• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kan Max het kampioenschap van 2022 op zijn buik schrijven?

Auteur: nicolasr, gepost 6 januari 2022 om 17:00 – 33 Reacties

Max 2022

Geen goede berichten uit het kamp van Red Bull en Honda. De nieuwe motor van Max voor 2022 heeft niet de power die ze graag zouden willen hebben…

Nog een kleine week en dan is het precies een maand geleden dat Max Verstappen geschiedenis schreef. Hij werd na een fenomenaal seizoen de eerste Nederlandse wereldkampioen ooit in de Formule 1. Alles viel op zijn plaats, de auto was goed, de motor evenzo en op de juiste momenten lachte vrouwe Fortuna hem toe.

Voor de 16,3 miljoen hardcore Nederlandse F1-fans was dat een moment waar ze minstens 25 jaar naar hadden uitgekeken. En diezelfde grote schare van 18,6 miljoen fans verwacht natuurlijk dat Max dat kunstje in 2022 even gaat herhalen. En zij hebben er verstand van, dus dat komt wel goed. Toch?

Nou, wees daar maar niet te zeker van…

Honda heeft moeite met de motor van 2022

Er gaat het komende seizoen enorm veel veranderen in de Formule 1. Allereerst zijn de auto’s van 2022 natuurlijk totaal verschillend met die van 2021. Daarover is al meerdere keren geschreven, dus dat is inmiddels wel bekend.

Maar er gaat meer veranderen. Aan de motoren bijvoorbeeld. Die moeten namelijk vanaf komend seizoen op E10 gaan lopen. Je weet wel, dat is die leidingvretende troep die je ook bij de lokale benzinepomp kan tanken met 10% bio-ethanol erin. Onder het kopje duurzaamheid moeten alle motoren daarop gaan draaien, maar da’s makkelijker gezegd dan gedaan.

Zo moet er nogal wat worden aangepast aan de krachtbron. Renault bijvoorbeeld heeft voor 2022 een geheel nieuwe motor gebouwd. Naar grote tevredenheid, zeggen ze daar zelf overigens. Ook Ferrari komt met jubelende berichten. Samen met Shell hebben de Italianen een waar powerhouse gebouwd. Zeggen ze daar ook zelf.

Maar Red Bull en Honda? Helaas , geen gejubel.

Krijgt Max in 2022 een ‘GP 2 engine’?

Normaal staat Helmut Marko vooraan om te oreren hoe goed Red Bull, Max en Honda het voor elkaar hebben, alleen dit keer niet. Volgens hem lukt het Honda nog niet om voldoende power uit hun motor te peuteren op die nieuwe brandstof. Het kan slechter, maar zo goed als in 2021 is het niet, aldus Marko.

Bovendien is dit het laatste kunstje dat Honda -officieel- met de motor van Max uithaalt. Daarna trekken ze zich terug uit de Formule 1. Als je er dan ook nog een bij denkt dat de nieuwe regels gelden tot 2026, is het echt te hopen dat ze het nog voor elkaar gaan krijgen, ook voor alle 23,6 miljoen Nederlandse fans van Max.

Maar dat zullen we in maart pas weten. Tot die tijd is het hopen en nagenieten van 2021!

Ook interessant!

  • Max Verstappen wuift geruchten over Honda-bom weg
  • De auto van Max Verstappen in 2022
    De auto van Max Verstappen in 2022
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

e10, Formule 1, Honda, Max Verstappen, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Aankoopadvies: Youngtimer in 2022
Volgend bericht: Je Mercedes kan afbranden, maar wordt niet gerepareerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    6 januari 2022 om 17:20

    Boeiûh! Hoe is het nu met Lewis? Dat willen we weten!

    Login om te reageren
    • a3aan zegt

      7 januari 2022 om 08:04

      @bernoulli: dat is toch duidelijk? Die diva rijdt gewoon weer mee dit jaar. Zijn ego kan het niet aan om nu al te stoppen.

      Login om te reageren
  2. aschja zegt

    6 januari 2022 om 17:24

    Helmut Marko? Dan kunnen we de conclusies trekken dat het wel snor zit. Die man is inmiddels zo doorzichtig als glas.

