• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 juni 2015 om 11:33 – 119 Reacties

Afbeelding Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?Afbeelding Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?Afbeelding Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?Afbeelding Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?Afbeelding Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?Afbeelding Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?Afbeelding Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?Afbeelding Kies maar: full-options 418i driepitter, of een kale 435i?

BMW 4 Serie Gran Coupe met opties
BMW heeft het ondenkbare gedaan, en zijn 136 pk driecilindertje in de 4 Serie Gran Coupé gelepeld. Wat direct de vraag deed opborrelen: als je moest kiezen voor een afgeladen 418i (136 pk) of een kale 435i (306 pk), wat werd het dan?

Allereerst: wij oordelen niet, je moet natuurlijk helemaal zelf weten welke motorisering je in je BMW kiest. Kennelijk is er een markt voor een driecilinder met een relatief laag specifiek vermogen in dit segment (op de vlakke Nederlandse snelweg met een Vmax van 100 km/u zal je weinig tekort komen), en wie is BMW dan om daar niet aan te voldoen? Bovendien: met een vanafprijs van 35.822 euro (handbak) of 37.671 euro (automaat) is de nieuwe instapper eventjes 7.000 euro goedkoper dan de 420i, dat is een serieus verschil.

Maar goed, je ziet een optielijst, en je wilt wat, en voor je het weet heb je je instapper opgeplust* naar een prijs waarvoor je ook het zwaarste model kunt kopen..

Een 435i Gran Coupé staat namelijk vanaf 62.670 euro kneiterkaal in de prijslijst. Wie hem hiervoor meeneemt laat enkele zaken die je eigenlijk in dit segment wel moet hebben aan zijn neus voorbij gaan (goede navi, automatische airco, grote velgen en andere opsmuk), maar krijgt wel een 306 pk sterke zespitter om mee te spelen en achterbandjes te roken.

Wat wellicht nog aardig is om te weten: voor een meerprijs van 0 euro laat BMW je typeaanduiding weg, dus niemand die erachter komt dat er een koffiemolen onder de kap van je dik aangeklede Gran Coupé ligt…. Dus wat wordt het? Praktische power zonder opsmuk, of alle toetes en bellen, maar ook een spaarblokje dat in deze vorm eigenlijk gewoon niet in een dikke bak als de 4 GC hoort te liggen? Kies maar!

* De 418i GC is pas vanaf juli beschikbaar, en heeft daarom nog geen plekje in de configurator gekregen. Daarom speelden we met de 420i. Toen we deze van zijn basis-42k met enkele opties en pakketjes over de 70.000 euro hadden getild zijn we gestopt met aanvinken.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil
  • Koop deze oude BMW 2-Serie Gran Coupé op Marktplaats
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, f36, gran-coupe, kies-maar, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Nederlandse autobranche gaat weer vooruit
Volgend bericht: Zo kopiëren Chinezen een Porsche Macan »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    10 juni 2015 om 11:37

    Ach wat is kaal tegenwoordig…Zou dus voor de echte BMW gaan..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      10 juni 2015 om 12:27

      @norge: en ik neem aan dat de zescilinder standaard wel wat extra spulletjes heeft tov de driepinter.

      Login om te reageren
    • bluebluered zegt

      10 juni 2015 om 16:02

      @norge: Ik was van dezelfde mening maar ik heb met die ‘echte’ BMW gereden en toen is mijn mening compleet veranderd. Een kale 335 is log, het onderstel is veel te comfort-gericht, er is veel te veel onderstuur en het sturen is veel te licht en totaal gevoelloos. Die kracht ben je dan toch niks mee. Doe mij dan maar een medium-specced 420 or 428 voor dat geld, veel opties zijn toch niet nodig en een kale 435 trekt voor mij op niets. Sportievere vering en variabel sportstuur zijn voor mij noodzaak.

      Login om te reageren
    • jobberns zegt

      10 juni 2015 om 16:26

      @norge: gewoon de ‘kale’ met als enige extra dikke wielen en niemand ziet dat er geen opties op zitten

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 juni 2015 om 16:54

        @jobberns:
        Ja, een paar dikke wielen en een M pakketje op je 418 en geen hond die ziet dat je een halve 6 cilinder rijdt.
        Iets zegt mij dat je die combi vaker gaat zien, kijk alleen maar hoeveel nep CLA AMG’S er in dit wannabe landje tuffen.

