• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: BMW 2002 Turbo vs. BMW M2 M Performance

Auteur: Dizono, gepost 17 april 2016 om 12:58 – 81 Reacties

2002 Turbo Vs M2


De fijnste BMW uit de jaren ’70 versus misschien wel de fijnste BMW uit de jaren ’10. En aan jullie de moeilijke taak om te kiezen.

Hoewel de twee auto’s in eerste instantie niet veel met elkaar gemeen lijken te hebben, zijn de gelijkenissen bij nadere beschouwing groter dan je denkt. Beide zijn de ultieme versie van de kleinste tweedeurs sedan/coupé uit het dan actuele gamma, beide zijn voorzien van turbo-techniek en beide zijn behoorlijk agressief uitgedost. Hoewel ongetwijfeld bekend, duiken we nog even kort in de specs van beide auto’s.

Het origineel: BMW 2002 Turbo

bmw 2002 turbo

De timing kon haast niet slechter, op het hoogtepunt van de oliecrisis in 1973 lanceert BMW de 2002 Turbo. Als basis diende de toch al niet lullige vierpitter uit de 2002 Tii, waar vervolgens een turbo op geschroefd werd. Het resultaat was een voor die tijd astronomische 170 pk op een wagengewicht van 1080 kilo. De topsnelheid bedraagt 209 km/u, terwijl de honderd in 7,5 seconden wordt bereikt.

Aandrijving uiteraard op de achterwielen en met een massive turbogat en het afwezig zijn van elke vorm van elektronische hulpmiddelen een regelrechte widowmaker. Overigens zijn ook behoorlijk wat 2002 Turbo’s ten prooi gevallen aan oververhitte turbo’s. Wie na een stukje stevig boenderen vergat om zijn 2002 Turbo even af te laten koelen alvorens het contact uit te zetten, moest dat gewoonlijk bekopen met een brandende auto…

De spirituele opvolger: BMW M2 Perfomance

BMW M2 Performance

Terwijl de M3 door de jaren heen steeds lijviger werd, kwam BMW met een veel fijner alternatief: de 1M Coupé. Die heette nog geen M1 om verwarring met de supercar uit de jaren ’70 te voorkomen, maar nu de 1 Serie Coupé is opgevolgd door de 2 Serie, heet de M-versie nu gewoon M2.

Onder de kap de vertrouwde drieliter zes-in-lijn, voorzien van een tweetal turbo’s. Het vermogen bedraagt een zeer gezonde 370 pk, die alle worden losgelaten op de achterwielen. Nul tot honderd gaat in slechts 4.3 seconden, terwijl de top begrensd is op 250 km/u. Zelf schakelen is er niet meer bij, maar voor de diehards kunnen de elektronische vangnetten wél uit.

Ten opzichte van de gewone M2, voegt deze M Perfomance niet zo heel veel toe, anders dan wat fraaie visuele opsmuk. Enige uitzondering daarop is het instelbare onderstel, waarmee je de M2 nog eens 5 millimeter dichter op het asfalt kunt leggen. Natuurlijk is de kleurstelling een dikke knipoog naar het verleden en tevens een prima aanleiding voor deze vergelijking.

Kiezen maar!
Twee heerlijke BMW’s dus, die je beide vanaf circa 80 mille kunt aanschaffen. Ga je voor de brute en ongemanierde 2002 Turbo of voor de snellere, maar ook meer gepolijste M2? Ik val op oud, dus het eerste streepje mag alvast achter de naam van de 2002 Turbo…

Ook interessant!

  • Gave BMW 2002 occasion is niet helemaal zuiver
  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • BMW M2: dit is met M Performance allemaal mogelijk
    BMW M2: dit is met M Performance allemaal mogelijk

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, 2002, BMW, kies-maar, Klassiekers, m-performance, m2, turbo

Vorig bericht: « Is dit de kleinste plug-in hybride ter wereld? [video]
Volgend bericht: Aardbeving heeft grote gevolgen voor autoproductie Japan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vanquish zegt

    17 april 2016 om 13:00

    Mooier dan de 2002 wordt een Duitse auto bijna niet, ik zou het wel weten.

    Login om te reageren
  2. bartteeuwen zegt

    17 april 2016 om 13:00

    100% oud. De alom geliefde m2 kan mij niet zo bekoren.