    Login om te reageren
  3. sportabgasanlage zegt

    6 januari 2022 om 17:34

    Als als als…
    Als mijn tante een piemel had, was het mijn oom.
    We gaan het wel zien, na een wedstrijd of 3 hebben we pas een redelijk beeld van de verhoudingen op de grid. Tot die tijd is het koffiedik kijken, waarbij de meeste mensen die er verstand van hebben, verwachten dat de verhoudingen niet heel veel anders zullen zijn dan afgelopen paar seizoenen.

    Wij mogen allemaal hopen dat alle auto’s 100% aan elkaar gewaagd zijn, zodat alleen de beste coureurs het verschil maken. Maar we weten allemaal wel hoe het zit. 80-90% van het succes wordt bepaald door de auto, de coureur kan nauwelijks het verschil maken.

    Login om te reageren
    • frederikvc zegt

      6 januari 2022 om 20:19

      @sportabgasanlage: wat is de gender neutrale versie ban een tante of oom?

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        6 januari 2022 om 20:41

        @frederikvc toomte

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          7 januari 2022 om 07:11

          @sportabgasanlage: Tantoom?

          Login om te reageren
      • Towel986 zegt

        7 januari 2022 om 08:10

        tam

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        7 januari 2022 om 10:30

        Een idioot …

        Login om te reageren
  4. HZW zegt

    6 januari 2022 om 17:50

    Ik moet het nog eens zien dat er weinig veranderd, het komende F1 seizoen.
    Geheel andere auto’s en motoren die op E10 moeten draaien.
    De auto’s qua aerodynamica zullen veel meer aan elkaar gewaagt zijn, omdat daar veel minder mogelijk is.
    En als je de motor niet op orde hebt voor E10 brandstof heb je een probleem.

    Misschien wordt het nu het Ferrari – Alpine/Renault tijdperk.

    Login om te reageren
  5. dreester zegt

    6 januari 2022 om 17:55

    Geen bron naar de claims van Renault. In de link voor Ferrari wordt geen woord gerept over de vorderingen voor 2022. Wat is dit voor onzin?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      6 januari 2022 om 18:26

      Onzin? Hoezo?

      Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      6 januari 2022 om 23:41

      @dreester: lekker met pilsje op getikt, prima i love it.

      Login om te reageren
    • boriske zegt

      7 januari 2022 om 11:01

      Onzin? Dit is autoblog waar de “auteurs” vooral proberen grappig te zijn.

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        7 januari 2022 om 19:12

        En toch blijven lezen hè?

        Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    6 januari 2022 om 18:56

    Ik heb ook gelezen dat, hoewel Honda formeel uit de sport stapt, ze betrokken blijven tot 2025. Ze zijn geen titelsponsor meer en gaan kosten direct doorbelasten aan RB.

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      6 januari 2022 om 19:54

      @pomoek: klopt, honda mocht niet met naam in F1 blijven van het merk vanwege vergroening duurzaamheid blabla maar ws komen ze later gewoon terug.

      Login om te reageren
  7. potjak zegt

    6 januari 2022 om 19:04

    Helmut zegt:’Lukt nog niet’ hij zegt niet:’Luk niet’. Dus nog niets aan de hand.

    Login om te reageren
  8. gasterplancke zegt

    6 januari 2022 om 19:20

    Als Mercedes/Hamilton dit hadden gemeld was het door de oranje fans weggezet als psychologisch trucje. Misschien ook wel terecht. Zou Red Bull/Verstappen zich wel eens met psychologische trucjes bezighouden?

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      6 januari 2022 om 20:04

      Mercedes heeft volgens zeggen het ‘sandbaggen’ uitgevonden maar Red Bull heeft het tot een kunst verheven..

