• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jurisprudentie BREEK: je telefoonhouder is een hand

Auteur: jaapiyo, gepost 8 augustus 2017 om 17:37 – 74 Reacties

tel


Even opletten als je weleens je telefoon aanraakt terwijl die in een houdertje op je dashboard staat. Een dikke boete van 239 Euro ligt op de loer.

De rechter heeft namelijk geoordeeld dat deze praktijk gelijk staat aan het ’traditionele’ bedienen van je telefoon achter het stuur met je handen. Zodoende kan je er dus ook een boete voor krijgen. De uitspraak werd gedaan nadat een man in beroep ging tegen een boete van 239 Euro voor het gebruiken van zijn telefoon tijdens het rijden. Volgens de man had hij alleen zijn telefoon bediend terwijl deze in een houder stond. De politie betwistte dat overigens niet, maar schreef desalniettemin de boete uit.

Velen denken dat je je telefoon wel mag gebruiken als ‘ie in een houder staat, maar de rechter heeft nu dus geoordeeld dat dat niet het geval is. Het gaat allemaal om de definitie van wat je onder ‘vasthouden’ verstaat. Volgens de rechter moet daaronder niet alleen het letterlijk met je handen vasthouden van het ding geschaard worden, maar moet het begrip breder gezien worden.

In eerste instantie lijkt dat op juridische hocus pocus, maar dankzij een paar voorbeelden kan je de redenering van de rechter (iets) beter begrijpen. Dat ook een telefoon tussen je schouder en oor klemmen of een hoofddoek gebruiken om het geliefde communicatiemiddel permanent aan je oorschelp te bevestigen verboden is, klinkt al een stuk logischer.

De man moet de opgelegde boete dus gewoon betalen en dat geldt vanaf nu ook voor jou als je gesnapt wordt terwijl je zit te swipen achter het stuur. Wat (nog) wel mag, is de telefoon echt ‘handsfree’ besturen door middel van spraakbesturing. Voor de (hobby-)advocaten die gaten willen schieten in het verhaal: de volledige uitspraak lees je hier.

Met dank aan Marco voor de tip!

Ook interessant!

  • Telfoon op schoot mag dus wel
    Rechter oordeelt: Telefoon op schoot mag
  • Rechter: telefoon mag op schoot, niet in handen
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, overheid, politie, rechtszaak, telefoon, veiligheid, Verkeer

Vorig bericht: « French Toast: Daniil Kvyat doet zijn werk prima
Volgend bericht: Deze BMW Siebener brengt je in IJslandse sferen »

Lees Interacties

Reacties

  1. gt500eleanor zegt

    8 augustus 2017 om 17:43

    Ik vind dit eigenlijk niet anders dan logisch. Autorijden is bezig zijn met de weg ,niks meer en niks minder.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 augustus 2017 om 18:21

      @gt500eleanor:

      Schei uit joh carnavalszot ..
      Als belastinginners termen gaan bezigen als levensgevaarlijk en keihard aanpakken dan moet je daar niet in meegaan ..

      Die lui moeten alleen je geld ..
      Voor de rest zijn ze echt niet met jou begaan ..

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        8 augustus 2017 om 18:26

        @lincoln: Ben je terug van vakantie?

        Login om te reageren
        • porker zegt

          8 augustus 2017 om 20:20

          @fmgarcia: lekker uitgerust zo te zien..

          Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        8 augustus 2017 om 19:30

        @lincoln: hoe is het met jouw telefoonhouder? Die van mij is geïntegreerd in mijn koffiehouder en warmte zodoende mijn telefoon op.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          8 augustus 2017 om 19:37

          @toyotaprius:

          Heb twee handen ..
          1 voor de foon .. ander voor de koffie ..

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            8 augustus 2017 om 20:13

            @lincoln: precies, meer dan genoeg. Meer of minder handen heb je niet nodig.

            Login om te reageren
          • crashingduke zegt

            8 augustus 2017 om 21:18

            @lincoln: knietje tegen het stuur? Zo deden we dat vroegûh ?