        Login om te reageren
        • jobberns zegt

          10 juni 2015 om 20:21

          @jrk68: ja en dat is best jammer, want als je dan een ‘echte’ hebt, zie je het verschil (op de uitlaten na) met de opgeleukte ‘instapper’ niet eens meer…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            10 juni 2015 om 20:32

            @jobberns:
            Mij kan het niet boeien, ik ga sowieso geen pijpjes tellen.
            Als.de desbetreffende persoon het zo best vindt, wie ben ik om daar over te oordelen. Je kan hem immers gewoon zo samenstellen.
            Anders vind ik het als je met gejat marktplaatsspul een R32 maakt van je 1.6tdi of hetzelfde kunstje met je slowmotion uithaalt en hem vermomd als Polo GTi.
            Zelf zou ik voor de wolf in schaapskleren gaan, ik heb mijn auto immers voor mijn plezier en niet om indruk te maken op mijn buurvrouw.

            Login om te reageren
            • mrs250 zegt

              11 juni 2015 om 07:42

              @jrk68: geen knappe buurvrouw dus?

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                11 juni 2015 om 08:00

                @mrs250:
                Doet dat er toe, zoals er toch vrij duidelijk staat koop ik mijn auto’s voor mijn eigen plezier.
                Zouden meer mensen moeten doen, je gewoon niet afvragen wat een ander er van vindt, maar gewoon kopen wat je zelf leuk vindt.
                De mening van de pubertjes op AB is al helemaal van generlei importantie.

    • mrrallycross zegt

      11 juni 2015 om 08:01

      @norge: kaal is als je geen haar meer hebt.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 juni 2015 om 07:37

        @mrrallycross: Aah, de ziekte van hedel?

        Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    10 juni 2015 om 11:38

    Ho, dat is een lastige, zou eigenlijk wel willen weten hoe dat rijdt en klinkt zo’n 3-cilinder.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      10 juni 2015 om 11:55

      @pomoek: 1 woord… Niet! Tenzij je niks gewend bent haha

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 juni 2015 om 12:29

        @venividivici: het is wel een BMW, dus als er een merk is dat een driepittertje goed kan laten lopen, zijn is het wel BMW. Zou je denken, het is een halve zes in lijn ;-).

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          10 juni 2015 om 15:18

          @gtwillem: 136pk… kom op zeg! Krijg ik geen smile van hoor.

          Login om te reageren
          • ukbob zegt

            10 juni 2015 om 15:42

            @venividivici: volgens mij ligt in de huidige Mini Cooper hetzelfde blokje.. En dat reed zeker leuk!

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              10 juni 2015 om 16:58

              @ukbob:
              Paar honderd kilo lichter helpt daarbij gelukkig ook helemaal niet?
              Komt bij dat de huidige Mini het aangluren niet waard is, zeker de 5deurs. Kwam er gisteren eentje tegen, nu nog oogpijn van.

              Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    10 juni 2015 om 11:38

    Is toch te gek voor woorden dat je voor 62k niet eens een automatische airco krijgt.
    Niettemin zou ik altijd voor de dikste motor gaan, hang m’n telefoon wel aan het dashboard voor navigatie en muziek.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      10 juni 2015 om 12:03

      @trustmeiamanengineer: Nou ben ik niet heel bekend met wat standaard is of een optie maar geen standaard automatische airco in deze klasse kan ik me bijna niet voorstellen. Dacht dat dat toch al zeker zo’n 15 jaar standaard was in deze klasse.

      Overigens, wat een vreselijke configurator heeft BMW eigenlijk zeg.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        10 juni 2015 om 12:04

        @Pordon: Doe mij overigens maar een 435i… Zo’n motor doet veel meer voor het karakter van de auto dan heel veel opties.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 juni 2015 om 12:30

        @Pordon: nope… Juist bij de Premium merken zijn dat soort attributen extra’s.

        Bij de niet premium merken zit het er gewoon op….

        Login om te reageren
        • bluebluered zegt

          10 juni 2015 om 15:56

          @gtwillem: Bij BMW ook standaard, die optie van 800 euro ofzoiets is voor 2-zone-airco

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            10 juni 2015 om 17:01

            @bluebluered:
            Dat hoort voor een dergelijk bedrag ook gewoon standaard te zijn.
            Een Alfa 146 had dat in 2001 al als standaard als je automatische airco nam.
            Let wel, we hebben het nu over 14 jaar geleden en over een auto die de helft kostte.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              10 juni 2015 om 22:16

              @jrk68: en bij de Alfa 147 was airco standaard (niet bij de E46 conpact). En Climate control was een optie van 300 euro ofzo. Dat doen die Duitsers wel goed: bizar veel geel vragen voor attributen die eigenlijk standaard hadden moeten staan…

              Login om te reageren
  4. MJB zegt

    10 juni 2015 om 11:38

    In Nederland? Doe maar lekker de full-option 418i.

