Kies-maar: Audi A5 Sportback of BMW 4-serie GC

Auteur: , 96 Reacties

Jaja, dit wordt zo'n titanenstrijd waar je echt voor gaat zitten...

Kies-maar

Hoewel de Audi A5 in 2007 op de markt kwam, moesten Audi-fanaten met een paar kinderen of een leasecontract dat stipuleerde dat hun auto minimaal vier deuren moest hebben aanvankelijk blijven uitwijken naar de gezapigere A4. Die pijn duurde tot 2009, toen de A5 sportback op de markt kwam. Oké, de looks waren net iets minder dan die van de door Walter da Silva getekende coupé, maar alsnog een stuk sportiever dan die van een A4 sedan of Avant. Op de personeelsparkeerplaats van het gemiddelde consultancy bureau was je er helemaal het mannetje mee.

BMW, dat decennia de alleenheerschappij in handen had waar het ging om de sportieve premium D-segmenter moest zich toch even achter de oren krabben. Niet per se omdat zo’n A5 veel scherper stuurde dan een A4 want dat viel volgens de meesten wel tegen. Maar ja, het oog wil ook wat en bovendien moeten niches gevuld worden als je pretendeert een premium fabrikant te zijn. En zo verscheen van de eind 2012 gelanceerde 4-serie in 2014 ook een soort ‘coupé’ die ondanks die betiteling meer dan twee deuren heeft.

Inmiddels heeft Audi de tweede generatie van haar sportiever gesneden D-segmenter gelanceerd, wat voor ons voldoende aanleiding is om de twee gedoodverfde concurrenten eens direct met elkaar te vergelijken.

Looks
In sommige opzichten lijken de twee kemphanen griezelig veel op elkaar. Kijken we bijvoorbeeld naar de raampartij aan de zijkant, zien we bij beide dezelfde configuratie van voorraam-achterraam-deurstijl-extra-achterraampje. Vooral dit laatste is opvallend, omdat BMW doorgaans alle zijramen van haar sedans in de deur inbouwt. Oftewel, als je de deur opent, gaan alle ramen mee. Ook bij de 6-serie Gran Coupé is dat het geval, maar bij de 4-serie Gran Coupé heeft BMW ervoor gekozen een klein raampje achter de achterdeur in te bouwen dat niet meescharnieert met de deur.

Wat mij persoonlijk betreft een onbegrijpelijke keuze, daar het de Hofmeister-knik enigszins afzwakt en de auto een minder sportieve look geeft. De eerste photoshops die verschenen na het uitlekken van de komst van de 4-serie GC lieten een deur zien met het raampje erin, waardoor de auto feitelijk op een miniatuur 6-serie GC leek. In mijn ogen vele malen mooier, maar misschien minder praktisch doordat je dan een grotere deur moet openslingeren wat niet altijd handig is op de eerder genoemde personeelsparkeerplaats.

Audi daarentegen gebruikt deze layout al jaren, wat in hun geval begrijpelijk is omdat ze met het extra ruitje de visuele massa van het passagierscompartiment wat naar achteren verplaatsen. Geen overbodige luxe gezien de FWD-basis van Audi’s, waardoor het voorwiel wat verder naar achteren geplaatst is dan je zou willen. Bij de laatste generatie modellen probeert Audi echter dit voorwiel ook steeds verder naar voren te schuiven. Nog een reden dat de concurrenten steeds meer op elkaar gaan lijken. Plak een BMW neus op de Audi en vice versa en je houdt de ‘casual observer’ makkelijk voor de gek.

Interieur
kies-moah
Hier pakt de Audi puntjes. Het is traditioneel een van de sterke punten van het merk en met de nieuwe modellen die de laatste tijd geïntroduceerd worden legt Audi de lat weer een stukje hoger. De vorige A4/A5-generatie had in mijn ogen niet eens zo’n speciaal binnenste, maar de nieuwe generatie gaat daar duidelijk overheen. In het geval van de A4, A5 en Q7 is het dashboard niet zo minimalistisch sjiek als in de A3 en TT, maar volgens @casperH zijn alle knopjes weer lekker zacht en is de ‘Virtual Cockpit’ prachtig.

BMW daarentegen laat de bal op dit vlak een beetje vallen. Het interieur is netjes en strak, maar niet zo mooi als dat van de concurrentie in deze klasse. Niet alleen Audi maar ook Mercedes doet dat tegenwoordig weer beter. Ze mogen dus aan de bak in München om dit te verbeteren voor wanneer de nieuwe generatie komt. In sommige recentere modellen zoals de i8 en X5 laten ze in ieder geval ook zelf zien dat ze het beter kunnen.