            Login om te reageren
            • peug206 zegt

              9 augustus 2017 om 00:08

              @crashingduke: nog steeds als er wat gegeten of gedronken moet worden en de deksel/dop wil er niet af. Maar voor die irritante broodtrommel geven ze me geen boete…

              Login om te reageren
      • pomoek zegt

        8 augustus 2017 om 20:22

        @lincoln: is de rechter medewerker van de Belastingdienst? Handig! Scheelt weer een ambtenaren salaris!

        Login om te reageren
        • porker zegt

          8 augustus 2017 om 20:24

          @pomoek: dit is slechts één uitspraak van één rechtbank. Als de hoge raad dit zou bevestigen zitten we er Ps aan vast.

          Login om te reageren
        • porker zegt

          8 augustus 2017 om 20:24

          @pomoek: dit is slechts één uitspraak van één rechtbank. Als de hoge raad dit zou bevestigen zitten we er pas aan vast.

          Login om te reageren
      • dawwg zegt

        8 augustus 2017 om 20:49

        @lincoln: Lincoln is scherp vandaag… en helemaal gelijk over de roverheid. Al die flitsboetes zouden de verkeersveiligheid toch ook ten goede moeten komen; nou er wordt meer dan ooit geflitst en er zijn ook weer meer ongelukken dan ooit… sterker nog, al dat flitsen direct achter file-locaties is gewoon burgertje-pesten.

        En ‘veilig’ me achterwerk; pielen aan je BT of navi met alle knopjes op het stuur of middenconsole is net zo leip, maar levert geen boete van 239 euro op; anders wordt de minister & staat keihard aangeklaagd door de autofabrikanten en dat willen ze niet; ze moeten ook nog cachen na 4 jaar het publieke domein gecorrumpeerd te hebben …. Hypocrisie ten top, beetje zoals de zwarte Pieten discussie :(

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 augustus 2017 om 18:41

      @gt500eleanor: zelfs zonder muziekje? De beste reclame voor treinreizen vindt je blijkbaar op autoblog.

      Login om te reageren
      • gt500eleanor zegt

        8 augustus 2017 om 19:16

        @mashell: tuurlijk met muziekje, maar dat kan toch ook voordat je vertrekt? (En nee ik probeer geen reclame voor het OV te maken want anders was ik wel op een treinforum gaan reageren)

        Login om te reageren
    • roeldriesvink zegt

      8 augustus 2017 om 19:10

      @gt500eleanor:

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    8 augustus 2017 om 17:45

    Dus als ik met mijn telefoon in de houder Spotify stream en één keer op “volgende nummer” klik ben ik strafbaar, iemand die op zijn ingebouwde scherm een complete playlist samenstelt en daarna nog de interieurverlichting op een ander kleurtje zet is niet strafbaar… Top geregeld!

    Login om te reageren
    • tom_hanekamp zegt

      8 augustus 2017 om 17:49

      @edge: Tja dat valt nu te betwisten. Kijk via de in je stuur ingebouwde knoppen een volgend nummer selecteren zal wel toegestaan zijn/blijven, je hebt immers beiden handen aan het stuur enzo. Of het echter zo is (en/of blijft) dat je via bijvoorbeeld Android Auto of Apple Carplay uitgebreid met je telefoon bezig mag zijn is nog maar de vraag na zo’n uitspraak.
      Ik kan me voorstellen dat dit de deur openzet naar het verder bestrijden van dat soort bezigheden (eventueel zelfs het bedienen van navigatie/audio apparatuur in het algemeen) tijdens het rijden.

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      8 augustus 2017 om 17:55

      @edge: Er zit nog wel een verschil tussen wat strafbaar is en waarvoor je een boete krijgt. Er is geen enkele agent die jouw een bekeuring uitschrijft omdat jij een keer op “volgende” drukt.

      Login om te reageren
      • unknown234 zegt

        8 augustus 2017 om 18:11

        @robert110: Na deze uitspraak dus wel…het maakt niet echt uit wat je doet op je telefoon, want “het kan niet uitgesloten worden” dat je niet bezig bent met telefoneren.

