• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kermit de groene Ferrari

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2010 om 16:52 – 43 Reacties

Kermit de groene Ferrari


Zullen we maar heel snel vergeten dat dit een hybride Ferrari is? Laten we vooral even genieten van zijn bijzondere matgroene lak. Het feit dat er allemaal van die vieze hybride meuk in ligt is niet meer relevant.

Hoewel groen helemaal geen kleur is die je snel zou zien op een Ferrari (behalve die van Prins Bernhard misschien) vind ik deze matte gifgroene Ferrari met zijn zwarte dak er heel erg bruut uitzien. En hoe groen al die hybride zooi ook mag zien, van mij hoeft het niet perse. Dan tank ik wel een paar keer extra. Met zo’n auto rij je toch hoogstens enkele duizenden kilometers per jaar (als de meeste eigenaren dat al halen).

Ze doen dus alleen maar groen omdat de publieke opinie dat eist. En dat is jammer.

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

599, concept, Ferrari, geneve-2010, groen, hy-kers, Hybride, mat

Vorig bericht: « Hollands glorie: Spyker C8 Aileron Spyder
Volgend bericht: Autoblog video: autosalon Geneve 2010 (deel 1) »

Lees Interacties

Reacties

  1. mosmos zegt

    2 maart 2010 om 16:55

    mooie kleur

    Login om te reageren
  2. GHV zegt

    2 maart 2010 om 16:57

    Kleur is inderdaad nog niet zo verkeerd…. ben erg benieuwd naar de eerste rijtesten….

    Login om te reageren
  3. Chrisss zegt

    2 maart 2010 om 16:57

    heel apart die kleur, maar zeker wel mooi.. jammer dat het hybride is..

    Login om te reageren
  4. Bosnia_love zegt

    2 maart 2010 om 16:57

    Deze vind ik toch nét wat lekkerder! Bovendien zit er in deze geen hybridemeuk! :D

    Login om te reageren
  5. killioq zegt

    2 maart 2010 om 17:03

    vind het echt een super mooi kleurtje, ook leuk voor je bmw.

    Login om te reageren
  6. Kuukske zegt

    2 maart 2010 om 17:06

    Ik vind het eerlijk gezegd prachtig!
    Als ik ooit zo’n auto kan kopen, zou ik deze kleur zeker overwegen…

    Login om te reageren
  7. Vanquish zegt

    2 maart 2010 om 17:06

    In hoeverre is ie dan groen? Beetje informatie geven kan geen kwaad hoor ;).

    Login om te reageren
    • Kuukske zegt

      2 maart 2010 om 17:09

      @Vanquish:
      Details over wat voor hybride aandrijflijn er exact verstopt zit onder het groene huidje van deze eco Ferrari is nog niet bekend. (http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/27/dit-is-ferraris-groene-hybride-599-gtb)

      Login om te reageren
  8. EJS zegt

    2 maart 2010 om 17:15

    Die kleur blijft prachtig..:-|

    Login om te reageren
  9. Beetje Verward zegt

    2 maart 2010 om 17:15

    robbie: “Ze doen dus alleen maar groen omdat de publieke opinie dat eist. En dat is jammer.”

    Een geweldig gebrek aan respect voor de ingenieurs van Ferrari. Denk je echt serieus dat die mensen alleen maar vanwege publieke druk van alles ontwikkelen waar ze helmaal geen greintje gevoel mee hebben?

    De mensen die dit soort hybrides ontwikkelen zijn dezelfde gasten die verantwoordelijk zijn voor de door zgn autoliefhebbers aanbeden bolides. Gelukkig hebben de mensen bij Ferrari meer visie dan het publiek dat alleen maar van hun producten kan dromen.

    Login om te reageren
  10. JPM zegt

    2 maart 2010 om 17:23

    Wat een bekrompen en slap stuk tekst robbie. Waar moet dit heen met autoblog? Ruben is weg maar toch blijft de kwaliteit van de stukjes erg slecht.

    Login om te reageren
  11. laulau zegt

    2 maart 2010 om 17:25

    mooi kleurtje maar hybride en ferrari gaat niet samen!

    Login om te reageren
  12. porsche911turbo2 zegt

    2 maart 2010 om 17:26

    ik heb normaal een hekel aan groen maar dit kan best wel alleen zie ik liever geen mat groen

    Login om te reageren
  13. IrT zegt

    2 maart 2010 om 17:28

    Waarom is de hybride Porsche 918 Spyder de leukste verrassing uit Geneve. En de hybride Ferrari zo snel mogelijk te vergeten? Ik denk niet dat we bang moeten zijn dat het een Ferrari zal worden met prius prestaties.

    Login om te reageren
  14. super458 zegt

    2 maart 2010 om 17:28

    Boeit mij het dat het een hybride is… Het is een hybride FERRARI!

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    2 maart 2010 om 17:47

    Net als een windmolen onder aan een helling: totale onzin dit soort auto’s.

