Jeep Wrangler 6×6: de droom van elke Sheik?

Auteur: , 43 Reacties

Dit had de ultieme wraak kunnen zijn van Chrysler op Daimler: de G63 AMG 6x6 het leven zuur maken met een zeswielige variant van dé terreinwagen aller terreinwagens.

Bij ‘6×6’ denk je waarschijnlijk meteen aan de Mercedes-Benz G63 AMG 6×6. Van Milaan tot aan Los Santos en van Namibië tot Nederland, de G63 AMG 6×6 duikt overal op en trekt overal de aandacht. Toch is het zeker niet de enige 6×6, aan de overkant van de grote plas treffen we namelijk een aardige concurrent voor de drieassige G-klasse.

Daar bouwde JK6Wheeler namelijk een Jeep Wrangler om tot 6×6, zo ontdekte Autofans. Als basis diende een Wrangler Unlimmited uit 2012, welke vakkundig werd verleng en een extra aangedreven as kreeg. Een zevental dikke banden op fraaie velgen, een rollbar, daktent en flinke koeienvanger met lier maken het geheel af. En aangezien we hier met een creatie uit Murica te maken hebben, gaat er onder de afdekkap een heel wapenarsenaal schuil.

Jammer genoeg lijkt het erop dat er nooit meerdere exemplaren zijn gebouwd van de Wrangler 6×6. De website van JK6Wheeler is nog steeds in de lucht, maar alle verschillende Wrangler 6×6’s die ze laten zien, zijn matige Photoshops. Het waarschijnlijk enige exemplaar is bij Wild Boar Products in dienst als demowagen, de toko specialiseert zich namelijk in accessoires voor de Wrangler.

Moeten we blij zijn dat het maar bij één exemplaar is gebleven, of had Fiat Chrysler Automotive deze bijzondere creatie moeten uitbuiten als imagebuilder en gewoon twee dozijn van deze krachtpatser moeten bouwen? Spuit ze in stemmig wit en we durven de weddenschap wel aan dat je wel een paar sheiks kunt vinden die deze Wrangler 6×6 in hun garage willen hebben.

Jeep Wrangler 6x6



43 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Wat een bazen apparaat, daar kunnen er nooit genoeg van zijn!
@dutchdriftking: wel grappig met die Alpen Kreuzer erachter.
Ik vind één zo’n gedrocht wel genoeg. Lekker bij laten zo.
Lekker rotsen slijpen
Hou niet van Duits dus liever deze dan de merc.
Nee, veel te mannelijk voor die sheiks.
Wrap m in chroom en elke sjeik móét er eentje hebben
Doen, en verkopen als Maserati..
Wel dik maar ik kies toch toch de benz.
“The Fastlanecar” heeft een mooi interview met Wild Boar Products:

https://youtu.be/5hasKtnc_IQ
Sjezus, dit zijn echt van die auto’s waar sommige mannen helemaal lyrisch van worden. Echt prachtig voor die mannen dat zulke auto’s bestaan. Het zijn mannen die aan het kleinepiemelsyndroom lijden.
Als je zo’n auto rijdt dan lijkt het alsof je een echte vent bent, maar feitelijk kun je net zo goed met een bord rondlopen met een foto erop van je kleine piemeltje en schreeuwen dat je je wenkbrauwen laat epileren. Serieus. Een echte vent heeft zo’n auto niet nodig. Je bent een echte vent of je bent het niet. Zo’n auto rijden geeft alleen maar aan dat je een wannabe vent wil zijn.

Zo’n auto is alleen nuttig als je een oerwoud wil gaan omploegen of een woestijn wil doorkruisen.

Daarom zal ik nooit zo’n auto rijden. Als jullie mij nu even willen excuseren. Ik ga wat keien met mijn blote handen vergruizen om mijn oprit te vullen…
@Rick-dos: Wat doen mensen als jij überhaupt hier?
@Rick-dos: Bwahaha says you! Hahaha
@Rick-dos: blablabla ..kleinepiemelsyndroom.. blablabla wat een ‘gelul’ zeg
@jrsmoke @danielj @pindakoning: jullie mogen door naar de configurator van de Arctic Trucks Toyota Hilux AT38 6×6 (tevens mijn favo) op arctictrucks.ru/3d, maar pas op met proefritten, bij mij bleef er in die kou echt niets meer van over.
@stephanotis: Gewoon een warme kruik er tegen houden zodra je klaar bent met spelen, geen probleem!
@Rick-dos: Lol, vertel je dit ook even aan Stan Prueitt, bouwert van de Urban Assault Zombie Killer Jeep TJ 6×6, tevens Urban Survivors
Tactical Martial Arts trainert? Je kunt hier reageren: http://www.pirate4x4.com/forum/jeep-non-hardcore/1055085-urban-assault-tj-zombie-killer-build.html
(prachtig project met veel plaatjes)
@Rick-dos: Ben het een keer met je eens als je het over de NLse man hebt.
Die rijd met z’n mb G 6×6 10x over de boulevard bij scheveningen en parkeert niet waar een beetje zand ligt anders worden ze banden vies.
De Amerikaans man gaat er idd mee het oerwoud/natuur in en rijd door met echte rotsen gevulde riviertjes, schiet een paar deer/hogs, vilt ze bare handed in zijn kelder en geeft op die manier zijn gezin vers geschoten wild zonder kunstmatig toegevoegde rotzooi.
(Bron: vrienden om me heen hier en miljoen/miljard filmpjes op youtube)
Mooi detail, die in het kofferbakdeksel geïntegreerde gereedschapsset en erg handig voor als je onderweg iets te fixen hebt,

