• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Keating neemt 2200 pk-supercar mee naar Monaco

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 december 2010 om 18:19 – 48 Reacties

Keating ZKRs


Hoe lang is het geleden dat we over Keating (niet die jengelzanger, maar het automerk) berichtten? Twee-en-een-half jaar. Het leek even het zoveelste supercarmerk te zijn dat met enorme pk-claims komt en vervolgens weer in de obscuriteit verdwijnt (hi Melling Hellcat!). Maar Keating houdt woord, en neemt zijn supercar ZKR mee naar Top Marques in Monaco.

De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat dit voor het eerst van een ZKRs horen, tot voorheen waren alleen de TKR en de SKR bij ons bekend. Maar GTSpirit, dat doorgaans wel wat ingangen heeft in het exclusieve wereldje, vermeldt het toch echt. De Britse supercarbouwer gebruikt voor zijn modellen een tweetal GM-motorblokken, namelijk de 6 liter grote LS2, en de 7 liter grote LS7 (beiden V8), die vervolgens een eventuele nabehandeling door Nelson Racing Engines (NRE) krijgen. Hoe zoiets klinkt kan je HIER checken.

Al naar gelang de wens van de klant wordt het aantal pk’s opgevoerd, tot een weerzinwekkende 2.200 pk. Dit is uiteraard een leuke uitsmijter, maar daarnaast pakt Keating het wat bescheidener aan met powertrims van 400 en 500 pk (atmosferisch), 520 en 650 pk (compressor) en 1000 en 1500 pk (twin turbo).

Wij wachten nog even op nadere informatie van de fabrikant, maar dit wilden we jullie in ieder geval alvast niet onthouden. Op hun website kan je e.e.a. over de SKR en TKR lezen. Het jaarlijkse Top Marques-evenement wordt in april gehouden, en was in het verleden gastheer van onder andere pareltjes als de PPI R8 en de Gemballa Mirage GT.

Ook interessant!

  • Yamaha R7: te weinig PK's om mee te doen?
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • 4-jarige in Bentley veroorzaakt aanrijding op plein Monaco
    4-jarige in Bentley veroorzaakt aanrijding op plein Monaco
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

keating, Lichtgewicht, Supercars, top-marques, wit

Vorig bericht: « Rijtest en video: Jaguar XKR
Volgend bericht: BAM! 451 pk uit een Octavia RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    20 december 2010 om 18:24

    DE HIER link doet het niet.
    Staat niet eens in het rood gemarkeerd.

    Login om te reageren
    • mylvan zegt

      20 december 2010 om 18:27

      @BmwMPower: das omdat het geen link is dat hij niet rood is ;)

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        20 december 2010 om 18:33

        @mylvan: Kijk nog eens dan, knul…
        Ik zit hier al een tijdje hoor.

        Login om te reageren
        • mylvan zegt

          20 december 2010 om 18:57

          @BmwMPower: Ow knulletje, het spijt me. Ik gebruik Firefox en die liet het echt niet in het rood zien. Het spijt me echt ontzettend, ik zal nooit meer zo’n ontzettend domme stomme lompe fout maken….

          Login om te reageren
          • Joost1990_2 zegt

            20 december 2010 om 20:51

            @mylvan: goed zo

            Login om te reageren
          • atakan zegt

            21 december 2010 om 15:38

            @mylvan: noob.

            Login om te reageren
  2. CBR600rr zegt

    20 december 2010 om 18:25

    Hartstikke leuk dit soort vermogens, maar hoe ga je dat in godsnaam op de weg houden? Die bak ziet er verder behoorlijk uit als een Saleen…

    Login om te reageren
    • Humanspectrum zegt

      20 december 2010 om 18:35

      @CBR600rr: Ik dacht ook al aan een Saleen. Deze auto is wel zelf verzonnen, toch? Laat het in godsnaam een goede auto zijn en niet zo’n halfbakken, kitcarachtig geval. Ziet er verder goed uit. Goede motoren, lekkere prestaties. Ben benieuwd.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        20 december 2010 om 21:22

        @Humanspectrum: Geloof je nou echt dat dit kwaliteit kan worden? Kijk om te beginnen eens naar de velgen, dan weet je toch al genoeg?

