 om 12:06

      @Rick-dos: Bwahaha says you! Hahaha

      Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      31 mei 2015 om 12:56

      @Rick-dos: blablabla ..kleinepiemelsyndroom.. blablabla wat een ‘gelul’ zeg

      Login om te reageren
      • stephanotis zegt

        31 mei 2015 om 13:32

        @jrsmoke @danielj @pindakoning: jullie mogen door naar de configurator van de Arctic Trucks Toyota Hilux AT38 6×6 (tevens mijn favo) op arctictrucks.ru/3d, maar pas op met proefritten, bij mij bleef er in die kou echt niets meer van over.

        Login om te reageren
        • jrsmoke zegt

          31 mei 2015 om 23:16

          @stephanotis: Gewoon een warme kruik er tegen houden zodra je klaar bent met spelen, geen probleem!

          Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      31 mei 2015 om 13:19

      @Rick-dos: Lol, vertel je dit ook even aan Stan Prueitt, bouwert van de Urban Assault Zombie Killer Jeep TJ 6×6, tevens Urban Survivors
      Tactical Martial Arts trainert? Je kunt hier reageren: http://www.pirate4x4.com/forum/jeep-non-hardcore/1055085-urban-assault-tj-zombie-killer-build.html
      (prachtig project met veel plaatjes)

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      31 mei 2015 om 17:24

      @Rick-dos: Ben het een keer met je eens als je het over de NLse man hebt.
      Die rijd met z’n mb G 6×6 10x over de boulevard bij scheveningen en parkeert niet waar een beetje zand ligt anders worden ze banden vies.
      De Amerikaans man gaat er idd mee het oerwoud/natuur in en rijd door met echte rotsen gevulde riviertjes, schiet een paar deer/hogs, vilt ze bare handed in zijn kelder en geeft op die manier zijn gezin vers geschoten wild zonder kunstmatig toegevoegde rotzooi.
      (Bron: vrienden om me heen hier en miljoen/miljard filmpjes op youtube)

      Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    31 mei 2015 om 11:15

    Mooi detail, die in het kofferbakdeksel geïntegreerde gereedschapsset en erg handig voor als je onderweg iets te fixen hebt,

    Bijvoorbeeld met irritante bumperklevers. Tip, mocht je af willen rekenen met je stalker, het schijnt dat het in de meeste gevallen weinig zin heeft om het oliefilter lek te schieten.

    Login om te reageren
  12. marikoelolo zegt

    31 mei 2015 om 11:16

    Afschuwelijke Hindoestaanse velgen zijn dat. Die tref je alleen aan onder van die sneeuwschijfers(Civic). Die dichte velgen die de g63 6×6 ook heeft zijn toch veel mooier?

    Login om te reageren
  13. meepinz zegt

    31 mei 2015 om 11:19

    Hij heeft in mijn ogen niet het bazen gehalte als de Mercedes. Dat er maar 1 gebouwd is zegt al genoeg over de interesses van de Sjeiks.

    Login om te reageren
  14. 850t5r zegt

    31 mei 2015 om 11:57

    De Wrangler… Voor wie de G niet betalen kan.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      31 mei 2015 om 12:09

      @850t5r: of voor wie het nut er niet van inziet om het dubbele te betalen voor een wagen die in stock toestand echt niet veel beter is in het terrein. Terreinwagens horen niet luxe te zijn…zon G is nu een opgewaardeerde Beverly hills cruiser terwijl de wranger en tot voor kort de defender nog de enige echte offroaders zijn die je kunt kopen.

      Daarbij komt nog eens dat die wranger ieder jaar doorontwikkeld is (nieuwe motoren, ander onderstel) en dus beter is dan eerst terwijl Mercedes alleen een nieuw interieur uit de vorige S klasse in de G lepelt en je in principe een auto verkoopt die al sinds 1980 niet meer veranderd is.

      Login om te reageren
      • 850t5r zegt

        31 mei 2015 om 12:50

        @mopar: ik heb een wrangler gehad en heb nu een G-klasse en allebei in een redelijk basic uitvoering en de G is absoluut de betere auto in het terrein en op de openbare weg. De onderdelen zijn duidelijk van een mindere kwaliteit en gaan sneller stuk, luxe is in dit geval niet het uitgangspunt maar de kwaliteit en gebruiksgemak.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          31 mei 2015 om 13:34

          @850t5r: De onderdelen van de wrangler neem ik aan?

