• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Aston Martin One-77 vs Peugeot 504

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 maart 2011 om 19:41 – 59 Reacties

Peug_504_vs_AM_One-77


Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Vandaag hebben we een tweetal auto’s in de aanbieding die grofweg hetzelfde kosten, maar daar loopt de vergelijking dan ook al aardig spaak. Hoe dit zit?

De fors gelimiteerde Aston Martin doet zonder belastingen zo’n 1,1 miljoen euro, inclusief pretbelasting mag je hier een tonnetje of zeven à acht bij optellen, waardoor het totaal op een slordige 1,8 miljoen euro uitkomt. En laat dat nou net het bedrag zijn dat uiteindelijk is betaald voor de 504 van knuffeldictator Mahmoooood Ahhhhmedinejad.

Van de One-77 worden er slechts 77 gemaakt, en onder de kap ligt een 7,3 liter V12 met 760 pk, goed voor een topsnelheid van ruim over de 300 km/u en een 0-100 tijd van minder dan 4 seconden. Het totaalgewicht ligt rond de 1.500 kg. In de motorkap vinden we veel goud, want dat geleidt zo goed, en in het interieur is het een mengelmoes van luxe (geluidssysteem, elektrische bediening) en soberheid (leren riempjes om je portier mee dicht te trekken).

De 504 moet veel van die luxe ontberen, maar hij is dan ook een stuk lichter dan de Aston, want hij weegt slechts 1.081 kg. Dit helpt hem echter niet zo veel in de acceleratie, want de 1.8 (uitgerust met vierbak) heeft 15,8 seconden nodig om de 100 te bereiken. Rij je volgas, heuvel af Teheran in dan moet de Peug in staat zijn 156 km/u op de teller tevoorschijn te toveren. Hoe lang het de schijven voor en trommels achter kost om je vervolgens weer tot stilstand te brengen durf ik niet te zeggen.

Dus kies maar! Heb je liever een Franse klassieker met stijl en klasse, die bovendien ook nog eens van een beroemdheid is geweest, of ga je voor een nieuwerwets koekblik met een slurp-V12, allemaal opzichtige bling onder de motorkap, gemaakt door een ontwerper die te gierig was om fatsoenlijke portiergrepen te maken aan de binnenkant? Zegt u het maar.

Met dank aan Abdel voor de tip/, en aan de heren van TeamSpeed voor de lekkere foto’s voor in de One-77 gallery.


Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

504, Aston Martin, kies-maar, Klassiekers, one-77, Peugeot, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Seat toont de IBX Concept
Volgend bericht: GTA Spano met 820pk nog sneller in Geneve »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alpinaa zegt

    2 maart 2011 om 19:45

    De 504 heeft wel karakter en zal altijd meer waard worden… Maar toch liever die heerlijke AM>.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      2 maart 2011 om 20:16

      @Alpinaa: Die Aston zal ook wel meer waard worden. Geef het een halve eeuw.

      Login om te reageren
    • racethesun88 zegt

      2 maart 2011 om 21:11

      @Alpinaa: meer waard ? dan 1.8 miljoen ?
      dan moet ik snel nog eens naar senegal waar je een 505 zonder deuken op de kop tikt voor n 20 eurie. Laat me niet lachen

      Login om te reageren
  2. C220AMG zegt

    2 maart 2011 om 19:46

    Hmm… moeilijke keus!
    Toch maar de AM dan, al twijfel ik wel.

    Login om te reageren
  3. NLBUURMAN zegt

    2 maart 2011 om 19:46

    gewoon de Aston aub :) alleen @Klassiekerrally zou zo’n beetje de 504 kiezen :P

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      2 maart 2011 om 20:25

      @NLBUURMAN: Ik twijfel nog… :lol:

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        3 maart 2011 om 09:19

        @Klassiekerrally: LOL :lol:

        Login om te reageren
  4. Quintin zegt

    2 maart 2011 om 19:46

    Waarom zoveel foto’s van die one-77 en niet eens een mooie galerij van die prachtige 504?

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      2 maart 2011 om 20:37

      @Quintin:

      Omdat de 504 niet relevant is :p
      de AM is zowieso de beste keus.

