• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jippie! De Volvo V40 komt terug

Auteur: vvb, gepost 4 februari 2010 om 21:16 – 51 Reacties

Afbeelding Jippie! De Volvo V40 komt terugAfbeelding Jippie! De Volvo V40 komt terugAfbeelding Jippie! De Volvo V40 komt terugAfbeelding Jippie! De Volvo V40 komt terugAfbeelding Jippie! De Volvo V40 komt terugAfbeelding Jippie! De Volvo V40 komt terugAfbeelding Jippie! De Volvo V40 komt terugAfbeelding Jippie! De Volvo V40 komt terug

Ga je mee naar de hockeyclub?
In 2004 was het opeens klaar met de Volvo V40. De nieuwe middenklasse stationwagon kwam niet meer uit Born, maar uit België en hij kreeg een andere naam: V50. Als we de huidige designbaas mogen geloven, was dit een onlogisch incidentje: de vee veertig komt terug…

Tsja, waarom zou een stationwagon op basis van de S40 ineens tien ‘punten’ meer waard zijn? Dat zet een sedan ook een beetje lullig weg, toch? En die carrosserievariant heeft het in Europa al moeilijk zat, zou je zeggen.

Dus, de komende jaren brengt Volvo geleidelijk aan de logica terug in de badges (hoe ze dit op gaan lossen, is nog niet bekend). Tegelijkertijd worden de typenaampjes ook beter leesbaar, want diezelfde kerel vindt ook de letters toch wel erg moeilijk te lezen.

Je kunt je er maar druk om maken. Aan de andere kant: er bestaan dus blijkbaar belangrijke mensen die wél knopen door kunnen hakken op namengebied. Daar kunnen ze bij Mercedes nog een puntje aan zuigen … (Bron: carmagzine.co.uk)

Ook interessant!

  • waterstofvrachtwagens
    Daimler en Volvo maken waterstofvrachtwagens
  • Lancia gaat Mercedes kopiëren
    Lancia komt terug en gaat Mercedes kopiëren
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Marketinggezeik-en-gebakken-pr, v40, v50, Volvo

Vorig bericht: « De plannen van ABT: Golf R, AS8, R8 Spyder en R8 GTR
Volgend bericht: De nieuwe auto van Rambo? »

Lees Interacties

Reacties

  1. BananaFlip zegt

    4 februari 2010 om 21:18

    Okee, een naamswijziging dus?
    Ach, wat is het verschil ook… V40 T5 AWD of V50 T5 AWD… ;)

    Login om te reageren
  2. timferrari zegt

    4 februari 2010 om 21:32

    Dom, het is toch ook s60 vs. v70

    Login om te reageren
  3. Joost zegt

    4 februari 2010 om 21:33

    Ook nooit begrepen die onlogische typeaanduiding. Goed idee dus de kombiversie van de S40 weer V40 te noemen. Nu de S60/V60 of S70/V70 nog. Maar gelukkig heb ik me nooit vergist een Volvo te kopen, mvgr een gelukkig Golf V TDI (lease)rijder

    Login om te reageren
    • RaKiM zegt

      4 februari 2010 om 21:50

      @Joost: is de v70 niet gebazeert op de s80 omdat die zogoed als tegelijkertijd een facelift kregen en de s60 er toch heel anders uitziet

      Login om te reageren
    • Gaatje Nixxan zegt

      5 februari 2010 om 00:16

      @Joost: Je hebt toch wel een dikke VW Golf V 2.0TDI, Highline, 140pk-er, hè?!
      Nee, sorry hoor, maar je reactie was ook te puberaal voor woorden…

      Login om te reageren
  4. Jax zegt

    4 februari 2010 om 21:33

    @S2000:
    Ik heb er anders een volle maand in gereden, wát een heerlijke bak.