    Login om te reageren
  3. guusboum zegt

    17 april 2016 om 13:00

    Doe maar de concurrent van de 2002; Saab 99 Turbo! Pas bij iemand een sportstuurtje gehaald voor de 99, die had nog een zwarte combi coupe staan :0

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      17 april 2016 om 13:46

      @guusboum: concurrent? In vergelijking met een 02-tje is een Saab qua rijplezier en wegligging een dweil.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        17 april 2016 om 14:43

        @toniominestrone: hoho… De 99 turbo was het rally kanon van Saab he

        Login om te reageren
      • guusboum zegt

        17 april 2016 om 19:05

        @toniominestrone: ervaring mee? Het was zeker voor die tijd een zeer goede auto, veel goedkoper dan de BMW en wel 145pk met een relatief gunstig verbruik. Een erg goede stuurmansauto! Net als de normale versie.

        Login om te reageren
  4. norge zegt

    17 april 2016 om 13:01

    2002, die andere zou ik me in dood schamen..

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      17 april 2016 om 22:12

      @norge: bij iemand die hyundai rijdt zou je denken dat ie zich niet zou schamen voor zijn voertuigkeuze .

      Login om te reageren
  5. smotsholle zegt

    17 april 2016 om 13:02

    Dit is voor mij lastiger van de keuzen van LFA vs Carrera GT… I don’t knooowwe!!

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    17 april 2016 om 13:02

    Lastig, ik vind die M performance uitvoering echt verschrikkelijk saai om te zien. Doe mij maar een M2 in Dakargelb met zwarte wieltjes.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    17 april 2016 om 13:04

    Ik kies dan ook maar voor die Zastava ..

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      17 april 2016 om 13:12

      @lincoln: ?

      Login om te reageren
  8. bmwkevin zegt

    17 april 2016 om 13:08

    Wellicht is dit een optie?
    http://youtu.be/rE5jJSWi1jo
    Dan kies ik voor de 2002.

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    17 april 2016 om 13:09

    BMW doet zich naar mijn mening echt geen plezier om die striping constant te gebruiken bij het promoten van de performance line. Een M-performance line op een M product vind ik sowieso al onzinnig, of zou het moeten zijn, aangezien je het over een M auto hebt. Dit zou de top van de range moeten zijn…

    Maar goed, dat gezegd hebbende zou ik niet weten welke ik zou kiezen. Ik ben niet iemand die geilt op alles wat “classic” is maar kan zeker wel wat klassiekers waarderen. Aan de andere kant is het ook al weer een tijd geleden dat ik echt hebberig werd van een BMW product daarmee is niet gezegd dat ik het niet mooi vind alleen niet hebberig.

    Login om te reageren
  10. jordip zegt

    17 april 2016 om 13:09

    M2 a.u.b.

    Login om te reageren
  11. lekbak zegt

    17 april 2016 om 13:10

    Sowieso de 2002. Maar nog liever die W116 450 sel 6.9 van gister!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 april 2016 om 13:18

      @lekbak: Appels en peren. De ene is in z’n element op de Autobahn, de ander op de buitenwegen en het circuit. ;)

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 april 2016 om 13:38

        @e1000bmw523i: beide jaren ’70, beide Duits, beide te duur voor mij en beide recent op autoblog.

        Ik ben sowieso meer iemand van de comfortabele sleeën. Ik zal dus niet snel een goed bommetje boven een goede slee verkiezen.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          17 april 2016 om 14:33

          @lekbak: daarin ben je niet de enige. Doe mij maar een 5 of 7…

          Login om te reageren
  12. e1000bmw zegt

    17 april 2016 om 13:12

    De E10T/E20 graag!

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      17 april 2016 om 13:13

      @e1000bmw523i: E20?

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        17 april 2016 om 14:08

        @bmwtouring: Google maar. ;)

        Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    17 april 2016 om 13:13

    De 2002 graag. Een auto voor mannen met snorren en borsthaar. Een waar icoon. De M2 is een handtasje met een zwaardere motor in vergelijking met de 2002.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      17 april 2016 om 14:09