      1 hij is sneller
      2 hij is mooier
      3 hij is veiliger
      4 hij is niet frans
      5 hij klinkt veel beter
      6 hij heeft een Aston Martin badge
      7 ieder tegenargument is niet relevant

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        2 maart 2011 om 21:26

        @MrSkyline: 1. Boeiuh
        2. Subjectief
        3. Boeiuh
        4. Is dat niet juist negatief?
        5. Vooruit dan. Maar een diesel-504 had gewonnen!
        6. Die kan je ook op de Peugeot plakken.
        7. Oh shit. Moeite voor niets gedaan.

        ;)

        Login om te reageren
        • Truttenschudder zegt

          8 maart 2011 om 18:48

          @Citrofiel: 4. Franse auto’s zuigen. HARD. Nee, laat me dat even nuanceren: tweedehands franse auto’s zuigen hard, nieuwe franse auto’s zijn als er achter komen dat de reden dat je vriendin raar loopt is dat ze 15 mannen en 20 F*cksaws heeft versleten in de tijd dat jij op vakantie was.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            8 maart 2011 om 23:39

            @Truttenschudder: Ja hoor. Lul maar lekker raak. Beetje gefrustreerd, jochie?

            Login om te reageren
            • Truttenschudder zegt

              9 maart 2011 om 16:39

              @Citrofiel: Ehm..nee. Alleen een reeks hele slechte ervaringen gehad. Een peugeot, je schampt een hert, en dat hele ding is total loss. Mijn vader vond het toch een fijne auto, en schaft exact zo’n zelfde exemplaar aan, met 40.000 km op teller (benzine). 8.000 km later, gat in het motorblok?!???!!!11!.
              Peugeot van mijn moeder was met geen mogelijkheid aan te krijgen als het koud was, en na 80.000 km hield dat hele ding ermee op, blok kon je weg gooien.
              Renault Laguna, op LPG….Distributieriem knapt na 100.000 km en 30.000 km later weer.
              Citroën Xsara, op LPG…Hetzelfde probleem als de Laguna.
              Peugeot weetikveel…fluitende turbo na 60.000 km, kon je weggooien.
              Toch maar een Volvo (diesel) gekocht, ruim 4 ton kilometers gehad…nooit één probleem (afgezien van de normale dingetjes). Alleen het display van de boordcomputer spacet ‘m af en toe.

              Login om te reageren
              • Truttenschudder zegt

                9 maart 2011 om 16:43

                @Truttenschudder: Oh en dan vergeet je nog dit: http://www.abhd.nl/video/bloopers-2008-deel-2/

                @+- 2.25

              • Citrofiel zegt

                10 maart 2011 om 00:44

                @Truttenschudder: Oké, jammer van die ervaringen, gelukkig zijn er genoeg mensen die wel tevreden zijn over hun Franse auto. Maar praat dat een opmerking over ‘f*cksaws’ goed? :roll:

              • Truttenschudder zegt

                10 maart 2011 om 23:12

                @Citrofiel: Nou vooruit, die geef ik je. Hoewel ik iemand ben die graag (veelvuldig) gebruik maakt van hyperbolen, was deze opmerking niet heel gepast.

                Toch deze vraag: Zou zo véél gedonder nou geheel toevallig zijn, of heeft het misschien ook wat te maken met degelijkheid (onderhevig aan materiaalkeuze, bouwkwaliteit en afwerking).

                Ik geef overigens toe dat er in het verleden genoeg franse auto’s zijn geweest die wél probleemloos kilometers vraten.

              • Citrofiel zegt

                11 maart 2011 om 01:37

                @Truttenschudder: Ik geloof meer in toeval dan in een lotsbestemming, maar bij oudere (in de zin van 15-5 jaar oud) Franse auto’s kan ik moeilijk ontkennen dat de kans op moeilijkheden groter is.
                De modellen van recentere jaren opereren overigens steeds hoger in de betrouwbaarheidsstatistieken, ze lijken de goede weg in te zijn geslagen.

              • Truttenschudder zegt

                14 maart 2011 om 22:34

                @Citrofiel: Daar sla je de spijker op z’n kop ;). Want ik doelde op precies die categorie! En ik zei al (zij het in ongenuanceerde bewoordingen) dat de auto’s beter werden, dus hier kan ik me uitstekend in vinden.

                Truttenschudder out.

      • driftkicker zegt

        3 maart 2011 om 07:17

        @MrSkyline: Ik kon het niet beter zeggen!