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      11 juni 2015 om 00:02

      @MJB: Maandag reed ik nog 230 km/h op de afsluitdijk, toch lekker die extra PK’s, ook in NL. Of als je de snelweg op rijdt, of aan het inhalen bent, of de tunnel uit wil accelereren , of ……eigenlijk altijd wel lekker dat extra vermogen

      Login om te reageren
      • MJB zegt

        11 juni 2015 om 14:35

        @slickrick: Maar niet iedereen is zo’n pannenkoek dat ze 230 km/u op de openbare weg gaan rijden in Nederland.

        Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    10 juni 2015 om 11:43

    Ook weer zo’n auto die na 200 meter 2.000 euro in waarde is gedaald. Ik heb ‘m liever niet dus… Maar als we dan toch voor de “grap” moeten meespelen dan kies ik wel voor een 328i met handbak, donker blauw met het liefst wit/grijs leder

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 juni 2015 om 17:04

      @JamesBond007:
      Nu wil ik je niet wreed uit je droom halen maar de enige auto’s waar je na 200m 2 rooitjes lichter bent zijn de stadsmuizen uit het A-segment.
      In dit segment ben je spekkoper als dat in de buurt van de €5k ligt.

      Login om te reageren
  6. griffendahl zegt

    10 juni 2015 om 11:43

    Doe die 420i GC maar, dan stop ik wel iets eerder met aanvinken van de minst zinvolle opties.

    Login om te reageren
    • thebob zegt

      10 juni 2015 om 11:56

      @griffendahl: beste keuze! Daarna laten chippen en je hebt de presentatie van een 35i

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 juni 2015 om 12:32

        @thebob: 420i heeft 184pk, met een chipje haal je niet 120pk extra eruit. Maar een gechipte 328i/428i komt redelijk in de buurt.

        Login om te reageren
        • gillesvda zegt

          10 juni 2015 om 12:45

          @gtwillem: de 20i en de 28i zijn 2 dezelfde motoren. Beide kan je laten chippen tot 290pk, daar kan je al iets mee!:) http://heinz-performance.com/nl/node/4160

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            10 juni 2015 om 12:52

            @gillesvda: 106 pk erbij met enkel een chipje voor ongeveer 800 euro? Waarom doet een bekend merk als AC Schnitzer dat niet dan?

            Login om te reageren
            • gillesvda zegt

              10 juni 2015 om 13:42

              @berlinetta: @gtwillem: Heinz is in België misschien wel de grootste tuner en heeft echt wel een goede naam. Ik weet natuurlijk niet perfect wat de verschillen zijn in koeling etc. Maar het zou toch niet de eerste keer zijn dat men de motor hard dicht schroeft?

              Login om te reageren
            • e1000bmw zegt

              10 juni 2015 om 14:25

              @berlinetta: Omdat: gebruik van Piggybox i.p.v. herschrijven van de originele software. ;) Afgezien van de software zijn de .20i en .28i volledig hetzelfde qua hardware.

              Login om te reageren
          • sjeppie156 zegt

            10 juni 2015 om 13:02

            @gillesvda: zover ik weet zit er op de 28 een turbo extra? of is dat nu de nieuwe 30i?

            Login om te reageren
            • gillesvda zegt

              10 juni 2015 om 13:40

              @sjeppie156: Nope op de 428i zit slechts 1 turbo. De ’twinscroll’ turbo is een efficiënte turbo die redelijk veel extra power genereert voor 1 turbo. Hij zou het effect moeten geven van 2 turbo’s door zijn werking maar hij levert natuurlijk sowieso minder dan 2 normale turbo’s.

              Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            10 juni 2015 om 13:09

            @gillesvda: mij niet gezien. Meer dan 100pk door enkel een chip kan niet goed zijn, ik neem aan dat de toleranties en koeling anders staan afgesteld bij een 320 dan een 328. Daarbij zie ik ook geen ‘erkende’ tuner deze stijging aanbieden.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              10 juni 2015 om 13:14

              @gtwillem: G Power haalt bij de nwe M6 met enkel een chip en aangepast inlaattraject al bijna 200pk meer. Of het heel blijft kan ik je niet vertellen. Maar hard gaat het zeker.