    Login om te reageren
  5. Benny zegt

    4 februari 2010 om 21:36

    Als ze de nieuwe V40 dan ook nu eens op een degelijk (lees: ruimer) platform gaan zetten, dan heeft de auto meer kans van slagen en zal de prijs van de auto eerlijker zijn t.o.v. zijn concurrenten in hetzelfde segment.

    Login om te reageren
  6. Avenger zegt

    4 februari 2010 om 21:40

    Mijn opa reed erin en was er zeer te spreken over! De draad was inderdaad weg toen de V50 op de markt kwam… Gladstrijken,
    C30/V30
    S40/V40
    S60/V60/XC60
    S80/V80/XC80
    S90/XC90

    En anders de oude tijden met gewoon een 850 Sedan of Estate.

    Login om te reageren
  7. mineraal zegt

    4 februari 2010 om 21:46

    @ Joost: Wat een heerlijke anonieme lease-opmerking! Een Golf 5 leaserijder… Daar kunnen we allemaal nog wat van leren! NOT! Ga nu maar terug 13 in een dozijn spelen jochie!

    Login om te reageren
  8. JDM__Wotevajjjj zegt

    4 februari 2010 om 21:52

    @”Daar kunnen ze bij Mercedes nog een puntje aan zuigen …”
    en alfa kan aan het puntje van mercedes zuigen…

    Login om te reageren
  9. Benjamin1 zegt

    4 februari 2010 om 21:52

    Wtf is niet nou niet aan te snappen. V50 en V70 zijn de stations en de S40 en de S60 zijn de sedans. Lekker overzichtelijk en dus lekker zo laten. Wat een gezeik weer om niks.

    @joost

    Is het een grijze of een zwarte? Stumpert!

    Login om te reageren
  10. Jipp zegt

    4 februari 2010 om 22:16

    ze mogen hem zo weer in dit model in productie brengen, vind en vond hem nog steeds mooi, vooral in deze kleur met spaakvelgen!

    Login om te reageren
  11. Vroegerrrrr! zegt

    4 februari 2010 om 22:28

    Als dan ook weer de echte Volvo onderdelen terugkomen valt er best wat te zeggen voor een come-back ;-)
    Ellende die je nu kunt hebben met een V50 kun je voor een groot deel toeschrijven aan Ford..

    Login om te reageren
  12. floryn zegt

    4 februari 2010 om 22:43

    ja ik vind het huidige systeem ook niet erg duidelijk eerlijk gezegd. Het is namelijk verwarrend welk platform er gebruikt wordt voor de auto’s. De nieuwe S60 heeft een ander platform dan de V70. Maar ja wat werkt beter dan.

    744 745 764 766
    854 855
    944 945 964 965
    ?

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    4 februari 2010 om 23:00

    Wat ik niet begrijp is het feit dat de stationversie van de nieuwe S60 dus V60 gaat heten, maar hoe kan je in godsnaam nog een model proppen tussen de V50 en V70. In mijn ogen redelijk moeilijk. Maar misschien denkt Ford wel: “Ach, dat lossen die Chinezen maar op”.

    Login om te reageren
  14. Apache zegt

    4 februari 2010 om 23:04

    LOL @ S2000

    Denk je nu écht dat Volvo die ouwe V40 van rond het jaar 2000 opnieuw zal produceren zoals toen of zo? :D Ter verduidelijking: er komt een nieuwe kleine stationwagen van Volvo die de naam V40 zal krijgen, anders dan de afgebeelde auto, maar met dezelfde typeaanduiding… Tegenwoordig draagt de huidige kleine stationwagen van Volvo de aanduiding “V50”, maar dit wordt nu weer terug “V40” bij de toekomstige modernere opvolger hiervan

    Login om te reageren
  15. floryn zegt

    4 februari 2010 om 23:14

    @ Robbie

    Misschien is het karakter van de auto gewoon wat anders. Luxer? Sportiever? Meer Designy?

