
Zo ziet het er dus uit als twee leipe Duitsers de gloednieuwe Lamborghini Aventador LP700-4 mogen testen. En aangezien 1 supercar een beetje saai is hebben ze ook nog een Porsche 911 GT2 RS meegenomen. Is die Italiaanse stier een beetje partij voor die opgevoerde Kever?
Het Duitse GRIP was zo gelukkig om met deze lekkere speeltjes te mogen spelen. De dikke Duitser die we als eerste in beeld zien is Axel Stein een acteur en komiek (nooit geweten dat ze die hadden in Duitsland) en die andere pipo is GRIP presentator Matthias Malmedie.
Beide supercars worden flink aan de tand gevoeld en er wordt uitgezocht welke nou eigenlijk sneller is. Ik wil je wel aanraden om er even voor te gaan zitten want deze video duurt namelijk bijna een halfuur. Maar ik kan je beloven dat het de moeite waard is.
Met dank aan VWTouran75 voor de tip!





Matthias Malmedy is baas!
Ik zag ‘m gisteren, erg gaaf!
En Matthias Malmedie staat altijd garant voor leuke filmpjes! Duitslands beste autopresentator als je het mij vraagt.
Het zijn gewoon twee Duitse supercars Porsche vs Lambo(Audi).
Zodra er een Porsche 911 GT2 RS meedoet kan ik gewoon niet objectief blijven :)
Natuurlijk is de Aventador een heerlijke bak met een heerlijk geluid, alleen komt die gewoon net na de Porsche.
De enige auto die ik voor de Porsche op nummer 1 plaats is de Pagani Huayra, maar de prijs van de Pagani is dan ook meer dan die twee bij elkaar. De Lambo is een aantrekkelijke auto in vergelijking met prijs/kwaliteit
@agera: Wat een aparte smaak heb jij…
@Jochempie: Ben graag benieuwd wat jij er apart aan vind?
@Jochempie: Ik lach me rot @ dit soort comments, ‘Wat een aparte smaak heb jij’ m.a.w. Hey, jij hebt een andere smaak dan ik, wat ben jij apart zeg. Smaken verschillennnnnnn.
Verder wil ik zeggen dat het een leuke filmpje was en ik vond het ook leuk dat het lange filmpje was (net als bij de maker van Pagani Huayra) lekker lang kijkplezier ipv paar minuten.
@agera: agree !
@agera: ik wil zeggen dat het een leuke lange filmpje was, die filmpje.
Wat een geniale bak, die GT2 RS, en gelukkig met voldoende “restcomfort” ondanks de stugge afstelling…
Hé W0o0dy, waar is die standaard rolkooi gebleven, of was die toch niet standaard ? Daar ga je weer met je kletspraatjes ….
@rechercheur: LoL :D:D:D
@sebasjuhh:& Ferdinand1: ach gossie heeft die nare meneer iets onaardigs gezegd over jullie merk? Er is professionele hulp voor traumaverwerking beschikbaar hoor.
@rechercheur: whaha! Jij hebt ook door dat die wOoOdy nogal vol van zichzelf is..
@Ferdinand1:
Nou t rechercheurtje kan er ook wat van hoor…zodra ie zich klem lult haalt ie van alles en nog wat erbij ;)
Zie t GTR topic…wagen in de sloot begint ie over TCO…eromheen lullen noem ik dat.
@rechercheur: Ik vind niet dat je recht van spreken hebt.
Als “jouw” merk nog niet eens bij de eerste 60 (jawel ik heb het geteld) staat op de Nurburgring, dan zegt dat al meer dan genoeg.
@SimonMc:
Hahaha, wat een enorme kletspraat… ben dan toch wel erg benieuwd wat ‘mijn merk’ zou zijn? Nog even los van het ontbreken van enige relevantie ten aanzien van dit onderwerp, en/of recht van spreken hebben. Leg eens uit welke brug je hier tracht te slaan ….