Bijvoorbeeld met irritante bumperklevers. Tip, mocht je af willen rekenen met je stalker, het schijnt dat het in de meeste gevallen weinig zin heeft om het oliefilter lek te schieten.
Afschuwelijke Hindoestaanse velgen zijn dat. Die tref je alleen aan onder van die sneeuwschijfers(Civic). Die dichte velgen die de g63 6×6 ook heeft zijn toch veel mooier?
Hij heeft in mijn ogen niet het bazen gehalte als de Mercedes. Dat er maar 1 gebouwd is zegt al genoeg over de interesses van de Sjeiks.
De Wrangler… Voor wie de G niet betalen kan.
@850t5r: of voor wie het nut er niet van inziet om het dubbele te betalen voor een wagen die in stock toestand echt niet veel beter is in het terrein. Terreinwagens horen niet luxe te zijn…zon G is nu een opgewaardeerde Beverly hills cruiser terwijl de wranger en tot voor kort de defender nog de enige echte offroaders zijn die je kunt kopen.

Daarbij komt nog eens dat die wranger ieder jaar doorontwikkeld is (nieuwe motoren, ander onderstel) en dus beter is dan eerst terwijl Mercedes alleen een nieuw interieur uit de vorige S klasse in de G lepelt en je in principe een auto verkoopt die al sinds 1980 niet meer veranderd is.
@mopar: ik heb een wrangler gehad en heb nu een G-klasse en allebei in een redelijk basic uitvoering en de G is absoluut de betere auto in het terrein en op de openbare weg. De onderdelen zijn duidelijk van een mindere kwaliteit en gaan sneller stuk, luxe is in dit geval niet het uitgangspunt maar de kwaliteit en gebruiksgemak.
@850t5r: De onderdelen van de wrangler neem ik aan?
@henkhupelschoten: Ja de onderdelen van de Wrangler zijn beduidend minder, was niet duidelijk in m’n vorige reactie als k t zelf terug lees… :-)
@850t5r: ik ben enorm fan van de G-klasse maar wat ze tegenwoordig verkopen is echt belachelijk. Een echte terreinwagen die ze als SUV aankleden en verkopen. Van beide dus net niks. Gelukkig kan je al die overbodige troep er uit slopen zodat je er wel wat aan hebt. Doe mij maar een ouder exemplaar.
@lekbak: die van mij komt bij Domeinen vandaan en is een ex-landmacht dus erg basic uitgevoerd zoals een G hoort te zijn, de Wrangler was ook erg basic maar beduidend mindere materialen. Veel brak snel af in het interieur en technisch gezien waren de draagarmen en motorsteunen erg zwak het chassis tordeert ook sneller…
@850t5r: jij hebt dan ook een oude versie gehad. En een aangepaste landmacht versie (of dacht je nou echt dat die landmacht G’s helemaal niet aangepast waren) vergelijken met een civiel model is natuurlijk onzin.

Daarbij, steek die extra centen die je voor een G betaald in een wranger, en je hebt meer auto dan je ooit nodig hebt.

Wrangers zijn net als mustangs, niemand houdt ze stock.
@mopar: je kan wel blijven beargumenteren maar een Wrangler is gewoon minder, ook in een aangepaste niet civiele versie. Als de Wrangler echt zo goed was geweest had geen enkel leger G’s gekocht…
@850t5r: yada yada yada, jij kan wel beargumenteren dat de G beter is, maar feit is gewoon dat in het terrein de wrangler net zo goed is. Dat het Nederlandse leger een G klasse heeft, heeft echt met andere zaken te maken.
@mopar: Hij is niet net zo goed hij is net niet zo goed…
@850t5r: dat is die wel, dat is die wel
@mopar: wanneer komt je moeder je halen van het kinderdagverblijf? of word je gehaald en gebracht met een busje? het zou een hoop verklaren namelijk…
@850t5r: LOL .. Helemaal trots op je veredelde kruiwagen .. Goed hoor ..
@lincoln: Dankje, dankje… Trots valt wel mee, het is een degelijk werktuig.
@850t5r: volgens mij komt je moeder me ophalen
@mopar: Das mooi, doe de groeten van me!
@850t5r: Stuurt de groeten terug.
Nee, doe dan maar de amg63 6×6
Bazen ding!
Tijd voor een Landcruiser 6×6, daar worden ze in de woestijn pas blij van :-)
Bazen apparaat! Maar t.o.v G63 6×6 mist deze wel wat bodem vrijheid. Jammer

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).