• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Abarth Punto SuperSport of Polo GTI

Auteur: ricardo, gepost 27 maart 2012 om 17:04 – 115 Reacties

Abarth Punto SuperSport of Polo GTI

Een Italiaanse driftkikker versus de snelle Duitser die je ook in shirtvorm kan kopen. Beiden hebben 180 pk onder de kap, beiden bezorgen je een glimlach tijdens strak bochtenwerk en beiden auto’s zijn in Nederland te koop. Althans, de Abarth gaat volgende maand officieel de verkoop in en zojuist is bekend geworden wat de auto kost in NL: €26.200. Een paar mille duurder dan de Polo. Tijd om te kiezen!

De Abarth Punto SuperSport heeft -net als de Polo GTI- een 1.4-liter viercilinder onder de kap liggen, maar terwijl het aantal pk’s gelijk is gebleven heeft de opgepompte Punto 270 Nm tot zijn beschikking. Dat is twintig Nm meer dan de Duitser. Toch overklast laatstgenoemde de Abarth in een sprint naar de 100, en dat is te danken aan de zeventraps DSG-bak. Bij de Abarth dient namelijk zelf in een handbak (6V) te worden geroerd, en dat gaat minder vlot dan bij een ‘bakje met dubbele koppeling. De Polo GTI doet het in 6,9 seconden, 0,7 tellen sneller dan zijn rivaal. Ook is de Vmax van de Polo met 229 km/u een fractie hoger (de Abarth tikt maximaal 220 aan).

Verschillen in uitvoering zijn er ook. En hoe. De Polo GTI is een stuk bedeesder in vergelijking met de Abarth, want dat is eigenlijk een ‘speciaaltje’. Hij komt standaard in de kleur Campovolo Grey (een ode aan Abarth’s racesuccessen) en op het dak en de motorkap ligt een matzwarte wrap. Verder staat ‘ie op 18-inch velgen met daarachter rode remklauwen en geperforeerd Brembo-spul. Dat heeft de op 17-inch rollende GTI dan weer niet.

Kijken we naar het verbruik, enigszins relevant gezien de huidige pompperikelen, dan komt de Polo uit op 5,9 liter per 100 km gemiddeld. Abarth geeft daarvoor 6,1 liter per 100 km op. De aanschafprijzen tot slot: de Polo is met een vanafprijs van 23.490 euro een goeie €2.710 goedkoper, maar de abarth komt standaard al met sportzetels die in het leer zijn gestoken. Kies die optie bij Volkswagen, en de prijzen kruipen al wat meer naar elkaar toe.

Kortom: welke compacte hothatch wordt vandaag op jullie virtuele oprijlaan geparkeerd? Kiest!


Ook interessant!

  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • VW Polo GTI
    De nieuwe VW Polo GTI heeft een prijs. En die is niet mals...
  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, Fiat, gti, kies-maar, polo, punto, supersport, Volkswagen

Vorig bericht: « Audi A8L Hybrid – milieuverantwoorde beenruimte
Volgend bericht: De epische dakconstructie van Savage Rivale [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferry832 zegt

    27 maart 2012 om 17:06

    De Abarth graag. Heeft meer rijplezier ( denk ik ) maar ziet er in mijn ogen een stuk beter uit.

    Login om te reageren
    • conny zegt

      27 maart 2012 om 21:16

      @ferry832: voor mij ook graag

      Login om te reageren
  2. raphael zegt

    27 maart 2012 om 17:07

    Beide top auto’s, toch zou ik voor de Evo gaan, vind ik een heerlijk speels dingetje.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      27 maart 2012 om 17:08

      @raphael: Abarth that is.

      Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    27 maart 2012 om 17:07

    De polo zou natuurlijk uiteindelijk op papier de slimmere keuze zijn. Maar toch ga ik voor fun, waarbij ik naar de handbak refereer. Dus de Abarth for me.

    Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    27 maart 2012 om 17:07

    De Abarth. Vanwege de handbak, het uiterlijk en omdat het niet ‘gewoon’ een Volkswagen is. Niks mis met Volkswagens, hoor maar dat is het ‘m nou juist! Het is de o zo logische keus en daarom voor mij juist niet.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      27 maart 2012 om 17:10

      @Original_Arnoud: Ook wanneer je het uit eigen zak moest gaan betalen???