Techniek
Terwijl ze qua motoren steeds meer naar elkaar toe groeien, blijft één belangrijk verschil voorlopig nog bestaan. De Audi is in de basis voorwielaangedreven, terwijl echte BMW’s nog steeds achterwielaandrijving hebben. Beide zijn uiteraard leverbaar met vierwielaandrijving, echter de intrinsieke balans krijg je er daarmee niet uit. We kunnen een enorme uiteenzetting beginnen over dingen als balans, gewichtverdeling, aandrijfreacties in het stuur of misschien ook het nut van RWD als je geen 250 pk of meer hebt. Omdat dit een gebed zonder einde is en er niet altijd eenduidige antwoorden zijn laten we deze discussie echter over aan jullie over. Het is in ieder geval wel een duidelijk verschil tussen de twee auto’s.

Bij de motoren wordt het helaas steeds meer eenheidsworst tussen de twee. Wil je een instapper krijg je een vierpitter met een turbo, of je nou diesel wilt of benzine. De tijd van de kleine atmosferische zespitters is ook bij BMW al lang voorbij. Alleen in de allerdikste varianten krijg je nog een I6, terwijl de Audi in vergelijkbare uitmonstering dan uitgerust is met een V6. In beide gevallen uitsluitend met een paar bladblazers erop gemonteerd.

Prijzen en bijtelling
De prijzen van de Audi A5 Sportback zijn op dit moment nog niet bekend. Afgaande op de prijzen voor de coupé-varianten van de twee modellen gaan ze elkaar echter niet noemenswaardig ontlopen. De vanafprijs van de A5 coupé bedraagt momenteel 43.990 Euro. Daarvoor krijg je een 2.0 TFSI met 190 pk. De 4-serie Gran Coupe is inmiddels ook leverbaar als 418i, maar als vergelijkbare 420i met 184 pk is de vanafprijs 42.619 Euro. Wat je daadwerkelijk gaat betalen bij beide merken is vooral afhankelijk van hoe driftig je vinkjes zet op de ellllllenlange optielijsten.

Als je ietsje minder wil bijtellen dan de rest kan dat dit jaar nog met één variant van de 4-serie Gran Coupe. De 420d haalt met 8-traps automaat net de grens die goed is voor 21% bijtelling. Audi meldt zelf op hun website nog niks over lage bijtellers in het A5 gamma.



96 reacties

RWD of FWD…
Onderscheid toch de mannen van de jongens.
@martinus: eigenlijk dikke zever, bij sportauto’s ok maar bij dit soort auto’s nè!
@martinus: Dat is het probleem bij veel mannen. Die denken dat ze dermate goed kunnen sturen dat ze RWD nodig hebben. De meeste komen niet een op 50% van wat een auto kan om de voordelen van RWD boven FWD te verkiezen.
@werf76: Ik zou achterwielaandrijving niet eens kiezen voor het andere weggedrag op de limiet. Maar vooral omdat het prettiger is om de hele tijd comfortabel ‘geduwd’ te worden vanuit de achterwielen dan permanent ‘getrokken’ te worden.
@martinus: Waarom kom je dan met “RWD of FWD…
Onderscheid toch de mannen van de jongens”
Je kan trouwens prima door FWD comfortabel getrokken worden hoor. RWD wil helemaal niet zeggen of het comfortabel is.
Sowieso de 4GC. Maar dan wel liefst met het interieur van de A5…
@leaper035t: Precies wat ik ook wilde reageren!
@leaper035t: Als je het volledige individual interieur pakt is de keuze qua interieur snel gemaakt voor mij.
4 grancoupe without a doubt, want geen Audi…
2 dood ordinaire middelmatige opa sedans ..
de Opel Vectra,s van 2016 ..

Ja ja .. Priemiejum sport coupe .. Right opa ..
@lincoln: het zijn geen sedans. Het zijn “4 deurs coupes”…
@e1000bmw523i: *hatchback’s*
@lincoln: ik was net eenzelfde reactie aan het schrijven.
Wat een saaie bakken zijn het toch. Om het af te toppen ook nog in het grijs.
Ik mis nog de trekhaak voor de caravan of ANWB fietsenrek.
4
via Android app
Misschien komt het door de achtergrond, maar ik vind de Audi echt een saaie, grijze muis. De BMW oogt vele malen sportiever.
Goede vraag!

