• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kan de Lifan 520 Europa wel veroveren?

Auteur: robbie, gepost 21 november 2007 om 21:06 – 44 Reacties

Lifan 520


Na de Landwind en Brilliance schijnt er binnenkort nog een ander Chinees merk de Nederlandse markt te willen bestormen. En we hebben het dan over Lifan. We kennen Lifan al van de Hollandcar Abay uit Ethiopië. Maar goed, hoe zijn de voortekenen?

Onze vrienden van China Car Times weten te melden dat Lifan in Nederland(?) een E-mark creditation heeft gekregen van de ECE en dat zou moeten betekenen dat alle onderdelen van de Lifan 520 voldoen aan Europese regelgeving en wetten. Maar hoe zit het dan met de crashtest hoor ik je denken. Ook dat schijnt wel in orde te zijn. De Lifan 520 is voorzien van hoofd- en zijairbags en heeft met succes een crashtest in Rusland doorstaan.

En de aandrijving dan? Daarvoor zorgt onder andere de 1.6 TRITEC 4 cilinder motor die we kennen uit de vorige generatie MINI en de PT Cruiser. De fabriek is nu nog eigendom van Chrysler maar Lifan heeft grote interesse om de fabriek in Brazilië na 2007 over te nemen zodat ze de beschikking hebben over een eigen fabriek.

Momenteel wordt de Lifan 520 niet alleen in China en Ethiopië op de markt gebracht, maar ook in Rusland, Vietnam en Iran.

En als we de geruchten mogen geloven houden de ambities van Lifan niet op bij de 520. Volgend jaar zal er een minicar komen me de naam 320 en 1.0 en 1.3 liter motoren. En een iets grote 620 met 1.6 en 1.8 liter motoren en in 2010 komt de 720. En natuurlijk zullen ook een crossover en MPV niet ontbreken in de lineup.

Ook wil Lifan volgend jaar naar de beurs van Shanghai om op die manier geld op te halen voor het $600 miljoen kostende ontwikkelingsprogramma.

Lifan 520

Lifan 520

Lifan 520 Crashtest

Lifan 520 Specs

Lifan 520 Specs

Ook interessant!

  • Golf-segment keldert in populariteit in Europa
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
  • 'Rivian wil bedrijfswagens in Europa gaan bouwen'
  • betrouwbare Volkswagen Nivus
    Betrouwbare Volkswagen Nivus naar Europa!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

brilliance, China, Landwind, lifan

Vorig bericht: « Canadese lottowinnaar strooit met goedkope benzine
Volgend bericht: Porsche 911 GT3 RS voor de prijs van een Boxster? »

Lees Interacties

Reacties

  1. r2rule zegt

    21 november 2007 om 21:12

    Willen ze ons hier allemaal dood hebben die chinezen?

    Login om te reageren
  2. AMG zegt

    21 november 2007 om 21:16

    Dan nog liever een Dacia Logan!

    Login om te reageren
  3. Frissegast zegt

    21 november 2007 om 21:18

    Kunnen die Chinezen dan echt geen enkele aantrekkelijke auto bouwen ? Die achterzijde !!!

    Login om te reageren
  4. Mercedes - Jellinek zegt

    21 november 2007 om 21:23

    Da’s wel ongelooflijk lelijk…

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    21 november 2007 om 21:24

    Sorry Chinezen, het is niet persoonlijk bedoeld, hij is gewoon saai.

    Login om te reageren
  6. Erik zegt

    21 november 2007 om 21:27

    Gruwelijke velgen! ;)

    Login om te reageren
  7. Chip zegt

    21 november 2007 om 21:30

    Te ruil voor een appel en een ei.

    Login om te reageren
  8. Juppe zegt

    21 november 2007 om 21:31

    Wat gaat ie kosten, en komt er ook een supercharged versie?

    Wel een saai hok zeg!

    Login om te reageren
  9. vincent#1 zegt

    21 november 2007 om 21:33

    :D als je dan toch je design kopieert. kopieer dan gelijk iets als een BMW.

