Koop een van de vetste Turbo’s ooit gemaakt

Auteur: , 46 Reacties

Plak na de koop achterstevoren "Active Tourer" op de voorruit en win de baas-van-de-dag-plusjesregen.

Die goeie ouwe tijd. Sportauto’s vroegen om kunde, de accountant vervulde slechts een bijrol, niet elke auto van een merk deelde één platform en de liefhebber kon en mocht nog gewoon zelf onder de kap sleutelen. Tipgever desjonnies kan je er waarschijnlijk alles over vertellen, wij houden het bij het uitlichten van deze geweldige occasion.

Een 2002 Turbo uit 1975. Ongerestaureerd en met een geblazen 2.0 viercilinder onder de fraaie kap. Wel heeft de auto ergens in z’n leven een nieuwe laklaag gekregen, maar die is zo te zien aardig netjes uitgevoerd. Dientengevolge is het beestje getaxeerd op een stevige 90.000 euro.

Het blokje is goed voor 170 pk en 240 Nm. Nog een gaaf feitje: de 2002 Turbo was de eerste auto met turbo die BMW op de markt bracht. Het hoogste bod op eBay bedraagt op moment van schrijven 68.100 USD, wat een veel betere deal is dan de 89.950 euro die hier wordt vermeld. Hij staat trouwens te koop in Oldenzaal Duitsland.

UPDATE: er staat ook een exemplaar met 30k op de teller te koop in Bergschenhoek. De prijs is 79.950 euro.



46 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
90000 keer godverdomme wat lekker…
Dat interieur van deze auto is echt schitterend, hoe krijg je het voor elkaar die 40 jaar zo strak te houden?
@pomoek: Waar zit die idrive?
@pomoek: van een oud vrouwtje geweest ;-)
@pomoek: nou! BMW’S van 10 kaart terug zitten al onder de kreukels en barsten in het leer…
@pomoek: En dat bij 111000 km. Kan niet geloven dat dit het originele interieur is.
Dit schreeuwt BMW! Zo gaaf!
Dit is toch wel mijn favorieten bmw. Wat een geweldige looks, gewoon perfect.
Wat een geweldig apparaat! Idd stevig prijsje maar HEBBEN!!
Ongerestaureerd en in deze staat erbij staan, prachtauto
Leuk bedrijf. Zit in gildehaus net over de grens bij Oldenzaal. Echte BMW liefhebbers.
Geweldig dat ‘2002 Turbo’ er achterstevoren opstaat, weet iedereen wel precies wat er nou net voorbij kwam knallen 😛
@scottishcarspotter2000: uh, wat diegene voorbij geknald is bedoel je. Als ik ingehaald word, zie ik, hopelijk, niet de voorkant.
@p0wn3d: even er achter hangen, terugschakelen en m voorbij
Liever de sharknose die wat minder schuin staat, maar toch blijft dit toch ook een favoriet!
Een van de iconische BMW’s, toen werden nog echt onderscheidende auto’s gebouwd!
Niet alleen wat andere software of een paar onderdelen in hetzelfde blok om het onderscheid te maken tussen een 316/318/320/325d.
@remcott: waren wel trendsetter met de 1502 met de motorinhoud van 1602.
2 na mooiste bmw ooit en heel hoog op mn lijstje
@goodolddays: welke dan? 507 en Z8 staat sws hoger bij mij…
Wat een heerlijke auto! Lijkt wel als nieuw.
En nu kunnen popnagels wel….
Donders!
Wat een mooi ding zeg. De auto van die foto’s is trouwens belachelijk mooi. Echt als nieuw.
Duitse porno, waar je wél naar wilt kijken!
Kwijl, prachtige widowmaker!
Dikke Beemwee!
Wat een bak pfff
Daarom ben ik fan van turbo’s en benzine
Wauw! Alsof ie uit een tijdscapsule is gehaald.
Icoon!
@mauritsh: hij staat te koop in Duitsland hoor. Oldenzaal Classics heeft het postadres in Oldenzaal, maar het bezoekadres/showroom in Bad Bentheim. ;-)

Overigens staat er nog een Turbo te koop bij een Nederlandse firma: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=278567549
@e1000bmw523i: check, heb een update gedaan!
Heel gevaarlijk om via foto’s de lak te beoordelen.
Te koop in Oldenzaal? Dan moet ik na mijn werk deze vette wagen maar eens snel zelf gaan checken.
Ik heb dezelfde radio in de e12
90k.
Kan je voor dat geld niet OOK een gebruikte 2002 Turbo kopen.
Hier de nodige onderdelen op monteren die ook op rally-versies van de 2002 Turbo werden gemonteerd.
Vervolgens een bumperloze half rally – half straat versie creeren.
Ja, origineel is leuk en aardig; Maar zoals Mauritsh zegt: dit was een tijd waar je nog mocht sleutelen aan een auto. Dit is nou echt een auto die je niet stil moet laten staan!
@gregorius: true. Maar vindt ze nog maar…

Beter kun je dan een 2002 pakken, de carburateur vervangen voor het Kügelfischer mechanische inspuiting en een KKK-turbo (ik zou persoonlijk naar een andere turbo zoeken of gaan voor een Rotex compressor…). OF je laat het bij de inspuiting en hebt zo een Tii gecreëerd… Vervolgens luchtinlaattraject en uitlaatlijn aanpassen (naar voorbeeld van Alpina of Schnitzer bijv.) en je hebt een 2002Tii die deze 2002 Turbo tot op zekere hoogte het snot voor de ogen rijdt.
@e1000bmw523i: Als je t project aan zou gaan, zou je dan bij een 2002 2.0 beginnen, die in ‘de te verwachte’ staat voor ongeveer 8000 in de prijslijsten staan, of beginnen met een 2002tii die, redelijk netjes in de lak voor 15000 in de lijsten staan?
@gregorius: De 2002 2.0 met Carburateur. Aangezien de Tii’s ook redelijk zeldzaam zijn… Bovendien is het zonde om een Tii ervoor te pakken…
@desjonnies zal toch niet die B10 3.0 Allrad voor m’n neus weggekaaid hebben, hè?!
@e1000bmw523i: wat is er met @desjonnies gebeurd? Geen AB-reaguurder meer?
@e1000bmw523i: Volgens het artikel tipte ie deze auto; zal dus wel gewoon druk zijn ofzo …. ex-reaguurders submitten meestal geen tips ;)
@e1000bmw523i: Ja, waar is sjonnie?
Wat een snoepje!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).