      @viezefreddyw:
      Nee.
      Ooit stond ik bekend om mijn ware doodsverachting wat hard rijden betrof en zo werd ik achter het stuur geplempt van een zwarte 2002 Tii om te kijken wat het kreng op topsnelheid deed voor de in Duitsland gelegerde eigenaar. Ik was bij een vriend op bezoek in die kazerne.
      De rechtop staande pedalen herinner ik me nog goed, vond ik al waardeloos in die 02 serie, maar goed, met vier extra Bosch schijnwerpers gingen we in de avondschemer op pad.
      Ik trapte de wagen op zijn staart, de snelheidsmeter klom langzaam maar gestaag door de 200 km/u heen en plots werd de 02 ontieglijk licht in zijn voortrein, zo licht dat ik serieus dacht dat de wagen voor los zou komen, ons laatste uur geslagen had en ik ben heel voorzichtig van het gas afgegaan en heb bedankt met een kleine 210/ per uur op de teller.
      De Turbo is een Tii in het kwadraat, leuk, mooi, een icoon, vooral de spoiler met het ” 2002 Turbo ” in spiegelschrift geschreven.
      Maar ze zijn niet voor niet jarenlang echt goedkoop geweest voor een zeldzame wagen en HET brute der bruten topmodel.
      Later hebben het nog een paar jongens geprobeerd met die Tii en allemaal kwamen ze terug met hetzelfde verhaal als ik toen had.
      Nein danke !
      ’t zijn echt leuke wagens, maar ontworpen in de zestiger jaren als ontieglijk succesvolle niche voor de 1500/1800 Neue Klasse
      En 160/170 is goed te doen, daarna is gewoon de koek op, daar is de wagen zelf qua aerodynamica en stabiliteit niet op gebouwd.
      Zelfde als een 5 liter V8 in een Lada 1200 bouwen !

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 april 2016 om 14:38

        @desjonnies: die lada komt echt niet omhoog met een 5 liter V8 in het vooronder hoor!

        Login om te reageren
        • bietje zegt

          13 juli 2024 om 19:03

          Toen ik 19 was en net tijdens mijn militaire dienstplicht mijn rijbewijs had veroverd in een Landrover 88 van de Landmacht, met een stuurspeling van 35 graden van links naar rechts voor er daadwerkelijk iets met de besturing gebeurde, (inleiding) waren mijn ouders trotse bezitters van een iconische auto: een witte Lada 2105 1.5.

          Want: goedkoop.

          Uiteraard ging ik met mijn zeer geringe rijervaring de topsnelheid van die 2105 op de proef stellen en weliswaar zonder idd die V8 kan ik je met grote overtuiging verzekeren dat ik bij 140-150 km/u zowel fysiek als mentaal het gevoel had dat de Lada het aardoppervlak ging verlaten.

          M’n ouders hadden in hindsight wel iets met auto’s die later redelijk iconisch werden, aangezien de Lada werd voorgegaan door een Renault 4 en Citroen 2CV.

          On topic:
          2002 in a heartbeat

          Login om te reageren
  14. Hubert zegt

    17 april 2016 om 13:15

    Was gestopt met lezen toen het verhaal over de 2002 voorbij was.
    Zegt genoeg, lijkt me…

    Login om te reageren
  15. murica zegt

    17 april 2016 om 13:17

    M2. Ik vind de 2002 ook wel mooi maar ik ga toch voor de M2.

    Login om te reageren
  16. talladega zegt

    17 april 2016 om 13:18

    Ik lees net dat ik een snor en borsthaar moet hebben voor de 2002, dan behelp ik me maar met dat handtasje.
    Lijkt me geen straf.

    Login om te reageren
  17. thomasthomas zegt

    17 april 2016 om 13:19

    M2 natuurlijk, die andere wil ik niet ingezien worden wat een hok.

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      17 april 2016 om 13:22

      @thomasthomas: haha… Je bent wel eerlijk dacht er ook zo over maar dadelijk komen de freaks let op.

      Login om te reageren
      • bmwtouring zegt

        17 april 2016 om 15:14

        @schellekens006: autobarbaren!

        Login om te reageren
  18. horza zegt

    17 april 2016 om 13:21

    Moet ik echt kiezen of mag ik ze beiden in mn garage zetten?

    Login om te reageren
  19. dutchcorvette zegt

    17 april 2016 om 13:27

    Ik ben helemaal geen fan van de M2 dus voor mij de 2002

    Login om te reageren
  20. martijn11 zegt

    17 april 2016 om 13:29

    M2 zeker weten echt een perfecte auto

    Login om te reageren
  21. Arnoud zegt

    17 april 2016 om 13:32

    De 2002. Haaien uit je hand laten eten is immers veel interessanter dan spelen met barbie poppen.

    Login om te reageren
  22. moveyourmind zegt

    17 april 2016 om 13:33

    Zonder twijfel de oude…

    …de goede oude Alfa Romeo 1750 GT Veloce…

    Mag het dan afleggen tegen het geweld van zo’n 2002, maar is zoveel stijlvoller. Of een vroege Saab 900 Turbo met oranjerode stoffen bekleding met donkerbruin leren banen. En zo zijn er nog wel een paar auto’s uit de seventies die ik zou verkiezen boven de 2003.

