• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Khadaffi’s Mercedes-vluchtauto van 4 miljoen

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 september 2011 om 14:42 – 59 Reacties

Rollin


Ik moest toch wel even heel hard grijnzen toen ik het volgende bericht hoorde. Met een ietwat opgedirkte M- (of G-?)klasse schijnt de enigszins in onmin geraakte Libische kolonel Khadaffi op de vlucht te zijn. Gepantserd, state of the art, en peperduur. Hoe peperduur? Denk: 4 miljoen euro peperduur. Heeft ‘ie misschien ook nog wel voor een zacht prijsje gekregen, want…komt ‘ie….hij werd hem niet verkocht door een dealer, maar door zijn kersverse nemesis Sarko. L to the O to the L!

Ja, het kan verkeren. Politici zijn allemaal oneerlijke ratten die je gebruiken als ze je nodig hebben, maar je laten vallen als een baksteen zodra je geen nut meer voor ze hebt. Dat ondervond ook Khadaffi aan den lijve. Decennialang tolereerde de westerse wereld dat hij zijn volk onderdrukte (en terecht, revolutie moet van binnenuit komen), en in de nieuwe strijd tegen het terrorisme was hij een belangrijk bondgenoot (Lockerbie waren we voor ’t gemak maar even vergeten). Leiders van Arabische landen die hun volk onder de duim weten te houden moet je koesteren, tenzij ze Saddam heten (en veel olie hebben) natuurlijk. En dus werden Khadaffi en zijn bedoeïnentent de laatste jaren overal met open armen ontvangen in Europa.

Maar ja, Khadaffi heeft afgedaan voor zijn volk, en dus is ook de westerse wereld ineens mordicus tegen de excentrieke kolonel annex golfkarretjesrijder. Achter de schermen zijn de Frans- en Brits-Libische oliedealtjes al lang gesloten en niet-achter-de-schermen lieten de leiders van de twee landen zich met een grote zelfvoldane grijns vorige week door het Libische volk in Benghazi toejuichen. Maarrrrrrr…volgens Russia Today is Khadaffi op de vlucht in een presentje van de Fransen zelf. Een auto die bovendien niet te spotten is, vanwege anti-tracking hardware. Tenzij je er overheen vliegt en kijkt, want zo’n grote zwarte Mercedes valt wel op natuurlijk. Laten we voor dat geld hopen dat het in ieder geval wél een ML63, danwel G55 is. (via geenstijl)

Hoeveel goudstaven zouden er eigenlijk achter in zo’n Mercedes passen (en daarmee bedoel ik geen blikjes Schulten Brau)? En als het een G55 is, ruilt Sacha de zijne dan in? Dat zou de tweede overeenkomst tussen die twee zijn trouwens, ze houden immers ook beiden van kamperen. Maar dat terzijde.

Ook interessant!

  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, Ghadaffi, m-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « Patentfoto’s Audi RS5 cabrio duiken op
Volgend bericht: Jaguar bouwt eigen motorenfabriek in Engeland »

Lees Interacties

Reacties

  1. vwally zegt

    20 september 2011 om 15:02

    En waar zou die naartoe moeten met z’n merc?

    Login om te reageren
    • torana zegt

      20 september 2011 om 15:10

      @vwally: de Albert Kuijp ? daar valt ie niet op

      Login om te reageren
      • vwally zegt

        20 september 2011 om 15:18

        @torana: haha +1 voor jou. Ik moest wel even albert kuijp/cuyp googelen :P

        Login om te reageren
  2. torana zegt

    20 september 2011 om 15:05

    veel goudstaven zal ie niet kunnen laden, wetende dat volledige bepantsering voor een M- of Gay-Klasse al gauw meer dan twee ton aan extra mee te sjouwen gewicht met zich meebrengt

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      20 september 2011 om 15:43

      @torana: Heb afgelopen weekend op de IAA even in een G mee mogen rijden, ik denk niet dat die erg onder de indruk raakt van 2 ton goud ;)