        Login om te reageren
        • yupyup zegt

          8 augustus 2017 om 19:56

          @unknown234: Wat Robert110 bedoelt is dat een agent 1 tikje op het scherm nauwelijks kan waarnemen en al ziet hij dat tikje, hij er waarschijnlijk niet naar zal handelen. Pas als je uitgebreid met het toestel in de weer gaat zal de agent handelen en (terecht) een bekeuring uitschrijven, de discussie over het wel/niet mogen uitschrijven van de bekeuring als de telefoon in een houder zit heeft de rechter bij deze uitgesloten.

          Login om te reageren
        • wijsneus zegt

          8 augustus 2017 om 20:00

          @unknown234: Theoretisch wel, in de praktijk denk ik eerder van niet. Even naar het volgende nummer swipen zal een agent niet zo snel opvallen. Je rijstijl zal er ook niet door worden beïnvloedt. Zit je door talloze afspeellijsten het nummer te zoeken dat je per se nu moet horen, zal het je rijstijl direct beïnvloeden. Een agent die achter je rijdt zal dat direct opvallen en je op de bon slingeren, en terecht.

          De beste man uit deze uitspraak werd ook pas betrapt nadat omdat de agent de man bij het passeren uitgebreid met zijn telefoon zag pielen en naar zijn telefoon zat te kijken.

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      8 augustus 2017 om 18:13

      @Edge: laten we geen wetten maken voor niet bestaande problemen.

      Smartphone gebruik is een serieus probleem met serieuze gevolgen. Het bedienen van het infotainment niet.

      Login om te reageren
      • aarsgewei zegt

        8 augustus 2017 om 18:33

        @flutterby: hoezo zou dat geen probleem zijn dan?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          8 augustus 2017 om 18:46

          @aarsgewei: omdat mensen bij een telefoon het idee hebben dat het meteen moet. Wie niet binnen 47s een Whatsapp bericht beantwoordt heeft 13s later een overlijdensverklaring op zijn facebook. Mensen op social media zijn gestresster dan een Mathijs van Nieuwkerk die al twee dagen lang zijn plas ophoudt.
          Een volgend liedje selecteren in de auto moet eigenlijk alleen als iets gruwelijks slechts is (Coldplay oid) maar meestal kan dat nog wel tot na de bocht wachten. Daarom is infotainment veel minder gevaarlijk dan een smartphone.

          Login om te reageren
          • baseone zegt

            8 augustus 2017 om 19:08

            @mashell: PLUS 10

            Login om te reageren
          • allesmetturbo zegt

            8 augustus 2017 om 19:37

            @mashell: ik heb zon chinees android dubbeldin schermpje in mn auto en kan praktisch alles doen wat je met een android smartphone ook kan, incl telegram om te appen en alles. Heb vaak via de obd alle gegevens op het scherm tijdens het rijden maar kon er verder bijna niet aan. Maar ik kan mij voorstellen dat mensen zon ding net zo veel gebruiken als een smartphone tijdens het rijden. Dan is het niet strafbaar maar wel net zo gevaarlijk.

            Login om te reageren
            • allesmetturbo zegt

              8 augustus 2017 om 19:38

              @allesmetturbo: kon = kom

              Login om te reageren
            • yupyup zegt

              8 augustus 2017 om 19:58

              @allesmetturbo: Als dat gevaar oplevert in de ogen van de agent is dat natuurlijk ook strafbaar onder artikel 5.

              Login om te reageren
        • epimetheus zegt

          8 augustus 2017 om 18:49

          @aarsgewei: of je nu over je dashboard zit te kijken en je telefoon bediend vanuit de houder of naar je midden console zit te staren om, zoals eerder gezegd, je interieur verlichting op een meer intiem standje te zetten en de laatste cd van kinderen voor kinderen te downloaden… even afleidend denk ik! Grijs gebied!

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            8 augustus 2017 om 19:00

            @epimetheus: verschil is wel hoe vaak het voorkomt. Telefoon is veel vaker en daardoor vaker op het verkeerde moment.