        Login om te reageren
  3. JamesBond007 zegt

    20 december 2010 om 18:30

    is dat geen saleen?

    Login om te reageren
  4. rnd zegt

    20 december 2010 om 18:41

    Die velgen met 2200PK( minimaal 500PK) is niet echt een goed idee.

    Login om te reageren
  5. antihoofthooft zegt

    20 december 2010 om 18:43

    Heette dit merk origineel niet barabus?
    wat is er met die naam gebeurt?

    en waar moet het logo me aan doen denken?

    Login om te reageren
  6. MAB zegt

    20 december 2010 om 18:43

    Wat een lelijk ding, al krijg ik hem gratis neem ik het niet aan

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    20 december 2010 om 18:44

    Boooring

    Login om te reageren
  8. antihoofthooft zegt

    20 december 2010 om 18:45

    volgens mij, is barabus de voorlopen van keating. beide hebben één zelfde auto die TKR heet, geen toeval lijkt me.

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/18/barabus-1005pk
    dat is dus juli 2006!!!

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      20 december 2010 om 18:49

      @antihoofthooft:

      Rechts in de lijst “relevante artikelen op AB”

      Licht en snel: Keating SK..
      We schreven al eens over het Britse bedrijf Keating (formerly known as Barabus), dat zich tot d…

      Confirmed dus!

      Login om te reageren
  9. CBR600rr zegt

    20 december 2010 om 18:55

    Trouwens, kijkende naar het filmpje van hoe die motor klinkt: dat gaat echt lekker comfortabel rijden met 1500 pk die ineens vrijkomen rond 3500-4000 toeren. Ze kunnen die auto beter een zeshoeksdesign meegeven met zo’n turbogat!

    Login om te reageren
  10. Sciurida zegt

    20 december 2010 om 19:01

    Waar moet het logo me aan doen denken? Er gaat geen belletje rinkelen vrinden van AB

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 december 2010 om 19:06

      Tip: het is een supercarbouwer, en de naam begint ook met een K

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        20 december 2010 om 20:25

        @sir_smokalot: Koenigsegg echt? No way, alleen de vorm van het ‘schild’, dan zou het namelijk ook op Panoz moeten lijken…

        Login om te reageren
        • stefan82 zegt

          20 december 2010 om 22:56

          @Sciurida: En op Pontiac… en op…

          Login om te reageren
  11. bm zegt

    20 december 2010 om 19:16

    heel leuk en aardig dit apparaat. maar ik heb zon donkerbruin vermoeden dat hij na een geweldige acceleratie en een machtige topsnelheid het motorblok in 100.000 stukjes blaast. en mocht dat nietgebeuren mietert de deur er waarschijnlijk uit.

    leuk, als je van opscheppen houd, maar mij niet gezien.

    Login om te reageren
  12. papa beer zegt

    20 december 2010 om 19:18

    het doet me denken aan de nieuwe auto van shelby, de ssc aero II ofzoiets. Daarvan de luchtgaten aan de zijkant.

    Login om te reageren
  13. Brutus zegt

    20 december 2010 om 19:19

    Goh zal het logo niet iets weg hebben van het koeninsegg logo. Weet niet het is maar een suggestie

    Login om te reageren
  14. SD zegt

    20 december 2010 om 19:39

    man o man, come on… ziet niemand in dat het logo heel erg op die van een Koenigsegg lijkt? Tss.. en ik maar denken dat er hier echte autoliefhebbers/kenners aanwezig zijn :(

    Login om te reageren
    • jp zegt

      20 december 2010 om 20:04

      @SD: dus jij vindt dit

      lijken op dit:

      :roll:

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        20 december 2010 om 20:07

        @jp: Ok die van jou is stukken beter :D

        Login om te reageren
      • SD zegt

        20 december 2010 om 20:20

        @jp: Nou, wat vind jij? Lijkt die niet erop dan? Nou jong lees en leer (wat handig is voor lesje poliicologie), en wat ik dus bedoel: het logo is idd gelijk aan die van Koenigsegg, alleen verschilt ie in ruime lay-out van de Koenigsegg!