@rechercheur: En die rolkooi is wel degelijk standaard, maar zoals bij alles kan de klant altijd nog wel dingen naar zijn eigen keuze veranderen. BMW M5 bv ( vorige met de V10 nog ) was alleen maar met automaat te krijgen, maar in Amerika gewoon optioneel met handbak !
Volgens mij begrijp je het woord “standaard” niet zo goed. Het wijst eigenlijk op een bepaalde configuratie die je krijgt, ALS je daar niets aan veranderd.
Mercedes CLS bv ga je maar maximum met een dikke V8 krijgen, maar als je de mensen van AMG eens heel lief aankijkt, lepelen ze er wel een V12 voor je in. Je rijdt dan wel af-fabrieks met een V12 rond, maar “standaard” ligt er wel een V8 in.
De Pagani Zonda F is ook zo’n mooi voorbeeld. Zelfs op het einde van de productie, kon je maximum 650 pk krijgen, en dat was als je de Zonda F Clubsport nam. Uiteraard kon je meer krijgen, maar dat was bij de Cinque bv, en die was maar in beperkte oplage, en die had ongeveer 680 pk.
Nu, zelfs toen die Zonda’s F niet meer gemaakt werden, zijn er toch een aantal mensen er in geslaagd om varianten van Pagani Zonda’s F te krijgen met 700 pk of meer. Standaard heeft ie 650 pk, maar ga je dan ook zeggen tegen iedereen die beweert dat hij standaard 650 pk heeft, dat die verkeerd is, juist omdat er een knul rondrijdt met 700+ pk?
Nee toch? En zo zijn er nog tal-lo-ze voorbeelden op te noemen van af-fabrieks modificaties die je niet eens voor mogelijk hield. M.a.w. met veel geld krijg je wel alles gedaan.
Dus a.u.b, wik en weeg je woorden voor je iemand verwijt van kletspraat te verkopen, die al sinds het begin van Autoblog hier actief is. Op dat vlak moet jij nog alles bewijzen.
@SimonMc: De Rechercheur weet “alles” ,wist jij dat niet ? :mrgreen:
@SimonMc:
Mooi betoog, alleen jammer dat het in deze verder niets toevoegt.
Deze rode GT2 RS is namelijk de persdemo van Porsche (serienummer 000/500), dus geen klantenauto met aanpassingen. Standaard zonder rolkooi, dus …
@rechercheur: dat jij een onvoldoende scoort op begrijpend lezen hoef je niet per se iedere keer te onderstrepen hoor, iedereen die meeleest weet dat al. Maareven goed bedankt voor je waardevolle bijdrage.
@w0o0dy:
Ach gut, eerst een enorm grote bek opzetten “GT2 RS met STANDAARD rolkooi, dus blabla … …”
En zie hier, nota bene de persdemo van Porsche GmbH zelf, echter zonder rolkooi. Wat valt daar niet aan te begrijpen? Ga je gewoon wederom ff voor schut ….
:-)
@rechercheur: De GTRS heeft alleen een rolkooi als je het clubsport pakket neemt!
@rechercheur: ja, jij snapt het.. omdat jij niet snapt wat ik schrijf (“begrijpend lezen”) maar mijn tekst lettelijk neemt sta ik voor lul. Hahaha, too funny.
@w0o0dy: respect voor jou dat je nog de moeite neemt om onze matchbox detective van commentaar te voorzien!
@gedwongenleaser: ik ben het wel gewend, al die figuren zijn hetzelfde. Beetje vermoeiend maar als niemand de onzin die ze proberen te slijten als feiten, weerlegt dan gaat een grote groep mensen het nog geloven ook. Typerend is dat zij iets (vaak fout) interpreteren en dat is dan wat jij hebt gezegd. Verder kraaien ze altijd victory als er ook maar iets (kleins) op een comment aan temerken is, terwijl hun geklets duidelijk door defeiten wordt weerlegd. Je kunt 10keer aantonen dat zij onzn roepen met feiten maar zo gauw jij iets schrijft dat je ook fout kunt uitleggen gaan ze helemaal los en vieren ze hun “overwinning” met vlaggetjes en toeters…..
