• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainer

Auteur: RubenPriest, gepost 1 november 2016 om 18:57 – 42 Reacties

Afbeelding Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainerAfbeelding Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainerAfbeelding Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainerAfbeelding Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainerAfbeelding Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainerAfbeelding Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainerAfbeelding Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainerAfbeelding Kiezen voor een coupe of cabrio 488 is nu een no-brainer

488S
Een tuner knapt het vuile werk van Ferrari op.

De Ferrari 360 Spider, de F430 Spider en de F50 hadden het: een glazen cover zodat je de dikke motor kon zien liggen. Bij de 458 Spider en de 488 Spider kozen de Italianen voor een andere strategie. De dakconstructie maakte een glimp naar de V8 onmogelijk. Wil je een fraaie glazen cover dan MOET je voor de coupé (rijtest) kiezen. Tenzij je een bezoekje brengt aan Capristo.

De Duitse tuner doet namelijk wat Ferrari altijd al heeft moeten doen: een glazen cover aanbieden voor de Spider variant. Het kon via Capristo al bij de 458 Spider en sinds kort nu ook bij de 488 Spider. De tuning ziet er onopvallend en professioneel uit. Het lijkt net of Ferrari zelf achter dit stukje design zit.

Capristo heeft gebruik gemaakt van carbon onderdelen en plexiglas om de aanpassing te doen. De glazen cover komt wel met een prijskaartje. De Duitsers brengen 8.990 euro in rekening nadat de klus erop zit. In mijn ogen is de aanpassing echter een no-brainer en is de keuze voor een cabrio 488 nu nóg sneller gemaakt. Ter vergelijking: een reguliere 488 Spider check je hieronder.

488S

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Cabrio, capristo, Ferrari, spider, tuning

Vorig bericht: « Fail: man scheurt tot driemaal toe langs zelfde radarcontrole
Volgend bericht: Deze avondspits was de drukste van het jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. jobberns zegt

    1 november 2016 om 19:01

    Het ziet er een beetje ‘vreemd’ uit… maar wel lekker!

    Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    1 november 2016 om 19:03

    Heerlijk gedaan door Capristo!
    En de kostprijs valt reuze mee vind ik. Voor een gemiddelde Ferrari-rijder peanuts.

    Login om te reageren
  3. theracetosucces zegt

    1 november 2016 om 19:03

    Knap gedaan, voor niet eens zo heel veel geld

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2016 om 19:23

      @theracetosucces: het is plastic hè? Koolstofvezel is echt zo duur niet meer tegenwoordig…

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        1 november 2016 om 20:37

        @davelepeef: je betaalt je nog helemaal het apen lazarus voor een stukkie carbon fibre, vervolgens moet het heel precies gesneden worden (carbon fiber is tjering sterk, dus dat is ook geen kattenpis, dat lukt niet met je bosch slijptol van een meier…) Plexiglas kost ook iets meer dan een normaal stukkie glas, dit moet aftermarket in elkaar worden gezet, waarschijnlijk toestemming van ferrari krijgen (voor de foto’s) en dan wordt het er waarschijnlijk met de hand voor je ingezet, eventuele beschadigingen aan de achterklep worden uiteraard weggewerkt. alles bij elkaar, en dan moet de designer en de werknemers nog betaald worden, en de baas wil aan het eind van het jaar ook nog met de caravan naar zuid frankrijk.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          1 november 2016 om 22:15

          @gwnbmw: sorry maar die klinkt alsof je er amper mee bekend bent. Koolstofvezel op rol kost geen 100€/m2. Je knipt het gewoon met een schaar. Tooling kost doorgaans het meeste voor dergelijke producten, en de afwerking zal ook tijdrovend zijn. Polycarbonaat is duurder dan glas maar kost ook relatief geen hol, alleen zal ook hier de mal kostbaar zijn. Probleem is dat ze niet duizenden producten zullen verkopen, en als ik op Ferrari-eigenaren zou mikken vraag ik ook de hoofdprijs. Ouwe werkgever van mij verdubbelde de verkoopprijs zodra een particulier z’n product wilde want die had dan toch geld zat…
          Something to thing about; ik kon een handgemaakte motorkap uit koolstofvezel voor m’n ouwe Ford kopen voor 600£. Denk je echt dat dit klepje zoveel verschil maakt? Buiten het feit dat iemand met fluwelen handschoenen het op je auto schroeft?

          Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          1 november 2016 om 22:18

          @gwnbmw: en btw, koolstofvezelversterkt kunststof zoals het voluit heet is prima met een slijptol met diamantschijf te snijden…

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            2 november 2016 om 11:26

            @davelepeef: met diamant schijf… dus niet met een normale schijf…

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              2 november 2016 om 12:54

              @gwnbmw: kan ook maar slijt snel. Diamantschijven gebruik je ook voor tegels, ligt bij elke bouwmarkt in het schap, niks bijzonders aan.

              Login om te reageren
    • tievdz zegt

      1 november 2016 om 20:59

      @theracetosucces: Je kan er anders ook een hele auto van kopen.

      Login om te reageren
  4. sr20det zegt

    1 november 2016 om 19:03

    Dikke shit

    Login om te reageren
  5. jeffreyd zegt

    1 november 2016 om 19:05

    Doe dan toch maar zonder

    Login om te reageren
  6. gietturbo zegt

    1 november 2016 om 19:07

    Eindelijk idd een zinvolle tuning voor een Ferrari.

    Login om te reageren
  7. postzegel zegt

    1 november 2016 om 19:13

    Echt een no-brainer voor mij: de prijs van het raampje overstijgt die van een complete auto (met mijn budget)….