              Login om te reageren
              • marc94 zegt

                10 juni 2015 om 19:01

                @E34M5Touring: dan praat je ook over een blok wat met een veel grotere veiligheidsmarge marge gebouwd is. Een blok om mee te trappen moet immers net zo lang meegaan als een A naar B motortje. De rs6 met de v10tfsi is net zo’n verhaal met enorme pk winsten door enkel wat software. Maar ze moeten wel een beetje levensduur garanderen

        • griffendahl zegt

          10 juni 2015 om 15:57

          @gtwillem: Geen 120pk inderdaad, 76pk wel en met een andere sportcat kun je zelfs 96pk erbij halen, dan kom je akelig dicht bij de 335i in de buurt qua prestaties, zeker omdat zo’n 4 pitter ook net een paar kg minder weegt…

          Mij zal het overigens niet boeien, in een auto zoals dit is 184pk naar mijn idee meer dan genoeg, helaas zal het wel ff bij dromen blijven…

          Login om te reageren
          • griffendahl zegt

            10 juni 2015 om 15:57

            @griffendahl: Zie: http://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/5-bmw/6312-4-gc-serie/6313-f36-2014/6515-420i/?stage=5658

            Login om te reageren
      • bofkont zegt

        10 juni 2015 om 15:55

        @thebob: de specs vsn 35i ga je echt niet benaderen met een chippie !!

        Login om te reageren
  7. xiran zegt

    10 juni 2015 om 11:43

    Praktische power natuurlijk.

    Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    10 juni 2015 om 11:45

    We weten allemaal hoe armoedig een kale BMW eruit ziet. Dan maar een full option 418i. Overigens, mooie kar die 4GC.

    Login om te reageren
  9. mikkeloentje zegt

    10 juni 2015 om 11:49

    Kaal heeft altijd mijn voorkeur, dus doe die 435i maar.

    Login om te reageren
    • Trusje zegt

      10 juni 2015 om 13:12

      @mikkeloentje: Tovert een glimlach op m’n gezicht… :-D

      Login om te reageren
  10. bmwe82 zegt

    10 juni 2015 om 11:49

    Me wil zegt 435i, me verstand 418i.

    Login om te reageren
    • dubois zegt

      10 juni 2015 om 12:50

      @bmwe82: en nu?

      Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      10 juni 2015 om 13:06

      @bmwe82: en wat zegt je leraar Nederlands?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 juni 2015 om 13:32

        @henk123456: ik begrijp ook niet wat er mis met ‘mijn’ ;-)

        Login om te reageren
      • jorgos zegt

        10 juni 2015 om 13:59

        @henk123456: die draaide zich zojuist om in zijn graf

        Login om te reageren
      • bmwe82 zegt

        10 juni 2015 om 18:07

        @henk123456:
        Haha oeps foutje, gelukkig doe ik wel een Master. :)

        Login om te reageren
        • freshlife zegt

          10 juni 2015 om 18:32

          @bmwe82: mastermovies?

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            10 juni 2015 om 18:53

            @freshlife: Renault Master bedrijfsbus..

            Login om te reageren
          • 9000cse zegt

            11 juni 2015 om 01:26

            @freshlife:
            Nee joh! Masters sein fan sukke mense die stracks lijding moete geefe…….

            Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          11 juni 2015 om 01:23

          @bmwe82:
          Ik doe nog liever een meesteres……

          Login om te reageren
  11. keeper1 zegt

    10 juni 2015 om 11:51

    Stiekem toch voor een compromis gaan

    Login om te reageren
  12. VeniVidiVici zegt

    10 juni 2015 om 11:52

    435i natuurlijk! Aankleden kun je h’m achteraf wel op je gemak…
    Alleen bij aanschaf wel de opties aanvinken die achteraf er niet meer (makkelijk) op te monteren zijn.

    Login om te reageren
  13. jochempie zegt

    10 juni 2015 om 11:54

    Zit er airco in? Kale 435i! Ok, ik zou alleen cruise control nog aanvinken.

    Login om te reageren
  14. azenomei zegt

    10 juni 2015 om 11:55

    Kale 435i uiteraard.