Csl, jipp waren beide erger dan dit figuur.
@w0o0dy:
Ben blij te lezen dat je, ondanks met tegenzin en een enorme omweg, toch je ongelijk erkent ….
@w0o0dy:
Zal je voor het gemak even quoten: “rolkooi … de GT2RS heeft er 1 standaard”. Probeer dat dan eens anders te interpreteren of uit te leggen ….
#FAIL
:-)
@rechercheur: kan je wel gaan uitleggen hoe je die zin kan interpreteren en wat ik er mee bedoelde, maar daar ga je toch weer meters lang over zagen… ga jij maar een vreugdedansje doen in de roes van je “overwinning”
@rechercheur:
Heb jou al eens eerder ge-quote in n ander topic…over vw remblokken.
Weet je t nog of laat je geheugen je nu al in de steek.
Toen ben je met n grote boog eromheen gaan lullen…da’s pas FAIL!
@speedlimit:
totdat jij een =MODBREAK= aan je broek kreeg ..
:-)
@rechercheur: p.s kijk eens wat Porsche zelf schrijft…
@w0o0dy: hmm plaatje te klein…
“Das serienmäßige Clubsportpaket des neuen 911 GT2 RS besteht aus einem mit der Karosserie verschraubten Überrollkäfig hinter den Vordersitzen”
@w0o0dy:
Ja, en de grap is nu juist dat de GT2 RS uit het filmpje van GRIP, de persdemo van Porsche GmbH (serie 000/500), geen rolkooi heeft.
Bij de GT2 RS kun je zaken zoals het Clubsportpakket, bekerhouders, lichtgewicht halogeen koplampen (-6kg), lichtgewicht sportstoelen en airco zonder meerprijs bijbestellen. Voor de zespuntgordel (t.b.v. bijrijdersstoel) uit het Clubsportpakket dien je overigens wel € 416,- bij te betalen.
@rechercheur: serienmäßig=standaard
@w0o0dy:
Ja duh, en daarom zit ie er bij 000/500 juist niet in ….
@rechercheur: 000/500 betekent dan ook dat het geen echte productieauto is… en de stoelen zijn ook niet zolas bij het clubsportpaket.. Ze zullen wel alles eruit gesloopt hebben voor nog minder gewicht.
Heb even snel gekeken maar bij het configureren van de GT2RS vond ik geen keuze voor GEEN clubsportpakket.
@w0o0dy:
Serienummer 000/500 betekent zoveel als dat het de eigen demo is, die daardoor niet meetelt in de gelimiteerde oplage van 500 stuks. De eerste klantenauto begint bij 001/500. Bij Porsche lukt het ze namelijk wel om 500 stuks te verkopen, wat met de LFA blijkbaar niet lukt, gezien de vele actiemodelletjes …
@rechercheur: read it and weep…
http://www.porsche.com/microsite/technology/default.aspx?pool=germany&ShowSingleTechterm=PTLBW&Category=&Model=&SearchedString=&SelectedVariant=PMT911GT2RS
Standaard dus, maar het KAN er op verzoek ook niet in/aan/op gezet worden voor… komt ie:verdere gewichtsreductie (wie schreeft dat ook al weer in deze “discussie”?)
@rechercheur:
Porsche weet dat een deel van de kopers hardstyle is en een ander deel hardcore.
Luxe zaken als radio, navi, bekerhouders etc. zijn standaard aangevinkt op de optielijst, maar die kan je(als je hardcore bent) weer afvinken om gewicht te besparen. Dit is allemaal gewoon kosteloos.
Dan heb je ook nog het Clubsport Pakket voor de hardcore wat bestaat uit rolkooi, 6 punts gordels en voorbereiding voor een killswitch. Dit is standaard weer niet aangevinkt maar het pakket kun je ook gewoon kosteloos aanvinken.
Komt er dus op neer dat de rolkooi in feite gewoon standaard is maar niet std. is aangevinkt.