    Maar ga dan niet een Dacia Logan kopieeren.

    Login om te reageren
  10. Joost zegt

    21 november 2007 om 21:34

    Ehm ben ik gek als ik hem niet lelijk vind? Hij is wel saai, maar om nou ineens allemaal te zeggen dat hij lelijk is (waarschijnlijk omdat hij chinees is ofzo) vind ik ook overdreven. Er zijn nog veel ergere auto’s.

    Login om te reageren
  11. arjontje zegt

    21 november 2007 om 21:39

    oke de kont is lelijk. maar het dashboard ziet er nog wel aardig uit. Zal helaas wel hard plastic zijn.

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 21:40

    Mensen alsjeblieft zeg, niet zo denegrerend over de natte droom van de meeste van de 1 miljoen unieke bezoekers van Autoblog.

    Login om te reageren
  13. Juppe zegt

    21 november 2007 om 21:41

    Vind ‘m ook niet zo lelijk, behalve die achterlichten dan. Wel saai idd. Maar als ie goedkoop is… rij je wel voor weinig met een half BMW blok rond ;) Dus ben wel benieuwd wat ie gaat kosten.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    21 november 2007 om 21:42

    Bruin is blijkbaar in bij de Chinezen, aan het interieur te zien en de concept van enkele dagen geleden. :|

    @ Joost; Juist!

    Login om te reageren
  15. Joost zegt

    21 november 2007 om 21:44

    De neus is beter dan de Logan (net even gechecked op de site), ze zouden wat grotere velgen erop moeten zetten, dat zou hem wat mooier en meer “zelfvertrouwen” geven .

    Login om te reageren
  16. besaram zegt

    21 november 2007 om 21:50

    schattig die 8″ wieltjes ziet er nie echt uit ? maar ze hebben wel redelijke motoren

    Login om te reageren
  17. carsofcoolhaven.nl zegt

    21 november 2007 om 22:15

    Het is weer te saai voor woorden, ongelooflijk. Maar goed, China is bloody ongelooflijk groot, er gaat gewoon een keer een auto voorbij komen die ineens een fanschare krijgt. Danwel koopjesjagers voor wie een Logan te duur is, danwel een of andere cultcar die het aanzien niet waard is, maar wel veel te groot, duur of lelijk. Mark my words!

    Login om te reageren
  18. Nick_BE zegt

    21 november 2007 om 22:16

    Een 520, een 320??

    Komt er dan ook een 335i en een reeks M modellen?

    Login om te reageren
  19. vinnie zegt

    21 november 2007 om 22:23

    Heren, lifan heeft al een kopie die je hier in belgie en nederland zééééééér veel ziet rondrijden, namelijk replica van een Honda Dax, ikzelf heb vrienden die er zo’n hebben en wat is het g*dverdomme rommel!!!!

    Login om te reageren
  20. Armada zegt

    21 november 2007 om 22:42

    Vreemd. Als ik die wagen zie voel ik………………………….
    Niets. Helemaal niets.

    Login om te reageren
  21. Juppe zegt

    21 november 2007 om 22:56

    @Vinnie,
    Ik ken die imitatie daxen idd. Ken de Lifan niet, maar ze hebben zoveel namen. Maar het is bagger idd. Alles wat stuk gaat moet je vervangen met Honda onderdelen. Heb nog wel een originele Honda Dax in onderdelen, maar die moet ik al 10 jaar in elkaar zetten :)

    Login om te reageren
  22. Jan C. zegt

    22 november 2007 om 00:21

    Ik vind de auto niet lelijk. Heeft wat weg van de Lada, heeft een beetje weg van de Dacia, maar met een moderne motor uit een BMW zeg ik dat het wel eens een interessante auto kon worden.