    Login om te reageren
  16. Beetje Verward zegt

    2 maart 2010 om 17:55

    Laurens:”Net als een windmolen onder aan een helling: totale onzin dit soort auto’s.”
    Dat bedoel ik dus met een totaal gebrek aan respect. Denken dat je als simpele autohandelaar of schoolmeester het beter weet dan die jongens in Modena.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 maart 2010 om 18:00

      @Beetje Verward:
      goed zo jongen ..
      nooit zelf denken .. andere weten het veel beter voor jouw ..

      Login om te reageren
    • Laurens zegt

      2 maart 2010 om 18:00

      @Beetje Verward: je was toch een soort van mobiliteitsconsultant…

      Maar je moet wel een hele domme lul zijn om niet te begrijpen dat het weinig zin heeft iets zuiniger te maken wat niet gebruikt wordt. Je bent toch zo’n expert, wat is het gemiddelde jaarkilometrage van een gebruikte Ferrari?

      Login om te reageren
  17. R0L3X zegt

    2 maart 2010 om 18:01

    Ik ben groen misselijk… Hybrid dit dat :/

    Login om te reageren
  18. Beetje Verward zegt

    2 maart 2010 om 18:05

    Ach meneer Lincoln: ik denk na over zaken waar ik verstand van heb. Autobouwers hebben meer verstand van auto’s bouwen dan ik. Daarom volg ik hun uitvindingen met respect.

    Voor scheldende autohandelaren heb ik geen respect.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      2 maart 2010 om 18:13

      @Beetje Verward: als je enige bijdrage op deze site het quoten van autofolders blijkt te zijn, waarom zou je dan respect verdienen? Je begrijpt niet eens wat iets simpels als een CO2 emissiehandelsysteem inhoudt, en waarom je dan gestoord bent om aan iets als een hybridesysteem zoveel subsidie per ton bespaarde CO2 uit te geven. Behalve dat het jouw privé wel goed uitkomt, vandaar dat domme lul…

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      2 maart 2010 om 18:30

      @Beetje Verward:

      Het is fijn dat je alleen nadenkt over zaken waar je verstand van hebt. En ik ben er zeker van dat autobouwers oneindig veel meer verstand hebben van auto’s bouwen dan u.

      Maar om daarom wat ze zeggen klakkeloos over te nemen?

      Daarbij de hoofdzaak van een autobouwer is om te verkopen.
      Ferrari wil verkopen. De hoofdzaak van een marketing team is om uit te vinden wat de trends en de mode is en wat verkoopt. De hoofdzaak van het Pr en het reclame team is om de producten te verkopen en er liefst een catchy semi-wetenschappelijke uitleg aan te geven.
      Liefst eentje die de koper zich beter doet voelen als de andere automobilisten.

      Vorsprung durch technik (als autokopieerder zal je die wel kennen)
      Volvo met hun veiligheid, BMW is sportief en speels, mercedes is luxe, en een prius is moreel superieur)

      Nu is er veel reclame rond het milieu en de opwarming van de aarde (die al sinds de laatste ijstijd bezig is en die echt niet zo snel is dat we ze merken) dus worden zelfs supercars “groen”

      Als ferrari echt groen wilde zijn bouwden ze een koolstof vezel 2 zitter met een gewicht van 300kg en een 2 cilinder motor met een 170PK of bouwden ze er zo eentje met een electromotor, 3 wielen (2 vanvoor 1 vanachter) die niet breder zijn dan de banden van een geit en die helemaal aërodynamisch is.

      Maar dat doen ze niet.
      Daarbij als men de winst in gewicht en het vermeende verlies in gebruik en het verlies in prestaties door het gewicht tegen elkaar opweegt zijn hybrides echt niet zuiniger dan een wagen met een aangepast motor management en zonder dat extra gewicht maar met wat minder toeren. Daarbij de zuinigheid licht aan de bestuurder niet aan wat hij rijd als je met je hybride ferrari op 7000rpm rijd en alles op het laatste moment toegooid bij het remen zal hij echt niet zuiniger zijn.

      En het systeem van porsche in de gt3 is niet zuiniger maar wel sneller voor het zelfde belast vermogen!

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 maart 2010 om 19:16

      @Beetje Verward:
      een Ferrari met een zwik accu,s heeft geen toegevoegde waarde op deze planeet ..
      behalve een zwik accu,s die niet aangesproken worden ..

      zoals mijn nick-name niet doet vermoeden ben ik zwaar anti-overconsumptie ..
      en juich zuinige alternatieven toe ..

      maar die “heilige” auto-industrie blijkt na 100 jaar nog steeds niet in staat om auto,s zuiniger dan een T-Ford te laten rijden .. (gemiddeld) ..

      de auto industrie weet meer van centjes maken dan van zuinigheid ..

      ja ja .. ik weet het .. maar de Panda en de 2CV leverde netto per unit veelste weinig op ..

      Login om te reageren
  19. EatMyDust zegt

    2 maart 2010 om 18:44

    “Het feit dat er allemaal van die vieze hybride meuk in zit vergeten we maar even.”