@GOD:
Ja, die vind ik wel mooi: “het is standaard, maar niet standaard aangevinkt” … :-)
@rechercheur: Ja ik weet het het klinkt een beetje raar maar je moet het ff doorhebben ;)
@GOD:
Ik had zelf natuurlijk ook al even in de configurator gekeken, maar vind het vooral komisch om te zien hoe W0o0dy druk bezig is om dit verhaal rond te breien …
:-)
@rechercheur: Dus je was toch niet zo zeker van je zaak?
@GOD:
Ik pleeg altijd even een kleinschalig onderzoek, vanzelfsprekend …
@rechercheur: ik denk dat iedereen het inmiddels wel eens is…die #FAIL mag jij op je voorhoofd plakken.
@w0o0dy:
hahaha, bij jou zit er nog een drie jaar oude ANWB sticker op je voorhoofd .. :-)
@rechercheur: Tja ik blijf liever bij de feiten die blijken uit onderzoek dan dat ik jouw broddelberekeningen voor waarheid aanzie. Jij steekt zoals gewoonlijk je kop in het zand. Face it: het is standaard, Porsche schrijft dat. Jij had ongelijk en ondanks je beschuldiging dat ik een grote mond heb en ongelijk had blijkt dat ik toch gelijk had.
@w0o0dy:
Feiten? Onderzoek? Een totaal niet relevant onderzoek van ruim drie jaar oud, wat nota bene je eigen eerdere standpunt over de onderhoudskosten van een BMW 1-serie volledig tegensprak. Dat onderzoek bedoel je … en je vervolgens eieren voor je geld koos, logisch. Wat zei je ook alweer “andere bronnen, andere feiten” ? …
:-)
Zoals God volkomen terecht aangeeft, … lees zelf maar even terug.
@rechercheur: JIJ stelt dat het niet relevant is omdat he JOUW gezwets onderuit haalt. Dat jij dat vind maakt nog niet dat het waar is. Bovendien heb jij NIETS aangedragen dat jouw stelling met enige objectieve bron onderbouwt… zelfs niet na herhaaldelijk verzoek door mij. Veel geschreeuw geen wol van jouw kant as usual.
@w0o0dy:
Is de 2011 prijslijst van Kia géén objectieve bron? En vervolgens simpelweg optellen wat en 15.000 en 30.000 km beurt kost volgens de indicatie van Kia Motors Nederland zelf.. Ga je dat in twijfel trekken …?
Dus hier even klikken, en vervolgens lekker zelf even lezen:
http://www.kia.nl/~/media/NL/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Kia-Reparatie-en-Onderhoudsprijzen-2011.pdf
We hadden het namelijk over een vergelijk op basis van 30.000 km/jaar, kom jij ineens aankakken met een onderzoekje van ruim drie jaar oud op basis van 15.000 km/jaar.
Tsja, lekker relevant bezig … :-)
@rechercheur: God man, ben je er nog steeds over bezig?
Heinz heeft gebeld, ze willen hun azijnpisser terug, anders moeten ze de productie stopzetten.
@SimonMc:
Ik vond jouw verhaal nu niet bepaald echt indrukwekkend, W0o0dy doet tenminste wel z’n best om met steekhoudende argumenten te komen …
Nu je er ook weer bent, wil je nog even uitleggen wat “mijn merk” is … !?
@rechercheur: Wel, ik heb niet de kennis die jij of W0o0dy bezit, dat geef ik toe, maar ik weet wel wanneer ik moet stoppen als ik geen gelijk kan krijgen, of als de tegenpartij met goede bewijzen komt.
Om nog even terug te komen op “jouw” merk, eerst en vooral om alle misverstanden uit de weg te ruimen, heb ik het niet over het merk dat jijzelf rijdt ( maar dat had je wel door vermoed ik ). Het is wel het merk waar je achter staat en fan van bent ( zogenaamd Fanboy fenomeen, maar ik ben er nog niet achter wat jij nu exact bent ).