    Misschien willen ze de V70 gewoon weer iets hoger gaan positioneren zoals bij de V90 En dan de V40 er ver onder. Zodat de V60 uiteindelijk even groot en luxe is als de huidige V70

    Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    4 februari 2010 om 23:20

    Mother of all !!!! Denk je verlost te zijn van die wagenpark-devalueerder, komttie terug ! Yuk….

    Login om te reageren
  17. Leon zegt

    4 februari 2010 om 23:23

    Kan iemand mij vertellen of de productie van deze volvo dan ook terug komt naar Born?

    Login om te reageren
  18. floryn zegt

    4 februari 2010 om 23:25

    jongens dit gaat alleen om de typenamen! Niks naar Born en niks oud model terug… wel lezen.

    Wat belangrijk is in deze markt is dat er steeds meer kleine auto’s (relatief) worden verkocht. Dit is mede ontstaan door de wens om zuinigere, lichtere en kleinere auto’s te rijden. Bij Audi hebben ze de a3 sportback. Bij mini de cooper clubman en volvo wil waarschijnlijk iets wat daarmee kan concurreren.

    Login om te reageren
  19. blablabla zegt

    4 februari 2010 om 23:30

    ga lezen megakix

    Login om te reageren
  20. jwxc60 zegt

    4 februari 2010 om 23:32

    Er komt geen V40 meer. De V60 komt in de plaats van de V50!

    Login om te reageren
  21. toyotaprius zegt

    4 februari 2010 om 23:34

    Hey de V40 terug… Betekend het ook weer dat ze de auto in Born gaan fabriceren… ;)

    Login om te reageren
  22. (db) zegt

    4 februari 2010 om 23:44

    @S2000 V40’s matig in de bochten? Dan had ik jaren geleden/gereden toch wel dé uitzondering op die regel vast, met een 1st Gen V40 die ongelooflijk strak rond knooppunten sjeesde.

    Login om te reageren
  23. Sciurida zegt

    5 februari 2010 om 00:00

    @ Avenger: een s90 klinkt op de een of andere manier heel aanlokkelijk; dat zou echt een Volvo-Rolls kunnen opleveren, aangezien de s80 al redelijk luxe is standaard.
    @ Joost: Slaat helemaal nergens op om in dit bericht uit frustratie te gaan zeggen dat je je nooit vergist hebt ‘Volvo te rijden’ want je mist dan toch echt wel iets met je Johny TDI’tje, Volvo is gewoon premium en > dan VW of welke VAG troep dan ook.

    Login om te reageren
  24. jah zegt

    5 februari 2010 om 00:25

    Hmm ik vond/vind de V40 een net niet Volvo.. de Volvo stations zijn in mijn ogen groot en lomp, en dat was nou juist iets wat de V40 niet heeft.

    Login om te reageren
  25. florisw zegt

    5 februari 2010 om 00:31

    Er is helemaal niks mis met de V40 zoals die was. Ze moeten de opvolger van de V50, V40 noemen, zodat er ruimte is voor een nieuwe V50 in het Passat segment.

    Login om te reageren
    • jah zegt

      5 februari 2010 om 00:44

      @florisw: klopt zeker!

      Login om te reageren
  26. doba95 zegt

    5 februari 2010 om 02:25

    @Rakim: De vroegere V70 was gebaseerd op de S60 maar tegenwoordig staat de V70 gepositioneerd tussen de S60 en de S80.
    Verder vond ik de V40 toendertijd best een mooie auto.

    Login om te reageren
  27. 3-serie zegt

    5 februari 2010 om 02:49

    De logica was heel helder: de letter was het type auto, het nummer het formaat:

    Origineel:

    S80: 4.80 meter klasse
    V70: 4.70
    S60: 4.60
    V50: 4.50
    S40: 4.40

    etc..Ja inderdaad viel de V50 net over de 4,5 meter grens, waar de sedan onder bleef

    Maarre met de nieuwe S80 & V70 is dit niet meer het geval, de V70 valt nu ook in de 4.80 category, dus……….