    De 2002 heeft nu eenmaal het nadeel dat in die tijd er meer ontzettend leuk spul op de markt kwam. Wat dat betreft heeft de M2 als voordeel dat hij, zeker in het wit met de welbekende striping, een bijzondere en frisse verschijning in vergelijking met zijn concurrenten… Én het voordeel dat de nieuwe Giulia er nog niet is…

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      17 april 2016 om 13:34

      @moveyourmind: Fijn ding, zo’n GTV, maar een vroeg brievenbusje is naar mening nog een stuk begeerlijker. Zeker als GTA…

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      17 april 2016 om 13:46

      @moveyourmind: Lancia Fulvia HF?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        17 april 2016 om 13:56

        @henkhupelschoten: Het water loopt me in de mond!

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      17 april 2016 om 14:02

      @moveyourmind: Ben ik nog de Renault 5 Turbo vergeten…

      Een phase 1, in het knalrood, met rode kuipstoeltjes, rood dashboard met zwarte tellerkast goed gevuld met van die mooie oranje metertjes…

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        17 april 2016 om 14:12

        @moveyourmind:

        1984, niet 1974 !

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          17 april 2016 om 14:19

          @desjonnies: Beetje steggelen met het bouwjaar mag toch wel…

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            17 april 2016 om 14:28

            @moveyourmind:

            Ok Alfa 159 !

            Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            17 april 2016 om 17:32

            @moveyourmind: Hahaha!

            Login om te reageren
  23. allesmetturbo zegt

    17 april 2016 om 13:35

    Vind de verhoudingen van de m2 niet zo lekker en vind m ook niet zo mooi. Maar door de prestaties ga ik alsnog voor de m2.

    Login om te reageren
  24. alfablog zegt

    17 april 2016 om 13:37

    2002 graag.

    Login om te reageren
  25. audiisthebest zegt

    17 april 2016 om 13:39

    De 2002, ik zal altijd een klassieker boven een moderne auto verkiezen.

    Login om te reageren
  26. willeme zegt

    17 april 2016 om 13:51

    2002 Turbo, graag. Of de reïncarnatie van die auto, de 228i Coupe: tweeliter turbo, handbak, achterwielaandrijving en niet te zwaar.

    Login om te reageren
  27. sjaterantekomen zegt

    17 april 2016 om 13:52

    2002 maar dan met het blok van de M2 ;)

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    17 april 2016 om 13:52

    Doe mij maar een M3 uit 2002 dan ..

    Login om te reageren
  29. c3po zegt

    17 april 2016 om 13:59

    Als het nou de 1M vs 2002 was dan was het duidelijk de 1M voor mij. Maar in dit geval de 2002..

    Login om te reageren
  30. 340isedan zegt

    17 april 2016 om 13:59

    De nieuwe natuurlijk he, je moet altijd voor het nieuwste gaan?

    Login om te reageren
  31. damrakker zegt

    17 april 2016 om 14:05

    Doe mij een toppertje en een breezer ananas..

    Login om te reageren
  32. Edge zegt

    17 april 2016 om 14:09

    Doe mij maar een M2 met handbak.

    Login om te reageren
  33. spylegion zegt

    17 april 2016 om 14:12

    Snelste serie BMW op Hockenheim graag; M2

    Login om te reageren
  34. sjeppie156 zegt

    17 april 2016 om 14:23

    De 2002 daar is de techniek een stuk simpeler kun je er lekker zonder gezeik zelf aan werken

    Login om te reageren
  35. dionijsb zegt

    17 april 2016 om 14:27

    Het zal er wel aan liggen dat ik jong ben, maar doe mij de M2!

    Login om te reageren
  36. misterdrogba zegt

    17 april 2016 om 14:34

    Doe maar de M2, heb het niet zo op de 2002.

    Login om te reageren
  37. beetec zegt

    17 april 2016 om 14:58

    M2 natuurlijk. De 2002 is historisch gezien natuurlijk een pareltje maar in mijn ogen geen alternatief voor een M2.

    Login om te reageren
  38. zesinline zegt

    17 april 2016 om 15:02

    Ik heb in mijn vroege jaren een 2002 en 2002tii gehad, zij waren voor mij de mijlpalen die er zorgde…..om nooit meer een ander merkt te willen rijden. Nu zo.n 20 BMW,s verder denk ik daar nog net zo over! Wat betreft mijn keuze…..wauw uh die 2002 Turbo dan maar.