    Login om te reageren
  23. Tsjerno zegt

    22 november 2007 om 01:08

    hmm
    een mazda 323 1600 uit ’92: 89PK
    een Chinese 1600 motor in 2007: 85PK
    15 jaar evolutie…

    en de verbruikscijfers zijn op zijn minst heel dubieus te noemen. Ik wil best wel geloven dat als je constant 60 in 5de versnelling rijdt 4,6 liter per 100 km verbruikt maar in realiteit (stadsverkeer) zal dat verbruik toch wel véél hoger liggen.

    en niet vergeten: Herinner de Seat Ibiza MK1. Die had motoronderdelen van Porsche. Betekent niet dat hij Porsche kwaliteit had. Daarmee wil ik zeggen dat een motor die van BMW komt (of beter gezegd gebouwd is onder BMW licentie) geen garantie op kwaliteit is in een andere wagen.

    Login om te reageren
  24. Zoef zegt

    22 november 2007 om 02:45

    aha de Lifan Prulia dus. Eindelijk is hij er, wat hebben we zitten wachten.

    Lang geleden dat ik in de technische specs van een motor “water cool” als een “bijzonderheid” heb weten vermelden.

    Login om te reageren
  25. Japie zegt

    22 november 2007 om 08:02

    Het model is maar net iets beter dan een lada 110,….maar ach,…zolang de Dacia Logan verkoopt…zullen hier ook wel kopers voor te vinden zijn!

    Login om te reageren
  26. sven zegt

    22 november 2007 om 08:38

    Hahah , nu gaan ze al een dacia logan klonen

    Login om te reageren
  27. pjotr zegt

    22 november 2007 om 09:55

    Geeneens echt lelijk, een beetje een gekrompen Ford Scorpio.

    Login om te reageren
  28. C200 Kompressor zegt

    22 november 2007 om 10:17

    Ik zou hem echt niet kopen, maar hij is nog lang niet zo lelijk als een jappener.

    Login om te reageren
  29. joost zegt

    22 november 2007 om 11:11

    Dit is nog lelijker dan een fiat mulipla

    Login om te reageren
  30. Pieter zegt

    22 november 2007 om 11:49

    Laten we wel wezen, dit is geen auto voor de liefhebber. Dit is er één voor de onderkant markt, zoals de Dacia en dat soort meuk. Voor die categorie ziet de auto er niet eens zo slecht uit, maar dat is allemaal ondergeschikt aan de prijs. De Chinezen kijken gewoon hoe de Japanners en Koreanen het hebben aangepakt: eerst met goedkope meuk de markt penetreren en dan vervolgens upgraden naar beter en mooier. De geschiedenis wijst uit dat dat een heel gezonde strategie is.

    Login om te reageren
  31. user888 zegt

    22 november 2007 om 12:07

    @pjotr: ‘Geeneens echt lelijk, een beetje een gekrompen Ford Scorpio.’

    Daar doe je deze Lifan weer even te kort mee. De Scorpio…

    Login om te reageren
  32. Edje® zegt

    22 november 2007 om 13:05

    Bouwen ze behalve het blok ook het dashboard in licentie? Check die klokkenboog en de vorm van de “aluminiumstrip” boven het dashboardkastje, hoezo dejavu… zie ik daar nu een 1-serie? Hihi, betel goed gekopieeld dan slecht ontwolpen…

    Login om te reageren
  33. AstonMartin zegt

    22 november 2007 om 16:09

    China gaat concurreren met Dacia:

    http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/21/logan_vanaf_85_mille#post-4557

    Ze zijn echt hopeloos daarzo.

    Login om te reageren
  34. berengun zegt

    22 november 2007 om 18:20

    ze hebben toch wel een beetje BMW gekopieerd hoor, dashboard komt rechtstreeks uit een 1-reeks!