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        27 maart 2012 om 17:17

        @kaasboerin:
        Juist dan.
        Want in zo’n auto hoort een mooi sportinterieur, en bij VW vragen ze daarvoor de hoofdprijs.

        Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        28 maart 2012 om 12:55

        @kaasboerin:
        Ik neem aan dat je geen auto als deze krijgt van je baas als leaseauto. Ik heb een tijdje een 205 1.9 GTi gehad en zou deze zeker weer verkiezen boven elke andere hot hatch. Ook boven een hedendaagse Golf GTI. Ik hou juist van dat rauwe karakter, dat onvoorspelbare en soms onbetrouwbare. Een auto die elke dag hetzelfde doet raak je op uitgekeken. Ik was nog lang niet uitgekeken op mijn 205 maar hij was echt op.

        Login om te reageren
  5. slippie101 zegt

    27 maart 2012 om 17:08

    Ik zou voor de punto gaan, vanwege de looks

    Login om te reageren
  6. Vreddy_B zegt

    27 maart 2012 om 17:12

    De punto zonder twijfel. Vind de auto veel mooier en strakker ogen. Geeft me veel meer het ‘sport’ gevoel.

    Login om te reageren
  7. Ferdinand1 zegt

    27 maart 2012 om 17:13

    Heb de Punto Esseesse en Polo GTI gereden, en moet zeggen dat de GTI indrukwekkender is. Ik ben nog steeds wel van mening dat een hot hatch eigenlijk handgeschakeld moet zijn, maar wat werkt die DSG-bak toch lekker!
    Daarnaast vind ik de Abarth meer een stoere vrouwen auto…

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      27 maart 2012 om 17:58

      @Ferdinand1:

      Die DSG-bak werkt echt NIET lekker, in een normale 1.4 tsi that is. kutbak hebben ze er gewoon ingedaan om het verbruik omlaag te krijgen.

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        27 maart 2012 om 18:49

        @rijbewijzer: ik vind van wel. Je moet er even aan wennen, en dat flipperen is soms nog even leuk, maar volstrekt overbodig. Je maakt ideaal gebruik van de lekkere motor, en het blijft gelukkig niet alleen bij rechtuit rijden met de Polo. Met de Abarth overigens ook niet. Maar die wint het dus niet voor mij.

        Login om te reageren
      • cheetacars zegt

        27 maart 2012 om 20:16

        @rijbewijzer: Je moet er mee leren rijden, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een DSG geweldig rijdt. Ik had er weinig vertrouwen in, maar de reactie op het gaspedaal is gewoon goed en schakelmomenten zijn soepel. Dat was met een 1.2 TSI.

        OT Door de DSG zou ik snel gaan voor de Polo, qua looks twijfel ik doordat de Abarth als SS wel erg overdreven is maar de Polo weer te rustig.

        Login om te reageren
      • amgpowerrr zegt

        28 maart 2012 om 10:45

        @rijbewijzer: of je kan niet rijden of je hebt er nooit mee gereden.

        Een dsg rijdt tegenwoordig prima hiervoor was het even een testtijd omdat het nieuw was.

        Niet af gaan geven als je er geen klote van kan blijkbaar en het gaspedaal op en neer loopt te trappen.

        Login om te reageren
  8. pexiges zegt

    27 maart 2012 om 17:14

    Ik wacht liever nog een jaartje op de fiesta ST

    Login om te reageren
    • SDM zegt

      27 maart 2012 om 19:06

      @pexiges: Dat jaar ga je ook wel nodig hebben om het prijsverschil er bij te sparen. Die ST komt nooit onder de 30k en dan kom je dus in de buurt van bijv. een Megane RS. Ga je dan nog steeds die fiesta ST kopen?

      Login om te reageren
      • pexiges zegt

        27 maart 2012 om 19:11

        @SDM: dus jij denkt dat de nieuwe fiesta st bijna 10.000 duurder wordt dan het vorige model? Waar haal je die info vandaan?

        Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    27 maart 2012 om 17:14

    als ‘ie ook zonder dat afschuwelijke plakplastic kan doe maar de Abarth ;) Rijdt stiekem best prima, zo’n punto. Zelf roeren is in een klein hatch’je toch ook wel leuk.