Als ik moest kiezen tussen de 4GC en A5 SB (en dat moet, want daar is Kies Maar voor bedoeld) dan zou ik toch voor de A5 gaan. Ten opzichte van de coupé is de A5 ietsjes ‘mooier’, terwijl de 4GC meer overkomt als een 3-serie hatchback. Wat het ook is. Bij de 4-serie had BMW wel een beetje beter zijn best mogen doen. Geldt overigens ook voor de Audi A5 Coupé. Ben eigenlijk niet zo weg van beide. Gaat het puur om de kwaliteiten is een 3-serie de betere optie. Dit soort auto’s zijn er ook omdat ze mooier zijn de sedan waar ze op gebaseerd zijn. Dat is bij geen van twee het geval. Het zijn gewoon pretentieuze auto’s die esthetisch flink te kort schieten.

Dus ik zou ze alle twee laten staan en gaan voor een jong gebruikte A5 Sportback met 3.0 TFSI blok zónder het S-Line pakket. Laten kietelen door JD naar 470 pk om zo incognito en stijlvol voort te kunnen zoeven. Heb je meteen quattro, lekker voor de wintersport. En zeg nu zelf: de vorige A5 zag er toch veel fraaier uit. En ga je meer kilometers maken, dan is de 3.0 TDI een prima optie. Normale wielen, blauwe lak:

https://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gallery-full/audi/a5/autowp.ru_audi_a5_sportback_3.0_tdi_quattro_uk-spec_8.jpeg

Sorry @Jaapiyo ;)
@willeme: 3 serie hatch? Het is geen 3GT! Dát is een 3 hatch. De 4gc is een 4 sportsedan à la Jag XJ of XF.
@e1000bmw523i: 3GT! Die heb je ook nog, idd.

Ik zie de toegevoegde waarde van de 4GC niet echt. Maar dat is misschien ook een groot compliment naar de 3-serie. Een Rauchtopas 330d Touring is alles wat een mens nodig heeft:

http://rs38.pbsrc.com/albums/e145/Sakis75/ZBO749-1004_zps0fedfb65.jpg?w=480&h=480&fit=clip
@willeme: ben met je eens dat BMW hier gaten vult die er niet zijn, maar de 4GC vind ik wel gelukt. Enige nadeel is dat een M-pakket vereiste is om de auto een beetje mooi af te kleden. In het blauw (die lichte kleur) met M-pakket mag hij bij mij als 435i voor de deur. Audi mag blijven staan waar hij staat.
@willeme: Schrap dan de 3GT wat een afschuwelijk ding is dat! En grappig genoeg lijkt de 4 Gran Coupe meer op een 3 serie dan de 3GT.

De behoefte naar een 3 serie met hatch kan ik nog begrijpen. De looks van een sedan maar zonder de ellende dat er niks in past omdat het gat van de kofferklep zo klein is. Al is er natuurlijk niks zo praktisch als de station.
@reistje: Iedereen loopt wel ontzettend af te geven op de 3GT, maar zo slecht vind ik hem in het echt niet ogen hoor. Hij ziet er beter uit dan de 5GT. Ik zou hem iig niet afslaan (een 4gc ook niet trouwens, maar ik ben nu eenmaal een sedanliefhebber).
@reistje: grappig. De 3GT vind ik in het echt wel prima. De 4GC is gewoon een variant van de 3GT. Zelfde wielbasis, fractioneel kleinere raampartijen en met de neus en kont van de coupe.
@willeme:
Ben het best met je eens dat BMW meer werk in de 4GC had mogen steken, nu lijkt hij vanaf de neus tot de B-stijl erg veel op de 3. ter verduidelijking alle bmw modellekes.

http://dealer-blog.bmw.ne.jp/sun-motoren/3gt3s4gc-7.png
@willeme: de 4gc is echt een 4 serie met 3 extra deuren, waarbij de coupelijn zoveel mogelijk behouden is gebleven met de lijnen van de 6gc in het achterhoofd. Die 6gc heeft echter geen 5de deur (dacht ik). De 4gc is ook veel lager en breder ogend dan de 3GT. De 3GT staat zoals je weet op een verlengd onderstel (van de Chinese verlengde 3-serie sedan). De 3GT heeft ook een wat hogere instap in vergelijking met de 4gc en heeft dezelfde achterliggende gedachte als de 5GT.
De 4gc is voor als je looks belangrijk vindt en een 3 sedan net wat te conventioneel vindt, de 3GT als je functionaliteit boven vorm stelt, maar een touring wat laag vindt.
@e1000bmw523i:

Persoonlijk zie ik dat niet zo. Ik weet dat de 4GC wel als zodanig is gepositioneerd, maar ik wordt er niet echt warm van. De vorige A5 Coupe en A5 Sportback vond ik daarentegen wél een duidelijk stap tov van de A4.