    Login om te reageren
  39. Dutchdriftking zegt

    17 april 2016 om 15:22

    De 2002. Wat een dikkerd!

    Login om te reageren
  40. tjorque zegt

    17 april 2016 om 15:26

    Ik verdien de 2002 niet.

    Want een auto, die gebruik ik om te rijden en als het nieuwe er zowat af is (ik bedoel dan, als ik hem al een tijdje heb), dan spring ik er ook niet meer zo zachtzinnig mee om…
    En poetsen en onderhouden, tja het minimum…

    Een klassieker is een te groot zorgenkindje voor mij, ik heb er veel respect voor en zie ze heel graag rijden, zou er ook graag wel eens mee rijden, maar het hoeft de mijne niet te zijn.

    dus ik kies de M2.

    Login om te reageren
  41. toeter11 zegt

    17 april 2016 om 15:56

    Bmw 2002 uiteraard, hoe ouder hoe beter.

    Login om te reageren
  42. bartsmit zegt

    17 april 2016 om 16:10

    M4

    Login om te reageren
  43. VantageR zegt

    17 april 2016 om 16:40

    M2 voor woon-werk en 2002 voor in het weekend.

    Login om te reageren
  44. jessetje zegt

    17 april 2016 om 16:46

    Ik ga voor de M2

    Login om te reageren
  45. C220AMG zegt

    17 april 2016 om 17:18

    Heb al een 2002 (geen turbo), dus doe de M2 maar!

    Login om te reageren
  46. vinox zegt

    17 april 2016 om 17:39

    Die 2002 is zowat de enige samen met een 3.0csl waarvoor mijn M535i de deur uit zou gaan, en die zou ik nooit wegdoen.

    Login om te reageren
  47. mrmiyagi1982 zegt

    17 april 2016 om 18:08

    De 2002 turbo! Hoef ik nog geen halve seconde over te denken. Die is gewoon veeeeeeeel gaver als alle nieuwe bmw m’s

    Login om te reageren
  48. roberto zegt

    17 april 2016 om 18:43

    De 2002, als het de 1M was geweest was de keuze toch moeilijker geweest!

    Login om te reageren
  49. tocae zegt

    17 april 2016 om 18:46

    Hoezo ‘zelf schakelen is er niet meer bij’? De M2 is gewoon met manuele transmissie te bestellen toch?

    Voor mij de M2 graag!

    Login om te reageren
  50. perry_snijders zegt

    17 april 2016 om 19:48

    Je bent een aardige gozer, @dizono. Maar de fijnste BMW uit de jaren ’70 heet 3.0 CSL.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      17 april 2016 om 22:01

      @perry_snijders: Let us agee to disagree ;)

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        17 april 2016 om 22:23

        @dizono: Vooruit. Maar een 2002 zie ik liever als Alpina dan als Turbo.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          17 april 2016 om 23:53

          @perry_snijders: vergeten we allemaal de M1? Toch echt uit de jaren 70 ;-).

          Login om te reageren
          • perry_snijders zegt

            18 april 2016 om 01:15

            @willeme: Ik vergeet niks, ik denk alleen dat ik een CSL cooler vind. Maar om het zeker te weten zou ik eens een flink stuk met een M1 moeten rijden ;-)

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              18 april 2016 om 07:13

              @perry_snijders: tussen violet en fijner kan een verschil zitten, maar als we Alpina, E9, M, en CS bij elkaar voegen krijg je deze symbiose:

              http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282653039

              Wellicht iets voor de oprit?

              Login om te reageren
              • perry_snijders zegt

                18 april 2016 om 08:05

                @willeme: Kom, we gaan een bank overvallen!

              • willeme zegt

                18 april 2016 om 09:16

                @perry_snijders: topidee!!! Ik regel de panty’s. Hebben we nog wel iemand nodig met een snelle Audi. Ken jij nog iemand?

  51. wernerv8 zegt

    17 april 2016 om 22:17

    Zonder twijfel de 2002. Kan de nieuwe bmw’s toch al niet zo waarderen maar de 1 serie met al zn derivaten vind ik gewoon spuuglelijk op de een of andere manier kloppen de verhoudingen niet. Bij mij is het gestopt na de e46 alles wat daarna kwam vind ik minder mooi. Alhoewel ik moet zeggen dat het wel weer beter word langzaamaan.?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North