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    27 maart 2012 om 17:15

    Polo, makkelijke keuze… die is er als 5-deurs

    Login om te reageren
  11. jobh zegt

    27 maart 2012 om 17:18

    ik zal voor de abarth gaan want een Polo blijft wel sneller op papier alleen ziet er heeel saai uit

    Login om te reageren
  12. woltm009 zegt

    27 maart 2012 om 17:19

    Doet u mij maar een DS3 Racing

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      27 maart 2012 om 18:24

      @woltm009: Ja want die is voor 35 mille echt wel competitief geprijsd in vergelijking met deze 2….. :roll:

      Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    27 maart 2012 om 17:23

    de abarth, ik wil geen VAG spul….

    Login om te reageren
  14. trigger565 zegt

    27 maart 2012 om 17:23

    Abarth in Rood/zwarte kleurstelling, handbak en sportzetels standaard… Is hier eigenlijk wel een keuze?

    Login om te reageren
  15. Tonnie zegt

    27 maart 2012 om 17:25

    Abarth dan, omdat een abarth.

    Login om te reageren
  16. mercedesclsfan zegt

    27 maart 2012 om 17:27

    Verstand zegt polo maar elke andere zenuw zegt ABARTH

    Login om te reageren
  17. commentaar zegt

    27 maart 2012 om 17:27

    De Abarth, maar hooguit voor een weekend. Dan kan je wat ervan over is terug brengen naar de dealer. Mijn eigen geld geef ik liever uit aan iets wat werkt en heel blijft.
    Die Abarth ziet er bovendien ook uit alsof een of andere ADHD-er dat ding getekent heeft.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 maart 2012 om 18:47

      @commentaar: zijn zeer solide gebouwd, in het bijzonder de absoluut gave 1.4Turbomotor.

      Login om te reageren
  18. gedwongenleaser zegt

    27 maart 2012 om 17:28

    De Polo… Niet erg spannend om te zien maar wel een goed bakkie. De Fiat kan me nog altijd niet erg bekoren.

    Login om te reageren
  19. The_12oach zegt

    27 maart 2012 om 17:29

    Abarth. Heel makkelijk voor mij dat geluid dat ze uit dat 1.4tje hebben getoverd is echt geweldig.

    Login om te reageren
  20. nelly0183 zegt

    27 maart 2012 om 17:30

    De DS3 Racing

    Komt trouwens ook een Rio met rond de 180-204 pk, mooi spul

    Login om te reageren
  21. PeugeotGTI zegt

    27 maart 2012 om 17:31

    Abarth of Polo
    Tsja, wat heb je liever?
    Een vriendin doe goed kan koken of een vriendin die goed kan neuken?
    Juist . . .

    Login om te reageren
    • EdGaR zegt

      27 maart 2012 om 17:34

      @PeugeotGTI: Een vriendin die niet te veel zeurt, en dan wordt het dus de GTI. Fiat is zeker een leuk ding, alleen voor de lange termijn lijkt mij een Polo toch wat fijner.

      Login om te reageren
      • SDM zegt

        27 maart 2012 om 19:11

        De Abarth dus, als je dat niet snapt, dan heeft het ook geen zin om het uit te leggen.

        Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        27 maart 2012 om 21:45

        @EdGaR:
        Als je een vriendin wilt hebben die niet zeurt moet je homo worden :p
        Ik ga gewoon bier drinken met vrienden als ze te lastig is.
        En ik heb tenminste fatsoenlijke sex haha..
        Veel plezier met je uitgebluste duffe relatie en je Polo.
        Ik ga hoeken met de Punto en me met een enorme grijns op m’n hoofd irriteren aan de kleine imperfecties van de italiaanse schone!

        Login om te reageren
  22. bullgod76 zegt

    27 maart 2012 om 17:35

    Abarth doet mij toch veel meer dan die broll uit Wolfsburg

    Login om te reageren
  23. ovalracerh120 zegt

    27 maart 2012 om 17:39

    Doe mij de polo gti maar

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    27 maart 2012 om 17:47

    Qua uitzicht en dergelijke zou ik voor de saaie polo gaan, maar voor de motor en de versnellingsbak toch veel liever de fiat, een koppelingspedaal is wel zo leuk.

    Login om te reageren
  25. linuxxx zegt

    27 maart 2012 om 17:47

    De polo ziet er niet HOT hatch uit, de Abarth daar en tegen wel!

