• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Restomod EV of toch een V8?

Auteur: willeme, gepost 22 september 2023 om 10:58 – 11 Reacties

restomod EV of V8

Ga je voor een restomod voor een EV of toch een V8? Jij kan nu kiezen!

Sommige mensen vinden het geweldig, anderen vinden het heiligschennis. het gaat om restomods, retromods en elektromods. Het gaat om oude auto’s die ingrijpend zijn aangepast. Veel onhebbelijkheden van oude auto’s zijn eruit gehaald met moderne technieken. Maar de ‘geest’ van de auto blijft bestaan. Singer heeft het tot een kunst verheven, maar er zijn tegenwoordig een hele hoop bedrijven dit dit doen.

Een van de bedrijven is Frontline Cars uit het Verenigd Koninkrijk, waar deze vorm van auto’s modificeren heel erg populair is. Frontline Cars heeft niet één, maar twee voorbeelden van wat ze kunnen doen. In beide gevallen betreft het een coupé, die uiteraard ietsje toffer is dan de Roadster.

restomod EV of V8
restomod EV of V8

LE60 Coupé

De eerste heeft een 4.8 liter V8 onder de kap. Het is een gemodificeerde Rover V8. Dit blok was leverbaar in een hele hoop uiteenlopende auto’s en er zijn enorm veel tuningsspullen voor te krijgen. Dus is dit blok verre van standaard, uiteraard. In dit geval is de motor goed voor 375 pk en 409 Nm.

restomod EV of V8
restomod EV of V8
restomod EV of V8
restomod EV of V8
restomod EV of V8
restomod EV of V8

Gezien het slagvolume is dat koppel behoorlijk laag. Het maakt overigens niet uit, want de auto weegt maar 1.122 kg. Schakelen gaat via een handbak van Tremec. Uiteraard heeft de MG B Coupé achterwielaandrijving. In dit geval is er ook een sperdifferentieel. Deze zal wel geweldig klinken denken wij zo.

BEE GT Coupé

Vind je die V8 een beetje overkill bij een restomod, dan kun je ook kiezen voor de EV, de BEE GT. Deze heeft een elektrmotor met 122 pk en 200 Nm. Niet extreem veel vermogen en koppel, maar meer dan voldoende om met het verkeer mee te komen. Leuk: ook bij de BEE GT is de gewichtsverdeling 50:50 en ook hier is er een handbak aanwezig! En ja, ook een sper ontbreekt niet.

restomod EV of V8
restomod EV of V8
restomod EV of V8

In beide gevallen krijg je een flink herzien onderstel met grotere spoorbreedte en serieuze remmen. Het interieur is uiteraard bij beide schitterend aangekleed. De elektrishe variant weegt slechts 1.165 kg. Ook leuk, van de BEE komt er ook een roadster. De Coupé is altijd benzine.

Restomod EV of V8

Dan is het natuurlijk nu de vraag aan u, waarde lezer: hoe wenst u uw restomod? Ga je voor een elektrische versie of toch eentje met V8? Voor beide gevallen valt wat te zeggen. Waarschijnlijk ga je er niet heel erg veel kilometers mee maken en wil je dan maximaal genieten. Dan kun je die V8 kiezen, toch?

Anderzijds, zó nodig is die V8 niet. Daarbij zijn er zat mensen die voornamelijk het uiterlijk en interieur van een klassieker zo gaaf vinden en bijdragen aan de beleving. En als je in de stad woont en daar rondjes wil rijden, dan is zo’n elektromotor best een goed idee. In Rotterdam zullen ze blij met je zijn! Vanaf volgend jaar worden de modellen geleverd.

Ook interessant!

  • Ja! Er is nu ook een BMW 850 restomod!
  • Sportec Sub1000
    Sportec Sub1000 is een overheerlijke originele restomod
  • Testarossa restomod krijgt 600 onopvallende pk's
  • Toch nog een dikke V8 voor Mercedes-AMG C63!

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, Elektrisch, frontline-cars, MG, mgb, restomod, V8

Vorig bericht: « Zelf rijdende auto’s maken eigen file [video]
Volgend bericht: Heerlijk foute AMG GT 4-Door is heerlijk fout »

Lees Interacties

Reacties

  1. O plaat zegt

    22 september 2023 om 11:25

    Wat voor vraag is dit? Wil je liever enkele rake klappen krijgen of een blowjob is zowat een even moeilijke vraag. Zonder oude techniek is een oude wagen geen historisch voertuig en oninteressant voor de liefhebber. De gemiddelde oldtimer doet in België 1200km per jaar. Voor het milieu moet je deze dure ombouw die je wagen verkracht dus niet uitvoeren.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    22 september 2023 om 11:56

    Lastige keuze, maar ik ga voor de restomod voor de toekomst: elektrisch. En dan met name als antwoord op de vraag: “Wat moet je in godsnaam met 375 pk en 409 Nm in een auto die als roadster is ontworpen?”

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      22 september 2023 om 17:21

      Nu en in de toekomst haal je nooit de prijs van de ombouw er terug uit bij verkoop. Bovendien is je wagen oninteressant voor de liefhebbers die in de markt zijn voor één.

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    22 september 2023 om 12:03

    De V8, maar niet in die koets. . 🤦🏻

    Login om te reageren
  4. anthwan zegt

    22 september 2023 om 12:18

    Een restmod EV of V8?
    Dit is een trap tegen je ‘lalaloepsie’.
    Of een engeltje wat in je oren zingt.
    Ik zou het wel weten.

    Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    22 september 2023 om 14:10

    EV. Gaaf. Wat kost het?

    Login om te reageren
  6. crashingduke zegt

    22 september 2023 om 14:15

    Een restomod vind ik een arrogante uiting van gebrek aan creativiteit. “Ik kan zelf niets ontwerpen, dus pak ik iemand anders zijn ontwerp en laat ik zien hoeveel beter ik dat had gemaakt “. Meestal vergetend dat het origineel uit een andere tijd komt, met een ander budget is ontworpen en er wat meer van geproduceerd moesten worden. Dat geschreven hebbende, zou ik voor de EV gaan. Ik denk dat je met software best een deel van het karakter van de oorspronkelijke motor kan behouden en het biedt wel de mogelijkheid om dat met de auto te doen, waarvoor die oorspronkelijk in ontworpen. Rijden.

    Login om te reageren
  7. ericc zegt

    22 september 2023 om 14:17

    V8……

    Login om te reageren
  8. maxidyne zegt

    22 september 2023 om 14:57

    V8, dat geeft ziel en karakter aan zo’n wagen. Cliche antwoord, maar zo voelt het voor mij wel. Tja, autoliefhebber zijn heet dat.

    Login om te reageren
  9. sabrerator zegt

    22 september 2023 om 15:56

    De V8. In de koers van die elektro-versie.

    Frontline maakt schitterend spul. Hun eerdere versie met Mazda-motor was al episch. Die zou ik denk ik eerder kiezen.

    Login om te reageren
  10. MarcoM zegt

    23 september 2023 om 09:38

    Tjonge jonge, een V8 natuurlijk. Voor dat geld van de ombouw kun je heel wat benzine opstoken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North