Misschien is het iets met formaat. De 6GC heeft naar mijn mening wél die wauwfactor. Net als de CLS, terwijl de CLA weer tegenvalt. De X6 is niet mijn ding, maar wel indrukwekkend en het klopt beter qua lijnen dan de X4.

Persoonlijk vind ik de 3-serie en 5-serie als sedan en Touring heel erg sterk: gracieus, strak en herkenbaar. Tijdloos ook. Een apart kleurtje erop en een leuke motor onder de kap doen voor mij meer dan een afwijkende koets.
@willeme: amen! Al zou ik dan weer wel een S-line willen.
@willeme: ik zou pas twijfelen bij de sportieve versies. 440i GC vs. S5 SB omdat je bij de Audi sportonderdelen (al dan niet tegen betaling) hebt die de BMW niet heeft. Een volledig uitgeruste S5 lijkt me een performantere wagen dan een 440i. Voor de meer reguliere modellen zou ik voor een BMW gaan met RWD en dus meer rijplezier dan FWD of quattro.
Onderstuur of overstuur?
@faalhaas: OVER .
@checkmate:
En omdat? Of gewoon om te zeggen dat het eventueel kán?
4-serie Gran Coupe, als ik in die waanzinnig mooi afgewerkte A5 zit, zorgt mijn enthousiasme voor het interieur dat er vanzelf een stuurslot groeit als ik achter het stuur zit.
Ligt eraan waar je de auto voor gebruikt.

Voor het betere bochtenwerk de BMW, voor het cruisen de a5
Wat een uitwisselbaar design… Als je de fronten tot aan de koplampen met photoshop zou omwisselen, zou je het op het eerste oog niet merken.
Een C-klasse met vrijwel alles erop en eraan. Het prijsverschil tussen a4 en a5 is wel zo hoog dat je ook luchtvering en wat anders mooi spul voor kan kopen!
Dat “Audi interieur zijn magistraal” riedeltje begint nu ook wel achterhaald te worden door de twee andere merken. Sterker nog het interieur van BMW en Merc vind ik er beter uitzien terwijl ik Merc interieurs altijd minder van de drie vond.

Voor de rest de 4GC natuurlijk.
@Rick-dos: Eensch, de interieurs van Audi vind ik altijd te ‘module-achtig’: Climate, blokje. Audio, blokje. Etc. Hebben de andere Deutschers veel minder
@Rick-dos: De interieurs van BMW zien er gewoon gedateerd uit.
@rick-dos: @dillinger2016: een modelgeneratie geleden zou ik het nog grondig eens geweest zijn met jullie voor wat dat interieurverhaal aangaat.

Echter, IMO is het stereotype nu wel waarheid geworden, die nieuwe interieurs van ze zijn toch wel echt nice. Ik ben zelf vooral fan van het A3 en TT interieur, hoewel ik die auto’s voor de rest niet echt tof vind. BMW daarentegen laat het met Serie’s 1 t/m 4 juist een beetje afweten qua interieurs wat mij betreft.
Infiniti Q50 / Cadillac ATS aub. Vorige A5 vond ik qua exterieur cleaner en dus mooier. 4-serie doet me vrij weinig.
@123bat: die ATS is niet verkeerd, in de VS wel eens gehuurd. Interieur heeft alleen enkele naden/randen die op dat niveau niet mogen.
Conclusie: Koop de Mercedes C klasse Coupe
@ocda: met zo’n lelijk iPad-achtig geval als navi? Nein, danke!
Doe maar een 3 serie met een leuke motor en wat opties
@undifined1: Zoals een M2 Coupe bv?
En de CLA dan??;-)
@cla220: Ik zou je eens verdiepen, in de verschillende klasses en welke auto`s daar ondervallen
@Mika_Hakkinen: ik zou een reactie verder lezen, thanks!
@cla220: kei blij met zn cla
@mab: Ja hoor, zeker!
Die concurreert met de audi A3, dankje
Jaja, dit wordt zo’n titanenstrijd waar je echt voor gaat zitten…

Nou nee.. ik ga wel voor wat anders zitten
De Audi uiteraard. Verder mooie auto die GC, maar dat logo op de neus stoort me.
Moeilijke keus. Allebei vind ik ze mooi. Doorslag zou een proefrit geven. Maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de frissere A5 kiezen.
Deze keuze kan ik niet maken. Mag ik beide een weekje onder mijn kont?
No thanks, next.
Wat een nutteloze niche, wat is het verschil tussen deze auto’s en de. Normale 3-serie en a4?
@goodolddays:
Euh….
De daklijn?
Prijs?
Status?