    Login om te reageren
  26. The_Gent zegt

    27 maart 2012 om 17:56

    Zet die Abarth maar voor de deur. Ziet er toch een stuk beter uit dan die Polo. Gewoon een chippie erin en die polo is weg!

    Login om te reageren
  27. fep739 zegt

    27 maart 2012 om 18:00

    doe mij maar die blonde met die rode laarsjes ;-) Zeker van dat die het best zit …

    Login om te reageren
  28. bonkers zegt

    27 maart 2012 om 18:02

    Sowieso de Abarth, veel mooier en die paar euro’s extra maakt ook niet uit
    En niet iedereen heeft dezelfde auto als jou

    Login om te reageren
  29. cesarestevao zegt

    27 maart 2012 om 18:02

    Abarth natuurlijk!!

    Login om te reageren
  30. MDA zegt

    27 maart 2012 om 18:08

    Abarth!

    Login om te reageren
  31. rodger zegt

    27 maart 2012 om 18:27

    Die verbruikscijfers zijn altijd zo heerlijk realistisch. Rijd zelf een Golf TSI 160pk en ben nog nooit ook maar in de buurt gekomen van de cijfers die VW opgeeft :)

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      27 maart 2012 om 18:31

      @rodger: Mja inderdaad… Ik rijd met een Ford Fiesta en toen ik het zuinigst reed kwam ik op nog steeds 1 liter meer… En toen reed ik echt economisch/ecologisch…

      Login om te reageren
      • rodger zegt

        27 maart 2012 om 23:15

        @Dimglor: haha inderdaad, volgens mij worden die metingen gedaan in een vacuümruimte met fietsbanden onder de auto

        Login om te reageren
        • kleinelettersengetallen zegt

          28 maart 2012 om 13:37

          @rodger: Gemiddelde verbruikscijfers wil dan ook zeggen dat je 50% autostrade doet (zonder files, want dan is het weer gewoon bebouwde kom). Meestal zijn de cijfers die opgegeven worden binnen bebouwde kom realistischer.
          En de airco uitzetten, radio af, geen lichten,….

          Login om te reageren
  32. KaCh1ng zegt

    27 maart 2012 om 18:27

    Vw polo GTI

    Login om te reageren
  33. amazigh2140 zegt

    27 maart 2012 om 18:29

    Doe mij maar die Punto Abarth,
    Ziet er gewoon veel beter uit dan die saaie Polo GTI…

    Login om te reageren
  34. Dimglor zegt

    27 maart 2012 om 18:29

    Geef mij maar de Renault Clio Rs Ange et Démon… Ziet er een stuk beter uit en rijdt sowieso een stuk beter… Is met zijn aanschafprijs van 26 650 euro (in België) wel iets duurder…. maar dan spaar je gewoon iets langer….

    Login om te reageren
  35. lambo4all zegt

    27 maart 2012 om 18:36

    De punto Abart! wat een megastoer ding is dat toch! geen halfslappe saaie VW polo, maar gewoon een brullende punto!

    Login om te reageren
  36. gerard1710 zegt

    27 maart 2012 om 18:39

    Alleen die Punto als die infantiele stickers en tupperware eraf kunnen, je staat er geheid mee voor paal op de leeftijd dat je je dit kunt veroorloven, uitzonderingen daargelaten. Voor de rest de Polo, want ik vind hem er echt niet slecht uitzien, vooral in rood. De rest kan ik niet over oordelen, want ja… dat roze papiertje ontbreekt nog…

    Login om te reageren
  37. kraakensmaak zegt

    27 maart 2012 om 18:43

    Doe mij de GTI maar, lekker met DSG. Bevalt mij erg goed in me Golf 6 2.0 TDI, dus voor mij weer een DSG bak.

    Login om te reageren
  38. BMW745i zegt

    27 maart 2012 om 18:44

    ABARTH! Dan rij je tenminste iets unieks!

    Binnen een paar jaar zie je alleen nog maar ”petjes” in die Polo GTI!

    Login om te reageren
  39. Megakix zegt

    27 maart 2012 om 18:45

    Mijn vrouw rijdt de Grande Punto Abarth (dus ik soms ook wel n’s… :lol: ) en die auto is simpelweg supermooi!!! De Evo vindt ik wat minder geslaagd eruit zien (plaats zijlogo’s, voorbumper, zwarte velgen etc…), maar alles beter dan een Polo. Althans, binnen deze vergelijking.