      Login om te reageren
      • torana zegt

        20 september 2011 om 15:51

        @911GT2: euhh, wat ik zeg is dat er al meer dan 2 ton bepantsering in zit, bij een G of M waarschijnlijk zelfs meer, daar ik ervanuit ga dat de bodem ook bom-proof zal zijn… met zijn eigen gewicht erbij kom je dus al tussen de 4½ en de 5 ton uit… vier personen erin, dan zit je over de vijf ton… en daar wil je dan nog een koffertje goud ( wat niet te tillen is ) bij doen… mwah, ik denk toch dat ie dan wel wat gaat hoesten hoor, denk dat ie zijn kofferbak hard genoeg nodig zal hebben voor jerrycans want ik denk niet dat ie onderweg even bij de Shell aanmeert

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          20 september 2011 om 17:28

          @torana: Haha 5 ton, overdrijven is een kunst… Mijn vader heeft een unimog U1600 en zelfs dat ding weegt net 5 ton… Dan ga jij mij niet wijsmaken dat een ML 5 ton weegt want dan overdrijf je wel heel erg! Niet te vergeten dat zo’n unimog dan ook nog een 5,9 liter motor meesleept… Een ML 5000 kg? Forget it!

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            20 september 2011 om 17:29

            @autobart:

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              20 september 2011 om 17:50

              @autobart: Heb je al eens geprobeerd hoeveel goudstaven je daarin krijgt? Anders een tip voor Khadke…

              Login om te reageren
            • dennisr zegt

              20 september 2011 om 17:56

              @autobart: slimmerik, is die Unimog ook gepantserd ? want daar gaat het nu om he..

              Login om te reageren
            • dennisr zegt

              20 september 2011 om 18:01

              @autobart: kijk eens aan, heb een mooie link, over gepantserde auto’s, toevallig ook mercedes, dan wel niet een M of G klasse maar dit zou toch wel het een en ander moeten verduidelijken:
              http://www.depers.nl/economie/295498/De-gepantserde-auto-wordt-steeds-gewoner.html

              het top model is dus 5300 kilo he ;) kwam hij toch aardig in de buurt..

              Login om te reageren
            • fortuna zegt

              20 september 2011 om 20:41

              @autobart: jouw vadur! gaaf jonge! mag je voor je 12de verjaardag dan eens zelf rijdun?

              Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            20 september 2011 om 18:01

            @autobart: Makkelijk.

            http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/05/mercedes-s600-pullman-guard-in-parijs

            Een S600 Pullman guard, 5400kg.

            Eerst zoeken dan roepen, bartje.

            Login om te reageren
            • torana zegt

              20 september 2011 om 18:09

              @bozewolf: je was me voor ;)

              Login om te reageren
            • torana zegt

              20 september 2011 om 18:11

              @bozewolf: 5400… pffff, die is dus ook voor de max gegaan, die weegt nog ruim anderhalve ton meer als die bakken die hier op de kazerne staan… alleen die hier rijden zijn dan ook niet bomb-proof

              Login om te reageren
            • autobart zegt

              20 september 2011 om 18:15

              @bozewolf: Dus jij vergelijkt een S klasse met een ML? Nou volgensmij is een S-klasse wel een stuk groter en luxer neem ik aan… Een limousine met een SUV vergelijken… Tja…

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                20 september 2011 om 20:18

                @autobart: Het gaat toch om gewicht, pipo. Een S-klasse is van zichzelf echt niet een ton zwaarder dan een ML ofzo. Er zit op die S-klasse ruim 3 ton aan extra gewicht door de volledige bepantsering.

                Dus dan kan je op een ML ook makkelijk 3 ton toevoegen als je dat ding net zo fullproof beveiligd maakt.