            Login om te reageren
          • olivier420 zegt

            8 augustus 2017 om 19:14

            @epimetheus: Eens dat je door beide bent afgeleid, zijn het in mindere mate door een infotainment systeem. Dingen zijn ontworpen om je zo min mogelijk af te leiden (grote knoppen, grote logos, weinig mogelijkheden).

            Je telefoon daarentegen een klein priegel scherm waar je continu push berichten op krijgt van de halve wereld.

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          8 augustus 2017 om 18:59

          @aarsgewei: iedereen is wel bekend de problemen van gebruik van mobiele telefoon achter het stuur, maar ik heb nog nooit gehoord of ervaren dat iemand als een idioot reed omdat hij zijn spotify playlist aan het maken was.

          Login om te reageren
    • markie123 zegt

      8 augustus 2017 om 21:47

      @edge: Ja, precies dat dus.

      Login om te reageren
  3. redneckdarian zegt

    8 augustus 2017 om 17:49

    En een ingebouwde navigatie kan dus nog wel?

    Login om te reageren
  4. tvklarenbosch zegt

    8 augustus 2017 om 17:55

    Hmm dat verbaast me, zie het verschil niet tussen het bedienen van een telefoon in een houder of een navigatiesysteem

    Login om te reageren
    • heat59 zegt

      8 augustus 2017 om 18:04

      @tvklarenbosch: verschil is dat je niet kan appen op je navigatie

      Login om te reageren
      • carman6 zegt

        8 augustus 2017 om 18:27

        @heat59: maar op sommige ingebouwde systemen kun je wel SMSen.

        De uitspraak is niet bepaald handig. Nu wordt er verschil gemaakt in een touchscreen waarmee je toevallig ook kan bellen/appen en een touchscreen waarmee dat niet kan. Met beiden kun je bijvoorbeeld de navigatie regelen. Nu mag je dus door een extra functie op zo’n touchscreen niet meer je navigatie bedienen.

        Mag ik dan wel een Ipad tegen mijn raam plakken en die gebruiken voor navigatie? Wat als mijn telefoon geen simkaart heeft, ben ik dan nog steeds strafbaar?

        Naar mijn mening zou het gebruik van een telefoon die in een houder staat niet verboden mogen worden zonder een algeheel verbod op het gebruik van touchscreens in de auto.

        Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        8 augustus 2017 om 19:40

        @heat59: jahoor kan prima, ik kan whatsappen, telegram, mail, fb en alles via mn schermpie die ingebouwt zit. Ik gebruik dat niet tijdens het rijden maar het kan zeker wel.

        Login om te reageren
    • stijnvermeersch zegt

      8 augustus 2017 om 20:22

      @tvklarenbosch: de Belgische wetgeving is in dit geval duidelijker, of net onduidelijker. Afhankelijk van hoe je het bekijkt. Hier moet je altijd de volledige controle hebben over je voertuig en je beide handen aan het stuur hebben. In principe is ook eten, drinken en roken achter het stuur verboden in België. Zelf tijdens de file in je neus koteren kan aanzien worden als afleiding.

      Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    8 augustus 2017 om 17:59

    Rechtertje poep zit dus ook aan de bonnen quota ..

    Login om te reageren
  6. jaso013 zegt

    8 augustus 2017 om 17:59

    Een navigatie mag je ook niet bedienen tijdens het rijden. Heel simpel dat ding in je zak houden en klaar.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    8 augustus 2017 om 17:59

    Logisch toch? En als je jezelf aan went voor aanvang van de rit je muziek in te stellen en de navigatie te programmeren dan komt het helemaal goed.

    Login om te reageren
  8. lekbak zegt

    8 augustus 2017 om 18:16

    Ha. Hier zat ik op te wachten. Opsodemieteren met dat telefoongebruik in het verkeer. Die houders worden geregeld misbruik door kutjes en lulletjes die er op facebooken en berichten sturen. Goede zaak dit.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      8 augustus 2017 om 21:45

      @lekbak: je vergeet Snapchat!