      Login om te reageren
    • bobinthebottle zegt

      6 januari 2022 om 20:58

      @gasterplancke: daar lijkt het mijns inziens wel op. Sandbaggen doe je over het algemeen vanuit een dominante positie; ik zie bijvoorbeeld Haas of Williams niet direct een zelfde bericht de wereld in sturen

      Login om te reageren
    • Pixed zegt

      7 januari 2022 om 09:25

      Men is hier gewoon al begonnen met excuses voor te bereiden als Verstappen straks niet voorin mee doet. Dan zal het wel aan de wagen liggen, niet aan de rijder…

      Login om te reageren
  9. goodfellar1 zegt

    6 januari 2022 om 19:42

    Anders kunnen ze altijd nog een k20c1 erin smijten en die beetje opschroeven!

    Login om te reageren
  10. ericc zegt

    6 januari 2022 om 20:32

    Gewoon de andere op een verkeerd been zetten. In maart iedereen naar huis rijden!

    Login om te reageren
  11. tortuga zegt

    6 januari 2022 om 20:56

    Wel zot, naar mate dat ik het artikel las werden er meer en meer mensen fan van MAX. Toch denk ik dat ze het kunnen daar bij Honda. V-tec en de Civic type R zijn ook technische hoogte punten.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      6 januari 2022 om 23:25

      @tortuga: ik heb het even nagevraagd, maar op het moment van schrijven van deze reactie zijn inmiddels 34,3 miljoen Nederlanders al minstens 25 jaar fan van Max Verstappen. En het aantal blijft gestaag oplopen…

      Login om te reageren
  12. yipikaye zegt

    7 januari 2022 om 07:08

    Ik heb zo juist weer vernomen dat Lewis de katalysator van Max heeft gestolen en hiervoor is opgepakt. Weten we gelijk hoe het zit met de media stilte rondom Lewis.

    Login om te reageren
  13. Freewarefreak zegt

    7 januari 2022 om 08:55

    1: het is twintig pk. Dat is nou niet hemelverschroeiend veel.
    2: het is nog geen 20 maart. Honda werkt 24/7 om dit te fixen. Die 20 pk is de stand VANDAAG.
    3: RB heeft 1 ding wat MB niet heeft: de MaxFactor. Dit merk ontstaan in Montfort compenseert dat. Let maar op.

    “..Bovendien is dit het laatste kunstje dat Honda -officieel- met de motor van Max uithaalt. Daarna trekken ze zich terug uit de Formule 1. Als je er dan ook nog een bij denkt dat de nieuwe regels gelden tot 2026, is het echt te hopen dat ze het nog voor elkaar gaan krijgen..”

    Dit is dikke poep, Honda ondersteund RB tot en met 2025. Dat is niet a.s. 20 maart: nou hier heb je je motor en doei. Honda blijft volledig beschikbaar met support / R&D, etc, etc. Er verandert eigenlijk niets. Ja twee dingen:

    1: de naam Honda verdwijnt van het blok.
    2: er zit vort een factuurtje bij.

    Login om te reageren
  14. 911rsr zegt

    7 januari 2022 om 09:14

    Hij kan het ongetwijfeld op zijn buik schrijven. Maar of hij daardoor harder gaat rijden…..

    Login om te reageren
  15. supertjeduc zegt

    7 januari 2022 om 16:52

    Misschien schroeft RB de motor nu wat verder open
    Beetje zoals Mercedes in de laatste maanden
    En dan soms een extra motor op de koop toenemen
    Volgens mij mocht dat afgelopen seizoen niet van Honda want die wilden vooral als betrouwbaar overkomen
    Dat verhaal van dat Shell super benzine heeft gemaakt kennen we nog van een paar seizoenen geleden ( toen Ferrari last had van uitzettende benzine slangen )
    Daarna was de benzine opeens niet geweldig meer want niks gewonnen

    Login om te reageren
  16. loggy zegt

    7 januari 2022 om 19:40

    @ nicolasr. Grootste nieuws in dit artikel is dat we al blijkbaar 23,6miljoen Nederlanders hebben.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      7 januari 2022 om 19:55

      Ik heb het even nagevraagd, inmiddels zitten we op 40,8 miljoen Nederlandse Max Verstappen fans…

      Login om te reageren
  17. F14Live zegt

    14 januari 2022 om 13:56

    Sandbagging van RB is heel vroeg begonnen. Nog voor de eerste test.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North