    Login om te reageren
  35. Ben zegt

    22 november 2007 om 19:38

    Lifan klinkt als de naam van een chinese friettentmedewerk(st)er..
    Waarom,, Deze auto voegt werkelijk niets toe aan andere chinezen, allemaal goedkoop, bagger, absoluut niet mooi en niet speciaal.. Dat leer zal wel van massaproductiekoeien zijn

    Login om te reageren
  36. bran zegt

    24 november 2007 om 12:11

    lifan :s lijkt nergens op zowel de naam als de auto het mmodel lijkt eerder diets van 20 jaar terug dat wat is opgefrisd :s het interieur is trouwens er slordig afgewerkt

    Login om te reageren
  37. leendert zegt

    25 november 2007 om 21:07

    Wat een gezeik over een auto,zo’n ding moet je brengen van A naar B en het liefst zonder problemen.
    Er zijn heel wat auto’s van naam met luxe met een prijs die niet meer werkelijk is,ze zijn te duur en kaal voor het geen wat ze bieden.
    Denk hier maar eens over na.

    Login om te reageren
  38. Chindonees zegt

    26 november 2007 om 23:46

    Zo… en nu “onze” DAF 66 eens vergelijken met de concurrentie uit die tijd.
    Wow… wat een styling!!! (NOT)

    Login om te reageren
  39. Chindonees zegt

    26 november 2007 om 23:50

    Ik bedoel deze:

    http://proto2.thinkquest.nl/~llc020/index2.php?hs_id=4&par_id=1&menu=4

    Login om te reageren
  40. schneller zegt

    30 november 2007 om 16:39

    Wat een rommel!

    Login om te reageren
  41. Ida zegt

    21 december 2007 om 19:09

    Sorry dat ik dit moet zeggen. hoewel dan ook proberen die chinezen nog wat op de markt te brengen. jullie mogen het wel beoordelen. maar ik bedoel omdat het een chinese merk is. zeggen jullie dat het lelijk als chinees, niks special als chinese producten. Is dat niet een soort van discriminatie en jaloersheid? Maar nog een Ding. Als het een merk van Honda is zullen jullie gewoon allemaal goedkeuren zijn over die auto.zeker.. hoewel het toch niet zo special is. Auto is een soort van vervoer middel. en als het weinig is. wat maakt het uit? Of heeft iedereen hier een luxe goed nodig?

    Login om te reageren
  42. jan1666 zegt

    11 augustus 2008 om 12:10

    ik vind het een leuk autootje

    als het rijdt, rijdt het

    wie wil er nou 1500 euro voor een huid van een koe in je auto betale?hallooo, WIJ ZIJN NEDERLANDERS HOOR

    als het kan..koop ik de goeedkoopste auto mogelek

    als je aanzien wilt, koop dan een echte wage zoals een lambo..maar wie heeft er 225.000 over voor een auto?de ”NORMALE” nederlander niet..dus doen wij het met de andere, en zeg nou zelf..

    AUTO A 7.500 EURO
    AUTO B 27.500 EURO

    bijna alles word in china gemaakt, dus als je over china zeikt, benadeel je ejzelf want china is goedkoop….DUHH

    Login om te reageren
  43. Dr fukd-u zegt

    15 oktober 2008 om 13:38

    Jezus, wat kunnen jullie zeiken over een merk zeg. De meeste van jullie zeikerds moeten al een lening nemen om een naar jullie zeggen een fatsoenlijke auto te kunnen kopen.

    Nou hier is jullie oplossing! koop deze Lifan hoef je ook geen lening af te sluiten.

    Login om te reageren
  44. jarno zegt

    15 oktober 2008 om 13:50

    Ik heb goede ervaring met Lifan,
    Zelf race ik op kartbanen met een pitbike, d’r zit een 150cc Lifan motor onder. Deze motorblokjes worden volop in belast. En gaan bijna nooit stuk.

    Nou als deze auto ook zo betrouwbaar is, net als de lifan pitbike motor. Heb ik er wel vertrouwen in.

    En mooi, tja… Veel mannen hebben ook een lelijke vrouw. Die gasten hoor je daarover ook vaak zeiken. Maarja, eenmaal in bed zeuren ze niet. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North