          Login om te reageren
          • 850t5r zegt

            31 mei 2015 om 14:35

            @henkhupelschoten: Ja de onderdelen van de Wrangler zijn beduidend minder, was niet duidelijk in m’n vorige reactie als k t zelf terug lees… :-)

            Login om te reageren
        • lekbak zegt

          31 mei 2015 om 14:30

          @850t5r: ik ben enorm fan van de G-klasse maar wat ze tegenwoordig verkopen is echt belachelijk. Een echte terreinwagen die ze als SUV aankleden en verkopen. Van beide dus net niks. Gelukkig kan je al die overbodige troep er uit slopen zodat je er wel wat aan hebt. Doe mij maar een ouder exemplaar.

          Login om te reageren
          • 850t5r zegt

            31 mei 2015 om 14:39

            @lekbak: die van mij komt bij Domeinen vandaan en is een ex-landmacht dus erg basic uitgevoerd zoals een G hoort te zijn, de Wrangler was ook erg basic maar beduidend mindere materialen. Veel brak snel af in het interieur en technisch gezien waren de draagarmen en motorsteunen erg zwak het chassis tordeert ook sneller…

            Login om te reageren
        • mopar zegt

          1 juni 2015 om 12:56

          @850t5r: jij hebt dan ook een oude versie gehad. En een aangepaste landmacht versie (of dacht je nou echt dat die landmacht G’s helemaal niet aangepast waren) vergelijken met een civiel model is natuurlijk onzin.

          Daarbij, steek die extra centen die je voor een G betaald in een wranger, en je hebt meer auto dan je ooit nodig hebt.

          Wrangers zijn net als mustangs, niemand houdt ze stock.

          Login om te reageren
          • 850t5r zegt

            1 juni 2015 om 13:10

            @mopar: je kan wel blijven beargumenteren maar een Wrangler is gewoon minder, ook in een aangepaste niet civiele versie. Als de Wrangler echt zo goed was geweest had geen enkel leger G’s gekocht…

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              2 juni 2015 om 13:32

              @850t5r: yada yada yada, jij kan wel beargumenteren dat de G beter is, maar feit is gewoon dat in het terrein de wrangler net zo goed is. Dat het Nederlandse leger een G klasse heeft, heeft echt met andere zaken te maken.

              Login om te reageren
              • 850t5r zegt

                2 juni 2015 om 13:42

                @mopar: Hij is niet net zo goed hij is net niet zo goed…

              • mopar zegt

                2 juni 2015 om 16:43

                @850t5r: dat is die wel, dat is die wel

              • 850t5r zegt

                2 juni 2015 om 16:48

                @mopar: wanneer komt je moeder je halen van het kinderdagverblijf? of word je gehaald en gebracht met een busje? het zou een hoop verklaren namelijk…

              • lincoln zegt

                2 juni 2015 om 16:56

                @850t5r: LOL .. Helemaal trots op je veredelde kruiwagen .. Goed hoor ..

              • 850t5r zegt

                2 juni 2015 om 17:09

                @lincoln: Dankje, dankje… Trots valt wel mee, het is een degelijk werktuig.

              • mopar zegt

                3 juni 2015 om 15:45

                @850t5r: volgens mij komt je moeder me ophalen

              • 850t5r zegt

                3 juni 2015 om 16:08

                @mopar: Das mooi, doe de groeten van me!

              • mopar zegt

                3 juni 2015 om 20:35

                @850t5r: Stuurt de groeten terug.

  15. mrrallycross zegt

    31 mei 2015 om 19:05

    Nee, doe dan maar de amg63 6×6

    Login om te reageren
  16. philipf zegt

    31 mei 2015 om 19:34

    Bazen ding!

    Login om te reageren
  17. Supra1981 zegt

    31 mei 2015 om 21:47

    Tijd voor een Landcruiser 6×6, daar worden ze in de woestijn pas blij van :-)

    Login om te reageren
  18. biohazardracer zegt

    31 mei 2015 om 22:17

    Bazen apparaat! Maar t.o.v G63 6×6 mist deze wel wat bodem vrijheid. Jammer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North