    Login om te reageren
  28. devilee zegt

    5 februari 2010 om 04:35

    heb zelf een v40 t4 220pk , stuurt en rijdt erg strak

    Login om te reageren
  29. C70T5 zegt

    5 februari 2010 om 09:07

    toen ie uitkwam vond ik m prachtig, daarnaa op de een of andere manier steeds minder. nu zou ik er niet in rijden als ik betaald kreeg. maar ik ben er zeker van dat het nieuwe model er puik uit gaat zien.

    Login om te reageren
  30. Togi zegt

    5 februari 2010 om 09:24

    Volgens mij was de logica gebaseerd op Station is oneven (V50 en V70) en sedan in even (s40, s60, s80)
    Verder de coupe’s ook oneven (C30 en C70)
    Want toen ze hierop over gingen verdwenen dus de namen V40 en S70
    En nu weer terug bij af.
    Het zal wel weer een manager zijn die graag in het nieuws wilt komen.

    Login om te reageren
  31. sjazz zegt

    5 februari 2010 om 10:25

    Ik ben nog steeds eigenaar van een 2001-V40 en heb niks aan te merken op het weggedrag. Het is comfortabel en goed beheersbaar (zeker de 2e generatie heeft een goed onderstel).

    Je moet niet verwachten dat het een sportwagen is. Maar ja als je dagelijkse rijden bestaat uit wat stoplichtsprintjes dan is dat natuurlijk wel belangrijk he. (NOT)

    Hoewel al een ouder model vind ik hem veel tijdlozer dan sommige andere merken. En je moet er voor de gein maar eens in gaan zitten: die stoelen zitten echt veeeeeeeeeeel beter dan welke andere niet-volvo uit die tijd. Sterker nog, veel huidige (en duurdere) auto’s van nu hebben veel minder fijne stoelen.

    Over de modelnummering: ik denk dat ze de nummers als volgt gaan indelen:
    C30 / V30? (soort fastbreak)
    S40
    S60 / V60
    V70
    S80

    @Joost: wtf, een golf IVIVI? Ik ben heel blij voor je. Waarschijnlijk val je ook in de standaard collectie VW rijders.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2010 om 14:50

      @sjazz:
      nee, dan zou er geen plaats zijn voor het bestverkochte model, de V50 opvolger. Het wordt gewoon:
      C30, C70
      S40, V40
      S60, V60
      S70, V70
      XC60, XC70, XC80

      Login om te reageren
  32. Simpson zegt

    5 februari 2010 om 11:50

    ik ben wel benieuwd wat deze innovatie nu bespaart, nu je geen aparte badges meer hoeft te maken per serie.

    alleen nog maar de letters v, x en c en de combinaties 30, 40, 60, 70, 80 en 90

    of zou er een nieuw modelletje 50 onderweg zijn?

    Login om te reageren
  33. VolvoXCseries zegt

    5 februari 2010 om 12:34

    Mooi dat ie weer terugkomt, mn vader heeft er in het verleden 2 gehad(een 1.8 Phase I en een 2.0 Phase 3, nu een V70 D5 Edition II) en afgezien van de ruimte achterin waren het steengoede auto’s, ook het ontwerp vond ik zelf erg geslaagd, je kon van verre zien in het donker of het een S/V40 betrof of een ander merk en de lijn vond ik erg geslaagd

    Login om te reageren
  34. jelle zegt

    5 februari 2010 om 13:31

    @S2000: Het duurde even maar ik snap wat je bedoeld. Reactie: Hahaha!

    Login om te reageren
  35. Patrick zegt

    5 februari 2010 om 13:53

    De vee veertig komt terug….naar Born???

    Login om te reageren
  36. Bas zegt

    5 februari 2010 om 14:25

    Nou gelukkig maar zeg….pfew.
    Ik was al jaren in de war…dacht: waar is de V40 nou gebleven.
    Ik had helemaal niet in de gaten dat de V40 tegenwoordig vermomd is als V50.