In dit geval dacht ik aan commentaren te lezen, dat je het vooral voor BMW hebt, en als dat niet zo is, in ieder geval voor Audi. BMW heeft uiteraard zijn ziel een tijd geleden aan de duivel verkocht door allerlei statementen die ze lang geleden gemaakt hebben, gewoon overboord te smijten : The ultimate driving machine==> komen ze dan af met een MX6 en MX5. Geen wonder dat ze al een tijd van die slogan zijn afgestapt.If people only knew what was coming…
Om dan nog maar te zwijgen over drukgeladen motoren in de M-series ( zien we door de vingers ), maar dan 4-wiel aandrijving? En nog erger, een combinatie van voorgaande 2?
Over Audi heb ik al een pleidooi gehouden.
@SimonMc: die is goed… :D
haha check 3:30!
@balkanlul: Enne, wat is daar zo bijzonder aan?
F*cking gave video. Als je de taal wegdenkt hebbben die gasten nog best humor ook :P.
Ik wil Sacha en Wouter wel eens zo’n dubbeltest zien doen, als daar budget voor is :)
Godver, hinderlijke duitser! :P Sorry hoor maar erger me er een beeetje aan.. Maar sowieso aventador !
GRIP blijft een leuk progamma om te kijken. die test met die G-power m6 was het moment dat Ik ben gaan kijken.
@the-budel-guy: Jaa voor mij ook. Fantastisch filmpje!
@the-budel-guy: ook ik moet me er bij aansluiten. Die Gay power M6 is ook gewoon erg dik.
lol, iedereen die voor 23.20 heeft gereageerd heeft sowieso niet naar dat filmpje gekeken.. :)
@bigcar: Scherp hoor :) Tijdens het kijken was ik al aan het typen, maar ongeacht wie er beter rijd had ik al mijn me ning klaar.
@agera: dat kan, want iedereen kan heus wel zonder te kijken raden welke de race wint :)
@bigcar: Ja, duidelijk de Aventador. Maar dan had hij niet bestuurd moeten worden door die komiek!
@Cantago: dat ook :)
@bigcar: +1
@bigcar:
Staat anders al een dag online op YouTube, dus …
@rechercheur: wil niet zeggen dat iedereen het een dag geleden op youtube heeft bekeken..
@bigcar:
Klopt, maar wil daarentegen ook niet zeggen dat iedereen die voor 23.20 heeft gereageerd het filmpje niet gezien kan hebben, dus ….
@rechercheur: dus.. in iig niet helemaal bekeken..
@bigcar: ik wel..
@Ferdinand1: ik ook ;)
@bigcar: Wil ook niet zeggen dat er nog iemand op de aarde rondloopt die het filmpje niet heeft gezien.
@Jochempie: nou nou..
@bigcar:
Ja, want autoblog.nl heeft het alleenrecht op deze video waardoor niemand ’t filmpje gister van tevoren op YouTube durfde te kijken.. :roll:
@Svensson: Hey jongens jullie snappen toch wel wat bigcar bedoelt? Mensen die reageren op Autoblog die het filmpje niet eerder hebben gezien zoals IK. Er zullen vast mensen zijn die deze filmpje eerder hebben gezien.
En eerlijk gezegd heb ik geen tijd om meerdere site’s te bezoeken en houd alleen Autoblog in de gaten om up to date te blijven!
@agera: plus 1, helemaal mee eens :)
Wat een gave auto die aventador !! En een geweldig filmpje haha (check 4:07)
@jeffreyi: Dat stukje heb ik ook meerdere malen bekeken;)
Heerlijke auto’s, heerlijke taal! Zo maak je filmpjes.
Ik vind de Lambo toch wel de brute auto hier. De Porsche is weliswaar snel, maar de looks van de Lambo en het geluid ervan is toch niet overtroffen, ik heb de GT2RS vol over een circuit zien knallen, maar toch, het mist gewoon het geluid! Desalniettemin is het wel een van de Porsches die ik graag zou willen hebben. Gaaf filmpje, leuk met die ADHD komiek erbij, de Lambo kan waarschijnlijk nog wel sneller, maar het was vermakelijk om die dikke Duitser in de Lambo te zien, ook leuke stukjes zoals die slowmotions!