    Login om te reageren
  15. ej20g zegt

    10 juni 2015 om 11:55

    De 435i natuurlijk. Ik heb veel van dat spul van tegenwoordig toch niet nodig, geen full-option nodig dus.

    Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    10 juni 2015 om 11:56

    Even met Belgische prijzen gewerkt, want Belg..
    52650 euro voor de goedkoopste 435 Gran Coupé.
    Voor dat geld zou ik een 328i touring nemen en dan nog 10 mille over voor opties..
    Gaat ook meer dan vlot genoeg, praktischer, is ook een mooie auto en heb je nog iets van opties zitten zoals navi etc…

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 juni 2015 om 19:36

      @Dimglor: tuurlijk, een gran coupe vergelijken met een touring….

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        10 juni 2015 om 19:46

        @406_v6:
        In de basis is de 4 gewoon een opgepompte 3 serie… Dus waarom niet?
        De 4 is een beetje overpriced.. Dan zou ik liever met de 3 touring rondrijden..

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 juni 2015 om 19:43

      @Dimglor:
      Ik zou dan voor een Alto gaan, ook vlot genoeg, overal te parkeren, kost geen krabbel in aanschaf, onderhoud en brandstof en daar past alle rommel ook prima in.
      Wat je met die sloot geld die je dan allemaal overhoudt allemaal kan doen?

      Kortom ?? en peren.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        10 juni 2015 om 22:43

        @jrk68: Appelen en peren?
        De 4GC is gewoon op basis van de 3 serie.. dus vergezocht is het zeker niet..

        Login om te reageren
  17. lucas23 zegt

    10 juni 2015 om 11:57

    Ooit gehoord van een gulden middenweg? 428i met essentiële opties zoals genoemd, al zou die 435 zespitter wel moeilijk te weerstaan zijn

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      10 juni 2015 om 12:11

      @lucas23: Nee, dit topic is als een T splitsing en geen kruispunt… het is rechts óf links en rechtdoor kan niet.

      Login om te reageren
  18. poar zegt

    10 juni 2015 om 12:05

    Dan ben je ook zielig als je een bmw met 3 cilinder rijdt

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      10 juni 2015 om 12:33

      @poar: de BMW K75 is een uitstekende dripitter, liep moeiteloos 9.000 toeren ;-).

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 juni 2015 om 19:45

        @gtwillem:
        Yep, ook met een i8 mogen ze me straffen hoor.

        Login om te reageren
  19. Rudy zegt

    10 juni 2015 om 12:09

    Mijn vader heeft de gulden middenweg:
    428i GC high exe met M pakket (Estoril blauw als op de foto).

    Prijsverschil met de 435 is ruim 11k, prestatie technisch is de 428 meer dan snel zat (0-100 in 6 seconden….). Alleen het blijft een 4 cilinder natuurlijk… Hij is wel gesound engineered want klinkt aanzienlijk beter als mijn F30 320i.

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    10 juni 2015 om 12:09

    Voor 65k een mooie tweedehans kopen? Dan heb je vermogen en luxe…..

    Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    10 juni 2015 om 12:09

    Een 435i dan maar. Eigenlijk een 435d. Want dat kan ook nog natuurlijk. Stuk sneller qua tussenacceleratie. En dat is leuker dan 0-100km/h. Vind ik.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      10 juni 2015 om 12:24

      @E34M5Touring: Torque ftw :D

      Login om te reageren
  22. gtwillem zegt

    10 juni 2015 om 12:10

    Ik zou sowieso nooit een 4-serie doen. Een 3-serie is de betere keuze, denk ik. Ik zag in de comments een 328i met handbak voorbij komen. Die met een paar opties. Of een 325d Touring met een paar goodies.

    Oh, wacht, ik wil die M235i heel erg graag, lukt vast wel voor minder dan 62k ;-).

    Login om te reageren
  23. ghost zegt

    10 juni 2015 om 12:10

    435i kaal, want dat rijdt lekkerder!

    Login om te reageren
  24. dirkiii zegt

    10 juni 2015 om 12:17

    Ik zou voor de kale 435 gaan dat tovert een lach op je gezicht als je eens flink optrektn

    Login om te reageren
  25. berlinetta zegt

    10 juni 2015 om 12:20

    Als ik hieruit moet kiezen: de 435. De meeste opties vind ik toch onzin. Ik hoef geen automatische airco, kan het zelf ook wel instellen. Cruise control heb ik ook nooit gebruikt. Daarvoor heb ik voeten gekregen. Navi heb je tegenwoordig op je tel en ga zo maar door.