      Login om te reageren
    • wif1 zegt

      8 augustus 2017 om 23:10

      @lekbak: Kutjes en lulletjes? Dat mag niet meer, je bent aan het discrimineren, bij de NS doen ze het inmiddels wel goed want daar is het geen dames en heren meer maar “beste reiziegers…”. Wel even met de tijd mee gaan…

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        9 augustus 2017 om 04:50

        @wif1: iedereen heeft één van die twee geslachtsdelen. Dat ze een gekke kronkel in hun harses hebben en dat zelf niet willen zien is niet mijn probleem.

        Login om te reageren
  9. Sir_Vmax zegt

    8 augustus 2017 om 18:16

    Agenten zullen het verschil tussen navigatie bediening op een telefoon of onboue ook wel tussen de vingers zien of het selecteren van een volgend nummer. Gewoon aardig zijn en meewerken met politiemensen… dan gaat er een wereld voor je open… bespaart ook een hoop geld trouwens..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 augustus 2017 om 18:32

      @srthellcat:

      Welnee .. die kneuzen moeten gewoon geld binnen harken .. en dat zo makkelijk mogelijk .. dat is hun volledige taak omschrijving ..

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        9 augustus 2017 om 14:24

        @lincoln: als je zo over de politie denkt, dan hoop ik dat als jij ze écht nodig hebt, hun navigatie faalt op zoek naar je huisadres. Kneus.

        Login om te reageren
  10. rotarypowah zegt

    8 augustus 2017 om 18:23

    Wat moet je dan doen tijdens je autonome rit naar huis? Een boek lezen?

    Login om te reageren
  11. janmetdelangeachternaam zegt

    8 augustus 2017 om 18:27

    Maar ondertussen worden er meer en meer beeldschermen in auto’s gepropt(tesla, Renault) beetje scheef allemaal

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      8 augustus 2017 om 21:46

      @janmetdelangeachternaam: Porsche panamera…simpele knoppen vervangen voor touchscreen…

      Login om te reageren
  12. simonferrari zegt

    8 augustus 2017 om 18:48

    Rij vaak in een VW Up, daar is de traditionele navi vervangen voor een houder. Je kan een app downloaden die je verbind met de auto en dus kan navigeren. Leuk dat ik daar nu een boete voor krijg…

    Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    8 augustus 2017 om 18:59

    Wat een onzin. Dus ik mag niet ff een volgend nummer kiezen. Maar wel in m’n dashboardkastje duiken om een cd op te graven en die rustig gaan wisselen…
    Natuurlijk moet je met je poten van je telefoon afblijven en niet mailen/appen/etc, maar ff een blik erop om je muziek te bedienen gaat prima.

    Login om te reageren
    • galverink zegt

      8 augustus 2017 om 19:16

      @trustmeiamanengineer: daarvoor is artikel 5 van de Wegenverkeerswet:

      Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

      Login om te reageren
  14. freshlife zegt

    8 augustus 2017 om 19:06

    En via idrive mag je wel het nummer opzoeken en bellen

    Login om te reageren
  15. dracae zegt

    8 augustus 2017 om 19:15

    Ik bel, sms en app niet als ik rijd… maar ik rij wel regelmatig met mijn telefoon in zo’n goedkoop houdertje terwijl het ding dient als navigatie. Ik stel de bestemming van te voren in, maar heb wel eens het volume hoger gezet tijdens het rijden.
    Is dat nu dus ook illegaal?

    Ik heb niet veel zin om een losse TomTom te moeten aanschaffen terwijl m’n telefoon perfect werkt als navigatie.

    Login om te reageren
  16. jippie zegt

    8 augustus 2017 om 19:28

    Als je hetzelfde doet op een 15″ Tesla-scherm dan is er weer helemaal niets aan het handje. Toch net zo gevaarlijk…

    Login om te reageren
  17. Design_Driven zegt

    8 augustus 2017 om 19:30

    Ergens wel terecht, eigenlijk zou bellen überhaupt verboden moeten worden als je rijdt. Toch heb ik er wel een beetje moeite mee want ik Stream ook muziek van mijn mobiel, al werkt de stuurbediening daar mee het gebeurt wel eens dat ik een andere folder start. Ook navigeer ik via mijn telefoon. Eigenlijk allemaal afleidingen maar je moet wat.