@jzaero: helemaal eens, ik zal geen nee zeggen tegen de Porsche maar de Aventador heeft gewoon meer die supercar uitstraling!
Echt een racer die GT2RS. Maar doe mij die Aventador maar.. Wat een auto, wat een emotie!
Echt super jammer dat ik geen streaming video’s kan kijken hier. Dit had ik echt willen zien! Ik heb sowieso nog geen fatsoenlijke filmpjes van de Aventador gezien. En dan een vergelijking met de GT2 RS… Aventador is natuurlijk een geweld(dad)ige machine maar toch hoop ik dat de GT2 wint. Vind de afbeelding bij het artikel ook echt hilarisch.
Geweldig filmpje! De testjes op tijd slaan helemaal nergens op, dat is wel jammer. Met de hand een stopwatch bedienen is niet echt heel betrouwbaar en precies. Verschillende bestuurders is ook niet echt eerlijk. Maar wat een geniale reacties! Prachtig om te zien hoe de gast in de Aventador zowat in zijn stoel verdwijnt de eerste keer. Deze auto’s gaan ook alletwee absurd snel van de lijn af zeg… Alleen ik stoor me aan één ding bij de Lamborghini. Het mag dan wel de mooiste zijn, maar ik mis een beetje dat échte Lamborghini geluid. Hij klinkt wat tam, en een Lambo mag niet tam klinken! Tam net als een SLS… En nog erger, ik mis de Lambo-swagger. Wat dat is? Kijk eens naar een 458 Italia op topsnelheid over hobbels en als hij in zijn remmen duikt. Een Lamborghini ziet er altijd heel beweeglijk en levendig uit, net als de 458, maar bij deze lijk ik dat heel erg te missen. Hij ligt juist heel strak en rustig op de weg als ik het zo zie. Misschien toch maar de lelijkere Porsche kiezen dan? Die heeft een handbak… En dat is toch wel essentieel!
@Cantago: Mee eens,bij TopGear zeiden ze al dat de Lambo redelijk tam en beheersbaar was. De GT2RS heeft een handbak en dat zorgt natuurlijk voor héél véél emotie met zulk vermogen.
Ja grappig filmpje ,kiezen tussen deze twee auto’s is inderdaad moeilijk .ik neem de minst VAG auto ,en dat is Porsche.
Hmmm; erg vreemd! Zie de Iphone op 10:42 hij zit op het netwerk van vodafone.de en dat terwijl ze diep in Italië zitten!? Dit stinkt (Scheisse dus). Verder grandioos vermakelijk!
@mettje:
Verdomd scherp gezien. Eerst keer laat hij de Iphone in de camera voor hem zien, tweede keer niet. En je ziet hem niet 8,9s uitspreken. Daarnaast is 2,2 seconden winnen bij een Launchcontrol ook bijna onmogelijk, dit scheelt alleen tot 0-50km/h misschien een seconde, daarboven zal er weinig verschil zijn in acceleratie.
Dankjewel voor het plaatsen van mijn Tip… altijd leuk om terug te zien!
Kvind hem nog steeds gaaf!!!
VAG-<3
Haha mooi gemaakt, en wat een gasten! :)
http://www.youtube.com/watch?v=V8fyx4BWpnw
2 fenomenale bakken, zou toch voor de lambo gaan, maar wat is de porsche toch geweldig ook. en ook hoog fungehalte vd show.
Ik was die dag bij Lamborghini en heb hun gezien. Het zijn vette mafkezen, maar ze hebben wel een grappig filmpje gemaakt.
Lmabo is heel wat heftiger om te zien, hoewel de voorgaande qua geluid iedereen weer verslaat. De Porsche is fenomenaal goed, maar het is toch een auto waarbij je hoopt dat er ooit een andere ‘koets’ omheengehangen wordt…
Leuk filmpje, en die Matthias is echt een toffe gast, GRIP channel rules
ik ga 100% voor de lambo aventador wat een machine give me that car
die geluidsimitaties had ie achterwege mogen laten…
btw: ik zou de GT2 kiezen als ik mocht…