    Uiteindelijk zou ik voor de gulden middenweg gaan: 428i met een paar opties. Mooiere velgjes en betere audio.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      10 juni 2015 om 15:40

      @berlinetta: Ben jij die gozer op de A2 die zonder cruisecontrol iedereen klem zit te rijden?

      Login om te reageren
  26. clarkson zegt

    10 juni 2015 om 12:21

    Ben gek op kaal.

    Login om te reageren
  27. janjaspar28 zegt

    10 juni 2015 om 12:25

    Geen van beiden.

    Login om te reageren
  28. volvoturbo zegt

    10 juni 2015 om 12:30

    435i GC! Mooie opvolger voor m’n E90 330i. Een M-pakket kun je d’r altijd nog op plakken.

    Login om te reageren
  29. gtwillem zegt

    10 juni 2015 om 12:40

    Als je niet de gouden middenweg mag kiezen, een standaard 435i. Wat heb je uberhaupt aan de opties?

    Elektrische stoelen met memory: ik hoef mijn stoel maar één keer in te stellen en ik ben klaar. M-pakket hoeft niet, leer mag maar stof is ook prima. Navigatie is leuk, maar 3,5k voor iets wat minder dan een ipad presteert… Op mijn telefoon zit eigenlijk ook prima navigatie. Het enige waar ik echt niet zonder zou willen is airco. That’s it.

    Login om te reageren
  30. Hupke zegt

    10 juni 2015 om 12:54

    Als ik me in Duitsland kon domicilieren sowieso de 435, maar als er belastingen betaald moeten worden dan zou het toch dat kleine onding, zijn. Of nuja gewoon geen privé wagen jonger dan 25 jaar, en de leaseslet betaald de baas toch.

    Login om te reageren
  31. hercujes zegt

    10 juni 2015 om 12:58

    Sterker nog, het is denk ik zelfs hoogst onverstandig om de kale 435i te kiezen. Doe je dit wel, zul je merken dat als je je auto een aantal jaar later wilt verkopen dit behoorlijk moeilijk zal gaan of dat je er een teleurstellende prijs voor terug krijgt. Het lijkt mij slimmer om de ‘saaie’ versie te nemen. Zeker kopers op de occasion markt kijken veel meer naar auto’s die meer opties hebben. Opties schrijven over het algemeen behoorlijk af, waardoor het prijsverschil tussen een kale en een volgelaaie 435i steeds kleiner zal worden.

    Login om te reageren
  32. reistje zegt

    10 juni 2015 om 13:10

    435i inderdaad. Veel opties voegen uiteindelijk maar weinig toe.

    Ben overigens wel benieuwd of ze het voor elkaar hebben gekregen om die 418 echt soepel en fijn te maken. Of dat het echt te weinig is waardoor het niet lekker rijd.

    Login om te reageren
  33. BJ zegt

    10 juni 2015 om 13:10

    Zo’n 418i draagt voor mij bij om als volgende auto helemaal geen BMW meer te nemen. Na de lelijke GT series, 2 Active Tourer en algehele ver-soft-ing van de modellen, zijn die (in mijn ogen voor een BMW) laf uitgevoerde/gemotoriseerde instapmodellen de zoveelste teleurstelling; daardoor rijden er inmiddels zoveel BMW’s rond, dat het niet echt speciaal meer is ofzo. Dan blijft er weinig over van je sportieve premium imago. Dan wordt mijn volgende auto toch weer een hot hatch a la Focus ST (wel sportief, net zo niet-bijzonder qua model als een BMW, maar wel mooie discount in aanschafwaarde) of een Jaguar XE (schijnt aardig sportief te zijn, nog geen massa product, wel premium en erg mooi) lijkt me een goede kanshebber als volgende leasert.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 juni 2015 om 13:16

      @BJ: Die Jag vind ik ook erg fraai. Moet alleen nog even wachten tot de Jaguar afschrijving z’n werk heeft gedaan. Al gaat dat tegenwoordig een stuk minder rap dan vroeger. Helaas.

      Login om te reageren
  34. philipf zegt

    10 juni 2015 om 13:16

    Dat is niet moeilijk! 435i! Sowieso!