          • torana zegt

            20 september 2011 om 18:07

            @autobart: een Mercedes S Klasse oude Type W140 van de AIVD weegt afhankelijk van het soort bepantsering tussen de 3300 en de 3900 kilo… de 7cm dikke voorruit weegt alleen al 400 kilo en moet erin getakeld worden met een kraan… er zijn ook voorruiten van 2 en drie cm maar ik denk dat Khadaffi voor de max zal gaan… zijruiten zijn er tot 4cm dikte ( destijds, misschien dat er tegenwoordig nog zwaardere bepantseringen zijn… een garagehouder hier heeft er een tijdje eentje gereden, geen bodembepantsering en het ding woog ruim 3500 kilo, groot rijbewijs dus

            Login om te reageren
          • bigcar zegt

            21 september 2011 om 22:53

            @autobart: jij = dom?

            die ml kan heus wel 5 ton wegen: als die gepantserd is (wat ik trouwens niet denk, want mercedes levert alleen maar de e, s en G klasse gepantserd)

            Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    20 september 2011 om 15:06

    Heeft ie niet gewoon de Barchetta uit de Kerst special van Top gear gekocht. Daar zat de tent al op.

    Login om te reageren
    • jochemh zegt

      21 september 2011 om 09:26

      @E34M5Touring: of de Z3 uit dezelfde special… die had van die camouflagekleuren, extra brandstofjerrycans en schepjes

      Login om te reageren
  4. loxley zegt

    20 september 2011 om 15:14

    hij vlucht dan wel in stijl :p

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    20 september 2011 om 15:45

    Misschien was de bepantsering zelf al van goud?

    Login om te reageren
    • torana zegt

      20 september 2011 om 15:52

      @mout: dat zal ’t ‘m zijn, dat verklaart de prijs dan inderdaad ook

      Login om te reageren
  6. mout zegt

    20 september 2011 om 15:47

    Wat ik trouwens pas echt lachen vindt, is dat Sarkozy een duitse auto weggeeft. Had ie geen Renault / Samsung dinges poseurs 4wd kunnen sturen?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      20 september 2011 om 16:09

      @mout: Juist slim ,rotzooi weggeven .

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        20 september 2011 om 18:20

        @norge: Rotzooi weggeven, norge wat ben jij triest zeker… Jij met je koreaanse rommel of franse-slag bagger zeker! Ga toch weg!

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          20 september 2011 om 19:26

          @autobart: wat ben jij de laatste tijd een chagrijnig vrouwtje.. nu ineens heeft norge weer rommel omdat ie niet jouw merk rijd ? hou toch op knul..

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            21 september 2011 om 22:55

            @dennisr: +1

            Login om te reageren
      • mout zegt

        20 september 2011 om 18:40

        @norge: Wat zouden we toch moeten zonder vooral de VAG-lovers en hun gehap :D

        Login om te reageren
      • mout zegt

        20 september 2011 om 18:45

        @norge: De uitleg van ‘een militaire bron in Parijs’ is om te gillen: ‘It is a product of superb French engineering’. :lol:

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 september 2011 om 17:52

      @mout: Dat Samsung-dinges kan toch niet tippen aan een M of G. En waarschijnlijk was het een occasie van de Franse geheime dienst of zo…

      Login om te reageren
      • mout zegt

        20 september 2011 om 18:44

        @Esprit_de_Flandre: Hun eigen uitleg is wel mooi:
        ‘It is a product of superb French engineering’ (zie @zounds010 hieronder)

        Login om te reageren
  7. dennisr zegt

    20 september 2011 om 16:05

    -=edit: check!=-

    duur grapje, maar lijkt me dan niet moeilijk om hem te vinden.. hij zal wel vrij snel moeten tanken en een ”goedoplettende” pomp bediende moet hem dan wel zien of niet.. valt nogal op in zn jurk enzo..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 september 2011 om 17:53

      @dennisr: Misschien gaan ze gewoon met een 504 tanken, en pompen ze dan over naar de Merc…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 september 2011 om 17:53

      @dennisr: Of het is een elektro-ding. Op zonne-energie. Kan ie nog jàààren rondrijden in z’n privé-woestijn…

      Login om te reageren
  8. the-budel-guy zegt

    20 september 2011 om 16:26

    als het om een AMG gaat gewoon het geluid achterna gaan.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      20 september 2011 om 18:27

      @the-budel-guy: Dan moet je zelf een AMG hebben om hem bij te houden :D

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        20 september 2011 om 19:30

        @autobart: leg een 6,2 van
        ///Amg in dat golfkarretje wat ze van hem hebben en je hebt hem zo ingehaald.