    Login om te reageren
  18. walterbbol zegt

    8 augustus 2017 om 20:08

    En als ik de navigatie van mijn auto bedien tijdens het rijden? Ook een boete?

    Login om te reageren
  19. portie4oempfff zegt

    8 augustus 2017 om 20:12

    Wat als je je vrouw / vriendin de telefoon laat bedien, terwijl ze je aan het p***pen is tijdens het rijden, mag dat dan wel.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      8 augustus 2017 om 20:24

      @portie4oempfff: hangt er vanaf hoe lang het duurt. In jouw geval is het toegestaan.

      Login om te reageren
  20. portie4oempfff zegt

    8 augustus 2017 om 20:22

    Daarom heb ik knoppen op mijn stuur om de telefoon te bedienen

    Login om te reageren
  21. e1000bmw zegt

    8 augustus 2017 om 21:51

    Meldingen maken (flitser, file, ongeval, stilstaand voertuig, wijziging maximum snelheid, etc.) via flitsmeister is dus ook uit den boze…

    Login om te reageren
  22. ff40 zegt

    8 augustus 2017 om 22:30

    Ik doe wat ik wil

    Had de wereld die spullen niet uit moeten vinden

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      9 augustus 2017 om 10:45

      @ff40: je mag ook doen wat je wilt, alleen loop je het risico een boete te krijgen voor sommige zaken.

      Login om te reageren
  23. bmw335d zegt

    8 augustus 2017 om 22:30

    Wat een onzin weer van het justitiële apparaat! Ik zit dagelijks honderden kilometers op de weg en wat ik allemaal zie en tegen kom…

    -dames bezig met make-up
    -mensen die de krant of andere papieren lezen op het stuur
    -mensen met de laptop open én aan op de bijrijders stoel
    -mensen die sigaretten “draaien”

    En dat is wél allemaal veilig en toegestaan? Mag je als automobilist dadelijk wél nog je radio bedienen?

    Te zot voor woorden dit!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      9 augustus 2017 om 04:56

      @bmw335d: jij zegt honderden km’s per dag te rijden en het valt jou niet op dat de “telefoon in houder” misbruik word voor onzin dingen op je telefoon? Zit je dan te slapen achter het stuur ofzo?

      Ik kan niet langs een grote stad rijden zonder iemand te zien die gevaarlijk doet door een telefoon. En als ik op de motor door de file rij is het helemaal erg.

      Login om te reageren
  24. sportevo zegt

    8 augustus 2017 om 22:49

    Heel krom dit. Mijn vader had een 7 serie e65(?) en die had echt een numeriek toetsenbord waarmee je een nummer kon invoeren. Mag dat dan wel? Ik zie niet het verschil met een telefoon in een houder?

    En hoe zit het met de grote touchscreens die je in steeds meer auto’s vindt?

    En wat als je telefoon als navigatie dient? Mag je een TomTom dan ook niet meer bedienen? Met sommige navigatiesystemen kun je ook bellen door de nummers in te toetsen.

    Of gaat het puur om het aanraken/vasthouden van een telefoon omdat de wet daarin niet compleet is? Immers bestaat deze wet al sinds 2003, nog voordat smartphones / touchscreens gemeengoed werden.

    Login om te reageren
  25. sirdrinksalotofpetrol zegt

    9 augustus 2017 om 11:14

    Lekker elektrisch en autonoom gaan rijden allemaal. Hebben we geen gezeik meer en kunnen we deze website ook opdoeken.

    Login om te reageren
  26. thestino zegt

    9 augustus 2017 om 14:23

    Wat moet ik dan doen als ik een flitser wil aangeven op mijn iCoyote App? Even aan de kant gaan staan en dan pas aantikken op het scherm?

    Login om te reageren
  27. klausie zegt

    9 augustus 2017 om 20:34

    Welkom in Nederland…….

    Login om te reageren
  28. taxitom2 zegt

    10 augustus 2017 om 19:33

    Hoe zit dit dan, als taxichauffeur, met het bedienen van mijn BCT (Boordcomputer Taxi) waarmee ik ritten en berichten ontvang en verstuur?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North