    Login om te reageren
  35. larsdbs9 zegt

    10 juni 2015 om 13:19

    Login om te reageren
  36. larsdbs9 zegt

    10 juni 2015 om 13:21

    Een goed maar niet full aangeklede 320i en nog wat software tuning, kom je niks te kort (behalve 2 cilinders) en valt goed mee te leven denk ik zo

    Login om te reageren
  37. jrcornelisse zegt

    10 juni 2015 om 13:24

    Hee wat leuk- ik stond voor precies dezelfde keus voor mijn lease auto. Een bomvolle 420i, aardig volle 428i of kale 435i. Vrijdag haal ik mijn frozen cashmire grijze 420i GC op. Mijn overwegingen waren als volgt: in de showroom stond een zwarte 435i. In mijn ogen een erg doorsnee koets in die kleur. Standaard stoelen, geen sportonderstel, etc. In mijn huidige auto erger ik me aan bv ontbreken van lendesteun en regeensensor. Daarnaast standaard radio echt crap. Ik vind de reclame “kijkt u nog om” aansprekend voor mij. Ik kan echt genieten van een M-pakket en speciale kleur en velgen. De 435i viel af. Toen proefrit in de 428i en de keus was snel gemaakt. Net als de S3 wel goed rap, maar geluid kunstmatig en geen super snelheidskick. Nu dus behelpen met 184pk, maar wel een M pakket, executive, goede radio, stoelverwarming, alcantara en frozen kleur, etc. Echt een lastige keuze, en de tijd wijst uit of ik spijt krijg…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 juni 2015 om 13:44

      @jrcornelisse: Nu heb ik zeker begrip voor jouw keuze, maar ik snap niet waarom je sommige opties nodig hebt. Een regensensor? Je hebt toch een rechterhand met vingers gekregen van je ouders of niet? Stoelverwarming vind ik voor vrouwen. Als echte kerel heb je dat toch niet nodig. Kost geld en gooit weer extra gewicht erop. Zijn deze dingen voor jouw dan echt onmisbaar?

      Login om te reageren
      • jrcornelisse zegt

        10 juni 2015 om 14:07

        @berlinetta: haha mooie conclusie. Ik denk dat het met gewenning te maken heeft. Ik had nooit een automaat, en mijn huidige auto die bij de dealer als demo stond, had er wel een. Ik ben een sportieve rijder, nurburgring fan, af en toe dijkje pakken, je kent het. Maar mijn nieuwe beemer heeft ook een automaat… Zo ook de regensensor, adaptive steering, topradio, etc. Tuurlijk kun je er zonder, maar als je weet dat het kan is het zoveel relaxter. Dat gehengel aan die stengel als t motregent, pfff.. En die stoelverwarming? Zoooooo lekker… (Overpeinzing…)
        Is 36 oud? Ik word oud..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          10 juni 2015 om 14:16

          @jrcornelisse: Ja gewenning is een goed argument. Ik ben gewend om met auto’s te rijden die die opties niet hebben (heb ook met auto’s gereden waar het wel in zit), maar daardoor mis ik het ook geen moment.

          Login om te reageren
      • silenro zegt

        10 juni 2015 om 14:40

        @berlinetta: Stoelverwarming kan in jou ogen best wat voor vrouwen zijn; maar ik heb veel minder rugklachten sinds het regelmatig gebruiken van de stoelverwarming, daarom zou ik al nooit meer een auto gaan kopen zonder :)

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 juni 2015 om 19:48

      @jrcornelisse: “…..speciale kleur” en dan neem je een grijze….. da’s dan weer zo jammer. Melbourne rot, Estoril blau, Transanitblau (wat echt prachtig is) en je had een zéér fraaie -weliswaar ondergemotoriseerde- auto gehad; nu rest slechts een opgaan in de grauwe massa.

      Login om te reageren
      • jrcornelisse zegt

        10 juni 2015 om 20:28

        @406_v6: tja, dat blijft natuurlijk persoonlijk.. ik zag een m6 in deze kleur staan in BMW WELT Muenchen (Google eens frozen cashmire m6) en was verkocht. Kleur is mat, maar niet door en door fout mat. Zwart hoogglans delen, titanium velgen.. Kleur is grijs met een tikkie bruin.
        Heb 3 felblauwe auto’s gehad en vond de estoril te sportief in combi met m pakket en koets van een gran coupe. Rood werd me door de dealer afgeraden, alhoewel een frozen rode me ook gaaf had geleken. Die donkerblauwe sprak me idd ook aan, was nr 2.. Maar goed, ik kies een kleur die ik zelf mooi vind uiteraard. Maar je argument van opgaan in de massa mag je beoordelen als je een foto ziet :-)

