• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk daar, een nieuwe Jensen Interceptor

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 september 2011 om 08:49 – 41 Reacties

Jensen Interceptor
Klassieke merken nieuw leven inblazen gaat het helemaal worden deze eeuw. Met DeTomaso vlot het echter nog niet zo, Lagonda moet ook nog een beetje op gang komen, maar de beloofde revival van Jensen (niet die nooit-grappige komiek met een kop als een beenham, maar de auto) begint meer gestalte te krijgen. Hij moet al in 2012 onthuld worden, en gaat gebouwd worden door CPP.

En CPP kennen we natuurlijk als het bedrijf dat eigenaar is van Bowler Spyker wil hebben, voormalig Jaguar-terrein opkoopt, maar bovenal als het bedrijf waar veelkoper Vladimir Antonov mede-eigenaar van is. Als het bij Saab niet lukt, dan maar ergens anders, moet hij gedacht hebben. Hoewel, hij lijkt de laatste tijd gewoon alles te willen kopen dat los en vast zit. Overigens is de eigenaar van Jensen het Zwitserse Healey Sports Cars, maar CPP engineert, ontwikkelt en bouwt de auto.

Jensen Interceptor

Op de nieuwe website staan een summier persbericht en de intentie om de eerste klanten in 2014 aan te leveren. Verder zien we een aantal schetsen van de vierzits GT.

The new Jensen Interceptor – echoing the four-seat grand tourer layout of the much-loved
original built between 1966 and 1976 – is based on an all-new aluminium chassis and
handcrafted aluminium body. The public unveiling of the Interceptor is planned for late 2012,
with deliveries to customers beginning in 2014. Annual production numbers and pricing are
yet to be confirmed, but will be fixed to ensure ultra-exclusivity.

Wat zeggen jullie er van?

Ook interessant!

  • Video: kijk hoe de nieuwe BMW iX compleet gesloopt wordt
    Video: kijk hoe de nieuwe BMW iX compleet gesloopt wordt
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie

Nieuwste artikelen

  • Video: Een bizarre verkeersruzie
  • Bied mee op een fabrieksnieuwe BMW M4 CS
  • Oscar Gräper vs. politie: de camerabeelden
  • Max Verstappen haalt op X uit naar Mercedes-coureur
FacebookTweetPinLinkedIn

cpp, interceptor, jensen, Retro, Schetsen

Vorig bericht: « Duitsers testen een Lambo Aventador & 911 GT2 RS
Volgend bericht: Natuurlijk komt er een SLS AMG Black Series »

Lees Interacties

Reacties

  1. apos zegt

    20 september 2011 om 08:59

    Begin van deze eeuw ook al eens geprobeerd.

    Maar wel mooi.
    Gewoon laten komen.

    Login om te reageren
  2. Zoepie zegt

    20 september 2011 om 09:01

    “Annual production numbers and pricing are
    yet to be confirmed, but will be fixed to ensure ultra-exclusivity”

    Dus wat ze zeggen is we gaan er zo’n enorm hoge prijs op plakken dat niemand (toch niet de modale mens) het ooit kan betalen om het een exclusief tintje te geven. Maar wat betekend het echt wie dit koopt gaat veel te veel betalen.

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      20 september 2011 om 09:33

      @Zoepie: Vreemde woorden inderdaad.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 september 2011 om 10:03

      @Zoepie: Echt grote hoeveelheden zullen ze er nooit van afzetten, en om ontwikkelings- en produktiekosten er dan uit te halen betekent dat de prijs per auto so-wie-so heel erg hoog wordt.
      Daarnaast – als je exclusiviteit belooft trekt dat juist klanten, dat zorgt er namelijk voor dat zo’n auto alleen maar meer waard wordt.

      ‘Te veel betalen’ is een relatief begrip als je te veel geld hebt ;)

      Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    20 september 2011 om 09:09

    Wel mooi, maar kost zeker een hele aardige duit… Denk niet dat veel mensen dat geld voor zo’n ding over hebben, dan liever een topsegment sedan! :)

    Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    20 september 2011 om 09:19

    Ok ik ben altijd een Jensen fan geweest.
    Pop goden uit de zestiger jaren reden met een Interceptor, die, zoals Jeremy Clarkson terecht opmerkte (doet íe ook eens wat goed) de beste naam heeft die erooit voor eenauto werd verzonnen.
    De supergrote achterruit, de Chrysler Hemi motor, dat alles gecombineerd met Brits ‘vakmanschap’creërde een winnaar.
    Maar waarom moet de nieuwe zo ontzettend veel op de oude lijken?
    Waarom niet een nieuw fris begin.
    Ok die grote achterruit kan ik begrijpen maar jongens, verzin iets originelers dan dit.

    Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    20 september 2011 om 09:20

    Geinig plaatje. Doet mij denken aan Vaillant (de strips)

    Login om te reageren
  6. consumptieverplicht zegt

    20 september 2011 om 09:29

    Mooie auto, maar het zou leuker zijn als deze meer bereikbaar zou zijn voor een groter publiek.
    Helaas is het momenteel niet mogelijk om een moderne, nieuwe auto te introduceren voor iedere man. Daar zijn te astronomische investeringen voor nodig.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 september 2011 om 10:12

      @consumptieverplicht: de originele Interceptor was nou ook niet bepaald goedkoop hoor…

      Login om te reageren
  7. BaySideBlueBoy zegt

    20 september 2011 om 09:47

    Retro-design zuigt! Gebruik maken van legacy stijlkenmerken is okay, maar een hele auto baseren op het verleden is meestal ondergeschikt aan het origineel… :|

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 september 2011 om 10:13

      @BaySideBlueBoy: dit ontwerp als ‘retro’ benoemen zuigt ook…

      Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    20 september 2011 om 09:55

    Het zijn natuurlijk maar tekeningen maar ik vind het wel leuk welke design richting ze kiezen.
    Slank, elegant maar toch stoer.

    Ik vind ze er heel leuk uitzien, ik zeg ontwikkelen en bouwen die handel.

    Vraag me wel af wat ze hier als basis voor gaan gebruiken. De jag XK mkI is perfect qua figuur, maar is rwd en veroudert. De audi a5 heeft dan weer de perfecte aandrijving maar gevoelloos en is bovendien veel te dik.
    En laten we eerlijk zijn, wat is de kans dat een kleine speler een werkend 4wd systeem ontwikkeld dat een beer van een motor (chevy!?) aankan en dan ook nog eens alles doet kloppen?

    Waarschijnlijk valt deze wagen buiten m’n prijsklasse maar als ik ervoor in de markt ben is het heel zeker een CL, XK, DB9, SL, 599,… concurrent. Ik bedoel de tekeningen zien eruit alsof ze door bertone gedaan zijn.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 september 2011 om 10:10

      @Hupke: Lees het artikel even….

      “… based on an all-new aluminium chassis …”

      Dat betekent ofwel dat ze het chassis zelf ontwikkelen, ofwel dat hij gebaseerd is op het chassis van een nieuw/toekomstig model van een andere fabrikant. Dus zeker geen jag XK mkI of A5…

      “pricing […] will be fixed to ensure ultra-exclusivity”

      Als jij een CL, XK, DB9, SL of 599 al ultra-exclusief vindt…

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        20 september 2011 om 10:35

        @potver7: Betekent dus dat het aardig wat geld gaat kosten om deze knoepert te gaan ontwikkelen, ben benieuwd.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        20 september 2011 om 11:31

        @potver7:

        Wat ik dus lees is dat ze een XK chassis (al alluminium trouwens!) zullen aanpassen of gaan shoppen bij audi of wie er dan ook een verouderd ontwerp te koop zet.
        Het is onmogelijk dat er een degelijk alluminium chassis word ontwikkeld voor een wagen waarvan er maar een paar (honderd) gebouwd zullen worden tenzij de prijzen een veelvoud zullen zijn van die van de concurrerende GT’s.
        En ja ik vind een CL best exclusief, je ziet ze dan misschien vaak maar als je erin zit kan je het toch niet vergelijken met een 9elfje of welke andere “middenklasse-golf” dan ook.

        Je ziet toch zo dat (hoe leuk het dan ook mag zijn) dit geen bugatti concurrent is dus waarom denk je dan dat de prijzen in die klasse gaan vallen? Ultra-exclusief is een marketing praatje voor ‘onze infrastructuur laat ons niet toe om er veel te bouwen’.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          20 september 2011 om 19:10

          @Hupke: ik snap nog steeds niet waar je die xk vandaan haalt, laat staan de mkI…

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            21 september 2011 om 10:38

            @potver7:

            Dat ik niet geloof dat men een volledig nieuw chassis gaat ontwikkelen.

            Login om te reageren
    • torana zegt

      20 september 2011 om 11:16

      @Hupke: wat is er mis met RWD ? alle topmerken zijn RWD !

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        20 september 2011 om 11:32

        @torana:

        Heb je enig idee wat een jensen interceptor is?
        Mss eens ff googlen dan weet je inneens waarom deze geen rwd mag krijgen.

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          20 september 2011 om 11:35

          @Hupke: De Interceptor had gewoon RDW hoor, alleen de FF had 4WD.