In ieder geval geen noemenswaardige zaken…..
Liefste geen van beide, maar als het toch moest dan de Audi maar. Van binnen zie je namelijk die spuuglelijke koplampen niet.
@jaapiyo: EDIT: Yep! fixed

OT: Ondanks BMW hart (en nieren) gezien de “verplichte keuze” toch de A5.

De 4GC is mooi maar voelt onaf. De A5 klopt simpelweg beter.

Smaak… Heerlijk om over te twisten!
Geen van beide.
Geen van beide. Zijn allebei niche niche niche auto’s.
100x liever Bmw. Audi is gewoon een duurdere Seat/vw
@dillinger2016:
Je vergeet nog te melden dat een Audi een goedkope Bentley/Lamborghini/MAN/Scania/Bugatti/Porsche is….
Ik denk dat je langer geniet van je BMW dan van je Audi.
Die laatste wordt geheid weer onder je neus vandaan gejat.
Zeker als je gaat voor de meest gekozen kleur: zwart.
Kijk gewoon ff op plaatje. En ik wordt ook beetje moe van dat interieurverhaal. Ik vi d dat grote touchscreen nou niet iets wat in een auto hoort. En een bmw heeft echt geen mindere interieur. Dit is gewoon een marketing bullshit om Auwwdie aan een puntje te helpen. Want op techniek en rijeigenschappen is het Bmw die aan het roer is.
@dillinger2016: tip: ga er eens in zitten. Dan merk je echt wel dat er een verschil is in afwerking en bouwkwaliteit. Zowel met Mercedes als BMW. De nieuwe A4/A5 zijn daarbij ook flink moderner dan de 3/4GC, dus op zich ook wel logisch.
Oude A5 of 4 serie. Sowieso niet nieuwe A5.
Voor mij persoonlijk de BMW, mooier, rwd en minder steriel dan de Audi. Of de Beamer echt beter is, dat zal ik niet beweren. Dit segment auto’s past overigens niet bij mijn gebruik ervan. Ik verkies de SportWagon/Touring/Avant/Variant/Combi uitvoerigen. Ja ik versleep echt regelmatig volume van A naar B (of A).
“Onderstuur of overstuur?” *proest!*
Net of 1% van de klandizie van deze auto’s dat ooit gaat meemaken.

Maar voor mij de BMW. Omdat de B later in het alfabet zit dan de A van Audi…….
Hmmm toch maar de 4serie… of toch niet . Maarrrr eigenlijk vind ik ze helemaal niet mooier dan de A4 en 3Serie. Ik zie het sportieve imago wat ze zouden moeten hebben er ook niet echt in, ze lijken meer op hun broertjes met een andere kont dan op de coupes.