    Login om te reageren
    • gtrlove zegt

      1 november 2016 om 20:30

      @postzegel: maar als je een 488 spider kan halen verdien je dat bedrag wss per week of meer

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        1 november 2016 om 22:18

        @gtrlove: Gooi dat bedrag liever aan benzine in de tank, dan zo’n belachelijk duur stukje plexiglas.

        Login om te reageren
        • mauricerma zegt

          1 november 2016 om 23:20

          @atrak: een deel van de klanten van ferrari krijgt in zijn hele leven bij lange na zijn geld niet meer op, oftewel, deze mensen hoeven niet te kiezen waaraan ze hun geld gaan uitgeven, ze doen het gewoon allemaal :)

          Login om te reageren
  8. autospotterkerkrade zegt

    1 november 2016 om 19:20

    Lelijk

    Login om te reageren
  9. samson zegt

    1 november 2016 om 19:22

    Ik kan wel begrijpen dat ferrari dit niet zelf heeft gedaan

    Login om te reageren
  10. davelepeef zegt

    1 november 2016 om 19:22

    Mja. Erg veel interessants is er niet echt te zien hè?

    Login om te reageren
  11. leaper035t zegt

    1 november 2016 om 19:26

    Kan me niet schelen of die V8 zichtbaar is of niet. Rijden en klinken zoals het een Ferrari V8 betaamt, dat moet ie doen! De motorkap kan je thuis openleggen als je die V8 wil bewonderen…

    Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    1 november 2016 om 19:27

    Ik ben bang dat mijn zware rechtervoet binnen de kortste keren een over het motorblok uitgesmeerde klomp gesmolten plexiglas weet te veroorzaken.

    Login om te reageren
  13. silver zegt

    1 november 2016 om 19:29

    Lijkt vakkundig uitgevoerd, maar qua design vind ik het niet mooi, zou zelf het origineel kiezen.

    Login om te reageren
  14. aambei zegt

    1 november 2016 om 19:31

    Wat is nou 9000 voor Ferrari-klanten? Voor deze prachtige kap betaal je net zo veel als een stikseltje in een afwijkend kleurtje

    Login om te reageren
  15. smoked zegt

    1 november 2016 om 19:32

    Mooie toevoeging. Ziet er OEM uit.

    Login om te reageren
  16. cvoo zegt

    1 november 2016 om 19:32

    Ziet er netjes uit, alsof het een originele optie is. Mocht ik zelf in de positie zijn om een 488 Spider aan te schaffen, zou ik het laten zoals het was (droomt lekker verder). Het ziet er toch wat strakker en rustiger uit met een dichte “motorkap” vind ik.

    Login om te reageren
  17. aeromax zegt

    1 november 2016 om 19:33

    Ja, want nu zie je wel iets van het motorblok….

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    1 november 2016 om 19:34

    Leuk idee maar vind hem zonder glas toch mooier

    Login om te reageren
  19. pexers zegt

    1 november 2016 om 19:35

    Prachtig zicht op de oliedop inderdaad.. en dat voor maar 9000,-

    Login om te reageren
  20. Forza zegt

    1 november 2016 om 19:37

    Allemaal mooi en aardig, maarrrr: ge ziet nog steeds niks van de motor jonge! 9000 ekkermannetjes in het putje!

    Login om te reageren
  21. viezefreddyw zegt

    1 november 2016 om 19:38

    Meehhh. Bij een 360 en F430 ziet het er stukken beter uit. Bij die auto’s is het blok volledig zichtbaar en het is nog een mooier blok om naar te kijken ook. Qua prijs is het niet gek, maar ik zou het achterwege laten.

    Login om te reageren
  22. jorden zegt

    1 november 2016 om 19:39

    Ik begrijp Ferrari wel! T is best een lullig kijkgaatje, in vergelijk met de F430 spider. Al ziet de klep zelf er wel zeer kundig geknutseld uit.

    Login om te reageren
  23. 1975mini zegt

    1 november 2016 om 20:04

    Ziet er niet uit maar oke. ?

    Login om te reageren
  24. toyotafortuner zegt

    1 november 2016 om 20:25

    488 Targa? T is een verbetering, maar k word er nou niet bepaald warm van

    Login om te reageren
  25. gwnbmw zegt

    1 november 2016 om 20:37

    ben ik nou echt de enige dit gewoon honden lelijk vind?

    Login om te reageren
  26. berlinetta zegt

    1 november 2016 om 20:48

    Ik vraag me altijd af wat zoiets met de restwwaarde. Lijkt me niet per se gunstig.

    Het is opzich een leuke optie, maar voor 9000 euro vind ik het resultaat nog niet erg fraai.

    Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    1 november 2016 om 20:49

    Meh, foto’s zijn ook te plastic, lijkt een model..

    Login om te reageren
  28. gerjan zegt

    1 november 2016 om 21:22

    Doe mij dan maar gelijk een 360 of F50. Dit is gewoon geen mooie Ferrari

    Login om te reageren
  29. HzR zegt

    1 november 2016 om 21:56

    Is een no-brainer, doe mij die coupe maar. Heb niks met cabrio’s.

    Login om te reageren
  30. atrak zegt

    1 november 2016 om 22:20

    Gooi die 9K gewoon lekker in de tank en knal er 25K km per jaar mee i.p.v. dat je in je verwarmde garage door dat plexiglas naar je motorblok zit te staren.

    Login om te reageren
  31. Dutchdriftking zegt

    1 november 2016 om 22:51

    Mooizo, maar zo mooi als het stoffen kapje word het niet meer….

    Login om te reageren
  32. jippie zegt

    1 november 2016 om 23:07

    Het raampje zit op de verkeerde plek. Hier valt gewoon niets te zien. Zinloos dus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North