    Login om te reageren
  40. martijnnn zegt

    27 maart 2012 om 18:58

    Punto met DSG -bak please..

    Login om te reageren
  41. loloo zegt

    27 maart 2012 om 18:58

    Abarth, no doubt

    Login om te reageren
  42. carrac zegt

    27 maart 2012 om 18:59

    Neem de vw polo wel mee, heb meet iets met duits!

    Login om te reageren
  43. TDI-goeroe zegt

    27 maart 2012 om 19:04

    voor mij de nieuwe IbizaFrTDI graag, ff naar JD en 200pk, 450Nm, BAM, klaar :D

    Login om te reageren
  44. Treff zegt

    27 maart 2012 om 19:12

    Helaas, absoluut geen fiat fanaat!! Dus ga ik zeker weten voor de Polo GTI

    Login om te reageren
  45. aschie1 zegt

    27 maart 2012 om 19:13

    abarth, denk ik ook al is die polo ook wel leuk

    Login om te reageren
  46. rufctr01 zegt

    27 maart 2012 om 19:22

    Fiat natuurlijk, spannender dan een Polootje!

    Login om te reageren
  47. Tommy2 zegt

    27 maart 2012 om 19:23

    GTI, die is schneller!

    Login om te reageren
    • nelly0183 zegt

      27 maart 2012 om 22:31

      @Tommy2: voor je gevoel is de fiat sneller ;-)

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        28 maart 2012 om 09:47

        @nelly0183: Ja, een oude Golf voelt ook veel sneller als je 120 rijdt dan een hedendaagse Golf met dezelfde snelheid.

        Login om te reageren
  48. hoflander zegt

    27 maart 2012 om 19:26

    Ik ben geen VW fan maar als ik het prijsverschil zie, waarbij de Polo DSG standaard heeft (!) en (volgens alle testverslagen) een waanzinnig lekker geluid maakt en ook nog eens sneller is, is mijn keuze gemaakt. Vind de Polo er trouwens prima uitzien, plus betere inruilwaarde.

    Login om te reageren
  49. MAB zegt

    27 maart 2012 om 19:45

    vw poli gti, vind die punto zo lelijk.

    Login om te reageren
  50. mgmgb zegt

    27 maart 2012 om 19:49

    Vanzelfsprekend de Abarth. Hoe veel power de centrifuge ook heeft, een wasmachine blijft een wasmachine, een Polo blijft een Polo en een VW blijft een goed gebouwd en kwalitatief uitstekende emotieloos gebruiksvoorwerp.
    En laat een auto nou net méér zijn dan een gebruiksvoorwerp, zeker zo’n toch al niet rationeel speeltje!

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    27 maart 2012 om 19:54

    de Polo .. hou niet zo van schakelen ..

    Login om te reageren
  52. Ruudje zegt

    27 maart 2012 om 19:59

    Abarth Evo 5-deurs……… :P

    Login om te reageren
  53. toyotafortuner zegt

    27 maart 2012 om 20:10

    Abarth! Een Polo zal mij nooit bekoren, zelfs niet in R trim.
    Ook al ben ik geen Fiat fan.

    Login om te reageren
  54. norge zegt

    27 maart 2012 om 20:16

    Ik zou voor kwaliteit kiezen ,wordt dus gegarandeert geen VW.

    Login om te reageren
    • nelly0183 zegt

      27 maart 2012 om 22:33

      @norge: met jou kan ik praten, een van de weinigen die het bij het juiste eind heeft, wat vnd je van Franse auto’s trouwens?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        27 maart 2012 om 22:39

        @nelly0183: Schijnt weer helemaal goed te zitten met de franse auto’s .9

        Login om te reageren
  55. PAN zegt

    27 maart 2012 om 20:27

    ABARTH: Mooie sportieve geschiedenis en ziet er een stuk beter uit dan die polo. Bestel die in het wit en men denkt dat het een bluemotion is….

    Login om te reageren
  56. jrmpower24 zegt

    27 maart 2012 om 20:32

    De Polo. krijg je nooit spijt van.

    Login om te reageren
    • PAN zegt

      27 maart 2012 om 21:03

      @jrmpower24: Mmmm, ken er toch een paar die behoorlijk spijt hadden (was ook geen GTI)

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        28 maart 2012 om 19:55

        @PAN: oke, dat geloof ik best! naar toch liever dan die Punto!

