• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Testarossa restomod krijgt 600 onopvallende pk’s

Auteur: willeme, gepost 19 februari 2023 om 11:10 – 13 Reacties

Testarossa restomod

Wij willen deze Testarossa restomod met 600 pk!

Eindelijk begint de Ferrari Testarossa een beetje de liefde te krijgen die het model altijd al verdiende. De auto is een beetje een miskend talent. Omdat het apparaat laag, breed en een Ferrari was, dacht iedereen dat het een rauwe supercar zou zijn. Dat was niet helemaal het geval: het is een soort Gran Turismo met een middenmotor.

Nu zien we in dat de 288 GTO en F40 de hardcore racers met een kentekenplaat zijn voor de leukere trackdays, terwijl de Testarossa meer geschikt is voor langere afstanden. Maar mocht je de Testarossa alsnog niet goed genoeg vinden, is er een oplossing voor je. Bij Officine Fioravanti kun je nu terecht voor een Testarossa restomod (leuk om met een dubbele tong 10 keer achter elkaar te zeggen).

Voorzijde

Daar heb je enkele maanden geleden kennis mee kunnen maken. Voor nu hebben ze een sneller model aangekondigd, de TR Alte Prestazioni.

Officine Fioravanti

Het toffe is, is dat ze bij Officine Fioravanti heel subtiel te werk zijn gegaan. Bij hun eerste project hebben ze de auto zoals een restomod onzichtbaar gemoderniseerd. Met deze TR Alte Prestazioni hebben de die auto voorzien van flinke upgrades.

Volgens Fioravanti is er met deze TR Alte Prestazioni een nieuwe klasse ontstaan, namelijk die van de Hyperclassic.

Testarossa restomod
Testarossa restomod
Testarossa restomod

De 4.9 liter V12 (met een blokhoek van 180 graden) is voorzien van nieuwe cilinderkoppen, dry sump-smering en een nieuwe ECU. Samen met nog wat mosificaties aan de motor moet dat zorgen van een vermogen van 600 pk! Ter referentie, standaard had Testarossa 390 stuks (op een goede dag). De ‘gewone’ restomod Testarossa van Fioravanti levert ongeveer 500 pk.

Modificaties Testarossa restomod

Maar ze hebben niet alleen de motor onder handen genomen. Ook het onderstel krijgt een flinke upgrade. Er zijn nu namelijk elektronische dempers van Ohlins. Ook is er ABS aanwezig, evenals tractiecontrole.

Die laatste kun je in maar lieft 12 standen afstellen, zodat je nog wel een beetje kunt spelen met jet TR Alte Prestazioni Testarossa restomod.

Testarossa restomod

Om de boel weer tot stilstand te krijgen, zijn er Brembo GT3-remmen aanwezig. Een fraai detail zijn de wielen. Deze meten naar keuze 18 of 19 inch. Ondanks dat ze compleet nieuw (en erg licht) zijn, lijken ze qua design exact op de originele wielen.

Prestaties, betere foto’s, prijzen en beschikbaarheid zijn nog niet bekend, maar reken erop dat dit geen goedkoop grapje gaat worden.

Meer lezen? Dit zijn 11 zeer geslaagde restomods!

Ook interessant!

  • Ferrari 308 GTB
    Special: Ferrari 308
  •  Ferrari 599 GTB Fiorano
    Special: Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Ferrari 612 Scaglietti One-To-One Program
    Special: Ferrari 612 Scaglietti
  • Ferrari Mondial T
    Special: Ferrari Mondial

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, fioravanti, restomod, testarossa, Video

Vorig bericht: « Sportwagens met verbrandingsmotor mag na 2035
Volgend bericht: Porsche Roads app denkt alleen maar aan fun »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    19 februari 2023 om 11:22

    Mooi clean gehouden wagen, zonder onnodige toevoegingen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 februari 2023 om 12:03

      Eén onnodige toevoeging zou ik wel willen voorstellen, die er een rechterbuitenspiegel aan. Dat maakt het ontwerp symmetrisch en dus nog cleaner.

      Login om te reageren
      • mrrobot zegt

        19 februari 2023 om 12:23

        Geen monospecchio fan?

        Login om te reageren
  2. 992 zegt

    19 februari 2023 om 12:27

    Precies wat ik zou willen! Benieuwd naar de prijs maar ik gok ergens richting 500-600k

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    19 februari 2023 om 12:39

    Mijn overbuurman heeft een Testarossa. Geweldig ding, maar je moet er niet mee willen rijden. Wat een onderhoudskosten. Hij schat zelf dat het meer dan 2x zo hoog is als zijn F40 met zijn simpele techniek.

    Login om te reageren
    • V300amg zegt

      19 februari 2023 om 13:48

      Godnondeju, jij hebt een goede buur haha!

      Login om te reageren
    • 992 zegt

      19 februari 2023 om 14:22

      Daarom zijn de prijzen ook zo laag van een testarossa.
      Een goede koop je voor rond de 100-125k.

      Niet heel gek lang geleden kocht je ze voor 50-75k.

      Login om te reageren
  4. rollingstoned zegt

    19 februari 2023 om 13:10

    @mashell Eens wat symmetrie betreft. Alleen is een Monospecchio veel meer waard, dus ik snap wel dat ze dit zo laten.

    Login om te reageren
  5. Hubert zegt

    19 februari 2023 om 13:31

    Kennis kocht er destijds eentje nieuw om er mee op en neer te pendelen naar tweede huis in Liechtenstein.
    Na 3 ritjes toch maar weer gaan vliegen. Bleek een gigantische stuiterbak te zijn.

    Login om te reageren
  6. flyerbunch zegt

    19 februari 2023 om 15:26

    De markt van restomods is booming.. prijs zal dat ook wel zijn!

    Login om te reageren
    • 992 zegt

      19 februari 2023 om 20:40

      Zo’n NL Lancia Delta kost ook 450k. Daarom gok ik dat deze ook minimaal 500k kost, maar zou mij niks verbazen als stukken hoger ligt.

      Login om te reageren
  7. R_Dawn zegt

    20 februari 2023 om 16:14

    Met een blok hoek van 180° is het toch eigenlijk geen V meer? eigenlijk een F12…

    Login om te reageren
  8. Eduardo Cuvelier zegt

    1 juni 2024 om 13:00

    Officine Fioravanti Testarossa – Score :
    – Hotel Pools : ‘Evolve’
    – https://www.youtube.com/watch?v=okQnun37bdY

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North