Het is een hele lastige keuze. Kiezen tussen tussen de BMW X5M of Mercedes-AMG G63. G-Power heeft die keuze nóg wat moeilijker gemaakt.
Een van de meest opmerkelijke fenomenen is de Mercedes-AMG G63. Deze auto’s zijn werkelijk niet aan te slepen. Sterker nog, ze verkopen beter dan ooit. 20 jaar geleden kon je ook een snelle G-Klasse in AMG trim kopen, maar dat was nog echt een niche-product.
Tegenwoordig is het gewoon een statement. Maar als je een grote SUV wil met monsterlijk veel vermogen, moet je dan wel gaan voor een G63? Want ondanks dat ‘ie een ingrijpend vernieuwd werd in 2018, staat de auto op een ladderchassis. Echt lekker zit je er niet in en heel ruim of praktisch is de G63 ook niet. Het is voornamelijk het kenmerkende uiterlijk en het feit dat iedereen weet dat je in een dure auto rijdt.
X5M of G63
Bij G-Power hebben ze een antwoord vinden op de vraag nog even wat moeilijker gemaakt. Want zowel de BMW X5M als de Mercedes-G63 lenen zich uitermate goed om even onder handen te nemen.
We beginnen met de G-Power GX5M Bi-Turbo. De basis is de BMW X5M Competition van de F95-generatie. Standaard heeft deze 625 pk en 750 Nm. Hier zijn allerlei upgrades voor mogelijk. In dit geval is er gekozen voor een downpipe met ‘GP-DEEPTONE’-uitlaat, hybride turbo’s en een andere ECU. Dat resulteert in 800 pk en 950 Nm. Om met Olav Mol te spreken: HATSEFLATS!
Upgrades
De G-Power GP 63 Bi-Turbo is voorzien van min of meer dezelfde upgrades: downpipe, uitlaten, hybride turbo’s en ECU. Ook hier is 800 pk het resultaat. Het AMG-blok is wel in staat om meer koppel te genereren: 1.050 Nm!
In beide gevallen worden de blubberdikke SUV’s van G-Power voorzien van ‘Hurricane RS’ of ‘Hurricane RR’ velgen. Deze zijn behoorlijk groot: in de breedte meten ze 11 inch, de diameter is 23 inch. Daar maken ze bij een hippe veganistische bistro nog een 8 persoons-tafel van. Om het gewicht van de velgen te beperken zijn uiteraard gesmeed. Prijzen worden logischerwijs niet genoemd. Als je de basisvoertuigen in je garage hebt staan, zullen de modificaties je ook niet de kop kosten. Bestellen kan hier!
Dan is het laatste woord aan u: welke kies jij? En waarom? De gekietelde X5M of maak je liever een statement in de G63? (en nee, je mag niet iets anders kiezen).
audiA41.8TFSI2013 zegt
De Mercedes G63.
G63 betere restwaarde en model doorstaat de tand des tijds veel beter.
fendercd60 zegt
Ik ga voor de G-Klasse.
koeberg zegt
Hoezo lastige keuze? Het zijn compleet verschillende auto’s!
cossiekiller zegt
Holy shit! Wat een gedrochten op wielen!
kniesoor zegt
Geen van beide spreken erg aan, zou rode vlekken in de nek krijgen van de kosten, die het rijden met/onderhouden van die dingen me zouden bezorgen.
sabrerator zegt
Graag een donkergroene Range Rover Autobiography van de L322 generatie met crème leer en een V8 Supercharged.
Met het wisselgeld voor onderhoud en reparaties.
MoeWat zegt
@sabrerator: dat was niet de vraag..
qmdb zegt
Wie wil er nou nog een Mercedes? ;-)
redbeams zegt
@qmdb: Alleen toto en lewis
nootdorp015 zegt
Als je moet kiezen tussen BMW of Mercedes is dat niet zo moeilijk. Ieder model van BMW oogt gedateerd. Zo simpel kan het zijn.
grandvitara zegt
Als het moet, altijd de G
Cuprafan123 zegt
Alle 2 niet mijn ding maar als het dan toch moet doe dan maar de X5M. Ik kan ze altijd nog verkopen.
marcomanta zegt
Doe mij maar een Honda :-), nee uit deze 2 een BMW.
Davidov zegt
De G63!