        Login om te reageren
  57. basjan zegt

    27 maart 2012 om 20:40

    polo

    Login om te reageren
  58. Carreza zegt

    27 maart 2012 om 21:08

    Jammer dat Abarth verdergaat met de oude Punto Evo. Met de facelift die de Fiat net gekregen heeft (bumper is nu meegespoten), zou deze er ook mooier uitgezien hebben.

    Login om te reageren
  59. gtv916 zegt

    27 maart 2012 om 21:10

    Het gaat toch om emotie als het om snelheid en bochten werk gaat. Dan neem je toch een italiaan..
    Een polo stuurt niet. Alles voelt indirect. Mijn vrouw rijd in een slowmotion. Geef mij maar een italiaan.

    Login om te reageren
  60. wobwobgaserop zegt

    27 maart 2012 om 21:17

    VW POLO GTI, no doubt! Strakke snelle no nonsense auto, op papier en 4 real beter en standaard zo’n superfijne DSG erin, hoppa! Graag in 5-drs, Candy wit en met schuif/kanteldak!

    Die Puta… ehh… Punto is een schreeuwerige kermis auto met die stickers erop en die plastic fantastic disco bumpers. Maar prima verder, verschil moet er wezen en hier is vast ook een doelgroep voor getuige de vele positieve reacties.

    Ik las eerder wat vrouw-auto-vergelijkingen in de comments. Ik drop er ook ff een. Waar de VW Polo van nature een ontzettend knappe meid is, probeert de Punto, jaloers als de pest, met behulp van wat opvallende hoerigheid zichzelf ook populair te maken :)

    Login om te reageren
    • nelly0183 zegt

      27 maart 2012 om 22:36

      @wobwobgaserop: jij vind de Polo een knappe meid? Dan is de Kieskeurigheid ver te zoeken.

      Dan is een Alfa Romeo 8C Competizione, een dame die zo knap, aantrekkelijk en lief is. Dat die nog geboren moet worden!

      Login om te reageren
      • wobwobgaserop zegt

        28 maart 2012 om 01:31

        @nelly0183: laten we aub dit krom vergelijk beperken tot deze 2 auto’s… :)

        Login om te reageren
  61. Onehp zegt

    27 maart 2012 om 21:20

    Wie is de snelste? Who cares? Volgens mij heb je veel meer plezier in een Suzuki Swift Sport dan in deze twee!

    Login om te reageren
  62. jumpman zegt

    27 maart 2012 om 21:20

    Abarth!!!

    Login om te reageren
  63. PeugeotGTI zegt

    27 maart 2012 om 21:46

    Blijft apart dat wanneer je mensen vraagt “A of B?” dat ze dan “C” antwoorden.

    Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      28 maart 2012 om 09:02

      @PeugeotGTI: eigenlijk zou nu iemand n rode streep door zo’n antwoord moeten zetten met “1 fout, ga zo door”, misschien nog n leuk stickertje erbij plakken ;) daarbij heb ik t idee dat, gezien t niveau van sommige reacties, er nogal wat speciale kinderen tussen zitten, dus die kan je niet alles aanrekenen ;)

      Login om te reageren
  64. giordino zegt

    27 maart 2012 om 22:01

    De Abarth !
    Zonder enige twijfel

    Login om te reageren
  65. jawi94 zegt

    27 maart 2012 om 22:29

    Polo gti offcourse. VAG ftw.

    Login om te reageren
  66. speedie zegt

    27 maart 2012 om 22:59

    Abarth voor als je sneller naar de garage moet bollen. Polo voor de allround wagen. Geen uiterlijk vertoon maar to the point.

    Login om te reageren
  67. jeanclaude zegt

    27 maart 2012 om 23:11

    Toch raar dat ik bij veel mensen lees die voor de abarth kiezen, dat die ‘beter’ en ‘leuker’ rijdt, terwijl 9 van de 10 hem niet hebben gereden. De mensen die dan voor de polo kiezen, vertellen dan wel weer realistisch dat het de meeste gaat omdat er een dsg bak in zit en omdat hij een stuk sneller is. Zo kan je eigenlijk al je conclusie trekken dat 9 van de 10 mensen een de abart kiezen, omdat de Polo ze niet zint of beter gezegd Volkswagen.