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        3 maart 2011 om 09:13

        @MrSkyline:
        De 504 is veel beter :
        – hij zuipt geen benzine
        – hij is veel ruimer
        – hij is vele malen comfortabeler
        – hij is ontworpen door Pininfarina
        – het concept is door en door beproefd en doorontwikkeld
        – hij doet het perfect in een woestijn, vaak nog beter dan een 4×4
        – hij is niet Engels
        – hij heeft GEEN Lucas componenten
        – hij is vier deurs
        – echte rijken rijden nooit in opvallende auto’s
        – hij kan door iedere smid gerepareerd worden
        – je kunt hem overal parkeren
        – hij heeft een prettig image
        – hij rijdt gewoon lekker zo’n 504, stuur er vandaag mee op de weg en je zult verbaasd zijn hoe modern een 504 rijdt.

        Login om te reageren
  5. Pordon zegt

    2 maart 2011 om 19:47

    Uhmmmm lastig… Na lang overwegen ga ik toch maar voor de Aston Martin

    Login om te reageren
  6. trigger565 zegt

    2 maart 2011 om 19:47

    Das nu eens een originele kies-maar ;) Ik zou het gezicht van die koper van de Peug eens willen zien nadat hij dit heeft gelezen ;)

    Login om te reageren
  7. autobandventieldopgroef zegt

    2 maart 2011 om 19:48

    Na serieus wikken en wegen kies ik toch voor de Aston

    Login om te reageren
  8. feboboy zegt

    2 maart 2011 om 19:49

    De one-77 , die doorverkopen en héél veel peugeotjes 504 kopen XD

    Login om te reageren
  9. ascari15 zegt

    2 maart 2011 om 19:53

    Duidelijk de Peugeot 504 :D
    Geen seconde over nagedacht.
    LOL nee ik zou echt voor de AM gaan.

    Login om te reageren
  10. MrHyde zegt

    2 maart 2011 om 19:53

    De 504, en dan demonstratief midden voor een berg camera’s in de fik steken. Speciaal om de onderdrukte Iraniers een hart onder de riem te steken.

    Of toch gwoon die One-77, gwoon heerlijk egoïstisch zelf in een “omdat het kan”-auto lekker knallen en cruisen.

    mmm, ik twijfel.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      2 maart 2011 om 19:57

      @MrHyde: In brand steken, dat doe je niet! :evil: Dat arme Peugje heeft ook z’n eigenaar niet gekozen…

      Steek dan gewoon Ahmadinges in brand, als je toch pyromaantje wil spelen…

      Login om te reageren
  11. BaRa zegt

    2 maart 2011 om 19:54

    504 – zonder twijfel.

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    2 maart 2011 om 19:56

    Een 504 zie ik wel zitten, maar dan niet voor 1.8 mio. Ahmadinges of niet, dat is gewoonweg belachelijk. Dus ja, dan maar de ‘Ei Imm Wan-SivventieSivven’…

    Login om te reageren
  13. The360box zegt

    2 maart 2011 om 19:56

    Natuurlijk de 1-77, ik zou voor geen GOUD in die 504 van die vieze hond willen rijden.

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    2 maart 2011 om 20:06

    Doe mij toch maar die Aston. Hopelijk zijn er minder dan 76 reaguurders boven mij geweest die hetzelfde claimden, anders ben ik ook nog te laat

    Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    2 maart 2011 om 20:07

    tjesus wat een vraag alsof ik peugeot zou kiezen? dat zou ik al nooit doen en dan al helemaal niet tegen over een AM

    Login om te reageren
  16. Ferdinand1 zegt

    2 maart 2011 om 20:09

    I think we need a poll…

    Login om te reageren
  17. vali1992nl zegt

    2 maart 2011 om 20:09

    Ik zou de Aston nemen, en dan heel de dag met de motorkap open rijden, net als dat die Jappen met lambo’s deden bij de deuren :P Maar ff serieus, wat is die Aston toch lekker hè!

    Login om te reageren
  18. blogger zegt

    2 maart 2011 om 20:16

    De AM. Met de portiergrepen van de 504.

    Login om te reageren
  19. janklaassen zegt

    2 maart 2011 om 20:17

    Waar slaat dit op? Prima hoor, maar de keus is nu wel makkelijk, Aston (oh, echt?)

