
Nummer 11 van 30 ooit gemaakt, op kenteken en klaar voor een nieuwe eigenaar. Kost hetzelfde als een huis maar dan heb je ook een V12 met 4 turbo’s, 610 pk, lambo-deuren en vierwielaandrijving.
De Bugatti EB110 is op-en-top nineties. De auto die waar kon maken wat Lamborghini met de Diablo net niet lukte. Heel even was ook de Bugatti EB110 de snelste. Al in 1991 werd de blauwe beauty geïntroduceerd. Want een Bugatti EB110 zien we natuurlijk het liefst Bugattiblauw rondrijden. Zilvergrijs is gewoon de meest neutrale kleur voor een auto denkbaar.
EB110 was dé auto van hét merk nadat een Italiaan in 1987 met het Franse Bugatti aan de haal was gegaan. Hoewel Ettore Bugatti (oprichter) een geboren Italiaan was opende hij in 1909 in Molsheim de ‘fabriek’. Toevallig het stukje Frankrijk waar ze meer landjepik met de Duitsers hebben gespeeld dan waar ook.
Precies 110 jaar na de geboorte van Ettore Bugatti introduceert het nu Italiaanse merk in Versailles de EB110. Die EB110 krijgt in 1992 een ‘SS upgrade’. Zonder ‘SS’ produceert de 3,5 liter quad-turbo V12 achterin 561pk, de SS heeft 610 pk. Dat verschil in vermogen is goed voor +5 km/u topsnelheid, voor de SS ligt deze op 348 km/u. Naar wens kon je de SS met of zonder vierwielaandrijving krijgen. Verder is een EB110SS herkenbaar aan de 5 gaten in het plaatwerk achter de deuren en speciale 7-spaaks velgen.
In totaal zijn er 139 Bugatti’s EB110 geproduceerd waarvan ongeveer 30 als Super Sport. Gek genoeg is Nederland een aantal EB110’s (SS) rijk. Misschien wel zo leuk als deze (ex Jan Stuivenberg?) ook gewoon blijft. Kopen dus! Kost slechts €575.000,-.
Met dank aan Björn voor de tip!












Een huis natuurlijk..
Huis zonder hypotheek natuurlijk.. auto kun je dan veel sneller aanschaffen ;-) (Al wordt een bugatti dan lastig)
Hoezeer ik ook een zwak heb voor Bugatti, en zeker voor de EB110 SS, zo’n auto bij een reguliere rijtjeswoning staat toch echt wat vreemd. Een oud Swiftje kun je altijd nog in de overbemeten garage bij je huis van €575.000 verstoppen
Zie je het gesprek al voor je ? Net getrouwd stelletje, gaat naar de hypotheker voor hun eerste huisje en bijbehorende hypotheek….
Na een paar maanden komt de man bij de vrouw… schat ik moet je iets vertellen, het huisje gaat niet door…. ik heb de hypotheek aan wat anders uitgegeven…. als het een echte vrouw is zal ze dat vast wel accepteren toch?
Ons huis is dat niet (meer) waard :'( maar voor dat geld zou ik een leuk huis en een mondeo ofzo kopen.
Leuk lief en aardig al die specs en historie maar het blijft een hondslelijk ding. Gewoon een mooi huis dus en leuke a3 voor de deur ;)
huis natuurlijk
Bij ons in het noorden zijn de huizen veel goedkoper, dus voor een ton of 3 aan bakstenen en de rest stukslaan op iets met AMG op de achterklep.
Ik woon liever in een stacaravan met zo’n ding voor de deur, dan in een kast van een huis met een saaie VW Passat voor de deur ;)
@JaxDryke: niet waar
@JaxDryke: dan liggen jou prioriteiten erg vreemd.. buiten dat je ze vaak ziet zijn passats erg comfortabele auto’s om in te rijden..
@JaxDryke: Gelijk heb je, om in een ‘wagen’ te gaan wonen. Dat lijkt me tegenwoordig geen straf meer, die dingen zijn tegenwoordig bijna nog rianter dan een gemiddelde twee-onder-een-kap-woning.
Diegene die in die Eb110 rijd is echt een lul, rijd met zijn deuren open en geeft vol gas en klappen deuren hard naar beneden maar door die klap stuiterde de deuren weer hard omhoog.Lekkere liefhebber ben je dan ook….
@dahlback: probeer het is op een andere, leesbare manier te beschrijven. zo krijg ik er hoofdpijn van.
Dit is toch echt de enige echte moderne Bugatti….. Oftewel
Je kan wel slapen in een Bugatti maar niet rijden in een huis…ja op je wijf in bed misschien als ze zin heeft, maar 610 pk wil altijd wel ;)
@pier: je kan douchen in een huis maar niet in een bugatti!
Ot: huis met een cklasse
@mercedesbenzzzz: de grotere benzinepompen hebben wel douches, rijd je daar ff langs ;) Kan je ook meteen naar de plee want dat gaat in de auto ook wat lastig.