        Login om te reageren
  9. The360box zegt

    20 september 2011 om 16:47

    LOl, als die Fransen er nou eens GPS in hadden gegooid zouden ze em waarschijnlijk al te pakken gehad.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      20 september 2011 om 18:21

      @The360box: Misschien zit er wel een Trace geval in, wanneer hij gestolen wordt kunnen ze hem opsporen… Indien ingebouwd kunnen ze hem ook opsporen :)

      Login om te reageren
  10. zounds010 zegt

    20 september 2011 om 18:06

    In plaats van de kletskoek uit het artikel, hier wat fragmenten uit de Daiy Mail die duidelijk maken waarom het ding €4 mln heeft gekost:

    In the latest extraordinary twist to the Libyan rebellion, it emerged that the French President gave the ‘green light’ to the Arab dictator receiving the £3.5 million converted Mercedes 4×4 in 2008.

    Not only is it filled with communications systems capable of keeping Gaddafi in touch with his forces, but it can foil the kind of tracking systems used by the military as they try to hunt him down.
    Stealthy and bulletproof: A road-going Mercedes ML, the type which has been modified with armour plating and jamming technology, and allegedly given to Muammar Gaddafi by France

    But investigative news site Mediapart has found documents proving that French technology firm Amesys was allowed to provide Gaddafi with the command vehicle.

    Of Sarkozy’s armoured 4×4, Mediapart says: ‘In 2007 the sale was approved by the then Interior Minister, Nicolas Sarkozy, and his chief of staff Claude Gueant.

    ‘The vehicle was eventually delivered in 2008 – this time with the green light from the President.’

    The site goes on to give details of the armoured 4X4 Mercedes ML – equipped with a protection cage made by Faraday, which prevents all electronic fields from affecting the vehicle.

    It also comes with an electronic device capable of knocking out all radio frequencies within some 300ft of the vehicle. This would make the kind of targeted bombing, which has seen hundreds of Libyan Army vehicles destroyed over the past six months, almost impossible.

    A military source in Paris said: ‘Gaddafi has almost certainly used the vehicle to get away. It is a product of superb French engineering, and an obvious means of escape.

    ‘Gaddafi would be able to stay out sight of military targeters, and be extremely well protected if he met enemy forces on the ground.’

    In a further disastrous revelation for Mr Sarkozy, it emerged that the 4X4 was part of a £25million-plus deal that also saw the French provide Libya with the means to conduct email surveillance over their own people.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      20 september 2011 om 19:06

      @zounds010: Als je dit al kletskoek vind, moet je vóóral niet de Daily Mail gaan lezen en al helemaal niet als er zaken in staan als ‘almost certainly’ (equivalent van ‘hebben we uit onze duim gezogen’) De Daily Mail is net zoiets al Bild of The Sun…

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      21 september 2011 om 10:54

      @zounds010: @zounds010: zalig wat ze schrijven!
      ‘er is een kooi ingebouwd door faraday die de inzittende beschermd tegen elektrische schokken’ :)

      faraday was een wetenschapper!
      Elk lichaam in een metalen omhulsel is beschermd tegen elektrische schokken. Elke auto is een kooi van faraday! (behalve carbon toestanden enzo)
      Wie me nie geloofd, kijk maar hoe hammond in een duits lab een bliksem op een auto overleeft.

      In dat fragment doen ze het af als een rolkooi:D

      Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    20 september 2011 om 19:02

    valt me mee dat Adolf Hitler niet in het stuk is genoemd ..

    anyway ..
    handel is handel .. de rest is emotioneel gejank ..