    Login om te reageren
  20. Lan_Evo zegt

    2 maart 2011 om 20:17

    Toch maar de Aston dan, ook al is die duurder qua wegenbelasting…

    Login om te reageren
  21. mariodv zegt

    2 maart 2011 om 20:35

    Volgende vergelijking; de mercedes van Hitler of de Daihatsu van Gandhi…

    Login om te reageren
  22. ukbob zegt

    2 maart 2011 om 20:59

    Waar is de 504 gallery?? ;)

    Login om te reageren
  23. bmw_tuning zegt

    2 maart 2011 om 21:24

    ASTONMARTIN zonder twijfels, waarom zou ik een Aston laten staan voor zo een oud misbaksel..?

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      2 maart 2011 om 23:24

      @bmw_tuning: Deze vergelijking is ook heel serieus bedoelt hoor :?

      Login om te reageren
  24. FredT zegt

    2 maart 2011 om 21:26

    Welke gek met zoveel geld betaald nu zo veel te veel voor zo’n ouwe Peugeot? :S Als mijn budget voor een wagen zo groot was zou ik toch voor de Aston kiezen.

    Login om te reageren
  25. Phoenix zegt

    2 maart 2011 om 21:29

    zeker weten de Aston Martin.
    Ben zowiezo een AM-Gek

    Login om te reageren
  26. Tommy2 zegt

    2 maart 2011 om 21:37

    Dit is wel by far de kromste vergelijking tot nu toe! :P Ook nog een dikke One-77 gallery er bij. Spreekt voor zich zou ik zeggen. ;)

    Login om te reageren
  27. Apache zegt

    2 maart 2011 om 21:41

    AM One-77 is een van de mooiste auto’s van het moment. Peugeot 504 is het antwoord van een krankzinnige of iemand met een heeele flauwe humor….

    Login om te reageren
  28. 911GT2 zegt

    2 maart 2011 om 22:01

    Doe mij die 504 maar. Ik hoef niet zo nodig een AM met schisis!

    Login om te reageren
  29. dropheadcoupe zegt

    2 maart 2011 om 22:50

    als trotse Iraniër ga ik toch voor de 504. lekker zuinig geen boze/jaloerze blikken van mensen als langs rijdt, en aangezien ik denk dat mijn debiele president binnen een paar jaar vermoord word of verjaagd denk ik datie nog best wel een paar knaken waard wordt.

    Login om te reageren
  30. Megakix zegt

    2 maart 2011 om 23:27

    Beiden niet begerenswaardig….doe maar de AM voor de direkte doorverkoop ;-)

    Login om te reageren
  31. ErikkNL zegt

    3 maart 2011 om 00:06

    Het wordt de 504 want alle aston martins zijn hierboven al verkocht….

    Login om te reageren
  32. Arnoud zegt

    3 maart 2011 om 06:20

    De 504, gewoon omdat die koel is. Een Aston is cool, dat is de reden dat ik die níet wil..

    Maar ik vind deze Franse diesel Peus nóg koeler:

    Login om te reageren
  33. StijnB zegt

    3 maart 2011 om 09:06

    504 no doubt!

    Login om te reageren
  34. killioq zegt

    3 maart 2011 om 11:58

    ik Neem de 504, die verkoop ik Dan en loop er een mooie s600 pullmann van. fuschia paars met goude 21″ velgjes

    Login om te reageren
  35. pieterveer zegt

    3 maart 2011 om 12:37

    De 504 was mijn eerste auto, dus die heb ik al gehad. Ik houd van variatie, dus laat ik nu de Aston maar eens een kans geven.

    Login om te reageren
  36. Bennink zegt

    3 maart 2011 om 12:42

    Weet je wat? Ik ruil mijn 504 tegen jouw Aston…

    Login om te reageren
  37. SimonMc zegt

    3 maart 2011 om 17:21

    Die 504 is immens populair in Egypte bv.Daar zie je niets anders rijden!

    Login om te reageren
  38. mrlaguna74 zegt

    3 maart 2011 om 18:16

    Doe mij die 504 maar.

    Login om te reageren
  39. Dimglor zegt

    4 maart 2011 om 20:24

    Heb toch even moeten nadenken en zal toch voor de Aston Martin gaan…
    Is net iets meer mijn smaak qua auto.. ;-)

    Login om te reageren
  40. cesarestevao zegt

    5 maart 2011 om 14:16

    Doe mij en Aston Martin One-77!!!

    Login om te reageren
  41. Cantago zegt

    7 maart 2011 om 14:34

    Stomme vraag: de One-77 natuurlijk! Wat is dat Franse barrel dan? Waarom zou ik dat liever willen? Ik snap hem niet hoor…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North