Mijn neef kocht vorig jaar een A5 Sportback 2.0TFSI FWD. Ik begrijp er nog steeds niks van, waarom zou je als jonge knul die hard gespaard heeft zo’n saaie tweedehands leasebak kopen. Owja en na twee weken moest hij nieuwe zuigers, iets met olieproblemen. *gniffel*
Word toch wel een beetje verdrietig van al die Sportback en GC modellen voor al die ouwelullen en pensionados
Toch gek dat het deze merken lukt om met de herinvoering van de liftback, waar met name de Japanse merken in de jaren 80 en 90 mee scoorden, nu een niche gevonden hebben waarin je ook nog eens fors hogere prijzen kunt vragen. Want feitelijk verhoudt een a5 zich tot een a4 zoals een Avensis liftback zich verhoudt tot een Avensis sedan. Ok, ok ze proberen de a5 wel wat luxer aan te kleden en daarmee de hogere prijs te rechtvaardigen maar dit neerzetten als een 4deurscoupé terwijl het feitelijk een liftback is gaat me te ver. Maar goed, wel goeie marketing dus een compliment is op z’n plaats.
Voor mij de 4GC, en idd als het kan met het Audi dash.
@rob bedankt voor de aanvulling. Klopt helemaal. Troep..
En elke keer de PROMOTIE Audi heeft NIEUWE auto. Nou ik zie alleen dat er nwe lampen en puntigere roosters op zijn gekomen…rest is weer hetzelfde.
Een 2011 CLS. De enige die dit trucje goed doet vind ik. De nieuwe ook wel. Maar dan wordt prijsverschil weer te groot. En ja, ik weet dat het een ander segment is. Die 4drs coupe meuk werkt niet op een kleinere auto dan een CLS/A7/6GC vind ik. Blijft te veel een sedan met een rare daklijn.
@e34m5touring: En dan heb je het nog niet eens over de CLA, dat is helemaal een gedrocht.
Oké. Allebei niet. Dank je.
De BMW. Bij de A5 sb zijn zezo fantasie loos geweest. Elke keer als er eentje aan komt rijden denk ah een a5 coupe en dan komt de terleurstelling. Ook het interieur vind ik een verschrikking, de materialen zullen wel goed zijn maar het ziet er niet uit.
Een tweedehands CLS van de eerste generatie. Met afstand mooier dan die twee miskleunen die hierboven worden voorgesteld.
@silverarrow: Of gewoon een Da Silva 2-deurs A5.
Zonder twijfel: BMW
De vorige A5 was veeeeel mooier.
Ik hou verder echt niet van Audi.

Dus een RWD Beemer graag pls!
@tjorque: alle beemers zijn per definitie rwd.
@c220amg: Sinds de 2-serie niet meer
@phaeton: da’s geen Beemer maar een bimmer. En dan betreft het enkel de 2 serie active- en grantourer die fwd zijn.
@c220amg: de volgende generatie 1 serie zal FWD zijn. En dan ook de nieuwe 2 serie coupe. De volgende 3 serie zal nog RWD zijn maar of de generatie daarna het nog heeft is sterk de vraag.
De bmw uiteraard! Interieur is trouwens niks mis mee naar mijn mening en het werkt ook gewoon fantastisch.
De BMW want die vind ik mooier..
Ik zou voor de BMW gaan. RWD, FWD allemaal onbelangrijk. Ook lijkt de 4GC wel erg veel op de 3GT zowel in concept als in design. Maar het design van de A5 doet me nog minder, daar klopt niet veel van. Het doorslag gevende is juist het interieur. Dat heeft Audi deze keer verprutst. Het zal allemaal prachtig afgewerkt zijn maar die jaren 80 ventilatieroosters en dan ook nog eens over de volle breedte. De niet symmetrische inbouw van de start knop en de 12V aansluiting. En als allerergste een centrale knoppenbalk met wat je ook besteld altijd dode knoppen. Sorry maar dat is gewoon niet premium.
De BMW blijft er erg goed uitzien. Heerlijk in balans ook qua rijden. Het dashboard ziet er zakelijk maar fris uit en is erg afhankelijk van welke kleuren je neemt in het interieur. Zelf ga ik liever voor een kleurrijk of licht interieur. Met Audi heb ik niet zoveel. Natuurlijk kan ik er wel van genieten als iemand er helemaal lyrisch over is.
ff wat anders, die plaatjes die je gebruikt bij dit artikel, en vaak ook bij andere blogs, zijn echt van een hele, hele, hele treurige kwaliteit.
Hen een 4gc besteld. Waarom? De 418d in leasing kon ik beter uittuste dan een 318d. Ik had reeds een 316d in leasing (jawel, versierd met wieldoppen), dus eens wat anders was ook wel leuk.
De a5 was geen lease optie, dus heeft mijn werkgever voor mij gekozen.

Zelf zou ik hier voor de 4 gaan, want fanboy!
Geen Audi of BMW: Giula is een stuk origineler op de weg
Ik heb sinds juni dit jaar een anderhalf jaar oude 4 serie Gran Coupé 420 D M Sport High Executive en als iemand het heeft dat de verschillen met een 3 serie minimaal zijn weet hij niet waar hij het over heeft. De looks zijn vele malen beter en ook het interieur is heel strak en netjes afgewerkt. En die fantastische rijeigenschappen. Mijn fijnste en mooiste BMW ooit!
http://i68.tinypic.com/25u047s.jpg
Toch gewoon een mooie wagen zo’n 4 GC
http://i67.tinypic.com/dnocix.jpg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).