Porsche 918 Spyder, McLaren P1 en LaFerrari op 1 foto!

Auteur: , 86 Reacties

Nog wat overtollige miljoenen op je bankrekening? We hebben vanavond een Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari en de McLaren P1 in de aanbieding. Welke wordt het?

918 Spyder vs. LaFerrari vs. P1

Als we jullie zouden vragen een top vijf op te stellen van de mooiste hypercars van de huidige generatie, dan heb ik zo’n voorgevoel dat we de 918 Spyder, LaFerrari en de P1 regelmatig terug gaan zien. Dat is niet voor niets. Natuurlijk zullen de meningen verschillen over het uiterlijk van elk van deze auto’s, maar niemand zal kunnen ontkennen dat stuk voor stuk technische hoogstandjes zijn.

Normaal gesproken zul je naar Monaco of een of andere oliestaat (of naar Supercar Sunday) moeten om de 918 Spyder, LaFerrari en P1 in één plaatje te vangen. Toch kreeg Mats Bulters het voor elkaar om het trio voor zijn lens te krijgen voor een photoshoot. Hij oogst regelmatig bewondering met zijn fraaie plaatjes en ook deze keer valt er niets op aan te merken.

Je ziet de foto’s van Mats natuurlijk op Autojunk.nl!

PS: Mats belooft meer foto’s, dus blijf zijn profiel zeker checken.



86 reacties

P1, verschrikkelijk gaaf om te zien. Gave techniek hebben ze alledrie
@bazzelijn: en dan in volcano red!!
LaFerrari!
P1 natuurlijk.
Sowieso niet de Porsche, ik denk dat ik de Ferrari neem.
Als het kan, doe mij de McLaren P1 maar. Die vind ik het mooist van de drie
Porsche all day every day.
LaFerrari for sure.
Hoewel ik de 918 een mooie auto vind wordt het toch de P1.
Het is dat de Porsche zo zwaar is, de Martini livery alleen op de Weissach te bestellen is en juist dat vind ik de minder fraaie variant, juist door al die toegevoegde flapjes die het cleane design verstoren.
Absoluut de P1.
Geweldig geluid, prachtig design en briljante techniek.
@Original_Arnoud: roger that arnie!
Porsche vind ik mooier dan de andere twee maar de P1 heerst waarschijnlijk op het circuit en de LaFerrari is de meest emotie opwekkende…dus doe maar de 10 andere wagens van mijn keuze.
Ik vind foto’s met de deuren open niet helemaal mijn ding, maar dat is persoonlijk. Ik vermoed dat de foto’s in Sittard genomen zijn trouwens.
Kies voor het meeste dagelijkse plezier en minste gezeik….porsche dus…
@peterpan72: ++++, En daarbij ook nog de goedkoopste van het stel, ruim onder de miljoen.
Terwijl die andere 2 er ruim boven zitten.
P1 in het geel of zwart.
FERRARI
Leuke foto’s maar doe mij toch maar de S65 AMG van gister
McLaren! Al heb ik liever een F1.
De enige Ferrari’s waar ik interesse in heb zijn de 365 Daytona (coupé), 400/412 en 456 (bij voorkeur die 5-deurs one-off die hier laatst voorbij kwam); bij Porsche kom ik zelfs niet verder dan de 928 (eerste serie met psychedelische bekleding).
@benzinehoofd: tja de F1.. Die gaat voor mij sowieso
boven elke ander hyper/supercar.
Witte LaFerrari please! Met een angstig luid setje pijpen dr onder aub.
LaF.
De Porsche 918. De andere twee zijn voor mij een beetje over the top. Toch vind ik dit trio minder ‘magisch’ dan de Porsche Carrera GT, Ferrari Enzo, McLaren F1, Pagani Zonda etc.
P1, all black! Mmmmmm….
Lijkt mij niet dat dit in NL is, maar als ik moest kiezen de P1 met de 6.3 v12 van Arie.
@maseratizzzzzzzz: is in Nederland.
La Ferrari, hij is het lichtst, heeft een V12 en natuurlijk gewoon Ferrari-fanboy-geilheid.
@reistje: Hmm mag ik ook toevoegen?

