• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Gallardo of Audi R8 van xXx Performance?

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 november 2013 om 15:13 – 21 Reacties

Gallardo vs R8


Opvaltuner xXx is aan de slag gegaan met twee dikke VAG-producten, de Gallardo en de Audi R8 4.2 (eerder deden ze de V10 al). Het resultaat: veel spieren, geen Diesel, maar gelukkig wel een beetje porno.

De Lamborghini Gallardo is een chroomzilveren asfaltschraper die is voorzien van vleugeldeuren. ‘Als Lambo het zelf niet doet, dan doen wij het wel’, moet xXx gedacht hebben.

Het kleurcontrast met de oranje delen komt goed uit de verf (badum tss). In de basis is het een 2005-Gallardo, dus met 520 pk, maar xXx wil hem voor je met liefde naar dik 560 pk tunen, post-facelift-specs dus. Daarnaast schijn je ook nog met biturbo’s te kunnen spelen, hetgeen je 850 tot 1.200 pk kan opleveren. Woei.

De Audi R8 oogt niet minder opvallend, met zijn radicale 20″ Oxigen 14 Oxrock-wielen. Ook dit drukbestickerde bakkie kan je in verscheidene tuning-stages krijgen (in samenwerking met Chiptrick): Stage 1 schopt de standaard 420 pk/430 Nm dankzij drukvulling naar 590pk/660Nm, wil je meer, dan is 707 pk en 809 Nm mogelijk. Daarnaast worden ook dezelfde biturbo-pakketjes als op de Gallardo aangeboden.

Neem je de 707 pk-versie, dan doe je 0-100 in 3,6 sec ; 0-200 in 10,6 sec en 0-300 in 26,4 sec. De top is begrensd op 313 km/u.

Dusss…..Kies maar! Of ga je voor optie 3: weg met die oogbalpijnigende zooi!

Ook interessant!

  • Audi R8 Performance RWD
    Audi R8 Performance RWD ideale auto voor Jaapiyo
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, gallardo, kies-maar, Lamborghini, R8, tuning, Vergelijkingen, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « Is de nieuwe Subaru WRX in klassieke livery wél mooi?
Volgend bericht: BMW M Performance onderdelen voor de 2 Serie en X5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. dtm01 zegt

    28 november 2013 om 15:16

    R8

    Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    28 november 2013 om 15:18

    Verplicht kiezen tussen 2 kwaden? Fijne keuze Smoke.
    Ik laat ze beide aan mij voorbij gaan als jij het niet erg vindt.

    Login om te reageren
  3. jweelden zegt

    28 november 2013 om 15:21

    Gallardo!

    Login om te reageren
  4. jessetje zegt

    28 november 2013 om 15:24

    Beiden geweldig maar ik kies toch wel voor de R8

    Login om te reageren
  5. n54coupe zegt

    28 november 2013 om 15:26

    Gallardo natuurlijk.
    Vleugeldeuren zijn altijd > gewone deuren.
    Audi is zoooo Audi.

    Login om te reageren
  6. hammerman zegt

    28 november 2013 om 15:27

    Ik zou zelfs een standaard Gallardo verkiezen boven elke getunede of verbouwde R8. Hoewel Lamborghini ook van Audi is bekruipt me tóch het gevoel dat je ‘maar’ in een Audi rijdt in een R8, hoe goed of snel hij ook is…

    Login om te reageren
  7. eddythedriver zegt

    28 november 2013 om 15:28

    Vanwege de (in mijn ogen) wanstaltige velgen onder de R8 wordt het, als ik dan toch moeten kiezen, de Gallardo!

    Login om te reageren
    • eddythedriver zegt

      28 november 2013 om 15:29

      @eddythedriver: moeten=moet (maar dat zal vast iedereen begrepen hebben).

      Login om te reageren
      • natos zegt

        28 november 2013 om 19:24

        @eddythedriver: Mee eens. Die velgen kunnen niet echt niet jongens. Ik zou overigens wel hoofdsteunen zonder die lelijke stiksels willen.

        Login om te reageren
  8. Marijn90 zegt

    28 november 2013 om 15:32

    Moeilijk moeilijk.. Ik ga toch voor de gallardo. Wat een aparte velgen heeft die r8 trouwens zeg.

    Login om te reageren
  9. Arno's zegt

    28 november 2013 om 15:38

    R8 maar dan met banden ipv O-ringen om de velgen en ”iets” minder verlaging. Dit kan nooit goed rijden.

    Login om te reageren
  10. nickdeleeuw zegt

    28 november 2013 om 15:50

    Euhmm moeilijk.. Denk toch allebei gewoon niet! in deze uitvoeringen dan

    Login om te reageren
  11. tipgeverp zegt

    28 november 2013 om 16:09

    Als ze die achterklep van die Gallardo er iets rechter op zetten dan zal ik erover nadenken.

    Login om te reageren
  12. saab95aero zegt

    28 november 2013 om 16:11

    misschien in london ? hier in Belgie toch maar niet.. liever dikke station met hout en leder voor dat geld, plus vele liters benzineplezier , alhoewel tanken tegenwoordig ook onbetaalbaar wordt.

    Login om te reageren
  13. Kuifje zegt

    28 november 2013 om 17:35

    ondanks de indrukwekkende velgen van de R8, ga ik voor de gallardo

    Login om te reageren
  14. phaeton zegt

    28 november 2013 om 19:05

    Een standaard SE. Gewoon, doe maar gewoon.

    Login om te reageren
  15. imaginenl zegt

    28 november 2013 om 20:03

    Zonde dat ze de foto’s van de gallardo hebben gemaakt met de airride in de laagste stand. Op de laatste (rijdende) foto ziet het er opeens veel beter uit!
    En natuurlijk kies ik de Lambo. Staat veel leuker als je die sleutels op de bar gooit.

    Login om te reageren
    • eddythedriver zegt

      28 november 2013 om 20:38

      @imaginenl: “Zonde dat ze de foto’s van de gallardo hebben gemaakt met de airride in de laagste stand. Op de laatste (rijdende) foto ziet het er opeens veel beter uit!” = CORRECT!

      Login om te reageren
  16. jensgib zegt

    28 november 2013 om 20:46

    Gallardo… normaal de R8 maar vind de stickers erop niet mooi…

    Login om te reageren
  17. BRT zegt

    28 november 2013 om 23:10

    Optie 3 dan maar. Liever een origineel facelift model van één van die twee.

    Login om te reageren
  18. snorrie11 zegt

    28 november 2013 om 23:12

    Allebei. Vervolgens verkopen en origineel kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North