    Weet je…
    We zullen ze eens echt in de war brengen en we noemen de volgende Volvo gewoon V?.

    Login om te reageren
  37. vo!vo zegt

    5 februari 2010 om 15:09

    ik heb de V40 altijd al mooier gevonden dan de V50! (behalve dan dat zwarte glas in de achterruit, net als de C30 heeft..)doe maar weer een rauwe 4cyl turbo en een soepele 5cyp turbo, voor elk wat wils!

    Login om te reageren
  38. DasAuto zegt

    5 februari 2010 om 16:03

    Eigenlijk zouden ze het als volgt moeten doen:
    huidig: / toekomstig:
    C30 / C30
    S40 / S40
    V50 / V40
    S60 / S60
    V70 / V60
    S80 / S80
    XC60 / XC40
    XC70 / XC60
    XC90 / XC80

    Login om te reageren
  39. AMG Powerrr zegt

    5 februari 2010 om 17:30

    Dat was nog eens een Volvo :D En als T4 helemaal een wolf in schaapskleren. Vooral die zijmarkeringslampen vind ik tof!

    Login om te reageren
    • devilee zegt

      5 februari 2010 om 23:10

      @AMG Powerrr:

      Ja zeker heb zelf een t4 220pk , rijdt echt als een sportwagen , heb ook sportonderstel

      Login om te reageren
  40. Ahura zegt

    5 februari 2010 om 17:50

    S60/V60 is al een slimmer zet. Directe 3-serie/A4 concurrent
    .
    De rest moet imo dan zo:
    .
    S80/V80. Directe 5-serie/A6-concurrent
    .
    Die V40 snap ik dan weer niet. Weer een middenklasser maar met de ruimte van een compacte middenklasser??

    Login om te reageren
  41. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 februari 2010 om 22:05

    Volgens mij had het te maken met rechten op bepaalde namen. Ze wilden de S40 en V40 in het begin ook S4 en V4 noemen weet ik nog wel… Maar die waren ook al ‘bezet’.

    Verder was de V40 in zn tijd zeker niet lelijk maar oh oh oh wat rijdt dat ding beroerd!! Gewoon 1 op 1 een Carisma onderstel. Op zich niet erg maar het werd en zo’n ‘on-Volvo’se’ auto van: stug, veel te korte demping en je komt geen enkele drempel over…

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      6 februari 2010 om 01:22

      @Svenska_Aeroplan_AB: Ahh was dus weer een mooi voorbeeld van platform sharing…

      Login om te reageren
  42. Fout zegt

    6 februari 2010 om 01:16

    @S2000
    goed bezig…je begrijpt het blijkbaar niet zo goed. Daarenboven rijd ik al 4jr rond met een 1st gen V40 en ben daar uitermate tevreden van, rijgt de bochtjes aan elkaar

    Login om te reageren
  43. Ahura zegt

    6 februari 2010 om 02:13

    Tests die ik heb gelezen zijn nogal positiever over die oude V40 hoor. Juist meer comfortabel zonder week te zijn. Toen de auto in 1996 uitkwam vond ik het wel een hele mooie auto weet ik nog. De eerste facelift in 2000 deed hem veel goeds!
    .


    .
    De tweede ‘facelift’ heb ik nooit zo begrepen. Met (te?) donkere koplampen en goedkoop ogende frontskirt wilden ze hem blijkbaar sportiever maken. Waarom zou je een chique station nou weer sportief willen maken? :S

    Login om te reageren
  44. super458 zegt

    6 februari 2010 om 12:25

    Welkom Vincent!
    Welkom V40!

    Login om te reageren
  45. Ruud zegt

    4 april 2010 om 23:47

    Goed dat de V40 weer retour komt. De V50 heeft mij nooit als een Volvo kunnen bekoren. Trouwens, de nieuwe V50 veel weg van een Skoda Fabia, of je daar blij van wordt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North