    Login om te reageren
  68. integralechubasco zegt

    27 maart 2012 om 23:15

    renault clio any time… de enige echte…

    Login om te reageren
  69. capo1bastone zegt

    28 maart 2012 om 06:40

    Geen van beide, fiat onbetrouwbaar en polo hopeloos saai uiterlijk.

    Login om te reageren
  70. TSI-tje zegt

    28 maart 2012 om 07:46

    De anti-VAG brigade is weer goed vertegenwoordigd. Gewoon de Abarth kiezen omdat de andere een VW-badge heeft of onder de VAG vlag geproduceert word. end of….
    Verstand is weer ver te zoeken. De Punto zal best een heul lekker gooi-en-smijt-wagentje zijn, maar op papier legt hij het al af tegen de Polo. De DSG bak in combinatie met de 1.4TSI klopt gewoon beter. Mensen zonder ervaring (van 1000 kilometer of meer) kunnen dit gewoonweg niet weten.
    Bak in de sportstand en je moet met een heel behoorlijke auto komen om dit bij te poken. Daarnaast is de wegligging van de polo goed in orde. Misschien dat de Abarth beter is (heb ik geen ervaring mee) maar de Polo maakt dit ruimschoots goed door het snelheidsvoordeel. Als weekend racer is de Abarth misschien uitdagender, maar als ‘daily’ zou ik, zonder meer, voor de Polo gaan.

    Login om te reageren
  71. porteno zegt

    28 maart 2012 om 08:00

    als je zo iets koopt wil je er langer dan één jaar plezier mee beleven, dus toch maar de VW.

    Login om te reageren
  72. valley zegt

    28 maart 2012 om 08:07

    Leuke verschijning die abarth, toch kies ik de GTI!

    Login om te reageren
  73. brekkenbats zegt

    28 maart 2012 om 08:22

    Kiezen is in deze situatie niet moeilijk. Alleen bejaarden en softy’s zullen voor de polo gti kiezen.

    Login om te reageren
  74. Alex_79 zegt

    28 maart 2012 om 09:04

    Hierboven riep wobgaserop iets over een vergelijking van een knappe dame met een dame met hoerige makeup. Da’s qua rijgedrag nog niet eens zo raar gevonden.

    De Polo is een echt girl-next-door type; ziet er licht aantrekkelijk uit in Gti-trim, maar valt niet op in standaard-trim (dan is het meer een degelijk muurbloempje). Tot je het gas intrapt en ineens de wilde kant bovenkomt. Acceleratie prima, stuurgedrag prima, het klopt allemaal, maar je moet door dat uiterlijk heenprikken.

    De Abarth Punto schreeuwt van veraf al: “Halloooo, hier ben ik, gaan we wat leuks doen?” Extrovert, onaangepast, een tikje ordinair. Of je haat het onmiddelijk, óf je valt er onmiddellijk voor. Ik heb nog niet met de Supersport gereden, maar wel in de ‘normale” Abarth en de donor van de gekietelde MA-motor, de Alfa Mito QV. In kille cijfertjes is de Polo sneller, maar daar merk je nauwelijks iets van in de Abarth en de QV, zo leuk is die giftige acceleratie. Je heb wat meer je handen vol aan de Italiaanse dames, da’s wel waar.

    Keus is wat mij betreft geheel op uiterlijk gebaseerd: het degelijke buurmeisje (Polo) of de dame van plezier (Abarth). Ik hou het graag casual ;) dus ik ga voor de laatste.

    Login om te reageren
  75. jack_abarth zegt

    28 maart 2012 om 09:43

    Doe mij de GTI maar, dan heb ik ze allebei ;)

    Login om te reageren
  76. tweede_woning zegt

    28 maart 2012 om 10:05

    Veel onwetendheid hier : De Punto staat al jaren in de top qua betrouwbaarheid , samen met Toyota (Adac , autobild , dekra). VW is er niet meer te zien , lees de Autobild ook.
    VW is synoniem met kapotte motoren , TSI ’s in het bijzonder (google maar) , max. 40.000 km . Fiat is hier ook top ! De DSG laten staan , niet alleen om de betrouwbaarheid maar elke coureur laat de auto na 1 ronde staan , HIJ wil het schakelmoment bepalen , niet aan de bak overlaten , ook al heb je flippers.
    Daarnaast , ook nu weer niet heeft een auto ook een wegligging , voor VW nu niet bepaald de eerste prioriteit , omdat de klant dit ook niet heeft….