Dan een Hueyaeryieyara (Pagani Huayra)
@reistje: paar dagen geleden nog gezien. deed me minder dan deze auto’s eerlijk gezegd.
De 918
LaFerrari
Aventador
Lotus verlengd dingie
918
Zonda F – wordt nog steeds gebouwd

@phaeton: Nu ja, misschien de F niet. Maar de Zonda in het algemeen wel.
via iPhone app
@phaeton: nee. Word niet meer geproduceerd, de straatlegale sowieso niet meer. Wel verbouwd (dus van S maar F bijvoorbeeld). Alleen op hele speciale bestelling kunnen ze zo’n R (of een variant daarop, met 6.0 AMG V12 uit de CLK-GTR) voor je bouwen.
@phaeton: Lotus verlengde versie haha. Epische benaming! je bedoeld de hennesey venom gt denk ik?
@mats_bulters: Juist, die bedoel ik. Was de naam even kwijt :-)
Ik zie 2 hypercars en een Porsche. Sorry maar die 918 doet me werkelijk niets.

De P1 voor mij.
@Carreza: echt he! Ruil die 918 maar om voor een pagani huayra of zonda f, stukken beter
P1 voor mij
Foto’s scoren een nette voldoende maar zijn wel wat inspiratieloos.
De tweede (op autojunk) vind ik het fraaist.
gewoon alle 3
koenigsegg, veyron, hennessey, saleen en een SSC en je hebt best een coole battle
P1 zonder twijfel. De Porsche lijkt me gewoon een leuke daily driver. En de Ferrari, ach zegt mij niet zoveel.
P1, bij gebrek aan beter…….Mompelt koningseitje…
Porsche voor mij
P1 graag
Laferrari.. Verweg de auto die mij van binnen het warmst maakt. Ik denk dat de 918 en p1 echt waardige tegenstanders zijn op het circuit maar kunnen deze het gewicht en pk verschil recht trekken? Denk t niet… Maar who knows…
918, tijdloze schoonheid ipv schreeuwerig penisverlenger design. En doe mij maar wat rauwe actieplaten ipv die overmatig opgepoetste ‘ik doe een redering na’ foto’s.
Met alle drie heb ik eigenlijk niet zoveel.

Doe mij maar een Nissan GT-R, vind ik mooier en is goedkoper en ik houd nog geld over voor ander leuk spul.
– Ferrari LaFerrari (slechte naam, bruut uiterlijk en pure V12 dus niet alleen elektrisch)
– McLaren P1 (mooiste uiterlijk, beste techniek maar insteek minder dan setup LaFerrari)
– Porsche 918 Spyder (spreekt me uiterlijk het minst aan aangezien te gewoon)

Ik heb nu veel tests gezien en gelezen en de setup van de Ferrari vind ik het meest interessant. Een hele dikke V12 die ondersteund wordt door een elektro-motor. Je wil toch niet geluidloos kunnen rijden in een hyper-monster zoals deze 3? De P1 heeft juist te veel elektro-genen net als de 918. Heel knap en het is super-techniek maar doe dat maar lekker in een auto als de BMW i8. Gewoon veel herrie (en ja, daar is de Ferrari echt wel de sterkste in van dit trio) en een bruut uiterlijk (de 918 is echt te braaf) geven voor mij de doorslag om voor de LaFerrari te kiezen.
Nog een toevoeging…de 918 heeft voor mij te veel de looks van een opgepompte Boxter S…en dat is in dit geval geen compliment.
Wat had ik de vorige keer ook alweer gekozen…? Oja, geen van allen.

Naja, omdat het nette foto’s zijn kies ik deze keer: Porsche 918. Omdat ik die wielen wel geinig vind.
Verbaast me echt dat niemand de Agera R noemt.
@RobGTR: had het al geschreven maar vond het wat flauw en bovendien heb ik liever een wagenpark dan 1 HyperCar
EVO magazine van deze maand. Ferrari kon geen persauto leveren en chanteerde EVO om geen privé-wagen te regelen. Typisch.