        Login om te reageren
  38. mashell zegt

    10 juni 2015 om 13:25

    De 418i natuurlijk. De dikke motor is wel leuk maar brengt je effectief helemaal niets. Of je 100 op de Nederlandse A2 rijdt of 180 op de Duitse A2, die 3 pitter red dat ook. En je hebt tenminste wat om mee te spelen als je je verveelt in de trajectcontrole. Overigens ben je volgens mij beter af met een 3 serie dan die met die 4 GC. Als het dan toch een 4 serie moet zijn dan de gewone, mooie, coupe maar niet dat opgemaakte zusje van de 3 GT.

    Login om te reageren
  39. bassx zegt

    10 juni 2015 om 13:45

    Mag ook een full option 435i zijn (dat hier over twee weken staat)

    Login om te reageren
  40. Tonnie zegt

    10 juni 2015 om 13:50

    435i, en dan halen we later wel wat leuk velgspul bij adv.1, vossen wheels oid vandaan. Ben niet zo gadgetgeil, als je ten alle tijden maar voldoende power hebt en lekker kunt sturen ben ik blij.

    Login om te reageren
  41. jpoers zegt

    10 juni 2015 om 15:04

    Is zo’n driepitter BMW dan wel leverbaar met een namaak 6 potter geluid. Anders hoeft het voor mij niet hoor. #sarcasmemodus uit.

    Login om te reageren
  42. alcantara zegt

    10 juni 2015 om 16:58

    Wat is het volgende, 614i?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 juni 2015 om 21:51

      @alcantara: Je kunt de 5 serie als 518d krijgen tegenwoordig. De stap naar een 618d is dan niet heel groot. Be careful what you wish for…

      Login om te reageren
  43. redbeams zegt

    10 juni 2015 om 17:49

    Tja kale uitvoering…is dat iets typisch duits?

    Login om te reageren
  44. kutjong zegt

    10 juni 2015 om 18:10

    435i met n stuur, 4 wielen, en minimaal 1 stoel

    Login om te reageren
  45. dirk1414 zegt

    10 juni 2015 om 18:30

    Kale 435 natuurlijk

    Login om te reageren
  46. shelbylover427 zegt

    10 juni 2015 om 19:11

    Ik zou voor de 435 gaan, maar als ik echt moest kiezen voor en 4 serie voor dit geld werd het een 428i met leuke opties, msportpakket en m wielen/remmen

    Login om te reageren
  47. ag3ra zegt

    10 juni 2015 om 19:19

    Hier in België kost een 420i €36.050, doe mij die maar lekker dan. 184pk is nu ook niet de grootste straf die je kan indenken ten slotte.

    Login om te reageren
  48. amnesia zegt

    10 juni 2015 om 19:31

    Voor mij de 435i uiteraard,
    Belachelijk dat in een ´´sport´´coupe een een dergelijke motor word aangeboden.
    Sta je dan met je trillende motorblok naast een polo GTI die je knetter hard zoek rijd..
    Maar goed, kwestie van vraag en aanbod..
    Zullen binnenkort ook wel een X5 met 1.6 drie cilinder krijgen

    Login om te reageren
  49. ricjuh zegt

    10 juni 2015 om 20:06

    Voor mij de 435i. Leuke wielen zoek ik zelf wel!

    Login om te reageren
  50. agera zegt

    10 juni 2015 om 21:09

    Voor 62.000 zou ik een tweedehands vantage kopen

    Login om te reageren
  51. toyotafortuner zegt

    10 juni 2015 om 21:26

    Ik zou sowieso geen 4-serie shoppen. Dus dat scheelt qua keuzes

    Login om te reageren
  52. remco_emily zegt

    10 juni 2015 om 22:34

    als ik deze auto kies ga ik voor die “kale” 6 pitter. Alleen dat geluid is al een genot. Daar kan geen driepitter tegen op. Bied veel meer rijplezier. Wat is kaal? Koop je een 6 pitter@jank je niet over verbruik maar jank je de motor het rode toeren gebied.

    Login om te reageren
  53. mrrallycross zegt

    11 juni 2015 om 07:59

    100% een kale 435i!

    Login om te reageren
  54. bartsmit zegt

    17 juni 2015 om 18:43

    Doe maar een 428i HE met M-Pakket,19 inch en open dak. Die kost ongeveer hetzelfde als een kale 335i.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North