        Login om te reageren
        • SD zegt

          20 december 2010 om 20:20

          @SD: Politicologie*

          Login om te reageren
          • jp zegt

            20 december 2010 om 20:58

            @SD: denk je nou echt dat ik een lesje politicologie nodig heb? Waar denk je dat de letters “jp” voorstaan. Ik moet toch wat nou met mijn vrije tijd. :P ;)

            Login om te reageren
        • captain zegt

          21 december 2010 om 00:38

          @SD:
          kom zeg deze schilden lijken toch niet op elkaar? Ow wacht, de auto zelf lijkt wel een mclaren F1 met zijn 4 wielen, butterfly doors en dakluchthapper… Ook niet dus. Er bestaan duizenden wapenschilden sinds de middeleeuwen en deze twee hebben echt niets met elkaar te maken. Zoals Xilver vermeldt lijkt het nog eerder op dacia

          Login om te reageren
  15. xilver zegt

    20 december 2010 om 20:06

    Doet me wat aan dacia denken

    Iemand een beter idee?

    Login om te reageren
    • omarpasha zegt

      21 december 2010 om 02:25

      @xilver: Gumpert
      http://www.carwoman.nl/wp-content/uploads/2008/11/gumpert-logo.jpg

      Login om te reageren
  16. fant zegt

    20 december 2010 om 20:21

    2200PK op de achterwielen, ja, dat gaat leuk aflopen :’)

    Login om te reageren
  17. emile zegt

    20 december 2010 om 20:57

    Leuk in Monaco dit jaar, ben benieuwd of we dadelijk daar allemaal met een witte auto staan!!

    Login om te reageren
  18. SoFriPa zegt

    20 december 2010 om 21:43

    2200 pk is voldoende om die tupperwarebak de ruimte in te schieten. Moet makkie zijn, vleugels heeft ie al…

    Login om te reageren
  19. Apache zegt

    20 december 2010 om 22:48

    Doorontwikkeling en herbenaming van de Barabus TKR?

    Login om te reageren
  20. Alex zegt

    20 december 2010 om 23:32

    Het logo doet me aan het barabus logo denken… duh…
    Maar een Supercar bouwer en het begint met een K? geen idee

    Login om te reageren
  21. Gerard zegt

    21 december 2010 om 00:08

    En ik vraag mij af welke composietmaterialen er effectief worden gebruikt, en op welke mannier alles aan elkaar wordt verbonden ? ! ?

    Het lijkt erop dat zij Bugatti en andere superlatieven willen overstuigen.

    Login om te reageren
  22. Gerard zegt

    21 december 2010 om 00:12

    Hmm . . . , oei, typfoutje, het moest ‘oversteigen’ zijn i.p.v. overstuigen, gecorrigeerd bij deze dus.

    Login om te reageren
    • Apache zegt

      21 december 2010 om 09:06

      @Gerard:

      overstijgen

      Login om te reageren
  23. NicoLauda zegt

    21 december 2010 om 01:06

    Bij een wapenschild is het belangrijker wat de betekenis is van wat er op staat dan de vorm ervan. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor dit soort supercars…
    De Agera lijkt meer op een UFO, de Veyron op een kever, de Hennesy op een uit zijn pak gegroeide Exige en zo kunnen we wel door blijven gaan. Toch lijkt deze nog het meest op niks, wat opzich ook wel knap is.

    Login om te reageren
  24. Davidov zegt

    21 december 2010 om 03:05

    Lol, dit is gewoon een en al Saleen :P

    Login om te reageren
  25. luis zegt

    21 december 2010 om 09:42

    waarom heeft niemand het over do toppsnelheid?
    Ben ik wel erg beniewd naar.

    Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      21 december 2010 om 12:04

      @luis: in aeronautische knots of kilometers per uur?!

      2200PK slaat kant nog wal.

      Login om te reageren
      • atakan zegt

        21 december 2010 om 15:40

        @tvrspeedsix: in lichtsnelheden dnek ik!

        Login om te reageren
  26. mrtz zegt

    21 december 2010 om 15:00

    Porsche logo iemand?

    Login om te reageren
  27. Macready zegt

    21 december 2010 om 16:03

    0-100 in 5+ seconden en 0-200 in 10+ seconden. Papieren pk’s zonder tractie, mét knoepert van een turbogat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North