Dus 918 vs. P1. Conclusie? 918 is de betere straatauto, en P1 de betere circuitwagen.
De 918 is de mooiste, de P1 is de snelste (?) en de Ferrari is de meest speciale. Ik denk dat ik de Ferrari neem.
Ze zijn alle 3 leuk, maar qua sound, de v12 ferrari! eigenlijk kun je pas kiezen als je ze alle drie hebt gereden, welke rijd het beste, welke techniek is beter enz. Qua looks denk ik voor mij P1
via iPhone app
@isobmw: dat is voor mij juist het voordeel. Het ziet er niet uit als een speelgoed auto uit een stripboek ;-)
Top5.
1. Ferrari Enzo
2. Pagani Huayra
3. Porsche 918 Spyder
4. Pagani Zonda Cique
5. Lamborghini Veneno

De P1
HET nadeel van de Porsche: ik kan me voorstellen dat deze opeens in je binnenspiegel zit zonder dat je het doorhebt, en als je ‘m dan ziet realiseer je je niet eens wat er achter je zit.
@escort77: en dat is ook direct het voordeel van de Porsche. Daar kun je gewoon mee het verkeer in. De andere 2 zijn toch vooral gemaakt voor het prive museum van de olie sjeik.
als ik uit deze kies,
top 3:
1 P1
2 La Ferrari
3 918 spyder

mcLaren heeft me al gegrepen sinds het uitkomen van de mp4-12c daarvoor was het meer een “hobby”project dan een echte vrijstaande autofabrikant.

als ik toch eens één van die auto’s een weekend….*droomt weg*
Laferrari!
De Porsche. De andere 2 zijn voor mij zelfs oninteressant, beide niet mooi, beide technisch niet erg indrukwekkend, beide vooral poseurs mobielen.
@mashell: technisch niet indrukwekkend, haha haha rofl. Meestal komt er wel wat zinnigs uit je naar deze is echt zo ongelofelijk de plank missen dat ik alleen maar kan lachen.
@mashell: bij alle mensen die de 918 gereden hebben
zeggen dat je totaal geen gevoel/feedback bij het sturen hebt. Nou lekker dan, denk je voor ds ultieme Porsche te gaan, krijg je iets niet wat vrijwel elke andere Porsche ael heeft. Echt een faal van de 918.
@mashell: lees dit maar eens… Steve Sutcliffe heeft ze alledrie gereden en dit is zijn analyse.

http://m.autocar.co.uk/car-news/new-cars/laferrari-vs-mclaren-p1-vs-porsche-918-spyder
De farrari omdat die van de drie de beste balans heeft en volgens elke review een bijna ongelofelijke controle geeft aan de bestuurder (rijdt blijkbaar als een 458 italia on steroids). Dat vind ik bij dit soort auto’s indrukwekkender dan een hoog vermogen.
Grappig dat sommige mensen de 918 als gewoontjes zien. Tuurlijk joh! Als je die parkeert ziet niemand het…. Hij heeft uitlaten achter de stoelen met een wasrek maar niemand ziet het… en dan de opmerking dat het vast een fijne daily driver is… Tja misschien meer dan de ferrari en p1 maar dat is er een in de categorie ik drink minder bier dan André Hazes…
@series2: Als je het stuk van Autocar leest (link in de comments hierboven) dan zie je dat de meest hardcore tracktoy (de P1) ook de meest comfortabele is en de minst intimiderende bij normaal gebruik… De 918 mist gevoel, precisie in remmen en sturen en is minder comfortabel (p1 heeft een bijzonder veercomfort in de softe setting).
1: Koenigsegg one:1, gewoon een almachtig mooi en bruut beest.
2: Mclaren P1, Prachtig design, ongekende trekkracht.
3: Mclaren F1 GTR overall de mooiste en bruutste wagen.
4: Porsche 918, Mooi design, heerlijk geluid.
5: Bugatti Veyron SS, Meest heerlijke en snelste GT

Sorry ik vind de LF helemaal niks.
Grote twijfel tussen P1 en 918, waarschijnlijk toch maar de 918 omdat het een iets rationelere keuze is. Makkelijker dagelijks gebruik, goedkoper en iets “cleaner” uiterlijk. LaFerrari is overigens gewoon lelijk imo.
@ag3ra:
Lees de link van WOoOdy even, dan weet je gelijk dat met de P1 dagelijks het best te leven valt en dat hij het beste op het circuit is. Qua uiterlijk ben ik het wel met je eens, mits zonder Weissach pakket.
@tupperware: Ik zou denken dat de 918 iets comfortabeler afgeveerd is, en circuitprestaties zijn voor mij persoonlijk onbelangrijk, als ik op circuit wil rijden, ga ik dat eerder doen met een lichte middenmotorauto waar het niet veel uitmaakt als er schade zou zijn. Maar zoals ik al zei, liggen ze imo zeer dicht bij elkaar. Nog een puntje voor de 918 mss: ik vond het dashboard daarvan er enorm gelikt uitzien.
@ag3ra: Ben ik met je eens de dashboard van de Porsche is echt fraai vormgegeven in tegenstelling tot de kale verschrikkelijke dashboard van de P1.