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      28 maart 2012 om 11:35

      @Tweede Woning: Sorry hoor, maarreh:

      “Daarnaast , ook nu weer niet heeft een auto ook een wegligging , ….”

      Kun je dat even uitleggen, ik mis een stukje tekst denk ik

      Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        28 maart 2012 om 16:03

        @Alex_79: Tja , met alle respect , maar dit bedoel ik nu.
        Het is slechts pk”s die je hoort….

        Login om te reageren
        • Alex_79 zegt

          28 maart 2012 om 17:52

          @Tweede Woning: ik struikelde een beetje over de zinsbouw. Als je bedoelt dat iedereen over pk’s praat en niet over wegligging en koppel (wat ik zelf belangrijker vind) dan heb je trouwens gelijk.

          Login om te reageren
  77. kickass zegt

    28 maart 2012 om 12:03

    De Punto graag. Ziet er toch stoerder uit.

    Login om te reageren
  78. lincoln zegt

    28 maart 2012 om 12:14

    o.k. .. de Punto heeft hier zwaar “gewonnen” ..

    in de echte wereld zie ik alleen 10X zoveel Polo,s rijden ..

    kan iemand mij dit uitleggen ??

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      28 maart 2012 om 12:24

      @lincoln: Geen GTi’s denk ik. =D. Allemaal Polo’tjes die je nieuw voor 10k bij de dealer weg kan trekken.

      Login om te reageren
  79. KoFFiE zegt

    28 maart 2012 om 14:49

    Sowieso de Abarth voor mij.

    Heeft VW eigenlijk al iets gedaan aan de rampzalige betrouwbaarheid van de 160+pk 1.4 TSI’s? Ik ken een paar mensen die daar helemaal niet over te spreken zijn in hun Scirocco en Golf…

    Login om te reageren
  80. hansvangerten zegt

    28 maart 2012 om 16:39

    GTI natuurlijk. Is gewoonweg de betere auto. Dan maar DSG. (in dit type auto liever handbak, maar DSG is wel gruwelijk goed, en ja ik heb ervaring met nieuwe DSG automaten). En looks, tja, fototje hierboven van de Polo is wel erg saai. Ook gewoon wat striping en in het wit dan ziet 80% hier het verschil amper, foto neukers. Net zoals blijkt in het dagelijks verkeer. Check maar eens hoeveel GTIjes je ziet van VAG.

    Abarth lijkt me overigens een leuk bakkie, wel ietwat vrouwelijk die voorkant hoor;-)

    Login om te reageren
  81. luxair zegt

    28 maart 2012 om 17:55

    Ik rij zelf een Polo TSI en die rijd gewoonweg super en qualiteit is ook uitstekend dus ik zou voor de Polo GTI gaan en met italiaanse en franse autos heb ik alleen maar slechte ervaringen opgedaan.

    Login om te reageren
    • hape zegt

      30 maart 2012 om 21:24

      @luxair:
      Dat zegt niks.. ik heb alleen met volkswagens slechte ervaringen opgedaan.

      Login om te reageren
  82. ikke74 zegt

    31 maart 2012 om 20:48

    Het gaat hier dus tussen de punto abarth ss en de polo gti,, en dus geen vergelijkingen met andere wagens… renault clio rs das trouwens ook al een klasse hoger kwa motor, dus zeker niet te vergelijken.. ik zelf heb een punto evo abarth esseesse, dus kwa vermogen idem als de supersport , omdat ik niet zo wil opvallen heb ik hem zonder stickers genomen en int zwart! het is idd waar dat de gti iets sneller is, maar ik hou nu eenmaal van zelf roeren in die bak! :) ik zou zelf eerser zeggen dat een dsg bak eerder voor vrouwen is :) en tis saai! gas geven en remmen, dat gevoel van in de bocht gaan, ff standje lager ingooien, lekker gebrul uit die bocht dat is plezier hebben aan een sportwagen.. en niet alleen het uiterlijk maar ook binnenin is de punto sportiever, bij de polo met die geruite recaro stoelen, tis precies gelijk mn bompa zijn zetels in zn wagen, nu ja, saaie wagens hebben ook hun klanten nietwaar? :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North