Alhoewel ik het een charismatische auto vind (mooi niet zozeer) zou ik voor een leuk huisje en een Ferrari F355 gaan :)
Huizen zijn er meer dan genoeg, Bugatti’s zijn er maar heel weinig.
De Bugatti dus.
Zeker een mooie auto, maar doe mij maar een huis in het buitenland. Met het restant een Testarossa voor mezelf en een dure gezinswagen voor familieritten.
@toyotafortuner: ehm mijn bovenste reactie mag weg. Wifi-issues.
Zeker een mooie auto, maar doe mij van het geld maar een huis in het buitenland. Met het restant een Testarossa voor mezelf en een dure gezinswagen voor familieritten.
Altijd grappig om zien, dat er steeds mensen zijn die antwoord geven op retorische vragen.
Als je dacht dat een Veyron lelijk was…Ook zie je een typisch geval van Audi-risering op de Veyron. Wat vroeger slechts een klein openingetje in de bumper was, is het bij de Veyron de hele grill geworden.
@SimonMc: Vroegah…. http://tinyurl.com/ayjxelq
You can’t race a house!
Hoe zit het als je een leuk huis hebt maar je wil die 575.000 niet aan een auto besteden?
Schitterende auto. Wat een icoon!! Vind het trouwens niet veel geld voor zo’n auto. Lijkt me een goede investering (in tegenstelling tot stenen tegenwoordig).
Leuk huisje met een Ferrari 348 TS & R34GTR ervoor
Liever een klein flatje ofzo met garage (of een groote loods kopen en daar een gedeeltje slaapkamer, keuken en badkamer in maken en een ferrari F355 en een M3CSL erin vind ik het beste klinken van allemaal
Hen al een dak boven m’n hoofd. Dus ga ik maar voor de beste investering. Kan ook nog wel een speeltje voor de zonnige weken gebruiken.
Een huis graag! Vind het geen mooie auto. Een F40 daarentegen…
Is vast de investering waard gezien het productieaantal. Word alleen maar meer waard lijkt me
@loekie125: … en dat kun je momenteel niet van de huizenmarkt zeggen. Misschien de verzekeraar ervan overtuigen mijn pensioen hierin te investeren ?
@dawwg: Succes met dat idee :) Gok dat ze er niet intrappen. Hoe jammer dat ook is.
Ik zou m aanschaffen als investering voor de toekomst.
Toch wel wat mooier dan de veyron… Overigens deze auto regelmatig in het echt gezien en gehoord.. Kwam zelf regelmatig mijn auto brengen bij Franco auto, waar deze ook altijd in onderhoud was.. Voor wie het niet weet; Franco is de vaker van Nikky Pastorelli… Google daar maar ff op..
@tvr1974: Geen interesse.
Die bugatti vind ik eigenlijk niet begeerlijk. Die is niet zo als de xj220 of de mclaren f1.
Hij is niet zo erg als de f50 dat je hem gewoon niet wil hebben maar echt zo enorm begeerlijk is hij niet (voor mij).
Huis met een gebruikte maar keurige M3 e46.
Eerst het huis. Later kijk ik nog wel voor een auto.
Die Bugatti kan nog zo uniek zijn, maar bijna zes ton??? Zo’n icoon in de automobiele geschiedenis lijkt het mij ook weer niet.
wat een walgelijk apparaat. als ik het geld had dan wist ik het wel hoor, een 2e hands c63 AMG (€50,000) 2e hands 458 italia (€200,000) 2e hands Quattroporte Sport GTS (€97,000) en de rest aan kosten van de bolides, en blijf dan wel bij mijn ouders wonen.
*BrutaalAapje geeft Maseratizzzzzzzz een aai over z’n bol*
Alles voor een bugatti. Liever veyron ss maar deze doe ik het ook zkkr voor
Als je zowat 6 euroton kunt spenderen……. dan zul je al wel een huis hebben, doe dan maar de Bugatti, de waarde daarvan is momenteel stabieler als je hoop stenen.
Ja… Ondanks mn liefde voor auto’s neem ik liever een huis. Wat een gedrocht is dit
Is inderdaad de ex van Stuivenberg, zie het kleine plaatje op de website (zelfde foto).
http://www.superbolides.nl/
Ook een aantal filmpjes van de auto in actie, inclusief achtervolging met F430, opnames RTL Autowereld (Allard doet een aantal rondjes met de SS op het circuit) en hier nog een dragrace tegen een 997 Turbo:
http://www.youtube.com/watch?v=WJYJsnk2Ecg
Voor 575.000? liever een flatje van 100.000 dan een tweedehands M5 e60 € 30.000
m3 e92 € 40.000 C63AMG € 40.000 en een rs4 € 40.000 en de overige 275.000 lekker elke dag van uiteten a 30 euro per dag en tanken 30 euro per dag en hoeren 30 euro per dag is 100 per dag dus dat hou ik 2750 dagen vol zoon 7 jaar ongeveer en dan zelf moord plegen
Ik ga voor de buggati en daarna zie ik wel hoe ik aan een huis kom.
De auto natuurlijk, want een huis kan niet rijden.