    Mag ik vragen waar dit op slaat?
    Ik snap dat jullie (inclusief mijzelf) houden van ronkende V12 motoren, maar gaat dit niet wat ver? Vanuit mijn standpunt kan je deze ontwikkelingen alleen maar toejuichen en naarmate deze vorderen zal iedereen er profijt van hebben. Om dan maar te zwijgen over de briljante techniek die hiervoor nodig is.

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    2 maart 2010 om 19:05

    Robbie heeft wel helemaal gelijk. Want een Ferrari nodigt uit tot sportief rijden dus dan zal een elektromotor echt geen verschil maken.

    Login om te reageren
  21. EatMyDust zegt

    2 maart 2010 om 19:21

    @ BananaFlip
    Dus jij beweert dat wanneer een auto niet uitnodigd tot sportief rijden, een elektromotor wel verschil maakt?

    Als de ratio tussen gewicht en vermogen verhoogt wordt, heeft een elektromotor wel degelijk nut. (W=F*s , F=m*a ?)

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 maart 2010 om 19:24

      @EatMyDust: Dat zal, maar ik doelde op het verbruik en de uitstoot, waarover Ferrari zegt dat die zullen afnemen. Aangezien de 599 soms best wel uitnodigd tot sportief rijden zal de aanwezigheid van de elektromotor weinig verschil maken in dat verbruik en die uitstoot.

      Login om te reageren
  22. EatMyDust zegt

    2 maart 2010 om 19:26

    Oke, op het vlak van verbruik volg ik je, al kan ik hier geen gegronde uitspraak over doen op het moment.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 maart 2010 om 19:32

      @EatMyDust: Totdat er gereden wordt kan er inderdaad enkel gespeculeerd worden. Maar dit is in ieder geval mijn voorspelling ;)

      Login om te reageren
  23. Ralph zegt

    2 maart 2010 om 20:04

    Hoezo jammer een hybride met een lekker KERSje van Ferrari?
    Alsof de ‘schone Diesel’ destijds zo jammer was?

    Het ‘publiek’ wil toch graag Motorsport / F1 terug zien in de straat auto’s?

    Porsche met het Williams F1 systeem en Ferrari met hun eigen KERS. Wat wil je nou?

    Maare ondertussen is dé Peugeot Eco Cup bezig!

    Login om te reageren
  24. Mardec zegt

    2 maart 2010 om 20:07

    Mooi matgroen is niet lelijk :-)

    Login om te reageren
  25. Freude_am_Fahren zegt

    2 maart 2010 om 20:34

    ik dacht dat ze bij Ferrari een vlakke onderkant hadden. Zonder vlakke onderplaat is een diffuser toch nutteloos, niet?

    Login om te reageren
  26. BakPouwww zegt

    2 maart 2010 om 21:54

    ik weet waarom jullie zitten te zijken.
    maar ik heb deze ferrari liever dan een prius

    Login om te reageren
    • Bakpouwww zegt

      2 maart 2010 om 21:57

      @BakPouwww: effe eigen edit :

      ik weet NIET waarom jullie zitten te zijken.
      maar ik heb deze ferrari liever dan een prius

      Login om te reageren
  27. Guust Flater zegt

    2 maart 2010 om 22:08

    Voor het geld dat een dergelijke auto gaat kosten, kun je gelukkig ook een klassieke Ferrari kopen.
    Deze bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=2lxGa9cFNUI

    @Bakpouwww
    Nog effe een edit: ik wil niet zeiken, maar het is zeiken.

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    2 maart 2010 om 22:18

    Die matgroene kleur staat hem inderdaad goed…
    En dat zwart in contrast past er ook goed bij…

    Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    2 maart 2010 om 23:47

    Waardeloos… Een Ferrari hoort er zijn om in te rijden, niet om zuinig te zijn!

    Login om te reageren
  30. petervd3 zegt

    3 maart 2010 om 00:31

    Echt wel een mooie kleur als je het mij vraagt hoor!
    Zeker die van Bosnia_love

    Login om te reageren
  31. petervd3 zegt

    3 maart 2010 om 00:46

    Bosnia_love kan je mij die afbeelding van die kermitgroene ferrari 599 doorsturen, want ik kan die niet vinden?

    Dit is mijn emailadres:
    [email protected]

    Login om te reageren
  32. MrShifra zegt

    3 maart 2010 om 02:25

    @ petervd3

    http://www.0-60mag.com/online/wp-content/uploads/2009/03/green-599.jpg

    Login om te reageren
  33. Eric zegt

    3 maart 2010 om 07:55

    Ze hadden beter deze technologie in de 612 Scal ingebouwd. Bij deze 2+2 is deze techno overtuigender dan bij de 599.
    Maar als we de Porsche 918 zien hoeft een eco auto niet perse lelijk te zijn.
    En dit groen/zwart staat hem heel goed. Ook iets voor de 458 Italia.

    Login om te reageren
  34. Vincenzo zegt

    3 maart 2010 om 09:46

    beetje verward, je hebt gelijk hoor.
    Maar het heeft geen zin…zoals de ander…de porsche is weer leuk en Ferrari niet. Zo zal het altijd gaan hier in fietsen- en klompenland.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North