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      20 september 2011 om 19:08

      @lincoln: En corruptie is corruptie, en hypocrisie is hypocrisie…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        20 september 2011 om 19:22

        @gerard1710:

        nee .. die 2 zijn ook handel ..

        Login om te reageren
    • lastbiltekniker zegt

      20 september 2011 om 19:15

      @lincoln: Just! Handel is handel, pegels zijn pegels. Eerst goed geld verdienen en dan, onder mom van “De Arabische lente” (halal runder)gehak maken van zogenaamde vijanden. Nu mag Europa meedelen met de US van de olie voorraden. De volgende “vijanden”; Bashar al-Assad en Mahmoud Ahmadinejad zullen in de nabije toekomst ook het veld moeten ruimen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        20 september 2011 om 19:23

        @lastbiltekniker:

        ken die vent niet .. maar hij mag gewoon mijn auto kopen ..

        Login om te reageren
      • agera zegt

        21 september 2011 om 19:24

        @lastbiltekniker: Voor Europa en de VS wordt het zelfmoord als ze Iran willen binnendrfingen om Ahmadinejad te verjagen ;)

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          22 september 2011 om 22:54

          @agera: +1

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 september 2011 om 20:52

      @lincoln: Ah, juist. Dat zijn ze rats vergeten.

      Moammar = Adolf, want ze rijden allebei Mercedes…

      Login om te reageren
  12. anakiet zegt

    20 september 2011 om 19:27

    Een SUV is meestal zwaarder dan een sedan. SUV zijn groot en lomp, een ml is al gauw 200 kg zwaarder dan een s klasse (met awd, zonder awd 300 kg)

    http://www.autowiki.nl/autovergelijker/#merk_1=23&model_1=23%7CM-klasse&type_1=86633%7CM-klasse%7C5%7Ctw&motor_1=118727%7C350cdi%7Cd%7Ca7&uitvoering_1=4146228&merk_2=23&model_2=23%7CS-klasse&type_2=86159%7CS-klasse%7C4%7Csd&motor_2=118419%7C350cdi%7Cd%7Ca7&uitvoering_2=4120107

    Login om te reageren
  13. anakiet zegt

    20 september 2011 om 19:27

    @ autobart

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    20 september 2011 om 20:54

    Gewoon even voor de volledigheid, de man z’n lelijke kop. Dat we toch weten wie we moeten herkennen als er een zwarte ML voorbij raast…

    Iemand een onderschriftje? En kom niet af met facepalm…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 september 2011 om 21:04

      @Esprit_de_Flandre:

      als u links kijkt ziet u links nix ..

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      20 september 2011 om 21:35

      @Esprit_de_Flandre: I am to old for this shit.

      Login om te reageren
  15. The360box zegt

    21 september 2011 om 20:35

    Lol rijdt ie niet in dit ding(toevallig gelezen):
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/26/top10-concept-cars-van-2009

    Login om te reageren
  16. bigcar zegt

    21 september 2011 om 23:02

    echt ik zweer het: sakozy is een van de beste flikkers die er op deze aardkloot zijn: hij was een van de eersten die met alle liefde ivoorkust en libie inviel. hij heeft die gats van dat land letterlijk en figuurlijk in z’n hemd gezet. hij heeft ook met alle liefde kHadaffi tig keer laten bombarderen.

    wie denk nou dat khadaffi zo dom is om zoiets te doen?
    hij heeft 40 jaar de tijd gehad om zich voor te berijden op zijn huidige situatie (en dat heeft hij ook goed gedaan, als je het tunnelnetwerk van hem zien in libie !;!)

    KORTOM: DIT NIEUWS IS ZEKER DE WERELD IN GEHOLPEN OM HEM IN HET KWADE DAGLICHT TE STELLEN…

    het westen deed met alle genoegen, tot de arabische lente, zaken met hun en nu staan ze als eerste in de rij om hem in z’n hemd te zetten.. sjezus…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North