Ik weet niet wat het is of hoe ik het beste kan zeggen, maar de P1 heeft ook een goedkope uitstraling vind ik en de Laf is te druk. dat cleane siert de 918 wel moet ik zeggen, hoe langer je kijkt hoe mooier die wordt.
@agera: Helemaal mee eens, ik snap wat je bedoelt. Veel dure auto’s lijken cheap door het overdreven design, Ferrari 458 hoort naar mijn mening ook in die categorie trouwens. Is net hetzelfde met kledij overigens, een shirtje kan enorm duur zijn maar er door zijn druk design pauperig uitzien terwijl een clean hemdje dat niet al te duur hoeft te zijn (50-100 euro) er veel gelikter uitziet.
P1 ziet eruit als een geplastificeerde badkuip!. die valt direct af. andere 2 kiezen: La F dan maar en de Porsche als de La F te warm wordt :)
Ach ik ben bescheiden, doe mij maar een SLK 55 AMG.
Eerder gaf ik aan niet zoveel met deze auto’s te hebben, dat geldt trouwens ook voor andere ”hypercars” van boven en dik miljoen. Auto’s komen te weinig in handen van liefhebbers, worden meer gezien als investeringsobject door zakenlui. De meesten verdwijnen toch achter het glas in prive musea.

De meeste hypercars zijn bruut, maar echt mooi niet echt? Wel hebben ze mooie techniek, mooie materialen of mooie afwerking, mooi geluid of mooie/goede prestaties op het circuit. Weinig hypercars die ik kan bestempelen als mooi om hun “design”.

De Porsche 918 is de eerste Porsche die ik ook echt mooi vind vanwege zijn design. Vanuit elke hoek/aanzicht is de 918 gewoon echt geslaagd en ik vind dat de auto ook echt “af” is. Dat gevoel heb ik niet bij de P1 en de LaFerrari, bij beiden heb ik wel iets wat anders had gekund.
-Verder staat de P1 zwaar in de schaduw van de F1 en de Laf van de eerdere Ferrari’s. De 918 is voor mij wel de meest aansprekende Porsche.
-Ook na 30 jaar zal de 918 het meest fris ogen door het tijdloze ontwerp.
@agera: moet zijn: van boven een dik miljoen.
Wat blijft de 918 en P1 toch mooi..
jagmaseratiferrari
De LaFerrari en de P1 blijven veel indrukwekkender dan de 918.
wrxkoenigseggtr
Tussen deze 3 de LaFerrari zonder twijfel.
Zowel de LaFerrari, McLaren P1 en de Porsche 918 vind ik mooi, dik en bruut.

Ieder is op zijn eigen manier de beste en ieder is gebouwd vanuit een andere filosofie. Ze hebben gelijkenissen maar zijn ook totaal verschillend.
Alle 3 prachtig gewoon, ik heb geen specifieke voorkeur tussen deze 3.
Ook wel tof dat Ferrari gewoon vasthoudt aan hun atmosferische v12 blok.
Zowel de LaFerrari, McLaren P1 en de Porsche 918 vind ik mooi, dik en bruut.

Ieder is op zijn eigen manier de beste en ieder is gebouwd vanuit een andere filosofie. Ze hebben gelijkenissen maar zijn ook totaal verschillend.
Alle 3 prachtig gewoon, ik heb geen specifieke voorkeur tussen deze 3.
Ook wel tof dat Ferrari gewoon vasthoudt aan hun traditie; atmosferische v12 blok.
Porsche 918 Spyder voor mij.
Ik vind de 918 Spyder en de P1 net iets mooier dan de Laf, maar dat maakt hem niet minder bruut.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).