          Login om te reageren
          • torana zegt

            20 september 2011 om 11:43

            @GOD: heb ik weer wat geleerd, ik wist niet dat de FF 4WD was…

            Login om te reageren
        • torana zegt

          20 september 2011 om 11:42

          @Hupke: ik weet heel goed wat een Jensen Interceptor is… weet jij wat RWD is… bij mij betekent dat nog steeds Rear Wheel Drive en ik weet niet beter dan dat alle Jensens, net als alle andere sportwagens uit die tijd achterwiel-aandrijvers waren, sowieso vanwege de Chrysler V8 die erin lag

          Login om te reageren
  9. Den zegt

    20 september 2011 om 10:20

    wow! de jensen interceptor III is een van mijn favoriete auto’s, dus zeer goed nieuws!!!

    Login om te reageren
    • Den zegt

      20 september 2011 om 10:21

      @Den: nu nog een nieuwe 928 gts en een de tomaso pantera :p

      Login om te reageren
      • SJ zegt

        20 september 2011 om 11:15

        @Den: En als we dan toch bezig zijn ook maar Bizzarrini, ISO en de Maserati 5000 GT. En natuurlijk de Lancia Stra…ow wacht, maar Lancia geeft zelf de voorkeur aan rebadgde Chryslers.

        Login om te reageren
        • torana zegt

          20 september 2011 om 11:17

          @SJ: de Stratos remake die op de IAA stond vind ik super hoor, ook al staat er weliswaar geen Lancia-badge meer op

          Login om te reageren
        • Den zegt

          20 september 2011 om 11:25

          @SJ: jazeker de iso revolta moeten ze zeker weer in produkte nemen!

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            20 september 2011 om 11:33

            @Den:

            Dat lelijke hok, doe mij maar de grifo. Die heeft tenminste karakter.

            Login om te reageren
  10. Treff zegt

    20 september 2011 om 11:40

    wanneer begint de productie :-)

    Login om te reageren
    • torana zegt

      20 september 2011 om 11:45

      @Treff: dat staat er toch bij in het artikel

      Login om te reageren
  11. Edge zegt

    20 september 2011 om 11:52

    Waaaaaauw. Ongewijzigd in productie nemen. Maar dan ook écht ongewijzigd.

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    20 september 2011 om 13:02

    Leuke tekeningetjes…

    Jammer genoeg alleen tekeningetjes…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 september 2011 om 17:55

      @Esprit_de_Flandre: gelukkig alleen nog maar een tekening. De overhang op de tekening achter is zo lang dat een bordje “pas op zwenkt uit” verplicht is. Dat kan nu nog verbetert worden.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        20 september 2011 om 18:49

        @mashell: Jamaar, dat hoort zo te zijn.

        Niet dat ik het mooi vind. Te retro, de plaag van de laatste 10 jaar. En de komende 10 jaar.
        Daarnaast zijn tekeningen altijd een beetje overdreven. Ik verwacht dat de overhang ongeveer gelijk zal zijn aan het oude model.

        Ik bedoel eerder jammer van de tekeningen, omdat ik het niet echt geloof. Er is al vaak geclaimd dat Jensen terugkeert. En het is er nog niet van gekomen…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          20 september 2011 om 19:09

          @Esprit_de_Flandre: ahh, de ramen op de nieuwe zijn kleiner, de wielen veel groter waardoor de proporties veel erger lijken. Maar je hebt gelijk, tekeningen zijn zo gemaakt maar een rijdende auto op de straat zetten is een heel ander verhaal (denk ook aan Project Kimber). Tja, de retro plaag… dubio, in beginsel mee eens maar de Beetle is in het echt wel erg leuk (en MINI en 500 zijn goed gedaan).

          Login om te reageren
  13. kiwi4life4fun zegt

    20 september 2011 om 13:09

    Als ik me goed kan herinneren hadden ze een versie in top gear, waarin Jeremy had gereden. Mooi idd, maar, als ik het niet verkeerd heb, hing er een prijs van rond de 3 ton (pond) aan. :-/

    Login om te reageren
  14. mazdarx8 zegt

    20 september 2011 om 14:49

    die achterkant is wel iets te puntig, verder lijk hij wel gaaf te worden.
    ben benieuwd.

    Login om te reageren
  15. dennisr zegt

    20 september 2011 om 16:24

    ziet er wel goed uit, ben benieuwd! Van mij mag ie zeker komen! :)

    Login om te reageren
  16. jackl zegt

    20 september 2011 om 17:33

    JA! Bouwen aub! :)

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    20 september 2011 om 18:47

    zou ik ook doen als ik de naam Jensen ooit had gekocht ..

    af en toe laten weten dat die naam bij een “auto” hoort ..

    heeft nix met auto nieuws te maken ..
    gewoon een dom cheapo plaatje maken en hopen dat die naam een beetje waarde blijft houden ..

    Login om te reageren
  18. p993 zegt

    20 september 2011 om 20:57

    Over koppen als beenhammen gesproken….wanneer maak jij weer een filmpje sir-smokalot?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North